Nanoflowcell - biler der kører på saltvand01-12-2024 21:02 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Har jeg virkelig glemt at fortælle Jer om Nanoflowcell? Måske fordi de ikke var klar til entre på markedet, men det er de meget tæt på nu. Ifølge dem selv kan dette meget vel være fremtidens energiform. Nanoflowcell er ejet af Mercedes der solgte alle aktier i Tesla, for at gå helhjertet ind i dette firma. https://www.nanoflowcell.com/ De tager som jeg forstår det, noget saltvand og tilsætter det nogle metal ioner og får derved en fuel som de kalder bi-ion, som flyder gennem en nanoflowcell, der laver elektricitet uden harmfulde gasser og til konkurrencedygtige priser. Indtil videre har de lavet 3 biler, en drone og et ur. Bare lige en appetitvækker på bilerne, deres nye Quant har en topfart på 395km/t og kører 0-100 på 2,1sek - udført af en 48volts motor. Deres mindste bil Quantino har en rækkevidde på over 2000km på en tank. Var nogen i tvivl om at man kan få energi ud af vand? |
01-12-2024 23:28 | |
Robert Wagner★★★★★ (4778) |
Euro skrev: Det er salten og ikke vandet... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
02-12-2024 08:13 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (5960) |
Så kan vi godt ophøve skatte-rabatten på el-biler. Den er der så ikke brug for længere. |
02-12-2024 08:15 | |
Jørgen Petersen skrev: Først skal fossilsubsidier ophæves... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
02-12-2024 08:17 | |
Benzin- og dieselboler bliver hårdt beskattet. De får ikke subsidier. |
02-12-2024 09:04 | |
Jørgen Petersen skrev: Jeg sagde vist ikke fossilbiler, vel fjols? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
02-12-2024 09:57 | |
Vi talte om biler |
02-12-2024 10:35 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Robert: "Det er salten og ikke vandet..." Du havde ikke kunne gøre det uden vandet, og jeg mener bestemt at have læst på deres site, at det er ligegyldigt hvad vand de laver det på, det virker blot bedst i saltvand...men nej, tror ikke det er salt der er vigtigst, det er de metal ioner der påvirker vandet. Har jeg ikke vist Jer det firma der laver brint 2000% effektivt når de omdanner det til el? Det er sikkert korrekt at der kommer meget mere strøm ud end man bruger, hvilket skyldes af man blander jern i vandet, hvilket får det til at dele sig ved meget lidt elektrisk påvirkning. Men jeg har dog hørt at det ofte ses som nemmere at lave brint af saltvand end ferskvand, så den del har du nok ret i...men de fleste foretrækker vidst at bruge demineraliseret vand ved elektrolyse, da maskineriet holder længere sådan, jmho... |
02-12-2024 10:53 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Jørgen: "Så kan vi godt ophøve skatte-rabatten på el-biler. Den er der så ikke brug for længere." Jeg er ikke sikker på alle er enige om hvorfor, beskatningen af vores transportsektor ser ud som den gør...det ville se bedre ud hvis du kunne sige, hvorfor der ikke er brug for skatterabat til elbiler i forhold til ICE cars? En årsag til at der er afgift på ICE cars er, at de udleder CO2 når de kører, og de ødelægger miljøet i byerne for både mennesker og huse, derfor er det noget man ønsker mindre af. Det har man gjort i lang tid før der kom elbiler. Problemet var at når man først i mange år har sagt til folk at de betaler bilafgift pga røgen fra biler er skadelig. Så mangler man altså et argument for at pålægge afgift når man kører på el lavet af vindmøller. Derfor er der ikke afgift på el til biler, og da der er store udgifter til at udvikle nye elbiler, der stadig skal kunne stå overfor ICE cars prismæssigt, så har det været nødvendigt tidligere at køre uden afgift på bilerne. Men der er altså afgift på elbiler over 250000kr i dag. Men jeg kan da ikke udelukke, at man burde indføre afgift på batterier i forhold til hvor svære de er at bortskaffe, sådan at man gør Sodiumion batterier billigere en Lithiumion. |
02-12-2024 15:31 | |
Bilbeskatningen er i sin tid blevet indført for at få penge i statskassen. Og det gælder både registreringsafgift, ejer- og grøn afgift, samt afgift på benzin/diesel. På et tidspunkt brugte man så også argumentet om at biler forurener. Afgiftsnedsættelsen (som næsten er en afgiftsfritagelse) på el-biler er indført for at få flere el-biler. Det vil sige væk fra benzin og diesel. Da el-biler er både dyrere og ringere (specielt om vinteren) end traditionelle biler har man indført denne afgiftsnedsættelsen, som næsten er en afgiftsfritagelse. |
02-12-2024 20:59 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Jørgen: "Da el-biler er både dyrere og ringere (specielt om vinteren) end traditionelle biler har man indført denne afgiftsnedsættelsen, som næsten er en afgiftsfritagelse." Hvad er det for en fantasiverden du lever i? Jeg ved ikke hvad du forstår ved dyrere og ringere, og hvad det betyder for dig. Siger du at en Mercedes elbil er dyrere og ringere end en Mercedes dieselbil, og i så fald hvorfor og på hvilke områder...hvad er det lige der gør el som deliverance til et dårligere middel end dine naturlige CO2 holdige brændstoffer? |
02-12-2024 21:07 | |
Uden afgift er el-bilen dyrere. Også har den væsentligt kortere rækkevide, og det specielt om vinteren. |
02-12-2024 22:25 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Du kan da bare købe den nye Mazda EZ6 hybrid med en rækkevidde på på 200km på el og 1300km total, med mindre du så føler det er nok med 600km på ren el...hvad føler du for? |
03-12-2024 08:20 | |
Salget af El-biler går rigtig dårligt, når man se bort fra de lande, hvor der gives en kæmpe rabat på el-biler, som f.eks. i Danmark og Norge. At salget går dårligt kan kun skyldes, at de er dårlige og dyre. Læs selv: https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/salget-af-elbiler-i-europa-dykker/ Redigeret d. 03-12-2024 08:29 |
03-12-2024 09:17 | |
Jørgen Petersen skrev: Bare der er et fald i væksten, når tilskuddene fjernes, betyder ikke at salget går dårligt. På global plan accelerere salget af elbiler, tilskud eller ej. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 12:57 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Jørgen, nu har du vel bemærket at EU indførte en straftold på biler fra Kina på 20-35% selv om man allerede siger at elbiler er dyre. Jeg tror bare EU har glemt hvor mange bilmærker fra EU og USA der får produceret deres biler i Kina. Mercedes, BMW, MG, Mazda, Tesla, VW, BYD (majoritetsejet af en amerikank finansmand, måske Soros). Så er det vel blot naturligt at salget daler en del? Det har intet at gøre med at elbiler er dyre og dårlige, men det er korrekt at avancen på de fleste elbiler er tårnhøj, jeg tror jeg kan skaffe de fleste elbiler til under halv pris, ved blot at f.eks. på nuværende tidspunkt købe en 2024 model fra et lager. F.eks. har BYD netop været ude og sige, at de vil sælge deres nye Seagull Honor for 5000$ i Kina. Og Jørgen, jeg tror slet ikke de beskatter deres biler i store dele af Europa, så derfor føler man ikke at det er nødvendigt at betale overpris for en elbil for klimaets skyld. Hvis jeg kunne købe en 10år gammel Porche for 50000kr. eller alternativt få en 6-8år gammel Nissan Leaf på el, så kan jeg da godt forstå, at mange vælger en benzin bil. |
03-12-2024 12:58 | |
Salget af elbiler faldt 43,9 procent i Europa i 2024. Læs selv: https://www.boosted.dk/salget-af-elbiler-faldt-439-procent-i-europa-i-danmark-er-det-helt-omvendt/ |
03-12-2024 13:06 | |
Jørgen Petersen skrev: Løgn igen, målt over hele året 2024, så er der vækst i salg af elbiler sammenlignet med 2023. Men typisk for dig, du godtager information der passer til din holdning og ignorer fakta, der peger imod. Klassik 'comfirmation bias', typisk for fjolser som dig. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 13:11 | |
Stigningen er så lille at den er helt til grin. Og Tesla har således været nødsaget til at lave en lange række prisreduktioner for at komme af med deres biler. |
03-12-2024 13:15 | |
Jørgen Petersen skrev: Jeg er da fuldstændig ligeglad med om du synes stigningen er til grin, din første påstand var en løgn og ved nærmeste mulighed vil du gentage påstanden selvom du ved det er forkert, løgnagtige fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Redigeret d. 03-12-2024 13:16 |
03-12-2024 13:17 | |
Tesla har været nødsaget til at lave en lange række prisreduktioner for at komme af med deres biler. |
03-12-2024 13:19 | |
Jørgen Petersen skrev: Og? Det er stadig god vækst i elbilsalg på global plan, så dine påstande er løgn. Du har jo ikke andet, fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 13:21 | |
Der gives mange steder en mega stor skatte-rabat på el-biler. Det er forklaringen. |
03-12-2024 13:25 | |
Jørgen Petersen skrev: Og andre steder gives der ikke rabat, så løgn igen... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 13:26 | |
Der gives mange steder en mega stor skatte-rabat på el-biler. Det er forklaringen. Det påvirker det samlede salg. |
03-12-2024 13:31 | |
Euro★★★☆☆ (973) |
Det er jo ikke en urimelig skatterabat! Vi kender jo prisen på CO2, nemlig 750kr./ton, elbiler reducerer udslip fra andre biler der ikke kører, bl.a. derfor har det en værdi at få folk til at skifte. Og herudover så skal hvert enkelt land overholde nogle tidsfrister for at reducere CO2 udledning. Derfor kan det være nødvendigt at supporte de grupper der udleder mest, i deres forsøg på at omlægge til et renere forbrug, hvadenten det er elbiler eller varmepumper. |
03-12-2024 13:41 | |
Hvis man har erklæret CO2-udledningen krig, og vil bekæmpe den uanset prisen, så kan jeg godt følge dit synspunkt. Der er bare ikke noget der tyder på, at vi er på vej ind i en klimakrise. Antallet at menneskeliv, der er gået tabt p. g. a. naturkatastrofer med mere har således været kraftigt faldende. |
03-12-2024 13:51 | |
Jørgen Petersen skrev: Vrøvl. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:20 | |
Hvis man har erklæret CO2-udledningen krig, og vil bekæmpe den uanset prisen, så kan jeg godt følge dette synspunkt. Der er bare ikke noget der tyder på, at vi er på vej ind i en klimakrise. Antallet at menneskeliv, der er gået tabt p. g. a. naturkatastrofer med mere har således været kraftigt faldende. |
03-12-2024 14:21 | |
Jørgen Petersen skrev: Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:21 | |
Hvis man har erklæret CO2-udledningen krig, og vil bekæmpe den uanset prisen, så kan jeg godt følge dit synspunkt. Der er bare ikke noget der tyder på, at vi er på vej ind i en klimakrise. Antallet at menneskeliv, der er gået tabt p. g. a. naturkatastrofer med mere har således været kraftigt faldende. |
03-12-2024 14:23 | |
"Mæh mæh..." Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:25 | |
Hvis man har erklæret CO2-udledningen krig, og vil bekæmpe den uanset prisen, så kan jeg godt følge dette synspunkt. Der er bare ikke noget der tyder på, at vi er på vej ind i en klimakrise. Antallet at menneskeliv, der er gået tabt p. g. a. naturkatastrofer med mere har således været kraftigt faldende. |
03-12-2024 14:48 | |
"Mæh mæh..." Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:52 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. |
03-12-2024 14:55 | |
Jørgen Petersen skrev: Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:58 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for at blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:38 | |
Jørgen Petersen skrev: Fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:40 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se, at risikoen for, at vi blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:44 | |
Jørgen Petersen skrev: Fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Kritik af biler | 36 | 16-01-2025 16:46 |
Tesla har netop præsenteret motor der kører på vand | 12 | 04-09-2024 19:59 |
Ny el generator og motorcykel der kører på vand (og HH+) | 4 | 29-09-2023 08:39 |
Selvkørende biler vil ændre transport området | 13 | 31-05-2023 11:26 |
Salt Lake og elektriske biler | 0 | 14-08-2022 20:55 |
Artikler |
Biler |
Nyheder | Dato |
Slut med konventionelle biler i 2050 | 30-03-2011 09:53 |
Nu kører bilerne på halm | 29-10-2010 10:18 |
Danske biler mere klimavenlige | 31-05-2010 08:56 |
95 nye elektriske biler på stort bilshow | 23-04-2010 06:37 |
Færre biler i USA for første gang | 11-01-2010 08:47 |