Husk mig
▼ Indhold

Klimareligion



Side 9 af 9<<<789
24-11-2018 23:59
Kosmos
★★★★★
(5366)
...så jeg kan faktisk ikke længere huske, præcis hvem, jeg hentydede til!?

- nå, jeg blev selv nysgerrig og bladrede (la...angt) tilbage på siden: Det ser ud til at dreje sig om Jørgen Randers, som ganske rigtigt er nordmand, hvilket jeg sikkert har overset, fordi artiklen stod i en svensk avis!
Lomborg skriver:

Prominent environmentalist proposes a climate dictatorship because democracy is just not willing to do his policies.

The gall of this argument is staggering. It is even more staggering that the Swedish newspaper bringing this large interview today does not clearly mark the viewpoint as extreme and unreasonable. Instead, they seriously have their political analyst muse about whether a climate dictatorship is really necessary, and ending with a conclusion of 'yeah, possibly.'

The claim comes from Jørgen Randers, professor of climate strategy at BI Norwegian Business School. His main claim to fame is as co-author of the 1972 Limits to Growth book, which scared a generation to believe we would run out of all resources and kill humanity with suffocating air pollution...


Artiklen kan ses her.
Redigeret d. 25-11-2018 00:00
25-11-2018 10:19
Kosmos
★★★★★
(5366)
Norsk :-o

- ja, fjellaper kan til tider blive noget rabiate...ingen nævnt, ingen glemt!
25-11-2018 17:11
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kosmos skrev:
...så jeg kan faktisk ikke længere huske, præcis hvem, jeg hentydede til!?

- nå, jeg blev selv nysgerrig og bladrede (la...angt) tilbage på siden: Det ser ud til at dreje sig om Jørgen Randers, som ganske rigtigt er nordmand, hvilket jeg sikkert har overset, fordi artiklen stod i en svensk avis!
Lomborg skriver:

Prominent environmentalist proposes a climate dictatorship because democracy is just not willing to do his policies.

The gall of this argument is staggering. It is even more staggering that the Swedish newspaper bringing this large interview today does not clearly mark the viewpoint as extreme and unreasonable. Instead, they seriously have their political analyst muse about whether a climate dictatorship is really necessary, and ending with a conclusion of 'yeah, possibly.'

The claim comes from Jørgen Randers, professor of climate strategy at BI Norwegian Business School. His main claim to fame is as co-author of the 1972 Limits to Growth book, which scared a generation to believe we would run out of all resources and kill humanity with suffocating air pollution...


Artiklen kan ses her.


"Ved årtusindskiftet sad USA og EU tilsammen på 60 % af verdens bruttonationalprodukt. I dag skønnes vestens andel at være sunket til 46%, og så er købekraften endda endnu ikke medregnet." Anna Libak, forstå populismen! I følge PricewaterhauseCoopers
undersøgelser går andelen af købekraft lyn hurtigt ned af bakke for den vestlige verden.

Med andre ord er svinder vestens muskler til at løse "problemet" hurtigere end den hypotetiske udfordring vokser. Ganske stressede og udsigts løst, faktisk. Et faktum som ideelt set burde få alt mulig opmærksomhed, men som totalt overses.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
Redigeret d. 25-11-2018 17:13
05-12-2019 01:26
Mikkel Kaastrup
☆☆☆☆☆
(27)
Klimareligionens 13 bud:

1. Indholdet af Den Hellige, Videnskabelige Konsensus fastsættes til enhver tid af IPCC. Du må ikke tro på andre end IPCC, stille spørgsmål til IPCC's metoder, kritisere IPCC eller dets Forskere, eller tvivle på Sandheden i IPCC's hellige Klimarapporter. Du skal støtte, ære og lovprise klimaprofeten Greta Thunberg, og hver fredag skal du strejke for Hendes Sag.

2. Du skal gentage sætningerne "Videnskabelig Konsensus", "Klimakatastrofe", "Ukontrollabel global opvarmning" og "Vi har kun kort tid tilbage til at reagere" så ofte du kan, især når du henviser til IPCC's Lære og Gretas Åbenbaringer. Hvis du bor i et demokrati, skal du stemme på partier, der følger IPCC's Lære, således som den er givet i De Hellige Klimarapporter. Hvis du er politiker, må du ikke bevilge penge til forskning i energikilder, som ikke er grønne, eller til forskere, som tvivler på Den Videnskabelige Konsensus.

3. Ingen videnskabelig sandhed er højere end IPCC's. Du må ikke læse artikler, som er skrevet af Henrik Svensmark, Bjørn Lomborg, Nir Shaviv, eller andre af Klimabenægterne på Nature's sorte liste over Udstødte Forskere.

4. Du må ikke lade en Klimabenægter eller kritiker af IPCC ytre sig på skrift eller i tale. Sker det
alligevel, skal du straks angribe og latterliggøre ham ved at påstå, at han modsiger Den
Videnskabelige Konsensus, er aflønnet af olieindustrien, arbejder for at dræbe os alle sammen,
og ikke anvender Den Sande Videnskabelige Metode.

5. Solen har ingen indflydelse på Jordens klima, og temperaturen og CO2-koncentrationen i Jordens atmosfære har aldrig været højere end nu. Dinosaurerne, mammutterne, isbjørnene, pingvinerne, og det store Barriererev er allerede uddøde på grund af Den Globale Opvarmning, og planterne er truede af den stigende CO2-koncentration.

6. Mere CO2 er dårligt, og mindre CO2 er godt. Jordens klima har aldrig forandret sig, før menneskene forgiftede og ødelagde dens naturlige balance med CO2.

7. Du og dine børn skal frygte klimaforandringer og CO2, og sprede frygten så meget som muligt. Alle former for dårligt vejr, tørke, hedebølge, skovbrande, oversvømmelser, orkaner, tsunamier, skybrud og snestorme skyldes menneskehedens syndige fremkaldelse af Den Globale Opvarmning.

8. Solen har ikke nogen indflydelse på Jordens klima, og temperaturen og CO2-koncentrationen i Jordens atmosfære har aldrig været højere end i dag – SÅ FAT DET DOG!!!

9. Varmere vejr er farligt og unaturligt, og smeltning af sne eller is skal så vidt muligt undgås.
Koldere vejr er godt for dyrene, planterne og jordens naturlige balance, mens varmere vejr skaber masser af naturkatastrofer og forstyrrer balancen. Der kan aldrig blive for meget indlandsis, havis og gletschere.

10. Hensigten helliger midlet. Derfor må du ikke sky nogen midler i kampen for at redde Jorden fra Den Kommende Undergang, og bekæmpe de onde, som tvivler på IPCC's Lære og modsætter sig Målet om Reduktion af CO2.

11. Du skal ofre dine penge, dine børn, dig selv, og din eventuelle evne til selvstændig tænkning
i Kampen mod Klimaforandringerne.

12. Du må ikke spise oksekød, se TV, bruge mobiltelefon eller Internet, eller rejse med fly, medmindre det sker i IPCC's tjeneste. Du må ikke købe nye ting, bortset fra vindmøller, solcellepaneler eller el-biler.

13. IPCC's Videnskab er den eneste Sande Videnskab. Klimaforskning er kun videnskabelig, hvis dens konklusioner er de samme som IPCC's.

Glemte jeg noget?
05-12-2019 10:15
Morten Riber
★★★★★
(2298)
"Glemte jeg noget?"

Ja.
14. Konsensus er solidt underbygget og derfor langt bedre end bevis. Fokuser derfor kun på det katastrofale scenarie klimavidenskaben beskriver og læg ALLE kræfter i at HANDLE derpå.

Til forskere, politikere mf.
15. Tænk på hvor godt det gavner dit job og din karriere af støtte op om klimaet.

Til journalister mf.
16. Husk på hvor de gode "historier" kommer fra, og tænk nøje over, hvor den skal komme fra i morgen. Hint: Der er ingen der gider læse om fred og ordnede forhold. Du skal altid gå efter og støtte der der vil handle, hvis du vil have succes.
Side 9 af 9<<<789





Deltag aktivt i debatten Klimareligion:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klima og religion 2023423-11-2023 18:56
Videnskaben som religion?2707-01-2020 22:06
Er klimapolitik religion..?4505-12-2019 01:40
Religiøsitet er at ville "det gode"!629-07-2013 19:56
Modbevis eller religion?917-08-2012 08:55
Artikler
Jakob Wolf: Mere religion i klimadebatten, tak!
Videnskab eller religion? (Mernilds Klumme, februar 2010)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik