Husk mig
▼ Indhold

Kommende klima dokumentar


Kommende klima dokumentar06-08-2020 23:11
kfl
★★★★★
(2167)
Klimadokumentar
Rekonstruktioner og stemningsskabende underlægningsmusik er nogle af de virkemidler DR-dokumentaristen Mads Ellesøe betjener sig af for at nå bredt ud med tunge emner.

Se Klima dokumentar

Når Mads Ellesøs seneste dokumentar 'Kampagnen mod klimaet' løber over skærmen i forskellige nordiske versioner, så kan seerne vente sig en opsigtsvækkende indsigt i visse olieselskabers helt bevidste bedrag om klimaets tilstand.

Groft sagt har klimaforandringerne internt i olieselskaber været anerkendt som menneskeskabte i årtier. Udadtil har man dog finansieret folk, der har søgt at dokumentere præcist det modsatte.

Det er den problemstilling Mads Ellesøe folder ud efter at have modtaget både udviklings- og produktionsstøtte fra Nordvisionsfonden og samproduktionsbidrag fra NRK.


Udsendelse kommer snart.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
RE: CEPOS grebet i bedragri.11-08-2020 14:21
kfl
★★★★★
(2167)
Jeg har med interesse set DR's dokumentar om olie/kul-selskabernes misinformation om klimaet.

Det skal siges, at jeg ikke blev nævnt direkte i denne dokumentar, men jeg var manden, der fandt frem til at CEPOS var finansieret af den amerikansk olieindustri.

Ved flittig netsøgning fandt jeg ved et tilfælde et referat fra et møde mellem COPOS og en organisation, der er finansieret af olie-industrien. Det fremgik heraf, at CEPOS var betalt af olieindustrien. Desuden var der en debat på en blok, der ikke var pasords beskyttet. Heraf fremgik CEPOS's svig og bedrag.

Jeg kontaktede en af de fremtrædende politikere på Christiansborg i anden forbindelse og fortalt i en bisætning, hvad jeg havde fundet. Det er sjælden jeg har oplevet en politiker tænde i det omfang. Jeg blev bedt om at holde mund med det indtil videre, idet vedkommende have kontakter til journalister ved bl.a Ingeniøren. Ingeniøren tog vinket.

Den artikel, der kom ud af på Ingeniøren,blev citeret over 150 gange på kort tid. CEPOS og andre omkring CEPOS blevet dermed afsløret i at lyve og bedrage offentligheden - hvad jeg nok vidste i forvejen.

Desværre er del af debatten på Ingeniøren blog forsvundet. Her er dag et par link:

Omstridt CEPOS-rapport var betalt af kul- og olielobby

Vindmølleindustrien: CEPOS er ukritiske marionetdukker for olielobbyen

I den omtalt dokumentar er det sjovt at se ,at Martin Ågerup har haft et hukommelsestab af dimensioner eller en midlertidig forekomst seniltet. Samtidig med kan man se på hans ansigts udtryk at han lyver. Så helt uden samvittighed er han ikke. Han ved godt, at han har genret den danske vindmølle industri og sat Danmark i et dårlig lys.

Uden min søgen på nettet var det aldrig kommet frem ,at CEPOS var finansieret af olieindustrien.

Jeg tror næppe, at CEPOS er særlig taknemlig overfor mig.
Redigeret d. 11-08-2020 14:25
11-08-2020 15:03
Peder Kruse
★★☆☆☆
(220)
CEPOS er ikke finansieret af olieindustrien. CEPOS er støttet af olieindustrien.

Modparten IPCC derimod er finansieret globalt af dig og af mig og af hele verden. Her kan man da virkelig tale om politisk finansieret 'videnskab' for den rette tro.
11-08-2020 16:35
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Spændende og interessant, kfl.
Det viser jo blot, at vi som forbrugere gør klogt i at støtte op om den etablerede forskning og sige farvel tilovers afhængighed af fossil industrien.

Interessant,at CEPOS mod betaling forsøger at skade den danske vindmølle industri. Nærmest forræderi mod Danmarks økonomiske interesser indenfor milliard eksport.

Så godt gået.
11-08-2020 16:38
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Iøvrigt tankevækkende, at vi selv her i det ellers så oplyste Danmark, også huser videnskabsbebægtere, der håner den seriøse del af videnskaben. Vel at mærke uden at have noget særligt at have kritikken i
11-08-2020 16:40
Jakob
★★★★★
(9267)
­


@kfl


Tak for din indsats omkring CEPOS.
CEPOS har uden tvivl gjort stor skade på Danmarks udbygning af vindmøllekapaciteten både på land og til havs.

Lagde du mærke til, at Direktøren i udsendelsen betegnede det som "en fodfejl", at det ikke var nævnt, at rapporten var betalt af olieindustrien.?

Jeg mener nærmere, at det bør betegnes som landsforræderi eller i hvert fald utilgivelig lands- og verdensskadelig virksomhed, så det batter. Føj.

Jeg tror måske heller ikke på, at Danmark er så meget bedre end USA, hvad angår korruption og vildledende dokumentation. Det skulle f.eks. også graves frem, at landbrugets organisationer betalte Aarhus Universitet, så de delvist selv kunne skrive rapporter om størrelsen på deres egne skadevirkninger.




­
11-08-2020 16:46
kfl
★★★★★
(2167)
Hej Jacob
Jeg mener, at CEPOS har skadet Danmark og at man kan tale om landsforræderi.

Desuden har man skadet det borgerlig/liberale Danmark, som jeg selv regner mig til.

Derfor er jeg ekstra vred på CEPOS.

Jeg har en anden sag vedr. CEPOS, som jeg næsten ikke tør skrive om. Det kommer på et tidspunkt når jeg har fundet den rigtig formulering.
12-08-2020 20:21
Jakob
★★★★★
(9267)
­



@kfl

Det kan måske også være, at det er bedre at få spyttet den bitre kerne ud, før du tygger for hårdt på den.





Jeg undrede mig ved første øjekast over, at tobaksindustriens løgnkampagne blev kædet sammen med olieindustriens klimaløgne.
Jeg kan dog godt se ligheden, og når det er de samme folk og metoder, der går igen, så er det jo ganske forståeligt og må vidne om, at de i første omgang fik en alt for blid medfart.
Det må være på tide at skrue bissen på:
https://www.klimadebat.dk/forum/kampagnen-mod-klimaet-d18-e3840.php#post_77915


Men faktisk tænkte jeg i første omgang mere på en tidligere periode, hvor olieindustrien selv dummede sig med en løgn- og benægterstrategi.
Det var dengang de ikke ville indrømme, at cellulosefortynder kunne være årsag til hjerneskader.
Jeg har ikke læst op på det, men som jeg husker det, så tabte de sagen i offentligheden, da de påstod, at malere generelt var alkoholikere, og det derfor var alkoholmisbrug og ikke cellulosefortynder, der var årsag til hjerneskaderne.




­
12-08-2020 22:33
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
De penge som olie- og kulindustrien råder over, er kun småpenge, set i forhold til statskasserne. Det der er sket er, at befolkningen i mange lande er blevet skræmt fra vid og sans, og det gør, at politikerne har åbnet statskassen i deres respektive lande. Her er det helt andre beløb som der er tale om. Bevillingerne til IPCC er her et godt eksempel. Andre eksempler er den megen junk science, som der er lavet.

Vi kan f.eks. starte her:
https://dca.au.dk/aktuelt/nyheder/vis/artikel/stigende-temperaturer-er-bombe-under-hvedeproduktionen/

Og vi kan fortsætte med de forskere, som har skrevet en masse om, at Golfstrømmen snart vil standse.

Og vi kan herudover fortsætte med de forskere, som har ment, at havisen ved Nordpolen ville være borte på nuværende tidspunkt.
Tilknyttet billede:

13-08-2020 10:56
kfl
★★★★★
(2167)
Hej Jørgen
Det et et meget interessant link til en artikel om hvedeproduktion,som du har givet. Det tager jeg op i en ny tråd - tak for vinket. Det skal lige skrives først.
13-08-2020 19:41
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Når de vilde planter får bedre vækstbetingelser, så gør kultur-planterne det i sagens natur også. Det er derfor interessant, at denne klode langsom men sikkert bliver grønnere og grønnere.
Tilknyttet billede:

13-08-2020 22:40
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
KFL, kan du hjælpe her:
https://www.facebook.com/groups/klimabevaegelsen/permalink/10158453426691390/
14-08-2020 12:01
kfl
★★★★★
(2167)
Tak for linket. Her er en citat fra indledningen til artiklen:

HVEM FØRER KAMPAGNE MOD KLIMAFORSKNING I DANMARK?
- Det gør tænketanken CEPOS, som modtager penge og ressourser fra de store erhvervsinteresser, så de kan producere misinformation både på klimaområdet og andre steder.
Analysechef i CEPOS Otto Brøns-Petersen har været med til at starte en forening for klimaskeptikere, og arbejder aktivt på at så tvivl om klimavidenskaben - uden egentlige argumenter:


Ny, klimaskeptisk forening møder kritik fra klimaforskere: Hvor er dokumentationen?
14-08-2020 12:20
kfl
★★★★★
(2167)
Jørgen Petersen skrev:
Når de vilde planter får bedre vækstbetingelser, så gør kultur-planterne det i sagens natur også. Det er derfor interessant, at denne klode langsom men sikkert bliver grønnere og grønnere.


Det du skriver er ikke korrekt. Greeningen stoppede sidst i 1990'erne . En del af denne greening skyldes landbrugsproduktion og træplantning og ikke væksten i CO2. VPD spiller også en rolle i denneforbindelse.

Earth is greener than it was 20 years ago, but not why you think

Earth Stopped Getting Greener 20 Years Ago


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
15-08-2020 00:03
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
NASA siger nu helt klart at denne klode fortsat bliver grønnere og grønnere og vil fortsætte med at gøre det. Det kan man bl.a. læse om her:
https://www.downtoearth.org.in/news/climate-change/earth-getting-greener-nasa-s-new-maps-confirm-69361

I Europa er der sket en kraftig stigning i skovarealet igennem de sidste 100 år. Dette er sket på baggrund af at vi nu er blevet så velstående, at vi ikke behøver at udnytte et hvert stykke marginal jord til dyrkning af landbrugsafgrøder. Det er da kun glædeligt, at det samme er sket i Kina og Indien.

I øvrigt hænger denne skovrejsning nøje sammen med vores brug af fossile brændstoffer. Det er jo netop disse fossile brændstoffer, som har skabt den velstand, som gør, at vi i dag ikke behøver at opdyrke et hvert stykke marginaljord.




Deltag aktivt i debatten Kommende klima dokumentar:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik