Husk mig
▼ Indhold

Naturen røber at verden varmer op



Side 5 af 5<<<345
10-06-2019 14:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Ja netop. Vi har prøvet det før.
10-06-2019 19:17
Jakob
★★★★★
(9213)
­


I kan sikkert også huske, da Dinosaurerne uddøde, og dengang fik I ikke engang sved på panden.


­
14-06-2019 20:35
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Man behøver ikke at være ret gammel for at have et godt kendskab til stenalderen og bronzealderen.
06-06-2020 09:54
Jakob
★★★★★
(9213)
­


2. jun 2020
https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/traekfugle-kommer-med-kaempe-flaater-kan-bringe-ebola-lignende-sygdom-til
Mest almindeligt herhjemme er det at få en bakterie-infektion med borrelia. Men de seneste år har flere danskere også fået virussygdommen TBE fra flåter.
Men der er risiko for, at andre alvorlige sygdomme kan komme til Danmark i de kommende år, fordi flåt-arten Hyalomma marginatum kommer tættere og tættere på os.
Arten er dobbelt så stor som den danske skovflåt.
Den er almindelig i Tyrkiet og Mellemøsten, men er de seneste år blevet fundet gentagne gange i lande tæt på os. Blandt andet England, Tyskland og Finland. Og den store flåt er ikke en velkommen gæst. For den kan sprede den dødelige sygdom Krim-Congo hæmorragisk febervirus. En alvorlig infektion, der har en dødelighed på omkring 30 procent.
- Det er en ebola-lignende infektion, hvor man kan bløde gennem alle kropsåbninger. Den er vanvittig smitsom. Hvis en patient kommer på hospitalet med den, er det ikke ualmindeligt, at sundhedspersonale også bliver smittet, siger epidemilog René Bødker.



­
06-06-2020 13:59
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Glem ikke, at vi har haft stor glæde af den opvarmning, som der er sket i de sidste 100 eller 200 år.

Eller sagt på en anden måde, så kan vi her i landet hurtigt tilpasse os et klima, som det de eksempelvis har i Holland, Belgien eller Frankrig i dag.
06-06-2020 21:29
Peter Villadsen
★★★★★
(2649)
Jørgen Petersen skrev:
Glem ikke, at vi har haft stor glæde af den opvarmning, som der er sket i de sidste 100 eller 200 år.

Eller sagt på en anden måde, så kan vi her i landet hurtigt tilpasse os et klima, som det de eksempelvis har i Holland, Belgien eller Frankrig i dag.


/sarkasm/
Skidt være med beboerne i Bangla Desh - de må sgu sejle i deres egen sø.
Rend mig med koralrevene, dem har vi jo ingen af.
Vi bygger bare et dige rundt om danmark, så er alt dejligt.
Hil Dannebrog.
/sarkasm off/
06-06-2020 21:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg bekymrer mig nu meget for de ca. 5 mio. mennesker som hvert år mister livet p.g.a. fattigdomsrelaterede sygdomme.
Side 5 af 5<<<345





Deltag aktivt i debatten Naturen røber at verden varmer op:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik