Husk mig
▼ Indhold

Led pærer og spots


Led pærer og spots24-02-2016 14:12
Den grønne mand
☆☆☆☆☆
(1)
HJÆLP !!!

Vi er i gang med en større renovering af hytten og tænkt at vi skulle hoppe med på bølgen af led spots. Tidligere har vi udelukkende brugt almindelige glødepære men kan da se at led fylder mere og mere og det at man kan spare mange penge på elregningen er jo noget der tiltaler fruen
Jeg har kigget på disse led spots og det er jo en jungle uden lige !!!

Hvilke spots er de bedste og hvorfor er der så mange forskellige ???

[link fjernet af admin]
Redigeret af branner d. 01-03-2016 20:29
01-03-2016 18:21
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Der er store besparelser ved at skifte halogen og glødepærer ud med LED. Gjorde det for et par år siden, resultat er en besparelse på omkring 7-800kwh/år (20-30 LEDs).
Øvelsen er ikke let, jeg fandt alle LEDs på nettet. Gå efter høj Ra værdi, større end 85-90. Gå efter Kelvin på 2700 eller mindre. Find ud af hvilken styrke du vil have, der er tabeller på nettet der omregner glødepære watt til lumen - find så den lumen, der passer dig. Pas på de gamle halogen spot transformatorer - jeg havde ingen problemer, men har hørt, at nogle transformatorer giver høj spænding, når de er ubelastede, hvilket kan brænde LED af. Check med voltmeter, hvis du er i tvivl. Pærer med alle fatning kan købes hos fx detled.dk eller hos mange andre. Det virker, det giver godt lys, og det sparer masser af kwh :-)
Deltag aktivt i debatten Led pærer og spots:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Udskift alle dine pærer til LED-pærer8610-03-2016 02:19
NyhederDato
Led-pærer sparer store mængder energi02-12-2009 05:21
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik