Husk mig
▼ Indhold

Klimavenlige pensionister


Klimavenlige pensionister04-02-2019 09:32
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Politikerne kan ofte godt lide tryllepenge, og man kunne nok have forventet, at det kun ville være et spørgsmål om tid, før De Radikale ville komme igennem med at sætte pensionsalderen op til 200 år for få råd til udlændingepolitik, skattelettelser og mere internationalt arbejde.
I det lys må man næsten betegne det som overmodigt, at Socialdemokratiet nu går den modsatte vej og taler for at genindføre pension til de ældste og mest nedslidte borgere, og der vil sikkert blive et stort kynisk hundeslagsmål om pengene.

Men hvordan ser denne kamp ud, når man ser på den med klimabriller..?
Hvem skal man holde med og hvorfor..?

Ligesom det vurderes strengt af pressen, om der er penge til pension, på samme måde burde det i ligeså høj grad vurderes, om det skader eller gavner klimaet. Men det skænker de åbenbart ikke en tanke, så det må andre også tage sig af.

For at få pension vil man skulle opfylde nogle krav om alder og job og nedslidningsgrad. Men hvorfor dog ikke supplere det med nogle krav til økologisk bæredygtig livsstil..?


For at kunne komme i betragtning til pension skal følgende betingelser være opfyldt:



1) Man skal bo i et hus, som hovedsageligt opvarmes af vedvarende energi.

2) Bor man i byzone, så må man ikke eje en bil.

3) Man skal skrive under på, at man max. vil foretage en enkelt flyrejse hvert andet år.

4) Man skal skrive under på, at man vil bestræbe sig på en klimavenlig, miljøvenlig samt råstofbevarende livsstil.

5) Man skal hvert tredje år aflægge rapport om, hvordan det går med bestræbelserne i punkt 4.




Er det rimelige krav, og hvordan kan de forbedres..?



­
05-02-2019 21:43
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
For pokker!! Hvor får du dog alt dit vrøvl fra - ryger det lige ud af hovedet, som en syg person med myldrebæ. Sikke dog en syg tankegang. Har den klimaforskrækkelse snart fjernet enhver fornuftig tankegang hos nogle mennesker. Hvem skal så håndhæve det - et støvletrampende "klimapoliti".

Hvis vi skal have en slags kontrol, så ender det snart med at være opsyn med, hvad de klimaforskrækkede finder på. For med den tiltagende syge adfærd hos mange klimaforskrækkede, er der nok ikke langt til brutalitet og terror fra den kant. Man ser at børn bliver brugt til at presse klimaskræk ned over hovedet på folk. Eller unge der strejker fordi, at de ikke mener at have en fremtid. Tilmed individer som får medicin mod nerver pga. klimaskræk. Klimatosser der opsøger aktionsgrupper/planlægger aktioner o.s.v o.s.v. Det ligner jo Tyskland i 30'erne, med et sindsygt vanvid. Og alt klimaskrækken og vanvidsopførsel for et klima/Co2 mængder som har svinget uendeligt i evigheder. Nutidens klimaskræk er nummer 3 indenfor lidt over 100 år. De to forrige gange er klimatrenden og stemningen vendt. Idag går det så hårdere til, fordi der er politik, penge og magt med i potten denne gang. Klimaet er blevet magthaveres værktøj, godt støttet af en militant venstrefløj som narres med en masse grønt vrøvl. Ingen tvivl om at din forskruede klimakontrol ide kunne gennemføres, når klimatosserne bliver mange nok... men det tvivler jeg på - folk bliver heldigvis klogere og klimatrenden skifter.
05-02-2019 23:53
Kosmos
★★★★★
(5371)
Ingen tvivl om at din forskruede klimakontrol ide kunne gennemføres, når klimatosserne bliver mange nok... men det tvivler jeg på - folk bliver heldigvis klogere og klimatrenden skifter

- præcis:

You can fool all the people part of the time, or you can fool some people all the time, but you cannot fool all people all the time
06-02-2019 10:47
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Det er ikke nok med et klimaministerium og et miljøministerium og et råstofbevarelsesministerium.

Hele folketinget skal ganske enkelt gennemsyres af embedsmænd, som holder øje med økologisk bæredygtighed..!


Nærmest præcist, som man har gjort det med økonomien. Andet er det såmænd ikke.
Når de holder møde i Folketinget, så sidder der en embedsmand i et hjørne, og som lægens anstandsdame skal hun sikre, at der ikke bliver begået overgreb imod statskassen.
Ethvert forslag bliver mødt med spørgsmål om økonomi, og hvis man ikke kan dokumentere, at forslaget vil give økonomisk overskud, så må det ikke betegnes som en investering, men skal derimod betegnes som en udgift.

På samme måde bør vi gøre det med især klima, miljø og råstofbevarelse.
Før et lovforslag kan vedtages skal det vurderes og påtegnes i hvor høj grad indholdet er økologisk bæredygtigt.
På den måde bliver det nemmere for politikerne at se, hvad de stemmer for.
Og det bliver nemmere for vælgerne at se, hvad deres politikere i virkeligheden støtter.
Det vil skabe en langt større demokratisk gennemskuelighed.

Og ja, det vil virkelig være at tage røven på klimabenægterne at styrke demokratiet af hensyn til fremtiden. Ikke så underligt, at de skriger som piskede grise.
Jeg har da også ondt af dem. Demokrati kan være en grim oplevelse, hvis man har indstillet sig på, at penge og frihed på andres bekostning er det eneste, der tæller.



Der kan pyntes på detaljerne og bygges mere på, men forslaget om at ledsage pension med krav om økologisk bæredygtig livsstil er, når jeg selv skal sige det, genialt.

Det samme kan gøres i mange andre forbindelser og langsomt men sikkert vil vi bringe flere og flere danskere 'under åget', hvor de begynder at føle en økologisk bæredygtig livsstil som en samfundspligt og ikke bare som en trend eller et modefænomen.



­­
06-02-2019 11:27
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Jakob skrev:

Hele folketinget skal ganske enkelt gennemsyres af embedsmænd­­


- kaldes nu lobbyister.



.


07-02-2019 11:39
Jakob
★★★★★
(9287)
­

Økologiens anstandsdamer ( embedsmænd ) skulle gerne fungere som et filter.
Bortset fra nogle få NGO'er, så vil lobbyisternes arbejde ofte nærmere vise sig som noget skidt, der skal bremses af filteret.



­
07-02-2019 12:09
Jakob
★★★★★
(9287)
­


Nu er De Radikale sandelig kommet på banen og ønsker at forbedre pensionsmulighederne for de nedslidte.
Det er nye toner, og hvor længe efter valget mon denne nye solidaritet overfor danske arbejdere vil gælde.
Man kommer ikke udenom, at de sammen med højrefløjen har presset arbejdsstyrken hårdt under den økonomiske krise.
Om det er for hårdt, kan vær vanskeligt at afgøre. Men det har skadet klimaet, og hvis f.eks. 250.000 danskere lider af alvorlig stress, og de hver især nu har behov for et års rekreation, hvordan mon politikerne så vil stille sig..?

Det er ikke så vigtigt for dette emne, bare de husker at stille krav om økologisk bæredygtig livsstil, og sikre sig en bindende underskrift for enhver ydelse.

Ønsker man at få tilkendt pension, så skal der skrives under.
Vil man have sygedagpenge, så skal der skrives under.
Vil man have del i en eventuel stigning i overførselsindkomst, så skal man skrive under.
Vil man have glæde af en vedtaget skattelettelse, så skal man skrive under.
Vil man gerne have tilskud til at få sine børn i en privat skole, så skal man skrive under.
Osv. osv..


Alle skal forpligtes.



­
07-02-2019 21:56
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Jakob >
Embedsmænd er jo gennemsyrede. Altså korrupte.
Det var det, jeg mente.
Kontroller min bare..



.


19-02-2019 18:18
Jakob
★★★★★
(9287)
­


@crank

Det forstod jeg nok ikke helt. Men embedsmænd vælges af politikerne, som vælges af dig. Du må måske bare gøre det bedre næste gang.


Men jeg kender godt den opgivende følelse. Før forrige valg blev der f.eks. lovet sprøjtefri zoner omkring drikkevandsboringer, men det konventionelle ( kemiske ) landbrug må stadig sprøjte lystigt og tonse gylle ud mindre end 5 meter fra min drikkevandsboring. Så vidt, jeg kan se, er den nuværende regering fløjtende ligeglad med miljø under overfladen, så det er nærmest kun EU, der sikrer en minimumsstandard.
Jeg forstår slet ikke, hvordan det er gået til, at danskerne har stemt for en så dårlig og fremtids ødelæggende miljøpolitik.


­
­
08-03-2019 18:11
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Jakob skrev:
­

Det er ikke nok med et klimaministerium og et miljøministerium og et råstofbevarelsesministerium.

Hele folketinget skal ganske enkelt gennemsyres af embedsmænd, som holder øje med økologisk bæredygtighed..!


Nærmest præcist, som man har gjort det med økonomien. Andet er det såmænd ikke.
Når de holder møde i Folketinget, så sidder der en embedsmand i et hjørne, og som lægens anstandsdame skal hun sikre, at der ikke bliver begået overgreb imod statskassen.
Ethvert forslag bliver mødt med spørgsmål om økonomi, og hvis man ikke kan dokumentere, at forslaget vil give økonomisk overskud, så må det ikke betegnes som en investering, men skal derimod betegnes som en udgift.

På samme måde bør vi gøre det med især klima, miljø og råstofbevarelse.
Før et lovforslag kan vedtages skal det vurderes og påtegnes i hvor høj grad indholdet er økologisk bæredygtigt.

­­



Dette er de på sporet af i:

7. mar. 2019 KL. 20:00
Debatten: Skal vi tænke klima i alt?
https://www.dr.dk/tv/se/debatten/-/debatten-2019-03-07


Cirka 1:23:00 inde i udsendelsen fortæller en tidligere embedsmand og økonom, at han sagde sit job op, fordi han savnede en grøn bundlinje sammen med den økonomiske.


Læg evt. også mærke til Uffe Elbæk:

25:00
29:30
33:45
1:14:00

Han scorede points hos mig, da han som den eneste ligeud af posen begyndte at tale om landbrugets attitude problem. Jeg synes, at det har været tydeligt i alt for mange år.

Og ros til værten for også at bringe en biolog i studiet.




­­




Deltag aktivt i debatten Klimavenlige pensionister:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimavenlige aktier208-07-2019 11:16
Klimavenlige rejser716-12-2009 06:18
"DKs første uafhængige og klimavenlige energiselskab.."4207-03-2008 09:39
Artikler
Tre klimavenlige dates
NyhederDato
Nu skal almene boliger gøres klimavenlige10-06-2011 11:14
Plasticposer mere klimavenlige end lærredsposer22-02-2011 09:12
Danske biler mere klimavenlige31-05-2010 08:56
Ny boligside skal gøre danske husejere mere klimavenlige12-08-2009 08:44
Øko-varer ikke mere klimavenlige06-04-2009 06:31
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik