Husk mig
▼ Indhold

Når staten hetzer minoriteter


Når staten hetzer minoriteter24-09-2012 21:23
Jakob
★★★★★
(9185)
.




Vi er nok mange rygere, som i årevis har følt, at vi er uønskede i samfundet med vores dårlige vane.

Det er selvfølgelig heller ikke rimeligt, at man med sådan en dårlig vane har ret til at genere eller forgifte andre i det offentlige rum.
Så det er sådan set ikke skærpelserne omkring rygning, jeg er på vej til at skælde ud over, det er mere argumentationen.

Rygerne har ikke selv en fri vilje, fordi de er afhængige, så de skal tvinges til at stoppe, fordi det er usundt for dem, og de er alt for dyre for samfundet.

Det sidste er blevet sagt så ofte, at offentligheden efterhånden er begyndt at tro på det, og næsten alle ser ned på rygere ligesom på narkomaner og samfundsnassere.
Jeg er også overbevist om, at mange rygere i dag er tilbageholdende med at gå til læge, for uanset, hvad jeg fejler, så er det jo delvist deres egen skyld, fordi de ryger.


Dansk undersøgelse viser, at rygere er 42% dyrere for samfundet end ikke rygere.
Så der er mildest talt ikke noget at tage fejl af i den danske videnskabelige dom over rygerne. De er et samfundsproblem, som vi ikke har råd til..!


Men se så her ( tilknyttet billede ) , en Hollandsk undersøgelse viser det stik modsatte, at rygerne er 35% billigere for samfundet end ikke rygerne.
Billedkilde: Deadline 19/9-12 http://www.dr.dk/TV/se/deadline/deadline-136#!/17:56


Hvordan skal man så reagere på dét..?

Jeg må indrømme, at jeg kan mærke et vulkanudbrud af raseri er på vej, og kan man ikke tåle at læse vred tekst, så vil det nok være klogt ikke at standse her.


Hvad fanden bilder de politikere sig ind at dømme en befolkningsgruppe som samfundsnassere i fuld offentlighed på et så løst videnskabeligt grundlag..????!!!

Og så i en tid, hvor man netop for at udrydde forskelsbehandling og "diskrimination" har sat en inder til at tvinge vores folkekirke til at få Gud til at velsigne røvpulere, som spreder aids og resistente bakterier.
Sagen er nok bare, at danske politikere bedre kan lide udlændinge og røvpulere, end de kan lide rygere, og det må vi så bare se at få ændret på til næste valg..!
Ja, hold da kæft, hvor er jeg sur lige nu..!

Det er den slags formynderi på et useriøst grundlag til ingen sikker nytte, der gør folk død trætte af reformer.
De snakker meget roligt om det ved bordet i Deadline. Men for rygerne er dette intet mindre end en politisk SKANDALE..!!


I fremtiden med belæg i den hollandske undersøgelse vil jeg betragte ikke rygerne som nogle priviligerede mennesker, fordi de har fået lov til ikke at ryge, så de kan leve længere, selvom det koster samfundet dyrt. Det vil vi rygere gerne hjælpe med at betale med skat på vores tobak ( det gør vi allerede ). Rygerne er nemlig ikke så smålige som visse andre, og de har andre fornøjelser end at køre politisk had på minoriteter for offentlige midler. Der skal jo gerne være plads til alle, eller hvad..?


Falske advarselsbilleder på tobakken og dybt usand beskrivelse af omkostningerne. Det går bare ikke.
Det skaber mistillid, og hvem vil i fremtiden nogensinde mere tro på sådanne undersøgelser..??
Det er især galt for de unge, hvor man må forvente, at flere i fremtiden vil lytte mere til deres pusher end til de offentlige myndigheders løgnagtige propaganda. Ganske enkelt fordi pusheren er mere troværdig.





.
Tilknyttet billede:

24-09-2012 22:20
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Jakob skrev:
.
Vi er nok mange rygere, som i årevis har følt, at vi er uønskede i samfundet med vores dårlige vane.


.


Jeg er ikke ryger - jeg kan bare godt lide at afbrænde biomasse og inhalere røgen.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
24-09-2012 22:53
Jakob
★★★★★
(9185)
.




Jeg kan desværre ikke finde den nu på youtube, men hvis nogen skulle tro, at det er venstrefløjen, der altid er værst til at pukke på minoriteter, som ikke er fødte sundhedsfanatikere, så burde de se Lisbeth Bech Poulsens julekalendervideo fra 7. december 2011, hvor hun netop selv har været til ( "statsanbefalet" ) fysisk træning og bare ikke kan få øje på kicket.




.
25-09-2012 00:48
Jakob
★★★★★
(9185)
.




Og så var der bankdirektørerne, som var grådige banditter i habitter.
Men var det deres skyld, eller var det nærmere den statslige lovgivning, der ikke slog til..?
Det er for mig at se systemfejl, der udnyttes til politisk/statslig hetz imod minoriteter.
Ikke fordi jeg synes, at vi generelt skal have meget ondt af bankdirektører, men det er alligevel forkert og fordummende at hetze dem, når fejlene ligger andre steder.
Eller hvad..?


Og så var der Carina, der følte sig fattig på sin overførselsindkomst. Men det var hun objektivt set ikke.
Subjektivt set ville de fleste nok endda mene, at hun fik for mange penge.
Men er det hendes skyld, eller er der her også tale om en systemfejl, som udnyttes til hetz imod minoriteter..?
Skal Carina have dårlig samvittighed over at føle sig fattig..?
Nej helt ærligt, hendes følelsesliv må hun vel selv rode med... Eller hvad er vi kommet ud i..?
Det skal måske være den nye politiske stil i Danmark, at politikerne skal stå og diktere folk, hvordan de skal tænke og føle..?


Og så var der dovne Robert, som en førende venstrepolitiker skældte ud på offentligt TV.
Når han er på kontanthjælp, så må der ikke være et job, som han ikke har lyst til at tage.
Jamen igen, hvad rager Roberts nihilistiske følelsesliv og lyster politik på et højere plan..?
Er det ikke Roberts egen sag, hvad han vil mene om jobs..?
Hvis der er et problem, så må det da bestemt ligge hos det system, som forvalter en type som Robert, og så ville det have været klædeligt om Venstre havde rettet fejlen i de ti år, de har haft magten, frem for nu at køre hetz imod minoriteter, som systemet efter deres mening håndterer forkert.
Eller hvad..?


Det er måske bare sjovere, mere underholdende og nemmere at køre lidt hadefuld hetz, end at se seriøst på de reelle politiske problemer og de nødvendige reformer, som kan bidrage til at redde verden..?





.
26-09-2012 00:06
Jakob
★★★★★
(9185)
.




Det kunne måske også være interessant at finde ud af, hvor meget hetz i sig selv kan forværre et dårligt helbred.
Niels Hausgaard synger f.eks. om svinetøsen, der blev mobbet, at hun skulle altid hoste så dybt..
Det er selvfølgelig ikke noget bevis, men hetz kan føre til isolation og ensomhed, og ensomhed er en sundhedsrisiko.




.




Deltag aktivt i debatten Når staten hetzer minoriteter:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvordan kan staten gøre noget mod den globale opvarmning?519-02-2014 20:19
NyhederDato
Staten skal tage egen klimamedicin02-10-2009 09:47
Staten skal skære energiforbruget med 10 procent26-09-2008 07:17
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik