07-05-2025 11:14 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (6683) |
Våben og militærudstyr produceres altså i private virksomheder. Det offentlige dur ikke til at drive virksomhed, og derfor bliver våben og andet udstyr produceret i private virksomheder. Det offentlige har altid været håbløse til at drive virksomhed, og det bliver de heller ikke i stand til fremover. Helt det samme gør sig gældende i alle andre vestlige lande. Forsvaret, som er en del af det offentlige, skal selvfølgelig stå for selve forsvarsdelen. Her under langsigt planlægning med mere. Redigeret d. 07-05-2025 11:21 |
07-05-2025 12:50 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Jakob: "Og når du løber tør for strøm, og solcellerne er brændt af eller grundet støv får for lidt lys, hva' så lille du.?" Når solcellerne er brændt af, så er huset vel også væk, ellers genetableres solcellerne jo blot. Jeg har faktisk en lille kort videi klar om solar paint som i kan få her indtil videre. Men de siger at Mercedes har testet en solar paint der er mere end 20% effektiv, vejer 50gram/m2, så ved en pris på 300kr.kg så koster disse solceller 15kr./m2 (jeg kender ikke prisen). Kører man i en bil med solceller i Los Angeles så regner de med at man får 20000gratis km hvert år. Men maler du 100m2 tag med en sådan maling, har dit anlæg en nominel produktionsværdi på 40kwt. https://www.youtube.com/watch?v=7bi9oUkBGLw Og når solceller er støvede så plejer man at støve dem af eller vaske dem, det er vidst ikke et super stort problem i dag er det? Jeg har ikke hørt at man specifikt går efter huse med solceller i Ukraine, men jeg har hørt at man går efter al central strømproduktion. Og så er det da korrekt at man også går efter boliger, men jeg foretrækker at have strøm efter fjenden har udslettet nærmeste militærbase. Og så vil jeg glæde mig over, hvis fjenden skal bruge 1 krydsermissil på hvert hus de vil skade, så de ikke bare kan tage el, vand og varme fra et helt område vha et enkelt missil. |
RE: Fedtemøgspræsidenten har talt igen..11-05-2025 10:07 | |
Jakob★★★★★ (9829) |
Og klimadebattens keltringe, med hvem min debat er slut, får støtte af deres Fedtemøgspræsident på Christiansborg: https://www.dr.dk/nyheder/indland/partier-med-kraftig-kritik-venstre-undergraver-de-aftaler-som-vi-har-indgaaet Troels Lunds Poulsen vil droppe mål om at udfase gasfyr. https://www.dr.dk/nyheder/politik/venstre-vil-droppe-maal-om-udfase-gasfyr-det-giver-ikke-mening Ikke flere CO2-fri landvindmøller til Danmark, og derfor får vi heller ikke de CO2-fri varmepumper til økonomisk og værdig erstatning for gasfyr. I stedet får vi: Masser af såkaldt klimaneutral (det er ikke sandt) og miljøskadelig biogas fra intensivt landbrug, masser af fedtemøg og endnu mere råstofforbrug og forgiftet drikkevand. Jeg udtrykker hermed men dybeste mistillid til dansk energipolitik. Og klimapolitik Og miljøpolitik Og ikke mindst sikkerheds- og forsvarspolitik: https://www.dr.dk/nyheder/udland/5-grafikker-viser-hvordan-europa-stadig-er-afhaengig-af-russisk-gas Rusland er den næststørste gasleverandør til EU Er der mon en journalist, som ved, hvor mange 100 milliarder hans forsvarschef har brugt af børneopsparingen i dag og på hvad.? |
11-05-2025 12:43 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (6683) |
Sikke engang alarmistisk ævl. Prøv for en gangs skyld at forholde dig til fakta og se proportionerne i sagerne. |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
MX-Linux Xfce til klimavenlig hjemmeautomatisering | 1 | 14-10-2024 21:28 |
Klimavenlig hjemmeautomatisering til Windows.? | 0 | 22-07-2024 11:38 |
Sådan får vi billig klimavenlig el, og glade landmænd | 14 | 02-06-2023 11:52 |
Nemmere at gøre bolig klimavenlig for unge? | 4 | 13-10-2017 16:19 |
Klimavenlig mad | 0 | 08-10-2016 22:50 |
Artikler |
Grøn gaming – sådan kan du blive en klimavenlig gamer |
Guide: Sådan laver du en mere klimavenlig arbejdsplads |
Klimavenlig tagmaling |
Nyheder | Dato |
Bakterier kan skabe klimavenlig strøm | 25-05-2011 07:31 |