Husk mig
▼ Indhold

Lidt nyheder og ændringer


Lidt nyheder og ændringer09-12-2012 17:20
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Her kommer lidt forskelligt fra redaktionen (dvs. mig
):

* Jeg hører fra flere, at det er svært at finde frem til "det gamle guld" i forummet, fordi der ligger en del tråde af mindre interessant karakter og fylder op. Jeg har nu oprettet en ny debatkategori (Sandkasse), hvortil jeg har tilladt mig at flytte nogle af de helt korte tråde, der aldrig rigtig kom i gang. Bemærk, at flytning af tråde hertil ikke skal ses som en kritik af trådstarteren - og at intet indhold er blevet slettet. Hvis der mod forventning skulle komme gang i nogle af de gamle tråde i Sandkassen, så flyttes de gerne tilbage til de "rigtige" debatkategorier igen. Arbejdet med at flytte gamle tråde er endnu ikke helt færdiggjort.

* Man skal nu have skrevet TO indlæg, før der linkes til ens offentlige profilside. Brugere, der kun har skrevet ét indlæg, og som ikke har tilføjet nogen oplysninger på deres profil, optræder derfor kun med navn (uden link) i debatten fra nu af.

* Og så kan jeg afsløre, at et nyt klummeinitiativ vil se dagens lys inden for en måneds tid. Der er tale om en klimaklumme, der vil gå på skift mellem forskellige fremtrædende klima- og energidebattører. Der vil være tale om forskere, miljøfolk og andre kendte navne fra den offentlige debat. Der er nogle rigtig spændende navne blandt dem, der allerede har sagt ja til at deltage, og jeg er sikker på, I kan se frem til nogle interessante indspark!

* Til min store begejstring er der begyndt at komme en smule aktivitet i den engelsksprogede version af Klimadebat.dk. Måske nogle af jer vil gå til Climate-Debate.com og hjælpe med at starte den spæde debat op?


* Og sidst men ikke mindst: Jeg håber, vi kan bevare en ordentlig tone i debatterne. Jeg har ikke været så aktiv i moderationen af forummet dette efterår, selvom det nogle gange har været ved at tage overhånd med mudderkastningen. Men hermed en opfordring, som jeg håber, alle vil tage til efterretning.


Bonusinfo: Klimadebat.dk's database, der består af ren tekst (alt indholdet på siden), har netop rundet 50 MB. Det er over 50 millioner tegn. Eller 25.000 tætskrevne bogsider...
09-12-2012 19:03
Jakob
★★★★★
(9287)
.




@branner


Med hensyn til at finde nogle bestemte indlæg, så vil det måske også hjælpe med lidt flere instruktioner til søgemaskinen.
Hvor mange ved mon f.eks., at et mellemrum skal skrives som en understregning "_"
Søgemaskinen er nok noget giftig at rode med, men ellers kunne det måske også være en hjælp, hvis det var muligt at søge i resultatet.

Meget spændende klummeinitiativ.




.
10-12-2012 12:00
Kosmos
★★★★★
(5371)
Meget spændende klummeinitiativ

- ja, 'thumbs up': Du ligger bestemt ikke på den lade side, når det angår stadig forbedring af et ellers særdeles velfungerende og brugervenligt forum!
10-12-2012 14:44
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Kosmos skrev:
Meget spændende klummeinitiativ

- ja, 'thumbs up': Du ligger bestemt ikke på den lade side, når det angår stadig forbedring af et ellers særdeles velfungerende og brugervenligt forum!


Jeg takker for de rosende ord, men jeg synes nu, at det var branner, der skulle have haft dem.




.
16-12-2012 12:57
Jakob
★★★★★
(9287)
.




@branner



Jeg glemte at kommentere "tonen" i forum.
Til tider er der måske nogle kyrofæer, som skal løbe hornene af sig, og det kan ske, at de vokser ud igen, så der skal en tur mere til.
Men det er i mine øjne, som det skal være. Når man brænder for en sag, så er det kun naturligt, at der kan springe lidt gnister fra bålet.
Og roder man for meget med en ildrager, så er det også kun naturligt, at man kan blive ramt.
Jeg vil ikke sige, at bålet aldrig kan blive så voldsomt og outreret, at det kan være ok at hælde lidt vand på.
Men i bund og grund, synes jeg, at vi i dette forum kan være stolte af, at debatten normalt ikke er svøbt ind i en klam klud af "tone trolling", hvor det kun er dem, som på en venlig måde kan få andre til at flyve i flint, som vinder debatten og hele spaltepladsen.

Derimod synes jeg stadig, at det er et problem, at skribenterne er så dårlige til at holde sig til emnet og trådens oplæg.
Det ville jeg virkelig ønske, at der kunne gøres noget for at rette op på.
Men jeg ved ikke, hvordan det kan gøres. Jeg har tidligere slået på stortromme for det, men uden resultat.
Jeg erkender da også, at det nemt bliver et alt for stort slæb og ødelæggende for debatten, hvis moderationen skal finkæmme alle tråde. Så det er næppe vejen frem til forbedring.
Men på den anden side nægter jeg også at tro, at de ellers begavede skribenter ikke kan gøre det bedre, hvis de bare ved, at det er vigtigt.

Måske kan det hjælpe lidt, hvis du omdøber kategorien "Overordnet om klimaændringer" til "Klimahyggesnak", for det er efterhånden sådan, den bliver brugt, og så vil man nærmere vide, hvad man går ind til, når man opretter en tråd i den kategori.
Men det løser jo slet ikke problemet.


Måske vil det hjælpe mere, hvis du stiller forum om, så når man klikker på en tråd, så får man ikke det sidste og nyeste indlæg kastet op på skærmen, men derimod altid det første..?
Det vil måske nok føre til færre indlæg, men med stor sikkerhed hjælpe imod meget lange tråde, som kører helt af sporet, og der vil sikkert også blive oprettet flere nye tråde.
Kunne det evt. være et forsøg værd..?


Angående den internationale klimadebat, så er det super, at der er kommet mere gang i den.
Betyder det så, at kravene i det danske forum bliver skærpet lidt, så det bliver mere uhørt at komme med stribevis af uoversatte og uforklarede citater fra engelske artikler..?




.
23-12-2012 19:05
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Mange tak for jeres kommentarer.

Jeg har en del punkter på min to-do-liste for Klimadebat.dk, men heldigvis får jeg tid til at se på en del af dem her mellem jul og nytår. Kom gerne med yderligere ønsker og forslag til ændringer her i tråden.

Og ellers er der kun tilbage at ønske rigtig god jul til alle jer alle!

Jeppe
23-12-2012 23:24
kfl
★★★★★
(2167)
Hej Branner

Jeg savner at kunne indlægge mindre tabeller via HTML-kode i en post. Det vil kunne gøre postene mere læsevenlige. Det drejser sig om f.eks. 4*5 tabeller etc.
Er dette muligt ?


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
03-01-2013 22:14
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så er det nye klummeinitiativ blevet søsat. Gå straks til Klimavinklen og se, hvordan det tager sig ud. Og husk at følge med i de kommende måneder.
Jeg håber, I vil bidrage med seriøse kommentarer - og spred gerne kendskabet til klummerne, f.eks. på sociale medier.

Jeg har også rykket rundt på nogle ting på forsiden. Sandsynligvis vil debattrådene få endnu mere opmærksomhed for førstegangsbesøgende nu.

kfl skrev:
Jeg savner at kunne indlægge mindre tabeller via HTML-kode i en post. Det vil kunne gøre postene mere læsevenlige. Det drejser sig om f.eks. 4*5 tabeller etc.
Er dette muligt ?

Det tror jeg desværre ikke bliver muligt. Ikke fordi det ikke ville kunne lade sig gøre rent teknisk, men jeg sætter pris på, at mulighederne for formatering i indlæggene er forholdsvis begrænset. En tabel, der ikke er sat rigtigt op, vil meget hurtigt få designet til at se slemt ud...




Deltag aktivt i debatten Lidt nyheder og ændringer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Gode nyheder707-01-2021 23:34
DR Nyheder, Vejret: Temperatur-grafik223-11-2009 20:35
DR's "21 Nyheder", serie om klima7228-06-2009 17:15
Nye dårlige nyheder - ekstrem afsmeltning mod nord628-10-2008 11:58
DMI Nyheder622-01-2007 11:48
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik