Husk mig
▼ Indhold

Naturgas versus luft/luft-varmepumpe


Naturgas versus luft/luft-varmepumpe08-08-2011 22:17
smarq
☆☆☆☆☆
(1)
Hej, jeg overvejer at installere en luft-luft varmepumpe i min kælder. Der er i kælderen allerede radiatorer i alle rum, baseret på en forholdsvis ny naturgas kedel. Mit spørgsmål går på om det vil være effektivt at anvende luft-luft fremfor naturgasvarmen ? (kan jeg f.eks. få en højere rum-temperatur ud af det samme CO2 footprint eller er der ikke noget at vinde ?
08-08-2011 22:54
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Smarq

Du skal ha' sådan et minikraftværk se



Data se Link

Og så skal du kører nettoafregning når du forbruger opgraderet biogas via din normale naturgasforsyning.

Nu må du producerer din strøm når du kan bruge varmen fra denne strømproduktion minikraftværket afgiver. Nu bruger du el-nettet som lager som er gratis.

Så kan du ydermere opstille en luft/luft varmepumpe og bruge den strøm du har lagret på el-nettet i sommerhalvåret, hvor varmepumpen yder maksimal effekt for den omsatte strøm.

Og det er en rigtig god økonomi.

Du skal registreres ved www.energinet.dk før du går til dit el-selskab.
Redigeret d. 08-08-2011 23:28
17-08-2011 23:54
Jakob
★★★★★
(9211)
.





smarq skrev:
jeg overvejer at installere en luft-luft varmepumpe i min kælder. Der er i kælderen allerede radiatorer i alle rum, baseret på en forholdsvis ny naturgas kedel. Mit spørgsmål går på om det vil være effektivt at anvende luft-luft fremfor naturgasvarmen ? (kan jeg f.eks. få en højere rum-temperatur ud af det samme CO2 footprint eller er der ikke noget at vinde ?


Det helt afgørende må være, hvorfra strømmen i den stikkontakt, der forsyner varmepumpen, kommer.

Har du f.eks. kun tændt for varmepumpen, når strømmen leveres af 100% vindkraft, så vil dens opvarmning give anledning til meget mindre CO2-udslip end dit gasfyr.

Jeg ved ikke, hvornår eller hvor meget grøn eller sort strøm, der er i din stikkontakt, men det kan du evt. prøve at spørge dit EL-selskab om.

Er det f.eks. altid strøm fra et kulkraftværk, så mener jeg, at det er en god del bedre, at du bruger dit gasfyr.


Jeg synes, at det burde være sådan, at staten med afgifter og intelligente EL-målere indrammede prisen for private eksempelvis simpelt, så grøn strøm koster ca. 1 kr/kWh , mens sort strøm skal koste ca. 3 kr/kWh.
Gør man sådan, så vil det blive både sjovere, nemmere og mere økonomisk for hr og fru Jensen at fremme den ønskelige energikilde via deres EL-forbrug.




.




Deltag aktivt i debatten Naturgas versus luft/luft-varmepumpe:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
CopMax High Power Luft til Vand varmepumpe2122-03-2024 19:53
Valg af Varmepumpe..?17526-11-2023 17:50
CopMax Luft/vand-varmepumpe AS14S-DPNHE13701-08-2023 21:50
Hvor meget frostvæske på min luft/vand varmepumpe412-12-2020 11:17
Hvilken varmepumpe skal jeg vælge?625-11-2020 19:06
Artikler
Hvad er en luft til vand-varmepumpe?
Luft til vand-varmepumper
Naturgas
Luft til luft-varmepumper
Varmepumper
NyhederDato
Danmarks største varmepumpe sat i gang03-09-2009 21:31
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik