Husk mig
▼ Indhold

MeerProjektet


MeerProjektet09-07-2021 22:34
KasperNielsen
☆☆☆☆☆
(9)
Guy Mcpherson har lavet en lille tegning der forklare hvorfor det er vigtigt vi støtter op om noget så simpelt som et gigantisk spejl der kan reflektere solens stråler.

Videon forklare det hele:
Aerosol Masking and MeerProjektet

Kommentar:
Drastiske tider kræver drastiske handlinger. Hvis isen smelter bliver vi nødt til at finde andre metoder at holde solen ude af jorden på.
14-07-2021 22:38
Jakob
★★★★★
(9210)
­



Videoen forklarer bestemt ikke det hele.
Det er nærmere blot en smart reklamevideo fra et firma, som forsøger på at indsamle store pengebeløb til geoingeneering.
Det er slet ikke ualmindeligt, at firmaer bruger/misbruger en doktorgrad til pengeindsamling.
Vi må ikke håbe, at nogen hopper på dette kvaksalverskråplan.

CO2-udledning er også en form for geoingeneering med flere andre alvorlige økologiske bivirkninger end skade på klimaet.
Det rigtige må være at stoppe CO2-udledningerne frem for at indføre andre former for geoingeneering, som også har alvorlige bivirkninger, blot for at fossil afbrænding kan fortsætte, uden det umiddelbart kan aflæses på termometeret.

Jeg vil gerne medgive, at der er behov for drastiske metoder.
Men de bør i nutiden handle om hurtigt at stoppe udledningen af CO2 og i stedet anvende vedvarende energi.



­
15-07-2021 12:12
KasperNielsen
☆☆☆☆☆
(9)
jeg svare lige hurtigt på den her da jeg har ferie..

først nogle fact checks: skriv meget gerne hvis du er uenig og hvorfor

- Aerosol masking er en forurening fra CO2 som lige nu køler jordens overflade.
- CO2 fra 80'erne ser vi først virkningerne på nu. 20 år senere... det vil sige der går 20 år mere før de drivhusgasser vi udleder i dag bliver mærket.
- Derfor om 20 år vil der mere eller mindre være en 3 graders opvarmning af det globale klima.
Da vi ikke har været i stand til på nogen måde at stoppe drivhusgas udledningen i 2021.

her kommer Meer:reflection ind i billedet. for at undgå en 3-5 graders global opvarmning kræver det at vi bremser solens kraft, samtidig med at vi stopper udledning af drivhus gasser. kort sagt så er Meer projektet et forslag på en måde vi kan køle jorden ned samtidig med drivhus gasser bliver slukket for... Det skulle kunne give os lidt flere år på løbe banen.

How it works

Jeg syntes det er bedre vi bygger noget ala det her end at vi smider kemikalier op i luften for at danne kunstige skyer. kurzgesacht lavet en fin video på youtube omkring risici ved geoengineering af for eksempel at simulere et vulkan udbrud.
Kurszgesacht Geoengineering
20-07-2021 19:43
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Kina besvarer alle forsøg på geoingeneering med en krigserklæring og da der ikke er nogen som vil i krig over et svindelnummer så har det lange udsigter.
21-07-2021 11:32
Robert Wagner
★★★★★
(3283)
kulden-varmen skrev:
Kina besvarer alle forsøg på geoingeneering med en krigserklæring og da der ikke er nogen som vil i krig over et svindelnummer så har det lange udsigter.


Og du har selvfølgelig belæg for dine opstande, ikke?
Also at Kina ville erklære krig ved forsøg på geoengeneering...
Redigeret d. 21-07-2021 11:35




Deltag aktivt i debatten MeerProjektet:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik