Husk mig
▼ Indhold

Klimareligion

Side 9 af 9<<<789
24-11-2018 23:59
Kosmos
★★★★★
(4930)
...så jeg kan faktisk ikke længere huske, præcis hvem, jeg hentydede til!?

- nå, jeg blev selv nysgerrig og bladrede (la...angt) tilbage på siden: Det ser ud til at dreje sig om Jørgen Randers, som ganske rigtigt er nordmand, hvilket jeg sikkert har overset, fordi artiklen stod i en svensk avis!
Lomborg skriver:

Prominent environmentalist proposes a climate dictatorship because democracy is just not willing to do his policies.

The gall of this argument is staggering. It is even more staggering that the Swedish newspaper bringing this large interview today does not clearly mark the viewpoint as extreme and unreasonable. Instead, they seriously have their political analyst muse about whether a climate dictatorship is really necessary, and ending with a conclusion of 'yeah, possibly.'

The claim comes from Jørgen Randers, professor of climate strategy at BI Norwegian Business School. His main claim to fame is as co-author of the 1972 Limits to Growth book, which scared a generation to believe we would run out of all resources and kill humanity with suffocating air pollution...

Artiklen kan ses her.
Redigeret d. 25-11-2018 00:00
25-11-2018 10:19
Kosmos
★★★★★
(4930)
Norsk :-o

- ja, fjellaper kan til tider blive noget rabiate...ingen nævnt, ingen glemt!
25-11-2018 17:11
Morten Riber
★★★★★
(2290)
Kosmos skrev:
...så jeg kan faktisk ikke længere huske, præcis hvem, jeg hentydede til!?

- nå, jeg blev selv nysgerrig og bladrede (la...angt) tilbage på siden: Det ser ud til at dreje sig om Jørgen Randers, som ganske rigtigt er nordmand, hvilket jeg sikkert har overset, fordi artiklen stod i en svensk avis!
Lomborg skriver:

Prominent environmentalist proposes a climate dictatorship because democracy is just not willing to do his policies.

The gall of this argument is staggering. It is even more staggering that the Swedish newspaper bringing this large interview today does not clearly mark the viewpoint as extreme and unreasonable. Instead, they seriously have their political analyst muse about whether a climate dictatorship is really necessary, and ending with a conclusion of 'yeah, possibly.'

The claim comes from Jørgen Randers, professor of climate strategy at BI Norwegian Business School. His main claim to fame is as co-author of the 1972 Limits to Growth book, which scared a generation to believe we would run out of all resources and kill humanity with suffocating air pollution...

Artiklen kan ses her.

"Ved årtusindskiftet sad USA og EU tilsammen på 60 % af verdens bruttonationalprodukt. I dag skønnes vestens andel at være sunket til 46%, og så er købekraften endda endnu ikke medregnet." Anna Libak, forstå populismen! I følge PricewaterhauseCoopers
undersøgelser går andelen af købekraft lyn hurtigt ned af bakke for den vestlige verden.

Med andre ord er svinder vestens muskler til at løse "problemet" hurtigere end den hypotetiske udfordring vokser. Ganske stressede og udsigts løst, faktisk. Et faktum som ideelt set burde få alt mulig opmærksomhed, men som totalt overses.

Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
Redigeret d. 25-11-2018 17:13
Side 9 af 9<<<789

Deltag aktivt i debatten Klimareligion:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Religiøsitet er at ville "det gode"!629-07-2013 19:56
Modbevis eller religion?917-08-2012 08:55
Er klimapolitik religion..?4425-01-2011 01:11
Religion2124-12-2009 01:22
Artikler
Jakob Wolf: Mere religion i klimadebatten, tak!
Videnskab eller religion? (Mernilds Klumme, februar 2010)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvad mener du om skoleelevernes klimastrejke?

Jeg bakker dem op

Jeg forstår deres bekymring, men de bør tilbage på skolebænken

Det hører ingen steder hjemme

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2019 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik