Husk mig
▼ Indhold

Klimavenlig militær oprustning

Side 4 af 4<<<234
10-12-2024 23:55
Euro
★★★☆☆
(972)
Hold dig til det emne du vil debattere!
11-12-2024 09:21
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
@ Jakob

Dit ideologiske bras kan du godt spare dig.
12-12-2024 13:06
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Hvis et atomkraftværk havde været løsningen, så skulle det selvfølgelig af strategiske grunde ligge midt i København, hvor spildvarmen bedst kan udnyttes, og hvor de defensive våben vil være mest koncentrerede.

Men:

Atomkraft vil blive en klods om benet i 60 år.

Hvis man ønsker at danne sig et indtryk af virkeligheden i forhold til, hvilke energikilder, der evner at regulere produktionen, så kan denne graf måske være en hjælp:
https://www.energy-charts.info/charts/power/chart.htm?l=de&c=ALL&stacking=stacked_absolute_area&interval=month&legendItems=2wkw3

Læg mærke til kernekraften i bunden (rødt område). Den regulerer nærmest slet ikke efter forbruget. Atomkraft producerer som en dummy.

Hvis hele elforbruget skulle dækkes udelukkende af atomkraft, så ville det blive et kæmpe problem at afsætte deres overskudsstrøm.
Og skal den dyre atomstrøm lagres i stedet for billig vindstrøm, så vil lagringsøkonomien blive endnu mere håbløs.
Og hvis prisen på atombrændsel stiger, eller affaldsproblemet bliver større, eller der indtræffer en ulykke, så...

Men det er allerede et problem.
Når denne dummy ligger i vejen, så vil den komme i konflikt med vindkraften, når vindkraften yder sit bedste.
Det er noget, der gør strømmen dyrere, fordi så skal vindkraften skrue mere ned for produktionen end det ellers havde været nødvendigt.

Atomkraft er således i stigende grad en kæmpe klods om benet i forhold til at give elforbrugerne billig vedvarende energi.

Det har de for længst indset i Tyskland, men alt for mange dumme Dänen har desværre stadig nichts verstanden.
De tror nok bare, at de er åhh så seje og nærmest ligeså kloge som atomfysikere, fordi de tør at sige ja til atomkraft.

Først Stine Bosse og Liberal Alliance, og nu også De Konservative til fals for atomlobbyen:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/konservative-klar-til-atomkraftvaerker-i-danmark
De konservative vil give virksomheder de mest attraktive vilkår for at bygge kerneenergi, men hvor det skal bygges, vil Mona Juul ikke bestemme. Det fortæller hun til P1 Morgen.

- Det tror jeg, at vi skal have nogle eksperter til at kigge på. Ligesom vi plejer at gøre, når vi ser på, hvor kan vi opsætte havvind for eksempel.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/de-konservative-vil-ophaeve-forbud-mod-atomkraft

En ting er døgn-elforbrugets variation, som er markant og gør atomkraft dårligt egnet til både nutiden og fremtiden.
Men prøv også at se, hvor stor forskel der er på elforbruget i løbet af året:

https://www.dst.dk/Site/Dst/SingleFiles/GetArchiveFile.aspx?fi=formid&fo=elforbrug--pdf&ext={2}

Hvis det var atomkraft, der skulle levere strømmen, så skulle ca. 1/3 af værkerne stå helt stille om sommeren, og derforuden skulle der være backupværker til en lang periode om vinteren.
Og dette merforbrug om vinteren vil selvfølgelig stige i takt med, at varmepumperne og elbilerne bliver mere udbredte.

Men det vender faktisk så heldigt, at vi har en anden energikilde, der passer som fod i hose til det ustabile elforbrug i løbet af året:

https://videnomvind.dk/wiki/arstidsvariationer-i-vindenergien/[/quote]

Hvis den grønne omstilling skal lykkes og hjælpe Danmarks økonomi, så bliver vi altså nødsaget til at vælge nogle politikere med lidt mere forstand på omstilling til billig vedvarende energi. Hvis vi kun gør det halvt og tilvælger kilder, som spiller dårligt sammen, så er det som at sætte sig imellem to stole, og der sidder man hverken godt eller sikkert.

­
12-12-2024 13:56
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det er den ustabile el-produktion fra sol og vind, som giver problemerne i en el-forsyning, som skal være stabil.
13-12-2024 20:53
Euro
★★★☆☆
(972)
Vrøvl Jørgen, men markedet skal være villig til at levere strøm når den ikke kan leveres af vind og sol. Dvs. ca. 10 timer dagligt og når der er vindstille mere - uden at det koster 1000% mere end normalt!
13-12-2024 21:02
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Du har ikke forstand på markedsøkonomi og hvordan et frit marked fungere.

Backup-kapaciteten bliver ganske enkel rasende dyr da den kun skal køre relativt få timer pr. år.

Kan du gøre det billigere, så er du velkommen. Kan du gøre det billigere, så kan du lave en rigtig god forretning på det.
13-12-2024 21:13
Euro
★★★☆☆
(972)
Jeg har ellers læst HD, og siger jeg kan genkende et marked der IKKE fungerer, og det er her i EU - fucking politiske forræddere.

Jeg håber Trump kan nå at stoppe WW3.
13-12-2024 21:22
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det virker som om at du har glem hvad du har lært på dit HD-studie.

Du forholder dig ikke til den kendsgerning, at backup-kapaciteten kun skal køre et begrænset antal timer pr. år, og at den derfor bliver meget dyr.

Du forholder dig heller ikke til den kendsgerning, at sol- og vindenergi kræver en masse ekstra ledningskapacitet, og det er også med til at gøre strømmen dyr hos forbrugerne.
14-12-2024 20:40
Euro
★★★☆☆
(972)
Jeg HAR overfor dig forholdt mig til hvilken backup pris markedet burde betale...men du spammer jo alle tråde med de samme spørgsmål, så debatten har nok gået for hurtigt for dig!

Jeg siger at i snit kører der gas og anden energi 10 timer dagligt, men de kører med dobbelt output for vores forbrug er steget. Men hvis du antager at de kun leverer 40% af tiden og de tidligere havde en profit på 2øre/kwt så skal de have 5øre nu, og gik der 6øre til drift så er det 15øre nu. Så prisen på en kwt burde ikke nå over 40øre på spotmarkedet.

Det er ikke sol og vind der gør at vi skal bruge mere ledningskapacitet, det samme gør sig gældende med gas og andre energiformer. Vores el forbrug er ganske enkelt steget, og når man opbygger store centraliserede produktionssteder, så er det nødvendigt at bygge nettet ud.

Det kunne løses ved, at flere husejere fik solceller og eller husbatterier, hvilket ville decentralisere elforsyningen mere end i dag, og give flere billigere strøm.
15-12-2024 10:44
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Der er ikke noget der hedder hvilken backup pris markedet burde betale. Det er udbud og efterspørgsel, som sætter prisen. Er der mangel på kartofler, olie, el eller noget helt andet så stiger prisen.

Kan du lave backup-strømmen billigere, så er du velkommen. Kan du det, så kan du lave en god forretning ud af det.
15-12-2024 12:51
Euro
★★★☆☆
(972)
Jørgen du glemmer at markedet består af mange aktører, og ja, jeg kan godt lave back up strøm billigere og tjene på det, men jeg har brug for en større politisk stabilitet omkring udbud/efterspørgsel og dermed priser på forskellige tidspunkter af døgnet...

Det at regeringen prioriterer at lave vores overskudsstrøm om til brint gør at jeg må regne med, at mindste prisen på el stiger markant, med henblik på, at højeste priser på dagen falder. Det er ikke attraktivt at investere i batterier i det miljø.

Men jeg kan i princippet købe et 1MW batteri for 1mio kr., Hvis jeg 1gang dagligt kan tjene 1000kr.. eller 365000kr./år.

Ved at låne 1mio kr. over 16år (6000dage batterigaranti) til 4% så betaler man i snit ca. 85000kr. af på lånet inkl. renter.

Dvs. du kan tjene 280000kr. årligt i 16år eller mere...

Og ja, det er rigtig svært at lave en omstilling på det punkt, når danske handlende tager 60000kr. for et 10kw batteri. Du kan vel købe en VW i Kina med et 80KW batteri for 200000kr. og en V2H lader til huset.
15-12-2024 13:36
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Snak snak snak. Jeg respekterer ikke den megen snak om hvad der er muligt også videre. Jeg kigger på resultaterne, og de taler for sig selv.

Se selv:
https://klimarealisme.dk/2024/12/15/dunkelflaute-2/
15-12-2024 21:15
Euro
★★★☆☆
(972)
Jamen det er jo det jeg siger, du siger at hvis jeg kan lave backup strøm billigere end prisen er når der er vindstille så gør det. Men det KAN staten faktisk gøre, dels fordi at det koster ca. 20øre/kwt for staten at have et backupsystem kørende som de til enhver tid kan skrue op for. Men hvis prisen er langt højere skal de jo blot være der for at presse prisen ned til fordel for borgerne der ejer staten, og da staten altid vil få ca. 80 øre i afgifter, så kan de bedre tillade sig at presse prisen ned end andre. Og deres overskud vil gå i statskassen og ikke i lommerne på lykkeriddere!
16-12-2024 10:38
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Den ustabile el-produktion fra sol og vind giver ubeskriveligt store problemer i en el-forsyning, som skal være stabil.
Redigeret d. 16-12-2024 10:39
16-12-2024 11:02
Euro
★★★☆☆
(972)
Vrøvl igen, din fejlagtige tankegang bringer dig ikke videre. Vis os løsningen på dine problemer, du vil jo ikke anerkende andres løsninger.

Problemet er ikke at vi udbygger vores vind, problemet er, at vi ikke udbygger vores elproduktion af gas i takt med at forbruget stiger i aften og nattetimer.
16-12-2024 11:13
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Den ustabile el-produktion fra sol og vind giver ubeskriveligt store problemer i en el-forsyning, som skal være stabil.

Læs selv.
https://www.information.dk/debat/2024/10/vindmoeller-solceller-foerer-moerk-kold-blindgyde
16-12-2024 13:53
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Vores Klimaminister taler også om den grimme ælling:

https://nyheder.tv2.dk/business/2024-12-09-energiministeren-droemmer-om-et-eventyr-men-igen-og-igen-snubler-hans-grimme-aelling
Der er ikke meget eventyr over de tomme byggegrunde, der ligger afventende hen en grå december i Esbjerg.
Så hvorfor taler klimaminister Lars Aagaard om 'Den grimme ælling's forvandling til en smuk svane?
- Hvad der i Nordsø-regionen ikke begyndte særlig flot med olie og gas, kan udvikle sig til en smuk svane med vindenergi, sagde han i oktober.
På de tomme grunde vil virksomheder gerne bygge store energianlæg, der kan omdanne energien fra havvind i Nordsøen til brændstof. Men der mangler både havvindmøller og et et stort brintrør fra Vestjylland og ned til Tyskland, før det kan lade sig gøre.

Man kan også se i TV2's udlægning, at når udbygningen med vindkraft på havet gik i stå, så skyldes det, at folketinget ikke kunne stille sig tilfreds med, at opstillingen kunne lade sig gøre uden støtte. De ville pludseligt også tjene kassen på det, og så gik det som for Konen med æggene.

Men når de sådan snupper min gode formulering og fortærsker den, så er det lidt forstemmende, at det ser ud til, at hverken TV2 eller Klimaministeren har ulejliget sig med at læse og forstå hele tråden.

Og så vil jeg gerne grundet Venstres religiøse politik nu opfordre til, at alle melder sig ud af Folkekirken:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/minister-vil-alligevel-ikke-fjerne-kirkers-vetoret-mod-vindmoelleprojekter
Fremover vil folkekirkerne fortsat kunne sige nej tak til et vindmølleprojekt, hvis kirken gennem stiftsøvrigheden er utilfreds med vindmøllens placering i forhold til kirken.
Kirkeminister Morten Dahlin (V) har ellers lagt op til at fjerne indsigelsesretten, men de planer er nu droppet, skriver Kristeligt Dagblad.

Det er ikke fordi, jeg er specielt ateistisk, men jeg kan ikke udstå religiøs fundamentalisme, og når Folkekirken lykkes med at forhindre opstilling af vindmøller, så er det i al sin gru præcist der, vi er. Sat på spidsen er det religionskrig imod grøn omstilling. Mere neutralt er det blot et udtryk for, at det sekulære Danmark er på solid taberkurs til fordel for det gejstlige.
Jeg er sikker på, at Jesus ville forstå mig, når jeg på det grundlag melder mig ud af Folkekirken Juleaften. Selv ville han formentlig have ryddet røverbulen med en baseballkølle.

­
16-12-2024 13:59
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Den mislykkede udbudsrunde for havvind taler for sig selv.
Og det endda i en tid med højre el-priser.
16-12-2024 23:09
Peter Villadsen
★★★★★
(2830)
Jørgen Petersen skrev:
Den mislykkede udbudsrunde for havvind taler for sig selv.
Og det endda i en tid med højre el-priser.

Har du da læst udbusmaterialet?
17-12-2024 10:03
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Markedet er mættet med vindmøllestrøm. Derfor kan Vestas og de andre mølleproducenter ikke tjene penge på at lave vindmøller.
26-12-2024 01:04
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Det er sørgeligt at se et splittet Danmark på taberkurs uden at kunne ændre på det.
Alt det, der burde have været gjort, men som ikke blev gjort.
Alle de milliarder, der fosser ud af statskassen til meget begrænset reel nytte, men til stor skade for velfærdsstatens holdbarhed, klimaet, trivsel, Danmarks ungdoms fremtid og ikke mindst Rigets sikkerhed.

Det kalder på sarkasmen...
Det næste populære sikkerhedspolitiske tiltag må nok blive at stramme våbenloven for hjemmeværnet, så de kun har træbøsser og plomberede attrapper til rådighed.
Så kan vi ud over at nedlægge landvindmøllepladser også lukke nogle flere skydebaner til fordel for mere fred og ro i en stadigt mere presset fritid.

Finland har tydeligvis ikke forstand på sikkerhedspolitik:
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finsk-regering-vil-aabne-over-300-nye-skydebaner
Flere og flere finner ønsker at kunne håndtere skydevåben efter Ruslands invasion af Ukraine.
Af den grund vil Finlands regering nu åbne over 300 nye skydebaner. Det skriver nyhedsbureauet TT.
--
Der findes allerede 670 skydebaner i Finland, som blev medlem af Nato i april 2023.

Finland burde da ligesom Danmarks potente forsvarsminister kunne forstå, at det er tanks og store skibe for utallige milliarder, der er brug for.
https://youtu.be/WC5fD_B-o80?si=kg8xmwAgzwUpxNIB
https://youtu.be/yrrso5JDR5I?feature=shared
https://youtu.be/9NYr0TNcVDA?feature=shared
https://youtu.be/JIUaBrK2n74?feature=shared
https://youtu.be/XlBkeJ75j_s?feature=shared&t=330
https://youtu.be/bh2wcryXhPU?feature=shared&t=250

Eller måske skal vi allerførst afvikle de sidste beskyttelsesrum og gøre dem til vinkældre, fordi indeklima og komfort ikke lever op til nutidens standarder for kontorbygninger og hoteller i en velfærdsstat. De mangler også panoramaudsigt til vindmøllefri natur med fedtemøg, asfaltjungle, højspændingsmaster, forarmet biodiversitet og eventuelle flotte paddehatteskyer. Og skulle syndfloden komme, så har befolkningen jo den fundamentalistiske Folkekirke med de fundamentsløse kirketårne, som folket kan flygte op i og nyde udsigten. Det kan folk sagtens nå, og der er sikkert god plads så længe tårnet står, hvis de bare er stærke i troen.

Jeg kunne skrive meget mere, som jeg finder relevant, men jeg oplever efterhånden, at det er ligegyldigt og situationen nærmer sig et stadium, hvor Rigsfællesskabet og Rigets sikkerhed er så alvorligt truet på så mange fronter, at det er bedre at tie og som individ i stedet forberede sig på, at Danmark med de fineste intentioner i dum naivitet og med hult klingende styrke risikerer at blive kastet under bussen.

­
28-12-2024 09:08
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det er sørgeligt at se et splittet Danmark på taberkurs uden at kunne ændre på det.

Vi ofrer således enorme summer på det grønne alter uden at det gør nogen som helt gavn. Det er ene og alene Feel Good Løsninger.

Folk er desværre blevet så forskræmte i forhold til GW, at vi åbenbart er parate til ofre hvad som helt på det grønne alter.
28-12-2024 23:00
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Jørgen Petersen skrev:
Vi ofrer således enorme summer på det grønne alter

"Vi" inkluderer ikke mig.
Men tak, fordi du så direkte indrømmer, at enegi- og sikkerhedspolitik er religion for dig og din sekt.

­

­
29-12-2024 21:04
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det er regeringen og folketinget som ofrer enorme summer på det grønne alter. Det kommer vi alle til at betale for.
29-12-2024 23:05
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Jørgen Petersen skrev:
Det er regeringen og folketinget som ofrer enorme summer på det grønne alter. Det kommer vi alle til at betale for.

Så du og din sekt er altså medlem af regeringen og folketinget.
Det vidste jeg ikke, men det er på den anden side heller ikke nyt for mig, at fundamentalistisk sort sekterisk religion har infiltreret det gode sekulære danske folkestyre.
Og "vi alle" inkluderer heller ikke mig. Jeg sparer penge ved at forbruge den billige vindstrøm.

­
30-12-2024 09:19
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Goddag man økseskaft.

Det du her lukker ud er rent nonsens. Og det gør du for at undgå at komme ind på sagens kerne. Og det er, at udfasningen af de fossile brændstoffer, er pisse dyrt.
30-12-2024 11:01
Kosmos
★★★★★
(5440)
udfasningen af de fossile brændstoffer, er pisse dyrt

- javist!: De dersens kulstofbomber er ikke så nemme at slippe af med!

Godt Nytår!
30-12-2024 11:32
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Ja netop. Vi har ikke teknikken til at udfase de fossile brændstoffer, uden at det bliver vanvittigt dyrt.
30-12-2024 12:23
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Jørgen Petersen skrev:
Vi ofrer således enorme summer på det grønne alter

Jørgen Petersen skrev:
Det er regeringen og folketinget som ofrer enorme summer på det grønne alter.

Jeg kan ikke forstå det anderledes, end at I (Klimarealisterne) må være en religiøs sekt i folketinget, som er utilfreds med alterets farve. Hvis alteret bare havde været sort, så var det fint med jer og ville passe til jeres religion.
Som sekulær må jeg indrømme, at jeg ikke har meget forstand på denne religiøse tilgang. Jeg vidste ikke engang, at der var et alter.
Men økologisk set, så er det den sorte energi, der står for ofringerne både hvad angår afbrænding af penge og klodens råstoffer. Vindkraft trækker derimod energien ud af den gratis vind, som ellers ville blive spildt på at ruske træer og gøre skade.

­
RE: Mangel på kultveilte30-12-2024 12:31
John Niclasen
★★★★★
(6669)
... udfase de fossile brændstoffer, uden at det bliver vanvittigt dyrt.

At det er dyrt at gøre er et validt argument for ikke at gøre det.

Men der er ikke noget sagligt argument for at gøre det i første omgang.

Der er ikke nogen klimakrise.
Der er mangel på livets molekyle, kultveilte, i atmosfæren.
Der er en grund til, ca. 30% af al landjorden er dækket af ørken.
Der var ikke ørken for 100 mio. år siden, da der var flere gange den nuværende koncentration af kultveilte i atmosfæren.

Uden sol, intet liv.
Uden vand, intet liv.
Uden kultveilte, intet liv.

Langt det meste af tidligere tiders kultveilte er ikke gemt i kul, olie, og gas. Der er meget mere kultveilte gemt i kalksten (CaCO3). Kalk er efterladenskaber af tidligere liv.

Klima-hysteriet er det rene vanvid.
30-12-2024 13:34
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Hvis man læser dette emne fra begyndelsen, så vil man se, at det handler om at opruste Danmarks forsvar på en klimavenlig måde. Det er altså langt fra kun for klimaets skyld.
Det fossile brændselsforbrug svækker Danmark og styrker Rusland i den krig, som har ført til, at Forsvarsministeren vil bruge 600 milliarder kroner på våben, og Statsministeren vil have EU til at optage fælles lån for at få råd.

Ingen el-producenter i EU kan konkurrere med elprisen fra danske landvindmøller.

­
­
30-12-2024 15:38
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Men der er ikke noget sagligt argument for at udfase de fossile brændstoffer.
30-12-2024 16:48
Peter Villadsen
★★★★★
(2830)
Jørgen Petersen skrev:

Det kommer an på ens moral
30-12-2024 16:51
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Jørgen Petersen skrev:

Sikkert ikke for en pseudovidenskabelig hensynsløs sekt, som forsøger at indynde sig hos den sorte ortodokse kirke i Rusland.

­
30-12-2024 19:12
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Der er ikke noget sagligt argument for at udfase de fossile brændstoffer. CO2 er et livsvigtigt plantenæringsstof som gøre denne klode grønnere og tilsvarende mere frodig.
Tilknyttet billede:

30-12-2024 23:10
Peter Villadsen
★★★★★
(2830)
Nå da da, er det fordi vi drukner i vand og tåge hver vinter?
31-12-2024 07:54
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det er CO2-godningseffekten som gør sig gældende sammen med GW.
RE: Instruks01-01-2025 14:57
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Instruks:

Det er vedtaget, at i første omgang skal det planlægges at opstille 1000 stk statsejede landvindmøller til maksimal fordel for Danmarks forsvar og rigets sikkerhed.
Hele landet er til rådighed, og det avancerede overvågningssystem, som skal bygges på tårnene, skal tages i betragtning, når Hjemmeværnet og forsvarets tekniske afdelinger sammen planlægger opstillingen. Tilsvarende skal Civilforsvarets ingeniører også medvirke til planlægning af opstillingspunkter med henblik på landvindmøller som redningsstationer f.eks. i tilfælde af tsunami.
Dette skal indenfor 14 dage ende med et kort mærket med mindst 1000 stk koordinatsæt for opstilling af landvindmøller.
Kortet afleveres til Forsvarsministeren og til pressen.

Udvalgt personel AAANtrædning.!

Følg instruksen og Sæææt IND.!

Pyha, det var godt at få dem sendt godt ind i det nye år.

­
01-01-2025 15:11
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Du drømmer
Side 4 af 4<<<234

Deltag aktivt i debatten Klimavenlig militær oprustning:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
MX-Linux Xfce til klimavenlig hjemmeautomatisering114-10-2024 21:28
Klimavenlig hjemmeautomatisering til Windows.?022-07-2024 11:38
Sådan får vi billig klimavenlig el, og glade landmænd1402-06-2023 11:52
Nemmere at gøre bolig klimavenlig for unge?413-10-2017 16:19
Klimavenlig mad008-10-2016 22:50
Artikler
Grøn gaming – sådan kan du blive en klimavenlig gamer
Guide: Sådan laver du en mere klimavenlig arbejdsplads
Klimavenlig tagmaling
NyhederDato
Bakterier kan skabe klimavenlig strøm25-05-2011 07:31
Klimavenlig by rejses ved Svendborg29-04-2011 12:54
FDB's madpyramide skal være klimavenlig16-11-2010 21:34
En fjerdedel af Kinas el bliver klimavenlig09-04-2010 10:17
Regeringen giver tilskud til klimavenlig boligenergi13-11-2009 05:58
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik