Husk mig
▼ Indhold

Kreativt produkt


Kreativt produkt04-11-2009 13:28
sebka
☆☆☆☆☆
(2)
I ved nok alle sammen ved et kreativt produkt er...

Vores hovedemne er dilemma
og vores underemne er klima.

Nogle der har nogle ideer :/?
Hjælp til kreativt produkt!01-06-2010 08:40
annesophie1995
☆☆☆☆☆
(1)
Hej.
Jeg går i 8. klasse, og jeg har projektuge.
Mit emne er klima - Jorden i 2020, og hvad konsekvenser det får hvis man fortsætter som vi gør.
Men jeg er gået HELT i stå med produktet.
Er der ikke nogen der kan give nogle gode ideer?
Det vil hjælpe mig SÅ meget!
RE: Hjælp til kreativt produkt!01-06-2010 08:58
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Klimaet er gennemsnits vejret i en 30 års periode. Det vil sige at klima-ændringer er forskellene imellem to 30 års perioder. Da forskellen imellem 2010 og 2020 kun er 10år så er det samme 30års periode og klimaet er det samme som nu og derfor uforandret. Det har derfor ingen effekt om du gør noget nu.


01-06-2010 09:25
Kosmos
★★★★★
(5371)
Er der ikke nogen der kan give nogle gode ideer?

- hvis du gerne vil opnå en nogenlunde positiv modtagelse af dit arbejde, skal du nok ikke følge ovenstående 'linie'!


DMI ser ud til at have nogle rimeligt gode klimasider, hvor du burde kunne finde nyttig inspiration.

Senere kunne du evt. læse lidt flere debatindlæg her på forum - og derved opnå et mere nuanceret syn på 'klima'!


Men følg - i første omgang - 'partilinien' er mit råd, desværre!

(Det kræver en masse viden at gå mod strømmen - og dén har du næppe p.t.).
Redigeret d. 01-06-2010 09:39
01-06-2010 10:50
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Du skal fortælle at klimaet går amok, og verdenshavene udtørre, og klimaet i 2020 bliver ligesom på Venus. Redingen er at vi følger de ti klima-bud.

Du skal overholde de 10 klima-bud!
1. Når du vælger transport, skal du tænke på klimaet.
2. Når du bruger lys, skal du spare på energien.
3. Du må ikke bruge for meget varme.
4. Du skal genbruge, alt hvad du kan.
5. Du skal gøre miljørigtige indkøb.
6. Du skal forbruge vand og vaske med omatanke for miljø og klima.
7. Du skal være opmærksom på energiforbruget under madlavning.
8. Du skal passe på elapparater på standby-forbrug.
9. Køb aflad når du har syndet.
10. Brug din politiske indflydelse.

Husk at alle som går imod klimaet er fjender af jorden og af alt levende og de er købt og betalt af den onde olieindustri. Det er nødvendigt for at rede jorden at kvæle alle klimafjender i deres egen CO2 ved at binde dem og putte en plastikpose over hoved på dem.
01-06-2010 11:21
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
En god ide er et klimapoliti som kvæler alle klimafjender. Det er vores egen overlevelse som er på spil. For at hjælpe klimapolitiet er det nødvendigt med klimaagenter som finder frem til klimaforbryderne så de kan blive kvalt, inden at de udslætter os.

Det er vigtigt med en klima kampsang. Du må sørge for at få den uddelt til alle på skolen inden at nogen klimafjender kan stoppe dig. Og det er vigtigt at alle elever får sangen med hjem og synger den for deres forældre, så sange kan ophidse forældrene i klimakampen.
RE: Klimafjender01-06-2010 12:00
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Problemet med Klimafjenderne er at de ligener almindelige mennesker, og det er derfor svært at finde frem til dem. Men man finde frem til dem ved at høre dem i klimabudene. Og vis de ikke vil lære dem så er det fordi de er klima fjender. Det er vigtigt at man finder frem til klimafjenderne så at de kan mærket med et klimafjende-klistermærke. Og de klimafjender som er blevet opdaget må man godt slå og spytte på.


02-06-2010 13:29
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det vil hjælpe mig SÅ meget!

- og det ville være fint med en kort tilbagemelding fra Anne Sophie, om nogle af forslagene har været brugbare/nyttige!




Deltag aktivt i debatten Kreativt produkt:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Produkt til projekt om global opvarmning020-01-2017 11:06
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik