Husk mig
▼ Indhold

Migration - Afrika får bedre klima


Migration - Afrika får bedre klima08-05-2009 15:08
earth
☆☆☆☆☆
(17)
Hej allesammen.

Jeg håber der er nogle dygtige eksperter herinde, som kan hjælpe mig. Jeg er igang med et projekt om migration, hvor jeg undersøger de problematikker som forudser immigration fra Afrika til Europa. En af årsagerne er klimaet, hvilket går udover deres landbrug...Jeg leder efter materiale, såsom kort eller data om Afrika. Jeg har hørt og set i nyhederne at der begyndt at komme mere nedbør i NordAfrika og andre steder, hvilket befolkningerne er meget glade for da de kan få mere frugtbar jord. Nu leder jeg efter data eller kort, hydrotermfigurer eller ligne, som kan fremvise at dette er sandt.
I det hele taget har jeg brug for noget nyt eller godt materiale til mit projekt. Jeg håber MEGET på at der er nogle som kan hjælpe mig...links, information uanset hvad i har om dette emne så SKRIV. Det skal self. være indefor hovedfaget, naturgeografi.

Vh - Medina
08-05-2009 15:12
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Prøv ag Google 'Prof. William Alexander' RSA...han er en af Afrikas førende eksperter vedr. tørke, regn og vandstand i damme og floder.

Mvh
08-05-2009 15:39
earth
☆☆☆☆☆
(17)
Nej...kan desværre ikke rigtig finde noget ved at søge sådan, men ellers tak...
Det virker ret mærkeligt at det er så svært at finde det jeg søger. Jeg troede at det var nemt.
Er der andre der kan måske hjælpe?
08-05-2009 18:06
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Du kan jo starte med IPCCs regionale rapport for Afrika om "forventede" klimaforandringer. LINK

Eller fra denne FN oversigt over status i Afrika mht. miljø, vand, landbrug, skov osv. osv.; Africa Environment Outlook.
LINK

Begge rapporter burde have links / kilder til deres information i form af videnskablige artikler /rapporter / databaser o.lign. som du så selv kan søge videre på om nødvendigt.

Du kan også forsøge dig med Food and Agriculture Organization hos FN.
www.fao.org

eller hvis du finder frem til noget mere specifikt kan du søge hos World Bank der har uendeligt mange studier, udviklingsprogrammer og databaser.

God fornøjelse

Mvh
Mikkel




Deltag aktivt i debatten Migration - Afrika får bedre klima:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
ny stor jungle i afrika - det varmer virkelig at høre006-12-2015 21:02
Connie Hedegaards dialog med Afrika og arabiske lande1110-11-2009 21:05
NyhederDato
Verdensbanken opfordrer til Afrika-hjælp08-06-2011 11:37
Varmere klima spreder malaria i Afrika02-03-2009 06:22
Afrika må arbejde sammen for at undgå helbredskatastrofe02-10-2008 07:50
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik