Husk mig
▼ Indhold

Kulbrinter kan fornyes


Kulbrinter kan fornyes22-09-2022 03:35
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jeg oplever, at mange her på hjemmesiden mener, at olie og naturgas kommer fra rådnende biomasse. Vi lærte for længe siden, at Jorden producerer kulbrinter i den nedre skorpe gennem normal geologisk aktivitet. Processen kaldes Fischer-Tropsch. Jorden bruger brint og kulstof, begge rigelige i skorpen, med høje temperaturer og tryk, til at producere kulbrinter i meget store mængder. Det er tåbeligt at tro, at rådnende biomasse kan grave kilometer dybt ned i jorden, bore gennem uigennemtrængelig sten og derefter rådne til en højere form for energi (krænker termodynamik). Ingen har nogensinde været vidne til, at biomasse forfalder til olie, fordi det ikke kan. Dyr kan ikke grave dybt ned i jorden, når de er døde. Planter kan aldrig grave i jorden.

Jeg er klar over, at marxister vil have alle til at tro, at olie og naturgas ikke er vedvarende, at kulbrinter snart vil løbe tør. Målet er at skræmme verden til at opgive den billige energi, der driver den globale kapitalisme. Jeg troede ikke, at nogen faktisk købte det. Så kom jeg her, og jeg finder mange, der gør det.
22-09-2022 07:28
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Jeg oplever, at mange her på hjemmesiden mener, at olie og naturgas kommer fra rådnende biomasse. Vi lærte for længe siden, at Jorden producerer kulbrinter i den nedre skorpe gennem normal geologisk aktivitet. Processen kaldes Fischer-Tropsch. Jorden bruger brint og kulstof, begge rigelige i skorpen, med høje temperaturer og tryk, til at producere kulbrinter i meget store mængder. Det er tåbeligt at tro, at rådnende biomasse kan grave kilometer dybt ned i jorden, bore gennem uigennemtrængelig sten og derefter rådne til en højere form for energi (krænker termodynamik). Ingen har nogensinde været vidne til, at biomasse forfalder til olie, fordi det ikke kan. Dyr kan ikke grave dybt ned i jorden, når de er døde. Planter kan aldrig grave i jorden.

Jeg er klar over, at marxister vil have alle til at tro, at olie og naturgas ikke er vedvarende, at kulbrinter snart vil løbe tør. Målet er at skræmme verden til at opgive den billige energi, der driver den globale kapitalisme. Jeg troede ikke, at nogen faktisk købte det. Så kom jeg her, og jeg finder mange, der gør det.




Hvad du end har røget, så var det ikke goft for dig.
22-09-2022 14:41
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:Hvad du end har røget, så var det ikke goft for dig.


Så hvad er svaret?

Underviser europæiske skoler ikke i Fischer-Tropsch og termodynamik, ...

... eller gik du ikke i skole?
22-09-2022 14:52
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:Hvad du end har røget, så var det ikke goft for dig.


Så hvad er svaret?

Underviser europæiske skoler ikke i Fischer-Tropsch og termodynamik, ...

... eller gik du ikke i skole?


Nu er det kulstofmonoxid og brint, det kombineres til kulbrinter i Fischer-Tropsch reaktioner, så...


Men hvor kommer brint og kulstofmonoxid i jordskorpen fra i din fantasiverden?
22-09-2022 14:55
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:Men hvor kommer brint og kulstofmonoxid i jordskorpen fra i din fantasiverden?

Jeg lever ikke i en fantasiverden. Ud fra din erfaring, skal jeg få en?
22-09-2022 15:32
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:Men hvor kommer brint og kulstofmonoxid i jordskorpen fra i din fantasiverden?

Jeg lever ikke i en fantasiverden. Ud fra din erfaring, skal jeg få en?


Det ved jeg ikke. Du har større erfaring med fantasiverden, siden du påstår at fossil olie ikke stammer fra organismer.

Så hvor kommer kulmonoxid og brint så fra?
22-09-2022 15:58
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:Det ved jeg ikke. Du har større erfaring med fantasiverden, siden du påstår at fossil olie ikke stammer fra organismer.

Kulbrinter produceres i jorden. Det kræver en idiot at tro, at døde organismer får evnen til at grave sig ned i jorden og derefter bore gennem fast sten.

Det kræver en marxist at benægte Fischer-Tropsch-processen.

Robert Wagner skrev:Så hvor kommer kulmonoxid og brint så fra?

Du ved ikke, hvad kemi er, vel? Dit var et meget dumt spørgsmål.
22-09-2022 18:26
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:Det ved jeg ikke. Du har større erfaring med fantasiverden, siden du påstår at fossil olie ikke stammer fra organismer.

Kulbrinter produceres i jorden. Det kræver en idiot at tro, at døde organismer får evnen til at grave sig ned i jorden og derefter bore gennem fast sten.

Det kræver en marxist at benægte Fischer-Tropsch-processen.

Robert Wagner skrev:Så hvor kommer kulmonoxid og brint så fra?

Du ved ikke, hvad kemi er, vel? Dit var et meget dumt spørgsmål.


I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?
22-09-2022 22:17
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.
23-09-2022 07:59
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?
23-09-2022 19:32
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?

Det kan du selv undersøge.
23-09-2022 19:49
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?

Det kan du selv undersøge.


Nej, du kom med påstande, så skal du også komme med evidens.

Men det kan du ikke, alt du kan er at lukke varm luft ud.
23-09-2022 20:42
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?

Det kan du selv undersøge.


Nej, du kom med påstande, så skal du også komme med evidens.

Men det kan du ikke, alt du kan er at lukke varm luft ud.

Når jeg prøver at demonstrere for dig, unddrager du dig som en lusket marxist.

Det er, som om du ikke vil have din marxisme afsløret. Den dårlige nyhed er, at det allerede er offentligt kendt.
23-09-2022 20:59
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
[quote]Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?

Det kan du selv undersøge.


Nej, du kom med påstande, så skal du også komme med evidens.

Men det kan du ikke, alt du kan er at lukke varm luft ud.

Når jeg prøver at demonstrere for dig, unddrager du dig som en lusket marxist.

Det er, som om du ikke vil have din marxisme afsløret. Den dårlige nyhed er, at det allerede er offentligt kendt.[/quote

Du prøver slet ikke at demonstrere noget, fordi du ikke kan.
Du påstår bare ting, uden at kunne argumentere for det.
23-09-2022 21:22
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
[quote]Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?

Det kan du selv undersøge.


Nej, du kom med påstande, så skal du også komme med evidens.

Men det kan du ikke, alt du kan er at lukke varm luft ud.

Når jeg prøver at demonstrere for dig, unddrager du dig som en lusket marxist.

Det er, som om du ikke vil have din marxisme afsløret. Den dårlige nyhed er, at det allerede er offentligt kendt.[/quote

Du prøver slet ikke at demonstrere noget, fordi du ikke kan.
Du påstår bare ting, uden at kunne argumentere for det.

Videnskaben er ikke til debat. Du benægter videnskaben. Vi er færdige.
23-09-2022 22:30
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
[quote]Robert Wagner skrev:I'm ptetty sure I know more about chemistry than you think.

Det er muligt, at du ved noget ... som ville være mere end det ingenting, som jeg formoder, at du ved om kemi.

Robert Wagner skrev:So where does the carbon monoxide and hydrogen come from?

Dumt spørgsmål. Jeg gav dig det rigtige svar: kemiske reaktioner. Begge er forbindelser.

Jeg har allerede overskredet din forståelse af kemi.

Måske vil du gerne have hjælp til at formulere intelligente spørgsmål.


Fra hvilke kemiske reaktioner?

Det kan du selv undersøge.


Nej, du kom med påstande, så skal du også komme med evidens.

Men det kan du ikke, alt du kan er at lukke varm luft ud.

Når jeg prøver at demonstrere for dig, unddrager du dig som en lusket marxist.

Det er, som om du ikke vil have din marxisme afsløret. Den dårlige nyhed er, at det allerede er offentligt kendt.[/quote

Du prøver slet ikke at demonstrere noget, fordi du ikke kan.
Du påstår bare ting, uden at kunne argumentere for det.

Videnskaben er ikke til debat. Du benægter videnskaben. Vi er færdige.


I'm not denying science, you're just talking shit.
24-09-2022 02:14
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:I'm not denying science, you're just talking shit.

Det er ikke, fordi du benægter videnskaben. Det er, at du ikke kender nogen videnskab at benægte.
24-09-2022 08:46
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:I'm not denying science, you're just talking shit.

Det er ikke, fordi du benægter videnskaben. Det er, at du ikke kender nogen videnskab at benægte.


Jeg har gar glemt mere om videnskaben end du nogensinde vil forstå, trold.
24-09-2022 15:11
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:Jeg har gar glemt mere om videnskaben end du nogensinde vil forstå, trold.

Dit udsagn kunne være troværdigt, hvis du skulle tilstå at have glemt al den videnskab, du nogensinde har lært. Jeg sætter pris på komplimentet, at jeg opfylder din definition af "troll", dvs. uafhængig tænker, tankevækkende bidrag osv.
24-09-2022 17:57
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:Jeg har gar glemt mere om videnskaben end du nogensinde vil forstå, trold.

Dit udsagn kunne være troværdigt, hvis du skulle tilstå at have glemt al den videnskab, du nogensinde har lært. Jeg sætter pris på komplimentet, at jeg opfylder din definition af "troll", dvs. uafhængig tænker, tankevækkende bidrag osv.


And you still haven't answered the question, which makes you a maxist by your own definirion. See, I knew you were a closet marxist.
24-09-2022 23:20
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:And you still haven't answered the question, which makes you a maxist by your own definirion. See, I knew you were a closet marxist.

Jeg har besvaret alle Deres spørgsmål grundigt, mens De ikke har besvaret mine. Jeg har givet forskellige videnskabelige forklaringer om forskellige emner, mens du endnu ikke har bidraget til dette websted. Jeg er ikke en trold, men det er du. Jeg er ikke en marxistisk idiot, men det er du.
25-09-2022 07:23
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:And you still haven't answered the question, which makes you a maxist by your own definirion. See, I knew you were a closet marxist.

Jeg har besvaret alle Deres spørgsmål grundigt, mens De ikke har besvaret mine. Jeg har givet forskellige videnskabelige forklaringer om forskellige emner, mens du endnu ikke har bidraget til dette websted. Jeg er ikke en trold, men det er du. Jeg er ikke en marxistisk idiot, men det er du.


No, you still have not answered my auestion. You have evaded the question. Which nakes you a marxist by your own definition. How old is oil?
25-09-2022 15:25
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:No, you still have not answered my auestion. You have evaded the question. Which nakes you a marxist by your own definition. How old is oil?

Dette emne er blevet dækket udførligt på det engelske spejlwebsted. Du kan lære der uden trolling her.
25-09-2022 17:03
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:No, you still have not answered my auestion. You have evaded the question. Which nakes you a marxist by your own definition. How old is oil?

Dette emne er blevet dækket udførligt på det engelske spejlwebsted. Du kan lære der uden trolling her.


Still avoiding to answer the question. Still a little marxist by your own definitiom.
26-09-2022 00:23
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:Still avoiding to answer the question. Still a little marxist by your own definitiom.

Jeg undgik aldrig spørgsmål. Jeg pegede Dem i den rigtige retning. Problemet er, at du er en trold. Du har intet ønske om at lære noget. Du har ingen intentioner om at lade andre lære noget. Du stiller kun spørgsmål for at spilde båndbredde, afspore samtaler og spamme tavlen. Når nogen besvarer dine spørgsmål, bliver du simpelthen ved med at gentage dem for at spilde mere båndbredde, afspore flere samtaler og tilføje mere spam til tavlen. De har ikke besvaret nogen af mine spørgsmål. Du har aldrig bidraget til nogen af bestyrelserne.
26-09-2022 08:50
Robert Wagner
★★★★★
(3547)
IBDaMann skrev:
Robert Wagner skrev:Still avoiding to answer the question. Still a little marxist by your own definitiom.

Jeg undgik aldrig spørgsmål. Jeg pegede Dem i den rigtige retning. Problemet er, at du er en trold. Du har intet ønske om at lære noget. Du har ingen intentioner om at lade andre lære noget. Du stiller kun spørgsmål for at spilde båndbredde, afspore samtaler og spamme tavlen. Når nogen besvarer dine spørgsmål, bliver du simpelthen ved med at gentage dem for at spilde mere båndbredde, afspore flere samtaler og tilføje mere spam til tavlen. De har ikke besvaret nogen af mine spørgsmål. Du har aldrig bidraget til nogen af bestyrelserne.


Det er dig der er troll, jeg troller trolle. Hvor gammel er olien?




Deltag aktivt i debatten Kulbrinter kan fornyes:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik