Husk mig
▼ Indhold

Krig imod GW => Fossile maskiner i beskyttelsesrum

Krig imod GW => Fossile maskiner i beskyttelsesrum15-08-2026 21:33
Jakob
★★★★★
(10280)
­

Når det må formodes, at Statsminister Mette Frederiksen snart erklærer krig imod GW, hvad skal vi så stille op med de fossile maskiner.?
De klima- og miljøansvarlige ejere har vedligeholdt dem så godt, at det vil være syndigt at skrotte dem.
Så det bliver nok noget med, at de næsten ikke må bruges, fordi brændstofforbruget skal minimeres, og overholder man det, så kan det stadig være bedre end at købe noget nyt, som er eldrevet.

Men langtidskonservering af fossile maskiner må komme i fremgang, måske ligefrem med henblik på, at de skal stå parat til den næste istid.
Hvordan gør man så lige det...?
Ok, måske bør jeg starte med at spørge, hvad folk plejer at gøre med deres fossile græsklipper.?
Og hvordan de minimerer deres forbrug af fossilt brændsel.?
Eller om de, som jeg, kan dele erfaringer angående maskiner, som blev parkeret for længe, uden først at være blevet tilstrækkeligt konserveret.?

Jeg har med hjælp fra AI fundet noget brændstof, som jeg ikke har set før, og som måske kan gøre en betydelig forskel.

­
15-08-2026 21:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Det er både sikkert og vist, at hun erklærer ikke åben krig mod GW.

Så bliver hun mødt med de samme argumenter som jeg fremfører. Det vil sige, at det går rigtig godt på alle de vigtige områder. Så hvad er problemet?

Så dum er hun næppe.
RE: OT15-08-2026 23:01
Jakob
★★★★★
(10280)
­

Jørgen Petersen

Det er da vist kun dig, der skriver om "åben krig".
Men som jeg før har foreslået dig i kraft af dit personlige alarmistiske og opmærksomhedskrævende udviklingstrin og tilmed din lange erfaring på det stadium, så bør du ind i Folketinget og afbryde enhver tale fra tilskuerpladserne ved at vise dine bryster og råbe dine klimabenægterslogans.

Jeg synes måske nok, at det er lidt langt at gå til Statsministeren for at slippe for at servicere og konservere sin fossile græsklipper, når det alligevel bør gøres.
Men kan det give emnearbejdsro her i forum, så vil jeg ønske dig den største motivation og god vind til dine sejl.
Eller sagt lidt mere direkte: Når du her heller ikke har noget fagligt at spørge om eller bidrage med, så har du ikke ikke noget at gøre på mit værksted.

­
15-08-2026 23:19
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Du gør dig selv til grin ved at modsige dig selv.
RE: OT16-08-2026 09:10
Jakob
★★★★★
(10280)
Jeg ser ingen selvmodsigelser fra min side. Men som du forguder fossilt brændstof og penge, så må man da også tro, at det nok er dig, der ved mest om vedligehold af fossile maskiner. Og når du nu er så vild med emnet, så vil jeg i ro og mag undlade at udpakke min Melonimotor og græsklipper, så du i stedet får plads og ro til at vise, hvad du reelt har at byde på. God arbejdslyst.
16-08-2026 10:56
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Så er det fordi, at du ikke vil.

Du skrev selv: "Når det må formodes, at Statsminister Mette Frederiksen snart erklærer krig imod GW"

Når man erklærer krig, så gør man det helt åbent. Det står i modsætning til, at lave et overraskelsesangreb.
01-09-2026 17:49
Peter Villadsen
★★★★★
(3668)
Syntes en benægter af videnskab og benægter af virkeligheden.
Det er sørgeligt at de findes, men det gør de så
01-09-2026 19:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Virkeligheden er, at det går bedre og bedre på alle de vigtige områder. Og det endda efter ca. 300 år med global opvarmning.

Den gode udvikling kan man ikke snakke sig fra. Eller ignorere.

Hvis man systematisk ignorerer, hvad der sker i den virkelige verden, så taler dette for sig selv. Så handler det ikke om fornuftige og rationelle tanker. Så handler det om at fastholde et verdenssyn og en virkelighedsopfattelse, som er totalt irrationel. Så er det tvangstankerne og den irrationelle angst, som har overtaget.

Her ses et af de områder, hvor det går bedre og bedre. Denne gunstige udvikling skal vi være glade for. Og det burde vi i princippet fejre.
Tilknyttet billede:

01-09-2026 20:26
Peter Villadsen
★★★★★
(3668)
01-09-2026 23:04
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Kan du selv høre, hvor tåbeligt og ubegavet det er, det du skriver?

Noget mere tåbeligt og ubegavet end det du skriver, skal man godt nok lede længe efter for at finde.

Hvis der er en, som har styr på fakta og den virkelighed, som vi befinder os i, så er det mig.

Det er bl.a. dette forhold.
Tilknyttet billede:

02-09-2026 22:17
Peter Villadsen
★★★★★
(3668)
02-09-2026 22:32
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Kan du selv høre, hvor tåbeligt og ubegavet det er, det du skriver?

Hvis der er en, som har styr på fakta og den virkelighed, som vi befinder os i, så er det mig.

Jeg har således gentagne gange fremlagt dokumentation for, hvad der sker rent konkret i den virkelige verden. Men hverken du eller andre forholder jer til disse meget relevante og vigtige forhold.

Det er bl.a. forhold som dette, der dokumenterer den virkelige udvikling.
Tilknyttet billede:

03-09-2026 07:35
Peter Villadsen
★★★★★
(3668)

Jeg er bare ligeså destruktiv som du er med gentagelser og idiotiske indlæg uden dybde.
Det er Jørgen Petersen, der har ødelagt dette forum med påståelighed og benægtelse af enhver risici.
03-09-2026 10:23
Jørgen Petersen
★★★★★
(9106)
Det er fuldstændigt tåbeligt, det som du her lukker ud.

Jeg har rigtig godt styr på de faktiske forhold. Og det har jeg dokumenteret gang på gang i form af omfattende dokumentation. Og de faktiske forhold viser helt klart, at det går bedre og bedre på alle de vigtige forhold. Og det endda efter ca. 300 år med global opvarmning.

Men du har et stort problem, for du nægter at se virkeligheden i øjnene. Og den er, at der ikke er nogen klimakrise eller klimakatastrofe under opsejling.

Du har med andre ord det problem, at du lider af en meget alvorlig CO2- og klimafobi.

Derfor nægter du systematisk, at tage de faktiske forhold til efterretning. Det er bl.a. dette forhold.
Tilknyttet billede:

Deltag aktivt i debatten Krig imod GW => Fossile maskiner i beskyttelsesrum:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Vindmøller i krig22210-09-2026 16:26
Er din fryser GW-sikker.?1603-09-2026 10:24
Varmepumper i krig411-01-2026 23:04
Solceller i krig604-01-2026 12:04
Er nemmeste vej til reduktion af GW en reduktion af naturgas i byerne?1113-05-2025 13:58
NyhederDato
Opvarmning skaber iskold krig om Arktis30-03-2009 14:43
Slut med fossile brændstoffer i Sverige05-02-2009 23:39
Kina udvider produktionen af fossile brændsler10-01-2009 17:47
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik