Husk mig
▼ Indhold

Kommentarer til indlæg i emnet: dokumentarprogrammer om klimaet.


Kommentarer til indlæg i emnet: dokumentarprogrammer om klimaet.24-06-2019 09:53
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Da Jesper Midtfyn, meget fornuftigt og af hensyn til overskueligheden i hans egen tråd, synes at kommentarer til hans emne bør have sin egen tråd, kommer jeg her med mit bidrag:
Kommentar til videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=9Im2O6dzpUE&t=3109

Geo egineering er ærligt talt en skræmmende tanke. Det sagde adskillige af forskerne i programmet også.

Det nytter jo ikke ret meget hvis kuren er værre end sygdommen, fordi kuren kan have uventede, uønskede og katastrofale bivirkninger for vort klima. Det blev også mere end antydet af forskerne, at udsigten til disse fremtidige "løsninger" giver politikerne en undskyldning for at blive ved kullet. Gad vide om det er den forskning, vist i programmet, som vor snart tidligere energiminister venter på, som en undskyldning for ikke at foretage sig ret meget på klimafronten.

Strategien med at oplagre sindssygt store mængder energi på batterier, til brug under vindstille og gråvejr, er endnu science fiction hvis vi ser på omkostningerne. Ligesom schweizernes forsøg på at indfange CO2 stadig ligger på 500$ pr. ton indfanget CO2. Når flere lande samtidigt er på vej væk fra kerneenergi, rejser det selvfølgelig spørgsmålet: Hvor er de så på vej hen? Og går de i den rigtige retning?
24-06-2019 14:27
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Undskyld. Det var selvfølgelig dette link jeg kommenterede:

https://www.youtube.com/watch?v=xQjTPsOXkCU

Geo egineering er ærligt talt en skræmmende tanke. Det sagde adskillige af forskerne i programmet også.

Det nytter jo ikke ret meget hvis kuren er værre end sygdommen, fordi kuren kan have uventede, uønskede og katastrofale bivirkninger for vort klima. Det blev også mere end antydet af forskerne, at udsigten til disse fremtidige "løsninger" giver politikerne en undskyldning for at blive ved kullet. Gad vide om det er den forskning, vist i programmet, som vor snart tidligere energiminister venter på, som en undskyldning for ikke at foretage sig ret meget på klimafronten.

Strategien med at oplagre sindssygt store mængder energi på batterier, til brug under vindstille og gråvejr, er endnu science fiction hvis vi ser på omkostningerne. Ligesom schweizernes forsøg på at indfange CO2 stadig ligger på 500$ pr. ton indfanget CO2. Når flere lande samtidigt er på vej væk fra kerneenergi, rejser det selvfølgelig spørgsmålet: Hvor er de så på vej hen? Og går de i den rigtige retning?
Redigeret d. 24-06-2019 14:59
RE: Geo-engineering25-06-2019 15:14
perhag
☆☆☆☆☆
(41)
Den helt store ekspert i farerne ved de metoder der bruges med det påskud at ville modvirke klimaændringer er Dane Wigington:

https://www.youtube.com/channel/UC18-7qYJWAqM9eF1GvMn6Og

Kort fortalt handler det om et langstrakt magthaverprogram med henblik på at kunne kontrollere eller endda dræbe befolkningen. Det kan ikke afvises som hysterisk tankespind fra Dane Wigington side, snarere tværtimod er der ret mange beviser og indicier for at han har ret.
26-06-2019 14:35
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Jeg synes at Dane Wiginton bevæger sig langt ude på det konspiratoriske overdrev. Magthavere har da, siden den første atombombe, haft magten til at udrydde befolkninger, så hvorfor skulle de da prøve at hemmeligholde denne magt? Sådan en magt har jo kun en betydning, hvis den er kendt.
27-06-2019 13:46
perhag
☆☆☆☆☆
(41)
Krutzou skrev:
Jeg synes at Dane Wiginton bevæger sig langt ude på det konspiratoriske overdrev. Magthavere har da, siden den første atombombe, haft magten til at udrydde befolkninger, så hvorfor skulle de da prøve at hemmeligholde denne magt? Sådan en magt har jo kun en betydning, hvis den er kendt.


Som jeg forstår det, så er problemet for magthaverne at de trods den næsten totale kontrol med de vestlige massemedier og gode overvågningsredskaber efter udbredelsen af internet og mobiler ikke har fuld kontrol med folkenes adfærd.

Atomkrig er magthaverne måske ikke selv sikre på at overleve, selv om Pentagon 11 juni 2019 har fremlagt en ret aggressiv strategi for brug af atomvåben: https://nationalinterest.org/blog/buzz/oops-pentagon-just-revealed-its-nuclear-doctrine-63402

Hvordan magthaverne har tænkt sig at klare sig fri af de metoder Dane Wigington fortæller om ved jeg ikke, men mon ikke det forklares i nogle hans videoer på Youtube.

En forudsætning for at iværksætte den angivelige modvirkning af klimaændringer vil hvis demokrati opretholdes nok være et folkekrav om at gennemføre projektet, og i USA har medierne store problemer med at få folk til at tro bevidstløst på global opvarmning og klimaforandring.

Præsident Trump har trukket USA ud af en Paris-aftale, så måske satser magthaverne, som Trump næppe er iblandt, nu mere på andre former for befolkningskontrol, hvoraf udrulning af 5G ser ud til at være et vigtigt emne i øjeblikket. I følgende underskriftsindsamling https://www.5gspaceappeal.org/the-appeal er nævnt en del af dokumentationen for risikoen ved strålingen, eksempelvis følgende:

På trods af den udbredte benægten er evidensen for at radiofrekvent (RF) stråling er skadelig for liv allerede overvældende. Den akkumulerede kliniske evidens for mennesker, der er blevet syge og skadede, den eksperimentelle evidens for, at DNA, celler og organsystemer hos en lang række forskellige planter og dyr skades, samt epidemiologiske evidens for, at den moderne civilisation største sygdomme: kræft, hjertesygdom og diabetes i omfattende grad er forårsaget af International Appel: Stop for 5G på Jorden og i rummet 2 elektromagnetisk forurening udgør en database med videnskabelig litteratur med langt over 10.000 peer-reviewed studier. Hvis telekommunikationsindustriens planer for 5G bliver virkeliggjort, vil intet menneske, intet dyr, ingen fugl, intet insekt og ingen plante på Jorden kunne undgå eksponering 24 timer i døgnet, 365 dage om året for niveauer af RF-stråling, som er flere hundrede gange højere end hvad der eksisterer i dag, uden nogen mulighed for at flygte nogen steder hen på planeten. Disse 5G planer truer med at fremprovokere alvorlige, irreversible helbredseffekter på mennesker samt permanent skade på alle Jordens økosystemer. Der må træffes umiddelbare foranstaltninger for at beskytte menneskeheden og miljøet i overensstemmelse med etiske krav og internationale aftaler. (Bemærk: Referencer er givet som hyperlinks og slutnoter.) 5G vil resultere i en massiv øgning af uundgåelig, ufrivillig eksponering for trådløs stråling Jordbaseret 5G For at kunne overføre de enorme mængder data, der kræves til "Internet of Things" (IoT), vil 5G-teknologien, når den implementeres fuldt ud, anvende millimeterbølger, der transmitteres dårligt igennem faste materialer.


Denne trussel kan lettere undgås af den bestemmende elite personligt ved at de undlader at have 5G i de områder hvor de selv bor, som Alex Jones forklarer om her: https://www.brighteon.com/6051413432001
27-06-2019 15:38
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Ja, undskyld perhag, men jeg er totalt stået af den diskussion.




Deltag aktivt i debatten Kommentarer til indlæg i emnet: dokumentarprogrammer om klimaet.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Dokumentarprogrammer om klimaet827-07-2019 23:23
Skal man holde sig til emnet..?3404-02-2012 20:45
Artikler
Har du yderligere kommentarer til klimadebatten i Danmark, herunder mediernes behandling af klimaspørgsmål?
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik