Husk mig
▼ Indhold

Mirakler og eventyrlige opfindelser..?



Side 2 af 3<123>
15-12-2016 10:06
Euro
★★★☆☆
(442)
Jeg tror nu det er mig der var uopmærksom og skrev hvad der stod i teksten, der er ikke videoen der er fake. Jeg tror faktisk at magnetmotoren lader batteriet, som du meget opmærksomt påpeger (godt set).
Videoen siger blot at motoren kører og lampen lyser og han siger der kommer langt mere end 12volt ud, det batteri du henviser til ligner et 12volt. Der burde ikke komme så meget energi ud af et 12volt batteri burde der?
Han viser blot at bordet ikke er tilsluttet elnettet.

Jeg synes iøvrigt jeg ser antydningen af en rød tråd i noget af det jeg taler om, mht at lave energiloops.

Jeg nævnte Gerrard Morin, som værende elektricitets expert, han nævnte at man i princippet kan serie forbinde sine elektriske enheder og derved genbruge strømmen før den sendes retur. Og måske endda kan genbruges yderligere vha. ressonans.

Jeg fornemmer at de i 8tals ledningen(krøllen) lavede en serie forbindelse retur til kilden, og dermed låner energi der IKKE bruges. Det samme med den bil jeg omtalte der havde kørt i 2 måneder uden at miste strøm eller benzin,. Jeg kan ikke forklare det men tror måske det er muligt at låne energi af sit eget batteri. Det ville være ret vildt, men jeg mindes at Morin sagde der er et meget lille energitab. I så fald er det jo rigtigt at det er en form for tyveri hvis ikke man holder sig til sit eget batteri.

Den ene af opfindelserne jeg nævnte fra Afrika er en maskine der kører efter et tilsvarende princip om kun at få input om morgenen hvor forbruget er højest og derefter køre på bølger resten af dagen, dvs. genbruge sin egen strøm. Men lad os lige lægge den i kurven under eventyrlige mirakler til vi hører nærmere. Tror prototypen var bygget til at generere el til en fabrik.
15-12-2016 13:35
Jakob
★★★★★
(9213)
­



@Euro


Et batteri på den størrelse kan sagtens trække både motoren og adskellige pærer i den korte tid, vi ser det på videoen.

Men nu har du efterhånden præsenteret nogle stykker, og du ser nok godt, at de fremviser bilerne enten meget mangelfuldt, så de har alle muligheder for at skjule noget og fuppe os, eller også kan vi ligefrem selv se fuppet eller rejse kraftig mistanke.

Måske begynder du også at kunne se det rimelige i, at disse opfindere kommer mere op på dupperne, når de fremviser deres teknik, så det ikke kun er en mand med et glat ansigt, som siger, at han har gjort en stor opfindelse, og han vil gerne have nogle penge, fordi alle de andre onde mennesker og virksomheder ikke vil lade hans mirakuløse opfindelse komme i produktion.

"Fjolset" kunne sgu da bare bare vise verden, hvor mirakuløs den er i et kontrolleret forsøg, og så skal investorerne nok komme løbende.
Har jeg ret..?



En bil har kørt i 2 måneder uden at tanke.... - ja det lyder jo godt, men hvem har tjekket, hvad der egentlig skete..??


Jeg kom tidligere med dette forslag:


Hvis disse opfindere vil have verdenspressens opmærksomhed, så kunne de måske prøve at parkere bilen isoleret på et opklodset rullefelt midt i byen i offentligt rum og lade den køre belastet dag og nat og vente i nogle uger og se, hvad der sker.


Havde han gjort det, så havde han kunnet spare chaufføren, og der var næppe gået to måneder, før han havde fået seriøs opmærksomhed.

Hvorfor vælger han så ikke sådan en løsning til sit bevis..?
Kan det være fordi det ville afskære ham fra at parkere forskellige suspekte steder og i ny og næ modtage en sjat energi i det skjulte..?
Ja, i mine øjne kan der umiddelbart næppe være andre gode forklaringer.


Kan du efterhånden se det rimelige i, at vi stiller nogle krav til disse opfindere, så de ikke bare trækker folk rundt ved næsen til ingen anden nytte end at spilde deres tid eller ligefrem tigge penge af dem på et falsk grundlag..?





­
15-12-2016 13:38
Euro
★★★☆☆
(442)
Lige for at vise man ikke altid er opmærksom på hvad alle arbejder med, der vil give os et renere samfund, så se her.
http://www.manilatimes.net/new-graphene-cable-tech-could-cut-power-costs/284574/

Der står grundlæggende at de er ved at udvikle et kabel der reducerer energitabet med mere end 50% i elledninger. Det er jo ikke en garanti for at det lykkes at masseproducere det. Men teorien er at hvor en stor del af forbrugerens regning er via energitab fra ledninger der også betales afgift af, vil slutbrugerens forbrug potentielt falde med ca.25%.
20-12-2016 12:02
Euro
★★★☆☆
(442)
Prøv selv at søg på det og du vil finde viden om hvilke store opfindelser der andre kom frem af forskellige årsager. Engang imellem får man et tilbud man ikke kan sige nej til. Andre gange er man lidt forud for sin tid.

F.eks. brugte man i 50erne en alu legering til at reparere huller i aluminiumsgryder. Dette pulver lavede vand om til HHO uden at tilføre energi. Opfinderen bekendt gjorde at han havde brugt det samme pulver i 7år til at køre en lille generator. Dengang syntes ingen at HHO var interessant, så legeringen gik ud af produktion da man skiftede til bedre gryder. Tror produktet hed alusolver.

I 2008 opfandt man f.eks. en sonic heater der varmer en kop vand på få sekunder vha. lyd - opfinderen sagde tydeligt at han ville have en investor til at sætte den i produktion - men den kom aldrig i produktion (mig bekendt).
https://www.youtube.com/watch?v=LTV85J2QHj0
21-12-2016 14:03
Jakob
★★★★★
(9213)
­



@Euro


Den kemiske energi har ofte den ulempe, at den forbruger og forgifter et råstof, som vi gerne vil beholde.

Angående den gamle mand, der koger vand, så er det da meget sjovt, og jeg ved heller ikke, hvad han kan gøre med lyd. Måske kan lyden være skadelig for hørelsen, og derfor kom den ikke i produktion..?
Men når jeg er færdig med at undre mig, så er jeg egentlig også lidt ligeglad med det hoved, som kameraet fokuserer på.
Når vi taler energi, så må det handle om vandmængden og dennes temperaturændring sammenholdt med den strøm, der tilføres igennem ledningen.
Hvis det skal være en sensation, så skal enheden forbruge mindre strømenergi end der normalt skal varmeenergi til at opvarme vandet.
Det burde være muligt at måle, men det gør han ikke. Jeg er heller ikke engang sikker på, at energi er hans interesse, og så er det jo forståeligt.

Men som med "fuglereden" mener jeg, at vi i energianalysen må finde det skuffende, at forbruget på de ledninger, som forsyner apparatet, ikke engang er målt, men holdes skjult som tricket i en tryllekunst.






­
21-12-2016 14:55
Euro
★★★☆☆
(442)
Jakob jeg kan godt m;rke du har en lidt anden tilgang til ting end jeg selv. Hvis ikke jeg umiddelbart ser snyd eller uheldigheder tror jeg i ret bredt omfang på opfinderen. Du har det lidt modsat, hvis ikke opfinderen skiller sit emne ad og beviser for dig trin for trin HVORFOR den virker, så opfatter du det som snyd.

Da verdens første bildesigner viste sit første eksemplar frem, har det velsagtens lignet en sæbekassebil. Du og mange andre ville afvise den og kalde det snyd og sige den ALDRIG erstatter hesten.

Men når man arbejder med nye emner må man starte et sted og føle sig frem, som regel lykkes det at forbedre sig løbende. Den første benzin motor var sikkert også nærmest ubrugeligi forhold til i dag.

Jeg er nok ikke i stand til at sige hvordan fuglereden virker i praksis, men hvis jeg falder over bilen der ladede sig selv igen, så vil jeg vende tilbage til den opfindelse.

Nu ved jeg faktisk lidt mere om den gamles opfindelse, i den anden ende af kogehovedet sad der en cykelklokke som tilfældigvis leverede 50hertz svingninger. Det er kogehovedet jeg ikke har set og ikke forstår hvordan virker.

Jeg ved den overfører disse svingninger til vandet der optager energi, fordi der på youtube er en anden tilsvarende opfindelse af en ultra sonic boiler der varmer et par liter vand på ingen tid vha. et 9v batteri.
https://www.youtube.com/watch?v=oZoiY3FvxKo
03-01-2017 10:18
Euro
★★★☆☆
(442)
Er en flowerpot heater så effektiv som nogle siger? I har sikkert set den gamle opfindelse hvor man sætter et fyrfadslys til at varme en planteskjuler, der så afgiver varme til rummet. En lidt lavere varme men fra et langt større varme areal.

I denne video, hvor de viser man kan gøre det samme med spot pærer. Han har sat 4 spots a 20watt ind i en stor potte og varmer derved potten op. Han siger at der udvikles radiant heat der gør den mere effektiv, så de 80watt giver dig et varme apparat på ca. 100grader, dvs. ca. 20øre i timen.

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er konkurrence dygtigt med f.eks. en varmepumpe, men sætter man 10 op til 2kr. i timen er det ca. halv pris af en brændeovn. Og jeg vurderer at hans 600w elpanel der sammenlignes med har samme overfladeareal og temperatur, så i forhold til den ser det effektivt ud.

Se selv videoen...

https://www.youtube.com/watch?v=XgxHLXZ6D1g

Er det plausibelt at denne opfindelse kan virke?

PS. Det virker også lidt underligt på mig at man skaber mere varme, ved at lukke det ud på en alternativ måde. Men hvis det skulle være sandt så har det jo noget at gøre med det de på engelsk kalder radiant energy, som han kort nævner i videoen.
03-01-2017 19:28
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Euro skrev:

Se selv videoen...

https://www.youtube.com/watch?v=XgxHLXZ6D1g

Er det plausibelt at denne opfindelse kan virke?




Det må nok være noget af en hedning, der sådan tror, at det er genialt at sætte sit lys under en skæppe.


Jeg er meget sikker på, at der til rumopvarmning ikke er noget at spare.
Hans måling med termometer fortæller intet af betydning.
EL-paneler er netop konstrueret på en sådan måde, at de varmer meget luft uden selv at blive brandfarligt varme.

En 15W glødepære kan også i sig selv blive varmere end hans urtepotte, men den producerer ikke mere rumvarme end enhver anden 15W EL-varmetråd.

Hvis du vil forstå den fysiske sammenhæng, så skal du nok have fat i "entropi" begrebet.
Det har noget at gøre med, at der er forskel på, hvor ædel energien er.
F.eks. er EL-energi mere ædel end varmeenergi og jo mere lunkent det bliver jo mindre ædelt.

Hvis du f.eks. har 2 x ½ spand vand den ene kold og den anden varm, så bliver energien mindre ædel hvis du hælder dem sammen.
Det var nemt gjort, og du har heller ikke mistet energi, du kan bare ikke lave det tilbage igen uden at tilføre energi.

Man kan f.eks. gøre det med en varmepumpe, hvor man tilsætter lidt EL-energi for at få en stor mængde uældel (halvkold) varmeenergi omformet til en mindre mængde mere ædel (varm) varmeenergi.




­
04-01-2017 11:54
Jakob
★★★★★
(9213)
­



@Euro


Min forklaring på entropi var meget kort, lidt alternativ og ikke helt skarp. Denne er nok betydeligt bedre:

A better description of entropy
https://www.youtube.com/watch?v=w2iTCm0xpDc


Når vi snakker entropi, så er vi derude, hvor jeg begynder at blive tynd i papiret, og hvor jeg ligesom du kan blive pirret af en fornemmelse af, at det største gennembrud indenfor termodynamiske kraftværker slet ikke er sket endnu.

Jeg kan drømme varmepumper, så træerne vokser ind i himlen.

Ligeså længe vi har en temperatur, der overstiger 0 K, så kan vi i teorien skabe en temperaturforskel, der kan udnyttes termodynamisk.
Og så er det vel bare med at bygge en effektiv varmepumpe, der kan samle energien sammen til en højere temperatur. Og når der er samlet nok, så starter vi en stirling eller en turbine, som trækker en generator, som kan lave strøm til varmepumpen og meget mere til.
Hvorfor ikke, når energien nu er der..?
Vi har ikke andet end stof med en temperatur over 0 K, og der er nok af det.

Men du skal se, når den kloge ingeniør kommer forbi, så vil han grine og måske blot fortælle os, at vi må indstille os på, at der skal ligeså meget energi til at samle energien sammen, som der røg ud af syne ( ud fra en termodynamisk synsvinkel ), da vi hældte spandende sammen.
Det kan oven i købet være, at han vil sige, at entropi sætter grænsen for, hvor høj COP man teoretisk max. kan opnå med en varmepumpe.




Men når jeg nu er ved det, så blev jeg også pirret lidt af denne video, som forklarer entropi:

Illustrating Entropy
https://www.youtube.com/watch?v=P9eksvw2e6w


På nedenstående billede ser vi en partikel i hver beholder.
Men venter vi til det rette øjeblik og sætter skillepladen for, så har vi to i en beholder og dermed har vi pludselig energi på lager.
Jeg ved godt, at det er ganske småt og meget teoretisk, men tanken kan alligevel godt pirre, synes jeg.

­
Tilknyttet billede:

07-01-2017 11:37
Euro
★★★☆☆
(442)
Jeg ser det nu fra en anden vinkel. Der kommer to typer energi ud fra de 4 spots. Der er varmen som måles direkte i BTU. Der er jeg enig i at der ikke bliver varmere i rummet af at man laver en større mængde lavere berriget varme. Men jeg mener at lyset potentielt indeholder et hvis del ultrarødt lys ligesom solen, disse UV stråler der kastes ind mod potten vil muligvis omdannes til ekstra varme der ikke nødvendigvis opstår når de kastes ud i rummet.

Et eksempel jeg bilder mig ind er rigtigt er, f.eks. om sommeren så er den sorte bil varmere end den hvide, så der er noget der er bedre til at omdanne lys til varme end andet.

Men jeg ved ikke om det er plausibelt, det er jo lidt sært at 4 lamper er billigere end en radiator eller varmeblæser.

En sjov detalje ved din første video, er at han siger hans sterling motor, der er meget følsom, kører rundt på en temperatur forskel. Dvs. hvis han sætter pladerne på hver side af et vindue vil den køre nærmest konstant.

Man laver induktionsenergi ved at indføre en magnet i en cobbercoil, så hvis du sætter 100 magneter på en plade der vha. sterlingmotoren indføres i 100 coils og føres ind og ud så vil du skabe et flow af energi.

Er der noget der siger det ikke ville virke?
07-01-2017 14:37
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Euro skrev:
Jeg ser det nu fra en anden vinkel. Der kommer to typer energi ud fra de 4 spots. Der er varmen som måles direkte i BTU. Der er jeg enig i at der ikke bliver varmere i rummet af at man laver en større mængde lavere berriget varme. Men jeg mener at lyset potentielt indeholder et hvis del ultrarødt lys ligesom solen, disse UV stråler der kastes ind mod potten vil muligvis omdannes til ekstra varme der ikke nødvendigvis opstår når de kastes ud i rummet.

Et eksempel jeg bilder mig ind er rigtigt er, f.eks. om sommeren så er den sorte bil varmere end den hvide, så der er noget der er bedre til at omdanne lys til varme end andet.

Men jeg ved ikke om det er plausibelt, det er jo lidt sært at 4 lamper er billigere end en radiator eller varmeblæser.


Hvis man sender en lysstråle ud gennem vinduet, så bliver den selvfølgelig ikke til varme inde i rummet.
Men ellers mener jeg, at det er ligegyldigt med overfladens farve osv.
Uanset hvor mange gange lyset reflekteres, så vil det ende som varmeenergi.

Angående urtepotten, så kan man måske godt spare noget, hvis man sætter sig på den og skruer ned for alt andet. Men så vil det jo også reducere rumtemperaturen.
Du kender det måske fra en pølsevogn om vinteren, hvor der konstant kommer kold luft ind, men så har de opsat nogle gløderør, som kan varmestråle kunderne i nakken, mens de spiser.
Det sparer meget energi i forhold til EL-radiatorer, der ville kæmpe en håbløs kamp imod kold vind fra døråbningen.



Euro skrev:
En sjov detalje ved din første video, er at han siger hans sterling motor, der er meget følsom, kører rundt på en temperatur forskel. Dvs. hvis han sætter pladerne på hver side af et vindue vil den køre nærmest konstant.

Man laver induktionsenergi ved at indføre en magnet i en cobbercoil, så hvis du sætter 100 magneter på en plade der vha. sterlingmotoren indføres i 100 coils og føres ind og ud så vil du skabe et flow af energi.

Er der noget der siger det ikke ville virke?


Det er nok meget begrænset, hvad den kan trække, men i princippet vil det helt sikkert virke. Du må dog regne med, at du mister udsigt, og er det en god rude, så må der blive koldere i stuen, så du skal bruge ekstra energi på at varme den op.




­­
07-01-2017 17:39
Euro
★★★☆☆
(442)
Ifølge denne video så kommer der en free energy generator på markedet ultimo januar måned.

Den laver 7500watt. Nu må vi se om det er en and...

https://www.youtube.com/watch?v=dabJMBGMVqI
08-01-2017 17:22
Euro
★★★☆☆
(442)
http://innovatehno.eu/

Link til køb af free energy generator...
08-01-2017 18:20
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
Euro skrev:
http://innovatehno.eu/

Link til køb af free energy generator...


Jamen køb du dig bare sådan én, og glem ikke at fortælle os allesammen om hvordan det gik........

Energi fra ingenting - 'Euro', hvad har du egentlig foretaget dig i skolen?
08-01-2017 22:30
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Euro skrev:
http://innovatehno.eu/

Link til køb af free energy generator...



Hvad tænker du om dette:

http://innovatehno.eu/products/

The user(buyer) have to sign an contract, to not open the device for a period of 5 years, which is the period of warranty aswell, that warranty can be extended for the next 5 years.

The standard IPP7.4 unit is for indoor use only
The IPP7.4H comes with a hermetic box and is suitable for outdoor use.
The weight of the standard IPP7.4 is about 95kgs.




­
09-01-2017 11:06
Euro
★★★☆☆
(442)
Lars Buhrkall, de fortæller ikke hvad der får den til at at virke og jeg er ikke garant for at det er sandheden. Kun tåber skyder på postomdeleren der bringer de dårlige nyheder - og her er jeg blot postomdeleren. Jeg HAR i øvrigt allerede vist en anden energikilde jeg forventer bliver bedre og billigere og fylder mindre.

Hvad lærte du i skolen Lars?

Lærte du ikke ligesom os andre at et atom er elektrisk ladet og består af et elektron et neutron og et proton, der alle er elektrisk ladet?

Lærte du ikke som os andre at alting består af atomer? Ved du så ikke at alting holdes sammen af energi? Dermed skal du jo bare finde ud af hvordan du bedst udløser den energi emnet indeholder.

Herudover er det jo altså en velkendt hemmelighed at der er en kristen kult i alperne der har en free energy maskine kaldet "Testika" - det er sikkert mere order free energy du ikke kan lide at jeg bruger lidt frit - for det er jo ikke free, men den kører i mange år uden ekstra tilførsel udefra.
https://www.youtube.com/watch?v=dPm31Zv9Ujk
09-01-2017 12:30
Euro
★★★☆☆
(442)
Jakob, nu ved jeg ikke hvilket svar du søger på hvad jeg synes om ect.,men de siger de kommer og leverer den så har du 30 dages returret, herefter har du 5 års garanti. Men du må ikke selv åbne kassen ind til generatoren i de 5 år. Det synes jeg virker rimeligt.

Men den fylder for meget imho.

Så jeg vil hellere vente på http://www.unifiedgravity.com/

Bortset fra det så kan du Jakob eller Lars lige bevise at dette ikke kan lade sig gøre...

https://www.youtube.com/watch?v=l9xiGhVeLEY
del 2:
https://www.youtube.com/watch?v=T5DROp3F3fA

Jeg ledte faktisk efter en model der blev sendt på markedet i Japan for mange år siden. De 20000 solgte eksemplarer blev trukket tilbage med en "løgn" om at de fik armeringsjern til at eksplodere i bygninger. Men opfinderen arbejder stadig med det samme bare større projekt. Der var vidst ingen tvivl om at der kom energi ud af produktet!
09-01-2017 13:11
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ifølge den russiske fysiker Zurab Silagadze ville man kunne fremstille en evighedsmaskine,hvis der fandtes en spejlelektron for hver elementærelektron.
Problemet er bare,at man ikke har kunnet påvise en sådan spejlpartikel.

,
Redigeret d. 09-01-2017 13:18
09-01-2017 13:55
Jakob
★★★★★
(9213)
­­



Euro skrev:

Bortset fra det så kan du Jakob eller Lars lige bevise at dette ikke kan lade sig gøre...



Hvis vi skal beholde en god diskussion, så er det vigtigt, at du er bevidst om, at bevisbyrden ikke ligger hos os.

Prøv f.eks. at tænke dig, at jeg påstår, at jeg har fanget julemanden i en fælde, og når jeg slipper ham fri, så får jeg 1 million kroner i løsesum.
Eller, at jeg bliver tildelt 70 jomfruer, når jeg dør.

Værsgo at modbevise det, hvis du kan. Det kan du ikke.

Det er ingen kunst at putte noget ind i en forseglet boks og påstå hvadsomhelst om det.

Når Lars reagerer lidt tvært, så skyldes det måske, at han ikke er villig til at acceptere, at det kan være muligt at sprænge de nuværende fysiske love.
Det er jeg delvist heller ikke, men ved man, hvor bevisbyrden ligger, så synes jeg, at det kan være ok at give det en chance i denne tråd.

Endelig er der også det i det, at det nok er de færreste, der ønsker, at vi her i forum reklamerer for humbug til salg. Men du har jo selv skrevet, at det måske er en and, og når det er husket, så ser jeg ikke noget videre problem i den retning.


Jeg skal nok kigge lidt mere på dine links, men umiddelbart er så meget af teknikken skjult, at det ikke er muligt at gennemskue den. Det minder lidt for meget om at skulle gennemskue en tryllekunst.





­
09-01-2017 15:07
Euro
★★★☆☆
(442)
Kjeld, det er udemærket viden at have, men du tillægger det jeg fremviser en værdi (evighedsmaskine) som jeg ikke tager stilling til. Den der Testitaka er jo en magnet maskine, magnet holder typisk i ca. 15 år så det er IKKE en evighedsmaskine, men den laver billig energi, og jeg kalder det free energy fordi den ikke skal påfyldes brændsel der koster (men det er jo ikke helt sandt). Sandheden er bare at det er billig og ren energi.
De to metal stænger fra Schwartz mister sikkert også virkning med tiden, hvor lang tid de holder ved jeg ikke...
09-01-2017 16:23
Euro
★★★☆☆
(442)
Jakob, fair point. Men det er ikke min opgave at bevise hvorvidt ting der ligger på nettet er lavet for at snyde os andre, eller om det faktisk viser et billede af sandheden, måske er det faktisk sådan i visse tilfælde at man receiver energy fra f.eks. nettet uden at vide det.
Der er flere typer af energi man kan lave, og der er massevis af måder hvorpå man kan lave det. Hvem gider at hyre en dansker til 200kr. i timen til at drive en generator der kan lave cykelgenereret strøm til din tøjbutik, hvis du kan købe din el til 10kr hos DONG.
Det er svært at erstatte den effiktivitet og driftsikkerhed der ligger i fossile brænsler, men vindenergi og solenergi er jo også free energy devices, så hvorfor har vi nu en diskussion om det er muligt? Problemet er at nogle tillægger ordene større betydning end de har (måske også mig).
Ved overunity bruger du energi, men der kommer mere energi ud end du putter i.
Ved free energy forståes at, man køber en maskine/generator/device og skal ikke fremover betale nævneværdigt for energien der er i output.
Perpetual motion som mange blander sammen med ovennævnte er vedvarende bevægelse - det har vi ikke krævet ved ordet free energy.
Så kan du dække dig ind med renewable energi, det er perpetual motion men ikke nødvendigvis helt ren energi.
Men der er altså rigtig mange måder at lave energi på, men pt er fossile brænsler altså bare så billige, at kun få vil betale 200000 på solceller og batteri for at spare 20000 om året...men de priser falder snart. Man kan sikkert med fordel lave sin egen alcohol til bilen og generatoren, men det gider vi jo heller ikke! Energi skal være praktisk og let tilgængeligt.
09-01-2017 16:30
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
Euro skrev:
Sandheden er bare at det er billig og ren energi.

Sandheden er at overunity, evighedsmaskiner, free energy, og hvad I ellers kalder det, i lighed med alle de YouTube-videoer du viser, er i strid med termodynamikkens grundlæggende love og derfor fup og svindel og hokus-pokus. Og beviset: At de alle afviser at lade deres apparater kontrollere af uafhængige eksperter, at der ikke findes ét eneste 'over-unity' apparat i handelen, samt at hele argumentationen for hvorfor det er sådan er en eneste stor konspirationsteori.

Og hvis du siger at 7.5 kW dimsen kommer i handelen i januar - nej, en tilfældig crackpot påstår i en YouTube-video at den kommer i handelen i januar. Men som tidligere opfordret - køb én, og giv den til DTU, så kan de bruge den i et 3-ugers projekt og forklare dig helt præcis hvordan du er blevet snydt.

Slut herfra, gider ikke spilde mere tid på det her vrøvl. Du skulle også tage at slutte, og i stedet bruge din tid på at lære noget helt grundlæggende fysik.
09-01-2017 16:56
Jakob
★★★★★
(9213)
­


@Euro


Jakob, nu ved jeg ikke hvilket svar du søger på hvad jeg synes om ect.,men de siger de kommer og leverer den så har du 30 dages returret, herefter har du 5 års garanti. Men du må ikke selv åbne kassen ind til generatoren i de 5 år. Det synes jeg virker rimeligt.



Du skal skrive under på en kontrakt ( har du set den.? ), hvor du lover, at du ikke bryder forseglingen.
Hvordan kan det mon være..?
Hvis det kun var et spørgsmål om garanti, så kunne de jo blot skrive, at den holdt om med at gælde, hvis forseglingen blev brudt.

Og hvordan kan manden på videoen præsentere maskinen, når kassen ikke må åbnes..?
https://www.youtube.com/watch?v=dabJMBGMVqI
Han er måske en del af salgsvirksomheden.

Og læg mærke til, at de selv leverer boksen, så de er sikre på, at forseglingen ikke er brudt ved levering.
Men vil du sende den retur, f.eks. fordi den ikke virker, så må du selv sørge for transporten.
Ville du turde satse penge på det koncept..?

Jeg synes, at det lugter meget muggent.

Det er selvfølgelig kun det handelsmæssige omkring det, jeg her angriber, men det er også med til at give mistanke om fup.


Ser jeg på selve maskinen, så kan jeg ikke gennemskue den. Men jeg ved jo heller ikke, om det, de leverer i kassen, er det samme.

Men de skriver, at den vejer


95 kg


og

The device IPP7.4 is an electricity generator, that delivers an output of 7350w 220V without using any fuel for its work.


Den skulle altså kunne køre i døgndrift i fem år og konstant yde 7350 W

Det bliver omregnet til timebasis:

24 x 365 x 5 = 43.800 timer

Og Wh for fem år:

43.800 x 7350 = 321930000 Wh --> 321.930 kWh


Wh for et døgn:

24 x 7350 = 176400 --> 176,4 kWh




Det er faktisk ganske meget.
Og selvom vi ikke kender indholdet i boksen, så må det nok være muligt at sammenligne med andre kendte energikilder på 95 kg og udregne nogenlunde, hvor mange dage, den skal kunne køre fuldt belastet, før vi måske finder anledning til at blive mere seriøst interesserede.

Jeg tror bestemt ikke, at det er pengene eller besværet værd, men det ville nok umiddelbart være min tilgang, hvis jeg skulle undersøge maskinen i praksis på de givne betingelser.


Et lille hurtigt eksempel med benzin:

Energiindhold i benzin:
http://www.folkecenter.dk/mediafiles/folkecenter/energibesparelse/Energiindhold-i-braendsler.pdf

12,6 kWh/kg


Energi i 95 kg benzin:

12,6 x 95 = 1197 kWh

Det er nok til at drive maskinen i:

1197/176,4 = 6,8 døgn

Hvis den kører så længe, før den går i stå, så må boksen ( med forbehold for regnefejl ) være fyldt med noget bedre brændstof end benzin.


Lars Buhrkall sætter spørgsmålstegn ved, om den faktisk kommer til salg, og du har vel heller ikke set en pris på den endnu..?
Det er måske bare et reklamestunt beregnet på at tiltrække flere investorer til humbugen.



­
­
09-01-2017 17:10
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Hvis jeg var jer, ville jeg finde dankortet frem med det samme. Og vupti!




.
09-01-2017 18:46
Jakob
★★★★★
(9213)
­


crank skrev:
Hvis jeg var jer, ville jeg finde dankortet frem med det samme. Og vupti!




Så nemt går det ikke:
http://innovatehno.eu/order/

Men de skriver da godt nok en pris, når man kigger ordentligt efter:

3.800 euro

Har du ikke selv et dankort..?
Mit vil slet ikke være med til sådan noget med at købe katten i sækken. Men jeg tror måske, at dit er mere fleksibelt.


Man må nok også hellere først lige regne på, hvor meget strøm, man kan købe for det beløb.



­­
­
10-01-2017 18:05
Euro
★★★☆☆
(442)
Lars prøv at lade din hjerne tænke den tanke at, videnskaben har med deres rumsonde der er længst ude i rummet løbende målt, hvor mange atomer der er indenfor en kubiccentimeter og hvilken elektrisk ladning det indeholder. Fakta er at det rum der er lige udenfor jorden er nøjagtigt ens med indholdet mange lysårvæk.

Hvad skal jeg så bruge den info til?

Rummet opstod som du har lært vha. big bang og det udvider sig med eksponentiel udvikling i hastighed. Dermed kommer der hele tiden mere og mere energi i universet.

Kan du så ikke se at det i sig selv er et bevis for at hele rummet som jorden er en del af, består af free energy. Det er ikke et spørgsmål om det eksisterer, det er spørgsmålet om hvordan man bedst udvinder det. Og indtil videre har det udadtil været svært at gå under prisen på fossilt brændsel.
21-01-2017 10:52
Euro
★★★☆☆
(442)
Jeg har fundet en artikel fra en forsker der prøver at forklare hvordan mange bliver uenige om hvorvidt energi former bryder thermodynamikkens 1. lov. De peget på at denne lov taler om at der kun kan omdannes den samme mængde energi fra et stadie til et andet stadie. Tit glemmer man blot at der potentielt skal meget lidt energi til at udløse en stor mængde energi. Det viser han et par eksempler på.

Desuden fortæller han om en sjov detalje om Stanley Meyers bil der kørte på vand der blev omdannet til hydrogen.
Bruger man 1 elektrolyse sæt koster det 1ampere at lave 1 enhed gas.
Bruger man 2 sæt koster det 1,5ampere at lave 2 enheder gas.
Bruger man 6 sæt koster det 2,21 ampere at lave 6 enheder gas.
Han (S.M.) kunne ikke forklare hvorfor det var sådan og kunne derfor ikke få patent (iflg. denne artikel).

Opfinderen der skriver denne artikel siger desuden at han har en metode til at lave hydrogen med en mængde energi der er 1/1mio del af det du bruger på elektrolyse i dag. Det kan jo sådan set også være en and indtil vi hører nærmere, for det er jo ikke muligt hvis du mener du bare laver elektricitet om til gas. Men det opfinderen mener er at han bruger en lille smule energi til at udløse den gas vandet indeholder.

Nå men læs det selv...

http://www.mauricecotterell.com/downloads/Freefuel_htmhuage2.pdf
02-02-2017 18:17
Euro
★★★☆☆
(442)
Ja så er her en ny opfindelse fra Grækenland (fra 2016) som potentielt snart kan komme på markedet. Det er en ny og ifølge opfinderen supereffektiv metode til at splitte vand. Han har både lavet en generator til huset og en maskine så hans knallert kører på gas, præcis hvordan det virker er for dårligt beskrevet til at jeg kan sige hvordan. Opfinderen påstår at han ved nogle få watt i input kan lave nok hydrogengas til at lave op mod 5000watt output.

Det vil sikkert glæde flere der læser med at Niels Bohr instituttet siger det ikke kan lade sig gøre...jeg kan nu ikke forstå NB instituttet benytter den argumentation, da jeg synes atomkraft beviser de tager fejl. Der skal ikke bruges samme mængde energi til at udløse den energi man får ud af Uranen.
http://www.hellagen.gr/2016/12/pbs-news-hour.html#more

I må lige finde videoen midt på siden. Bagefter kan i vælge at se en rigtig dårlig amatørvideo af hans knallert koncept.

https://www.youtube.com/watch?v=JN-kLrtU0po
03-02-2017 23:10
Jakob
★★★★★
(9213)
­




Euro skrev:
Ja så er her en ny opfindelse fra Grækenland (fra 2016) som potentielt snart kan komme på markedet. Det er en ny og ifølge opfinderen supereffektiv metode til at splitte vand. Han har både lavet en generator til huset og en maskine så hans knallert kører på gas, præcis hvordan det virker er for dårligt beskrevet til at jeg kan sige hvordan. Opfinderen påstår at han ved nogle få watt i input kan lave nok hydrogengas til at lave op mod 5000watt output.

Det vil sikkert glæde flere der læser med at Niels Bohr instituttet siger det ikke kan lade sig gøre...jeg kan nu ikke forstå NB instituttet benytter den argumentation, da jeg synes atomkraft beviser de tager fejl. Der skal ikke bruges samme mængde energi til at udløse den energi man får ud af Uranen.
http://www.hellagen.gr/2016/12/pbs-news-hour.html#more






Nej, prøv lige at se på nedenstående billede, som ledningsforbindelsen er skjult.
Der kan sidde et lille relæ bag tavlen og luse den kontakt, som han slukker for, og så er der igen strøm fra nettet.
Og sådan et relæ kan trækkes af et ganske lille batteri, som han sagtens kan skjule på printet.

Du kan roligt regne med, at hvis de var kompetente og havde noget reelt, som de gerne ville overbevise verden om, så ville de gøre forbindelserne langt mere tydelige.

http://www.hellagen.gr/2016/12/pbs-news-hour.html#more
Tilknyttet billede:

05-02-2017 10:13
Euro
★★★☆☆
(442)
Jakob hvis man vil se snyd så ser man snyd alle vegne. Det er klart at man har mulighed for at sætte et batteri til at levere strømmen når man ser et experiment over en så kort video. Men i mine øjne kunne det ligeså godt være hans almindelige el der er sat til som et batteri. Jeg vælger dog at tro på at opfindelsen er sand.

For det første tror jeg IKKE det er opfinderens site jeg henviser til, men en form for firma der er relateret til opfinderen i Grækenland.

For det andet står der at det er en USA news channel der har lavet filmen:

The big television network US PBS, sent to Greece one of the most famous journalists in Malcolm Brabant, to highlight the amazing invention of Peter Campus, shift from the "Industrial Age" and to interview him.

Men jornalisterne har ikke haft til formål at overvise tvivlere om ægtheden, eller har blot taget det som en selvfølge.

Men nu kan du jo se denne video, jeg har ikke før set så effektiv en gas svejsemaskine, som i øvrigt synes at være lydløs.

https://www.youtube.com/watch?v=mmEt3DjRAiw
05-02-2017 11:03
Euro
★★★☆☆
(442)
Jeg tror egenligt der er lavet mange videoer fra ham, men denne video viser hvor de åbner hjertet i maskinen. Den eneste detalje er at han ikke vil vise det han kalder sin fuel, som vidst er en microskopisk lille plade, som jeg ikke ved hvad er lavet af. Det er indtil videre en hemmelighed.

https://www.youtube.com/watch?v=7UsyK_OUPb4

Jeg har en fornemmelse af at du bedre kan lide at se denne type, fremlæggelse i åbent forum(?).
05-02-2017 12:51
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Euro skrev:
Jakob hvis man vil se snyd så ser man snyd alle vegne. Det er klart at man har mulighed for at sætte et batteri til at levere strømmen når man ser et experiment over en så kort video. Men i mine øjne kunne det ligeså godt være hans almindelige el der er sat til som et batteri.


Ja, det jeg forsøgte at få dig til at se, er, at det med den opstilling vil være pære let at forbinde det sådan inde i EL-tavlen, at han bare tilslutter nettet igen, når han tænder maskinen.




­
06-02-2017 09:40
Euro
★★★☆☆
(442)
Jeg tror nu faktisk jeg har et par filmsekvenser fra Nicolas Tesla's firma Westinghouse, hvor firmaet viser hvordan de havde planlagt at udbrede free energy vha et device han havde opfundet.

Firmaet blev udsat for en påsat brand og brændte ned til grunden ikke så lang tid efter, og Tesla var ruineret.

Det handler om energi fra vacuum tubes, første video er den fulde forklaring:
https://www.youtube.com/watch?v=2eDb8ojvreo

Anden video er et sammenklip på 3minutter af de vigtigeste elementer fra den første video:

https://www.youtube.com/watch?v=585pnPtaRt8

Jeg savner umiddelbart en forklaring på hvorfor der ikke er nogen der har arbejdet videre med det, det ser jo ud som om det er en offentliggørelse af at det faktisk virker.
06-02-2017 14:19
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Euro skrev:
Anden video er et sammenklip på 3minutter af de vigtigeste elementer fra den første video:

https://www.youtube.com/watch?v=585pnPtaRt8

Jeg savner umiddelbart en forklaring på hvorfor der ikke er nogen der har arbejdet videre med det, det ser jo ud som om det er en offentliggørelse af at det faktisk virker.


Jeg synes umiddelbart, at det ligner et gammelt elektronrør, som nu om dage er erstattet af transistoren.

https://da.wikipedia.org/wiki/Elektronr%C3%B8r

https://da.wikipedia.org/wiki/Transistor




­
08-02-2017 16:35
Euro
★★★☆☆
(442)
Bruger man en transistor til forstærke elektriciteten i radioer?

Jeg tænkte man tranformerede et elektrisk signal til hørebare lydfrekvenser.

Men det er da rigtigt at de erstattede radiorør, jeg ved bare ikke hvilken type radiorør de erstattede, Radiorør havde jo ifølge videoen flere anvendelsesmuligheder..
08-02-2017 17:46
Euro
★★★☆☆
(442)
Elmotor der genoplader elbilens batteri mens den kører.

Nedenstående firma søger hjælp på kickstarter.com men siger de ikke er afhængig af hjælpen. Jeg ser nu de nok har lavet en dårlig slutdato, der var kun 4 der nåede at donere inden tiden udløb.

De har allede fået en motor fra en elbil til at køre i en time, mens den lader batteriet den selv bruger. De søger vidst hjælp til at sætte det ind i en bil.

http://www.headgone.net/driveandcharge/category/product-update/

Dvs. de må jo kunne lave overunity energi, men er det nok til også at drive en tung bil fremad? Det må tiden vise...

https://www.kickstarter.com/projects/599062791/electric-car-drive-and-charge-system-by-head-gone?ref=discovery
08-02-2017 19:03
Jakob
★★★★★
(9213)
­


@Euro


Ja, transistoren er essentiel, når man forstærker signaler i radio- og TV apparater.
Elektronrør kunne, så vidt jeg ved, bruges som både dioder og transistorer.



Og så endnu en bil, der efter sigende kan lade sig selv op...
Snyd og fup for at finde investorer...
Vi har snart set på så mange fusere, at det begynder at blive lidt trættende, synes du ikke..?

Men denne adskiller sig måske lidt på den måde, at den mere tydeligt end andre ligner en practical joke.
En hel times video, hvor man ser en remskive blive trukket af noget, som man ikke må se. Det er da lidt komisk..?
Og hovedet på sømmet må være, at de kalder sig "Head Gone", hvilket dog må siges at være særdeles troværdigt og rammende, hvis de tænker på de investorer, som ønsker at bidrage.




­

­
09-02-2017 05:15
Euro
★★★☆☆
(442)
Du svarer udenom spørgsmålet om transistorer. Jeg har lige bevist at radiorøret var lavet med det formål at forstærke signalerne OG derved være en free energy generator inde i radioen. Laver en transistor FREE energy?

Som du selv siger så er der flere der gennem tiden har lavet biler der kan lade sig selv mens de kører. Men denne gang er det et firma, der prøver at skabe et salgsmæssigt produkt.

Navnet Headgone, relaterer ikke til læserens hoved, du kan sgu da sige dig selv at det er deres motorhead der er gone. Og så er det jo af og til ikke så nemt at finde på et nyt navn til et firma når man starter i en branche der har eksisteret i 100 år.

Det er en anelse uklart, at der sker det at det display i baggrunden måler batteriets volt og de viser dig at den starter på 13v og at de lader motoren køre i en time på batteriet UDEN at volten i batteriet ændrer sig, den er stadig 13v efter en times kørsel. Normalt ville batteriet blive svagere!

Nedenstående bil er lavet og lader sig sit eget batteri mens den kører, selv om det ikke virker helt stabilt. Men det er jo også bare en hjemme opfinder.

https://www.youtube.com/watch?v=dLpQ8laPHiw&t=73s

Du kan da sige dig selv at man kan gøre det, når du kan gå ind og købe en vindmølle generator på 100kwh der kræver måske 5hp motorkraft for at dreje rundt. Hvis du propper 40kwh i en Tesla så yder den vel nærmere 140hp. Årsagen til at det ikke er populært nok til at komme på markedet på ligge andetsteds, f.eks. for stort slid.
09-02-2017 11:56
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Euro skrev:
Du svarer udenom spørgsmålet om transistorer. Jeg har lige bevist at radiorøret var lavet med det formål at forstærke signalerne OG derved være en free energy generator inde i radioen. Laver en transistor FREE energy?


Nej, det gør den ikke, og du har kun bevist, at du tror, at sludder og fantasi kan være et bevis.
Transistoren har den egenskab, at den ved hjælp af en lille strøm kan styre en større strøm. Men den større strøm skal komme fra en kilde.



Euro skrev:
Som du selv siger så er der flere der gennem tiden har lavet biler der kan lade sig selv mens de kører.


Nej, det siger jeg ikke.
Citer venligst, hvor du har læst det..!

Men der er efterhånden mange, som har forsøgt at bilde folk ind, at de har gjort det, og det er noget ganske andet.
Almindelige benzinbiler gør det, men de bruger jo brændstof.



Euro skrev:
Nedenstående bil er lavet og lader sig sit eget batteri mens den kører, selv om det ikke virker helt stabilt. Men det er jo også bare en hjemme opfinder.

https://www.youtube.com/watch?v=dLpQ8laPHiw&t=73s

Du kan da sige dig selv at man kan gøre det, når du kan gå ind og købe en vindmølle generator på 100kwh der kræver måske 5hp motorkraft for at dreje rundt. Hvis du propper 40kwh i en Tesla så yder den vel nærmere 140hp. Årsagen til at det ikke er populært nok til at komme på markedet på ligge andetsteds, f.eks. for stort slid.


Nej nej nej....

Det eneste indtryk jeg får af videoen, er, at man forbruger mere strøm til acceleration op til en given fart, end der forbruges til at holde farten, og det lavere forbrug ved jævn fart får en mand til bilde andre ind, at EL-bilen lader sig selv op.

Der forbruges ekstra energi til acceleration, fordi der opbygges kinetisk energi. Det findes der ligefrem en 1.g formel for: Ekin = ½ m x v²
Jeg mener, at Tesla og flere andre er så smarte, at de henter denne energi hjem igen med generatorer, når bilen bremser.

Jeg synes, at du burde kunne sige dig selv, at hvis det var så nemt at få en ren EL-bil til at lade sig selv op ved, at den forbruger energi, at næsten enhver båtnakke kan gøre det, så ville Tesla, som fremstiller de ypperligste EL-biler selvfølgelig også gøre det. Men INTET sted har du set dem reklamere med det..!

Og 40kwh kan ikke bruges til at blive imponeret over en ydelse på 140hp. Det er tiden, den kan yde, der afgør gamet.
En almindelig sportsvogn med 200 Hk får heller ikke flere Hk, fordi du hælder mere benzin på.
Hvis der bare er brændstof i tanken, så er det ligegyldigt for motorydelsen hvor meget.

Jeg havde håbet, at vores diskussion her ville gøre dig mere kritisk og forsigtig med at tro på energi skabt ud af ingenting. Men det er som om du ikke flytter dig, og hvis du gør, så er det vanskeligt at se, at det er i den rigtige retning.
Men når du er så sikker, så synes jeg da, at du skal investere alle dine penge i "Head Gone". Det er jo trods alt et firma med en hjemmeside med flotte billeder.


Jeg begynder at nærme mig Lars Buhrkall's standpunkt.




­
13-02-2017 00:10
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Når man ser f.eks. disse konstruktioner af Leonardo da Vinci:

Perpetual Motion - Leonardo da Vinci's Machines Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=xDF0cugCoMM

så forstår man måske godt, at nogle bliver besatte af tanken om evighedsmaskinen og "Free Energy".


Men før man bruger/spilder sit liv på det, vil det måske være en idé også at se denne video serie:

A Machine To Die For [1/4] - Perpetual Motion
https://www.youtube.com/watch?v=s3lX-dKKVpo

Læg mærke til, at en mand tilbyder 10.000 dollars i belønning til den første, som kan fremstille free energy, men ingen har endnu kunnet gøre et krav gældende.
Frem for at starte en indsamling på internettet for at få lægmand til at hjælpe med de sidste omkostninger, så motoren kan blive monteret i en bil, eller så de kan få råd til at starte en produktion af deres geniale ( fup ) produkt, så kunne de jo begynde med ham. Derefter vil investorerne nok stå i en kø ligeså lang, som den ville være ved billetsalget, hvis Elvis og John Lennon stod op af graven for at give en fælles koncert.





­
Side 2 af 3<123>





Deltag aktivt i debatten Mirakler og eventyrlige opfindelser..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvilke store energi-opfindelser tror I bliver de næste?1015-01-2009 16:13
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik