Mødding til Jørgen Petersens fejlanbragte indlæg28-11-2024 17:08 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Som det nok fremgår for de fleste læsere, så har Jørgen Petersen meget svært ved finde ud af, hvor hans indlæg hører til. Så jeg tænker, at vi måske kan hjælpe ham lidt ved at svare ham her i denne tråd i stedet for at gøre det i den tråd, hvor han afsporer emnet. F.eks. således: https://www.klimadebat.dk/forum/virker-noedbremsen--d12-e4423-s80.php#post_99433 Jørgen Petersen skrev: Måske du selv bør begynde med at læse overskriften der, hvor du skriver. Hvad har alle dine indlæg med Nødbremsen at gøre.? |
29-11-2024 09:05 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (5530) |
@ Jakob Du gør dig selv til grin. Dit problem er, at du ikke kan tåle at blive konfronteret med den realiteterne. Der er bl.a.: * At ustabil strøm fra Sol vind i store mængder skaber meget store og dermed bekostelig problemer i en strømforsyning, som skal være stabil. * At det er kulkraft, som giver den billigste strøm, da det kan levere en stabil strømforsyning. * At der bliver bygget mange kulkraftværker i specielt Fjernøsten, da det giver den billigste strøm. * At CO2 er et livvigtigt plantenæringsstof, som gavner plantevæksten. * At denne klode langsomt men sikkert bliver et bedre og bedre sted at leve som følge af den tekniske udvikling. |
29-11-2024 11:11 | |
Robert Wagner★★★★★ (4600) |
Jørgen Petersen skrev: Påstande er ikke realiteter... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Redigeret d. 29-11-2024 11:11 |
29-11-2024 11:12 | |
Jørgen Petersen skrev: Denmark har en af de laveste gennemsnit i hele EU, så du er fuld af løgn. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
29-11-2024 11:16 | |
Fjernøsten er ikke en del af EU |
29-11-2024 11:56 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Et indlæg mere til emnet: https://www.klimadebat.dk/forum/virker-noedbremsen--d12-e4423-s80.php#post_99443 Jørgen Petersen skrev: |
29-11-2024 12:22 | |
Som følge af det store kulforbrug i Fjernøsten havde vi i år 2023 det største kulforbrug nogensinde https://www.reuters.com/sustainability/climate-energy/global-coal-use-all-time-high-2023-iea-2023-12-15/ |
29-11-2024 14:01 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Jørgen Petersen Måske bør du søge asyl i fjernøsten, når de nu har det gode, som du ønsker i Danmark. De har nok også en mødding, hvorfra du må fortælle igen og igen, at du elsker kulindustrien. |
29-11-2024 14:03 | |
Du opfører dig som et møgforkælet barn, der ikke kan tåle at blive konfronteret med livets barske realiteter. |
29-11-2024 14:43 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Nej, jeg har faktisk svært ved tåle at tænke på alle de dødsfald og al den sygdom, der skyldes kulindustrien. Måske du vil fremlægge tallene, når du nu er så god til de barske realiteter.? |
29-11-2024 14:53 | |
Det er noget vrøvl. Kul olie og gas redder menneske live i storstil. Vores høje velstand, høje sundhedstilstand og lange levetid bygger på industriproduktion og teknisk viden. Hele vores moderne samfund med tilhørende industriproduktion er således baseret på en stort energiforbrug, som i al væsentlighed kommer fra kul olie og gas. Tilknyttet billede: |
29-11-2024 15:21 | |
Jørgen Petersen skrev: Biomasse bliver mest brugt til fjernvarme, så hvad har det med strøm at gøre, fjols? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
29-11-2024 15:39 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Jørgen Petersen skrev: En hjertestarter fungerer lige godt uanset, om den er opladet med kulstrøm eller VE-strøm. Så på output siden er der ingen forskel. Det vil dog være billigst at gøre det med VE: https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlig-militaer-oprustning-d7-e4082-s40.php#post_86841 Men hver gang en terawatt-time elektricitet produceres af et kulfyret kraftværk, vil 24 mennesker blive dræbt. Det er de barke realiteter, som du åbenbart ikke kan tåle selv at fremlægge. https://ourworldindata.org/safest-sources-of-energy Brunkul --> 32,72 Man kan ikke fremme kulindustrien uden at fremme massedrab. Jeg mener, at det er bedre at være et forkælet barn, som forstår dette, end at være et hensynsløst utroværdigt fortidslevn med så slappe baller, at han ikke kan holde på hverken indlæg eller udflod, og derfor må henvises til en mødding. |
29-11-2024 15:59 | |
Det alt afgørende er at få bekæmpet fattigdommen i de fattig lande. Det er her man virkelig kan redde menneskeliv. Kulkraften har eksempelvis tjent os rigtig godt igennem mange år. |
29-11-2024 16:22 | |
Jørgen Petersen skrev: Sikke noget vrøvl. Så burde fjernvarmen jo være sindsyg dyrt... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Tilknyttet billede: |
29-11-2024 16:30 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Jørgen Petersen skrev: Det samme kan du sige om stude, heste og dampmaskiner til industrielle formål. Hver ting til sin tid. Og så lige et tabt indlæg mere: https://www.klimadebat.dk/forum/virker-noedbremsen--d12-e4423-s80.php#post_99472 Jørgen Petersen skrev: For lidt siden vidste du alt om det i egne øjne bedre end alle andre, så det er svært at forstå, hvorfor du spørger. Men det er i hvert fald ikke Nødbremsens skyld.! Kan det tænkes, at fjernøsten i modsætning til Danmark selv har kul i undergrunden og i øvrigt ikke bekymrer sig så meget om miljø, klima eller tab af menneskeliv på samme måde, som vi gør i Danmark.? |
29-11-2024 19:19 | |
Hvis man forhindrer folk i udviklingslandende af bygge kulkraftværker så gør man umådelig stor skade. En stabil strømforsyning er meget vigtig i forhold til den industrielle udvikling og fattigdomsbekæmpelsen. |
29-11-2024 19:22 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Angående dødsfald i forbindelse med dansk kulkraft, så var det også oppe i 2017: https://www.klimadebat.dk/forum/groen-vaekst-d12-e2962-s120.php#post_57915 https://www.klimadebat.dk/forum/dansk-energipolitik-er-massemord--d7-e3354.php Men sådan er det med nogle klimabenægtere og fossilelskere. De vil hverken lære eller huske. De vil bare ødelægge den demokratiske klimadebat om, hvordan Danmark kommer godt videre. De fleste gode klimaemner, som jeg arbejdede med, er nu ikke mere læseværdige, fordi Jørgen Petersen kom forbi og ville spam-reklamere for kulkraft i alle aktive emner. Jeg er ellers meget tilgivende, men det tilgiver jeg ham aldrig, fordi det har stået på i årevis, og det var ganske unødvendigt, og han har fået utallige henstillinger, så jeg er sikker på, at det er gjort helt bevidst bare for at ødelægge. Han har været fraværende en tid, og jeg håbede, at pausen havde gjort ham godt, men han er desværre kun blevet endnu værre. |
29-11-2024 19:24 | |
Det er ensidigt politisk propaganda, som du kommer med. Du bliver nød til at indregne værdien af en stabil strømforsyning i relation til industriproduktionen og fattigdomsbekæmpelsen. |
29-11-2024 19:58 | |
Jakob★★★★★ (9696) |
Når du først er sikker på, at du har med at svin at gøre, så er det en dårlig idé at slås med det på en mødding. Det eneste, du får ud af det, er, at svinet vil nyde det, mens du selv bliver møget til. https://ugeskriftet.dk/debat/klap-en-gris-og-fa-resistente-bakterier-med-hjem Klap en gris - og få resistente bakterier med hjem |
29-11-2024 22:57 | |
Nu er det dig selv, der er rykket ud på møddingen. |
03-12-2024 16:39 | |
Jørgen Petersen skrev: Fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:39 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for at blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:44 | |
Jørgen Petersen skrev: Fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:44 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for, at vi blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:46 | |
Jørgen Petersen skrev: Jamen så kan du da godt fise af, ikke? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:46 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for, at vi blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:49 | |
Jørgen Petersen skrev: Jamen så kan du da godt fise af, ikke? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:53 | |
03-12-2024 17:07 | |
Jørgen Petersen skrev: Jamen så kan du da godt fise af, ikke? Men du bliver. Det tyder på, at du prøver at overbevise dig selv... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Jørgen Petersens misinformation om middelaldervarmen. | 47 | 18-11-2020 23:43 |