Husk mig
▼ Indhold

Merkel bliver igen valgt som Kanzler.



Side 3 af 4<1234>
04-03-2018 14:17
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Det er dog langtfra alle, der protesterer over den grønne omstilling.
Mange har forstået problematikken og handler derudfra.
For mig er kravet til vores politikere, at de tager klimaudfordringen alvorligt og handler derefter.
04-03-2018 14:40
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Niels K Sørensen skrev:
For mig er kravet til vores politikere, at de tager klimaudfordringen alvorligt og handler derefter.

Det har vi forstået.

Og du vil møde alvorlig modstand, fordi dine handlinger bygger på overtro.
04-03-2018 14:53
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hvorfor skal vi bruge en masse penge på at bekæmpe noget som grundlæggende er en fordel?
04-03-2018 14:56
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Jørgen Petersen skrev:
Hvorfor skal vi bruge en masse penge på at bekæmpe noget som grundlæggende er en fordel?


Det skal vi heller ikke.
De negative konsekvenser overstiger de positive.
Du ved det bare ikke.
04-03-2018 14:59
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Som bekendt bliver den klode grønnere og grønnere og tilsvarende mere frodig. De klimatiske livsbetingelser for såvel planter, dyr og mennesker bliver løbende forbedret. Det globale højtudbytte på alle de vigtig afgrøder stiger og stiger. Det kan da kun være positivt.
04-03-2018 14:59
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
John Niclasen skrev:
Niels K Sørensen skrev:
For mig er kravet til vores politikere, at de tager klimaudfordringen alvorligt og handler derefter.

Det har vi forstået.

Og du vil møde alvorlig modstand, fordi dine handlinger bygger på overtro.


Sludder. Det er dig, der lider af overtro.
Det er kun på klimadebat.dk, dine besynderlige holdninger om, at vi skal udlede mere CO2 eksisterer.
Og så selvfølgeligt indenfor olieindustrien.
04-03-2018 15:02
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels K Sørensen skrev:
Det er dog langtfra alle, der protesterer over den grønne omstilling.
Mange har forstået problematikken og handler derudfra.
For mig er kravet til vores politikere, at de tager klimaudfordringen alvorligt og handler derefter.


Vindmølleejerne og andre der profiterer af vindmølledrift protesterer selvfølgelig ikke,folk der ikke generes af vm samt dem der er ligeglade med naturen,fugle og flagermus er tavse, men beboere tæt på møllerne og dem der holder af naturen protesterer mod den fremstormende vindmølle invasion,og for dem er den grønne omstilling uden betydning og er blevet en fysisk pestilens.
Redigeret d. 04-03-2018 15:11
04-03-2018 15:36
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Niels K Sørensen skrev:
John Niclasen skrev:
Niels K Sørensen skrev:
For mig er kravet til vores politikere, at de tager klimaudfordringen alvorligt og handler derefter.

Det har vi forstået.

Og du vil møde alvorlig modstand, fordi dine handlinger bygger på overtro.


Sludder. Det er dig, der lider af overtro.
Det er kun på klimadebat.dk, dine besynderlige holdninger om, at vi skal udlede mere CO2 eksisterer.
Og så selvfølgeligt indenfor olieindustrien.


Det er mere enkelt at konstaterer at det NKS kommer med i bund og grund kun er en påstand. Hvorfor skal vi lade vores samfund køre i grøften, i forhold til resten af verden, på grund af en påstand?

Selvfølgelig møder alle, som vil styre vores land med politik som hviler på påstande, modstand


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
12-03-2018 14:44
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
En ny tysk regering bestående af CDU/CSU og SPD med Merkel som Kanzler ,er nu på plads.
Redigeret d. 12-03-2018 14:45
12-03-2018 21:35
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Med CSU Seehofer som indenrigsminister bliver der nok mere fokus på migration end på Brunkul
12-03-2018 21:46
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels Olsen skrev:
Med CSU Seehofer som indenrigsminister bliver der nok mere fokus på migration end på Brunkul


I hvert fald er migration ikke Seehofers Bier ,han er jo Bayer - han har været lynende uenig med Angelas " wir Schaffen das" politik.
Redigeret d. 12-03-2018 21:48
12-03-2018 21:56
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Ja Seehofer vil jo gøre hele Det tyske rige nøjagtigt så sikkert som han i sin egenskab af ministerpræsident har gjort Bayern mit oder ohne Lederhosen.

Nå jeg er nok mere til Seehofer end til Angela på dette punkt.
13-03-2018 09:29
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja Niels- hinter der Weisswurstinie,Freistaat Bayern, har de altid haft deres egne meninger i forh til søsterpartiet CDU.
Kan du huske ministerpræsident Frans Josef Strauss, han pakkede heller ikke noget ind.
Han gik forøvrigt med Lederhosen ved særlige lejligheder også ved oktoberfesten i Muenchen.
Redigeret d. 13-03-2018 10:28
14-03-2018 22:42
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Ja Kjeld. jeg husker franz Josef - kejserlige navne med armbevægelser som der Führer, men det var vist Springer pressen, der hetzede ham bort fra Bonn og drømmen om Kanzler embedet.

Men i grunden er migration et ret bogstaveligt mere påtrængende problem end klimaforandring.

Nå Merkels regering er på plads. deres forsvar trænger også til afpudsning.
09-04-2018 14:28
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Horst Seehofer,CSU,siger tillykke med vslget af Orban i Ungarn, han finder Orbans indvandrer politik rigtig.
Mellem Merkel og Seehofer hersker ikke den store konsensus - Seehofer og Orban ( EUs uartige medlem) er mere på bølgelængde - BAYERN ville også gerne opsætte et migrationshegn.
09-04-2018 23:04
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Kjeld Jul skrev:
Horst Seehofer,CSU,siger tillykke med vslget af Orban i Ungarn, han finder Orbans indvandrer politik rigtig.
Mellem Merkel og Seehofer hersker ikke den store konsensus - Seehofer og Orban ( EUs uartige medlem) er mere på bølgelængde - BAYERN ville også gerne opsætte et migrationshegn.


Ja og Østrig er også med i klubben, mens vi her i DK bare noterer os, at antallet af asylansøgere er faldet, men ikke om vi takker Ungarn og Østrig for den udvikling.

Klimaspørgsmålet er bagatelagtigt sammenlignet med spændingerne rundt i verden. Kina har fået en ny KEJSER, vi har foræret dem alverdens teknologi, De har ophævet eet barns politikken, Om tyve år er de vel 2 milliarder derude og den nye Kejser vil ikke som fortidens nøjes med magten over Kina.
I stedet for at trække Putin til OS så skubber vi ham mod øst, ak hvor er vi dummeher i vort selvfede Paradis.
09-04-2018 23:12
Morten Riber
★★★★★
(2298)
I stedet for at trække Putin til OS så skubber vi ham mod øst, ak hvor er vi dummeher i vort selvfede Paradis.


Hvorfor bekymre sig om det? De får kun interne slagsmål ud af at lave noget sammen med ham, og hvis de opsluger "ham" får de vel endnu flere problemer med den "nye" befolknings kreds af russere.
11-04-2018 09:15
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Morten Riber skrev:
I stedet for at trække Putin til OS så skubber vi ham mod øst, ak hvor er vi dummeher i vort selvfede Paradis.


Hvorfor bekymre sig om det? De får kun interne slagsmål ud af at lave noget sammen med ham, og hvis de opsluger "ham" får de vel endnu flere problemer med den "nye" befolknings kreds af russere.


Godt nok handler det , nej burde handle om Merkel, men KINA har fået en "kejser" og det moderne Kina er ekspansivt i modsætning til det gamle, hvor man havde nok i sig selv.

Fremtiden tilhører Kina medmindre vi vågner op. I modsætning til trump er Putin en leder, der har samme mening fra morgen til aften. Og hvis du gider sætte dig ind i russernes FØLELSER vil du opdage, at EU og NATO har kørt kold krig og nu får vi bare svar på tiltale. Læg ikke øre til mediernes propaganda. PUTIN og Global opvarmning er "årsag" til alt ondt. BEVISER behøves ikke.Morten Riber æder løgnen. DENMARK FIRST, fuck Ukraine.
11-04-2018 10:41
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Nej, jeg tror du misforstår, Niels. Jeg er helt enig med dig, borset fra forholdet mellem Rusland og Kina. De har før truet med at slå sig sammen mod Europa, men sagen er at de ikke kan fungere sammen. Lad dem bare prøve, så viser det sig hurtigt at deres frygt for hinanden vil udvikle sig til mistro, interne beskyldninger osv osv. Kommer det til et magtopgør vil det slide dem op, og styrke Europa efter princippet, del og hersk.
16-04-2018 20:13
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Morten Riber skrev:
Nej, jeg tror du misforstår, Niels. Jeg er helt enig med dig, borset fra forholdet mellem Rusland og Kina. De har før truet med at slå sig sammen mod Europa, men sagen er at de ikke kan fungere sammen. Lad dem bare prøve, så viser det sig hurtigt at deres frygt for hinanden vil udvikle sig til mistro, interne beskyldninger osv osv. Kommer det til et magtopgør vil det slide dem op, og styrke Europa efter princippet, del og hersk.


Det kedelige er at to halvfjender meget vel finder fodslag i kampen mod en fælles større fjende.

Se bare Syrien, Libyen og andre steder, Først enes de om at kæmpe mod Saddam, Gadaffi eller Assad, men hvad så bagefter.

Nu er halvfjenderne Japan og Kina også ved at finde fælles fodslag i stormen på Trumps toldmure.

Jeg kunne drømme om at EU snart finder sin helt egen vej og skider på USA, der slet aldrig har haft den "moral", der gør dem egnede til at regere verden.
Da jeg var ung for 50 år siden guddommeliggjorde jeg USA, men det er bare en magt, der meler egne kager, Gid vi i EU kunne finde en fællesnævner for 28 folk.
16-04-2018 21:37
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Gid vi i EU kunne finde en fællesnævner for 28 folk

Så vi kunne blive bedre til at mele vores kage? Hvori er vi da bedre en USA. Nej, den slags udtalelser bliver hurtigt for snæversynet, og løser ingen problemer. Selvfølgelig er USA hverken perfekt, ligesom de heller ikke skal styre verden. USA er vores stærkeste allierede og bedste chance for at forblive et frit og selvstændigt land.

At skide på USA er det mest vanvittige jeg har hørt længe. Men klart, når du tydeligvis er betaget af Rusland, er det sådan vores snak må blive, med mindre vi stopper den her. Vi har helt forskelligt syn på situationen i verden.
16-04-2018 21:40
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
Morten Riber skrev:
Gid vi i EU kunne finde en fællesnævner for 28 folk

Så vi kunne blive bedre til at mele vores kage? Hvori er vi da bedre en USA. Nej, den slags udtalelser bliver hurtigt for snæversynet, og løser ingen problemer. Selvfølgelig er USA hverken perfekt, ligesom de heller ikke skal styre verden. USA er vores stærkeste allierede og bedste chance for at forblive et frit og selvstændigt land.

At skide på USA er det mest vanvittige jeg har hørt længe. Men klart, når du tydeligvis er betaget af Rusland, er det sådan vores snak må blive, med mindre vi stopper den her. Vi har helt forskelligt syn på situationen i verden.



Det er længe siden, at man har set nogen så russerforskrækkede.



.


16-04-2018 21:58
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Efter min bedste overbevisning skal man tage sig i agt for et land som ledes af en seriemorder, og jeg mener det er vigtigt at vi forstår og husker på at skelne mellem alvorlige forbrydelser og dumheder.

Jeg nævner det bare så dem der har tanker i samme retning som mig kan lade sig inspirerer. For dem som er forud indtaget, og som udgangspunkt hader den vestlige verden, ved jeg godt, jeg taler for døve øre. Ikke noget som kommer bag på mig her


-og jeg gider heller ikke, som sådan, at diskuterer
17-04-2018 09:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Lieber Wladi,ich lass Dir die Krim wenn Du mir noch so einen leckeren Raeucherstoer schickst.Den Kaviar kann der Schroeder haben.
Sådan kunne en ordveksel mellem Putin og Angela Merkel lyde efter det er kommet ud,at Merkel sender øl til Vladimir og Putin sender røget fisk til Angela.
Putin forstår jo tysk og Merkel russisk.
Redigeret d. 17-04-2018 10:44
17-04-2018 11:07
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Tyskland er afhængig af naturgas fra Rusland og vil gerne have en Nordstream 2 gaspipeline.
Tyskland får 40% af deres gas fra Rusland.
Tyskland er derfor ikke interesseret i yderligere sanktioner mod Rusland.
Redigeret d. 17-04-2018 11:42
17-04-2018 16:17
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...hvordan gik udenrigsministermødet i EU så igår?

Det var jo et af de møder hvor tv2's Mejlhede stod udenfor og agiterede for flere klø til Rusland - på vegne af ... sig selv.

Men så hørte man ellers intet. Man må gå ud fra at de ikke blev enige om noget - men disse uenigheder hører man ikke meget om i pressen bagefter. Det er mere reglen end undtagelsen.

Mogherinis kontor skriver:

The Council exchanged views on Russia. Foreign ministers unanimously reconfirmed the relevance of the five guiding principles agreed in March 2016 for the EU's policy towards Russia. They provide a flexible framework for EU relations with Russia, allowing firmness on EU values and selective engagement where there is a clear EU interest.

In the discussion, in the aftermath of the Salisbury attack and following-up on the European Council conclusions, foreign ministers highlighted in particular the need to strengthen the resilience of the EU and its neighbours against Russian threats, including hybrid threats. This includes Russian disinformation campaigns, in relation to which ministers commended the work conducted by East StratComms taskforce in the European External Action Service. Foreign ministers also highlighted the importance of supporting Russian civil society and of continuing to develop people to people contacts.


Det hvide hus stemte i senere i aftes. Ikke flere sanktioner nu.

Men nu var de våben også solgt til SA - og kronprins Salman havde personligt overværet deres overlegenhed i forhold til de russiske.

Value for money demonstration over Syria.
17-04-2018 23:32
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Alt for mange forveksler Rusland med Sovjetunionen. Sovjet var en ideologisk supermagt, der havde det som sit mål at udbrede kommunismens velsignelser til hele verden. Rusland er en stormagt, der har en naturlig forventning om at blive taget alvorligt.

Den DANSKE stat bør varetage danskernes interesser.
Hvis Angela eller en efterfølger ryster skyldskomplekset af sig kan jeg forestille mig et stærkt EU under tysk lederskab, men det minder måske for meget om Hitlers Neuropa.
USA har haft sine hundrede år. I går så jeg en tysk udsendelse om Marshall hjælpen, der primært var hjælp til at omstille amerikansk industri fra krig til fred. Jeg mindesstadig mordet på Allende i Chile, invasionen på grenada og USA støtte til diverse regimer i Mellemamerika, samt naturligvisat USA opfordrede Saddam til at føre krig mod Iran. Det sigesat de lovede ham Kuwait til gengæld, men næh, man holder et løfte så længe det betaler sig for USA, der også gav Gorbatjov løfte om at nedlægge NATO, når Warszawa pagten blev opløst. Altså lovede efter rygter, men en god ide havde det været, hvis VESTEN skulle kalde sig selv fredselskende.

Vi har brug for russerne på venskabelig basis selv om deres kultur nok adskiller sig væsentligt fra vores, ja de har vist mere respekt for fysisk magt end for love og forordninger.
18-04-2018 00:50
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Vesten og Rusland havde et godt venskabeligt forhold til hinanden, indtil den russiske modstanden mod Putin var så stor at hans kontrol over landet vaklede. Det helt ovre nu hvor vesten er blevet et fælles fjendebillede for befolkningen.

Det er lykkedes Putin gennem stærk manipulation af pressen og en meget aggressiv fremfærd overfor vesten, nabolande osv. Uanset hvad vi og resten af vesten gør, vil han fortsætte denne succesrige og morderiske fremfærd. Alt andet vil betyde hans undergang.

Den historie du kommer med her, Niels, er en direkte forlængelse af den manipulerede historie han har bundet sin egen befolkning på ærmet. Lad være med at køb den. Det er simpelt hen for naivt.
21-04-2018 00:06
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Morten Riber skrev:
Vesten og Rusland havde et godt venskabeligt forhold til hinanden, indtil den russiske modstanden mod Putin var så stor at hans kontrol over landet vaklede. Det helt ovre nu hvor vesten er blevet et fælles fjendebillede for befolkningen.

Det er lykkedes Putin gennem stærk manipulation af pressen og en meget aggressiv fremfærd overfor vesten, nabolande osv. Uanset hvad vi og resten af vesten gør, vil han fortsætte denne succesrige og morderiske fremfærd. Alt andet vil betyde hans undergang.

Den historie du kommer med her, Niels, er en direkte forlængelse af den manipulerede historie han har bundet sin egen befolkning på ærmet. Lad være med at køb den. Det er simpelt hen for naivt.


Du vender tingene på hovedet, ganske enkelt. Når vores presse kører ensidigt og bruger Putin og global opvarmning som årsager til alt ondt i verden så er jeg stået af den vogn.
Det er stadig uvist om den "nervegift" i England kan henføres til rusland, Måske til Sovjet, men i så fald også til Ukraine. VI var hurtige til at dømme.
Nej vi kunne tillade os at skide på russerne, mens Jeltsin drak hjernen ud.
Det er stadig os, der til egen skade indlemmede Bulgarien, Rumænien med flere i Kapitalens Europa. (uh det var de venstreorienteredes navn for EF, som jeg stemte JA til i 1972. VI burde først og fremmest have rakt hånd til russerne da SOVJET brød sammen, nå fortiden kan ikke ændres.

Iøvrigt læser jeg IKKE russisk og ved derfor kun det om Rusland, som jeg kan læse mellem linjerne i vores hjemlige propaganda. Var det Putin, der bragte Trump til magten? Tror du, vi på det? eller var det mon det der engelske marketing foretagende, som har stjålet 82 millioner personprofiler fraFacebook, tjah enhver kan jo tro, hvad han vil, realiteten er at VI har brug for Risland, ikke for Ukraine.
21-04-2018 11:16
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Niels. Jeg har slet ikke forholdt mig til at det du skriver om, nervegas osv, så det er kun til at forplumrer diskussionen, og til, så du kan tale dig væk fra min egentlige pointe.

Du læser ikke russisk og aner derfor ingenting, skriver du. Come on, det kan du gøre bedre. Der er lavet masser af dokumentarudsendelser om Rusland og Putin som beskriver hvordan Putin som det første anvendte sin magt til at stjæle andres ejendomme, virksomheder osv. Det oprør som naturligt opstod i forlængelse deraf løste han ved med iskoldt blod at likviderer de mest højtråbende. Så var linjen lagt og den har han ikke fraveget siden. Noget som alle russere ved men nu, gladeligt fortrænger, fordi de er indoktrineret til at tro at den vestlige verden er langt langt værre. Et narrativ som som, Gud hjælpe mig, i susende fart nu breder sig i den vestlige varen, og som du gladeligt medvirker til. Det er uhyrligt at skulle finde sig i at høre folk sådan forsvare mafiametoder og indirekte ønske sit at lortet skal brede sig ind i vores eget samfund, så fri mig for dit sludder, og russisk udenpolitisk forherligegelse.
24-04-2018 22:39
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Det er muligt at en udsendelse vist på ZDF, tysk hovedkanal var produceret af Putin, men jeg tror det ikke.
10.000 kilometer gennem Rusland fra Moskva til Vladivostok. Den gav indtryk af et land i fremgang. De russiske bønder er rigtigt glade for sanktioner, som ruinerer danske svineslagterier.
Der var kommet mere sikkerhed på de uendelige landeveje i Sibirien. En oligark bosiddende i London ejede et skovområde på 2 gange Tyslands areal. Han varsikkert ven med Putin, der så vidt jeg husker bragte et par andre oligarker til fald. Ja du kan ikke bage omelet uden at slå put æg i stykker. Håber ikke at DK får brug for en PUtin.

Læser iøvrigt lige en roman, der mindede mig om nogle US forbrydelser mod menneskeheden tilbage omkring 1985, hvor CIA organiserede krig mod Sandinisterne i Nicaragua.

Politik er svineri nogle ofres til fordel for andre.
EU bør søge venskab med Putin, Det vil tjene os bedst.

Hvad rager Krim og Donetsk os?

Bed dine meddanskere om at fortælle, hvor disse geografiske områder befinder sig og de aner det ikke og fatter ikke hvorfor du spørger.

Ja, Ja Putin gør frygtelige ting, men dømmer ikke, at du ikke selv skal blive dømt.
25-04-2018 09:29
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels-
Forholdet mellem Berlin og Moskva skal omtænkes siger tyske eksperter.
De siger, at Angela Merkel ikke tager Putins ageren så alvorligt,som hun burde.

Overskrift i avis:
"Sie schickt Bier,er ruestet auf.
Das Verhaeltnis zwischen Merkel und Putin wirkt bizarr.
Berlin muss gegenueber Moskau umdenken."

Og:
"Lieber Wladi,ich lass Dir die Krim wenn Du mir noch so einen leckeren Reucherstoer schickst."

Sådan kunne en samtale mellem Vladimir og Angela lyde, efter, at det er komnet frem, at Merkel sender Radeberger Pils til Putin, og Putin sender røget stør til Merkel.
26-04-2018 01:18
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Kjeld Jul skrev:
Niels-
Forholdet mellem Berlin og Moskva skal omtænkes siger tyske eksperter.
De siger, at Angela Merkel ikke tager Putins ageren så alvorligt,som hun burde.

Overskrift i avis:
"Sie schickt Bier,er ruestet auf.
Das Verhaeltnis zwischen Merkel und Putin wirkt bizarr.
Berlin muss gegenueber Moskau umdenken."

Og:
"Lieber Wladi,ich lass Dir die Krim wenn Du mir noch so einen leckeren Reucherstoer schickst."

Sådan kunne en samtale mellem Vladimir og Angela lyde, efter, at det er komnet frem, at Merkel sender Radeberger Pils til Putin, og Putin sender røget stør til Merkel.


Wunderbar und realistisch. Politik er det muliges kunst. Der findes vist ikke en politiker, som aldrig har dolket andre i ryggen. Putin gør det sikkert bogstaveligt, mens Merkel nøjes med at sende sine fjender ud i mørket.

Idealisme hører hjemme i religionen, men laver vi en kirke overtages den af politiske mennesker, der vil gøre hvad som helst for at sætte pave tiaraen på egen skaldede isse.

Hold jer fra farisæernes og Herodes surdej, står der i Markus evangeliet.

Hvis Putin kan gavne 160 millioner russere ved at dræbe et parstykker ... så er han manden, der kan træffe valget uden at spilde sin vodka.

Måske får DK også brug for en mand eller kvinde af den kaliber.

Politik handler kun om magt over mennesker og politikeren vil bruge den magt han har til at få mere magt til gavn for sine medløbere uanset om han hedder Lars Løkke eller Putin.
26-04-2018 09:13
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja politik handler om at tilegne sig magt og indflydelse.
Det er en balancekunst at kunne fordele goderne så FoLKET er tilfreds og holder sig i ro.
I feudalismens Rusland gik det ikke, heller ikke i Sovjeunionen og i andre kommunistke lande.
I det monarkiske Frankrig holdt det heller ikke .
Fascismen i Tyskland og Italien brasede også.sammen.
Såfremt befolkningen ikke får en ordentlig luns og mærker en forskel og bliver en del af en demokratisk proces, bryder samfundet sammen.
Kina praktiserer ved sin pseudokommunisme indtil nu at balancere udviklingen i landet uden en større folkelig surmulen.
Men der skal ikke meget mere end en sommerfugls basken til,at store dele af verdens korthus kan brase sammen.
07-12-2018 17:34
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Så fik Angela Merkel en afløser, som formand for CDU.
Det blev Annegret Kamp Karrenbauer( Vognbygger).
Der skal nok også en ny vogn til at rette op på CDU.
Mini Merkel eller KKK,Som hun bliver kaldt blev kun valgt med et lille flertal.
Såfremt hun ikke vælger en anden kurs end die Mutti, vil hun få svært ved at holde på vælgerne, hvoraf mange er gået til.det indvandrekritiske parti AfD.
17-12-2018 08:19
UlrikePielmeier
★☆☆☆☆
(117)
Det er fordi, de tyske vælgere er lige så trætte af deres "Berufspolitiker" (professionspolitikere) som aldrig har været ude på arbejdsmarkedet, som de danske vælgere. Vælgerskabet forsvinder ikke bare fra CDS, men også fra SPD som traditionelt har været arbejdernes parti. Der er i dag for stor afstand mellem politikerne og det gemene folk, og folket vender sig hen til de partier, der snakker direkte til dem, om de så hedder DF, AFD, ...
17-12-2018 08:20
UlrikePielmeier
★☆☆☆☆
(117)
det var selvfølgelig CDU, ikke CDS. Beklager.
17-12-2018 10:06
Kosmos
★★★★★
(5371)
Der er i dag for stor afstand mellem politikerne og det gemene folk, og folket vender sig hen til de partier, der snakker direkte til dem...

- et fænomén, som jo er langt fra at være begrænset til Tyskland! Faktisk ses det - med variationer - i næsten hele (Vest)EUropa + USA! I Danmark, Norge (og Finland?) synes det dog stadig at 'gå nogenlunde'(?).
Redigeret d. 17-12-2018 10:07
26-03-2019 16:00
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Merkel og hendes regering synes ikke mere at være i trit med befolkningen.
En meningsmåling i INSA institut viser, at 44,6% af befolkningen ønsker en videreførelse af kernekraft,22% er hverken for eller imod,33% er imod.
En stor del af befolkningen er usikre på den fremtidige sikre og stabile strømforsyning,når de sidste brunkulskraftværker lukkes efter 2038, og Tyskland bliver afhængig af grundlastgas fra Rusland.
Kilde: Nuklearia
26-03-2019 16:12
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Så må vi jo håbe at de 44,6% tilhængere og 22% vægelsindede vil være i stand til at overdøve det særdeles højtråbende mindretal imod atomkraft.
Side 3 af 4<1234>





Deltag aktivt i debatten Merkel bliver igen valgt som Kanzler.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Angela Merkel, en statsmand med format.327-03-2008 08:08
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik