Husk mig
▼ Indhold

Neutrino energi

Neutrino energi05-05-2024 12:38
Euro
★★★★☆
(1787)
Nogen erindrer måske en fantasi om en bil Pi der lader sig selv op med ether energi. Jeg troede faktisk man havde opgivet ideen, men det lader til at man faktisk laver mere energi i dag fra stråling fra omgivelserne.

Man har som mål at sende en powercube på markedet i løbet af et par år. Den skal give energi til dit hus.

Teknologien er til stede i dag, men lad os nu se om det får adgang til markedet.

https://www.youtube.com/watch?v=JQN4escE6t4

https://neutrino-energy.com/
05-05-2024 13:53
Robert Wagner
★★★★★
(5186)
Neutrino energi? Bob bob...
Neutrinoe'er er generel lav energi. Der kan opstå høj energi neutrinos i ting som supernova, men dem vi har her på jorden er lav energi.
Neutrinoer er notorisk for ikke at interagere med materie, det gør dem vanskeligt at registrere.

For bare at kunne registrere neutrinos, bygger man detectorer langt under jorden, for at filtrere alt andet stråling fra, da neutrinostrålingen er så svag.

At neutrinos skulle kunne bruges til at producere energi, er noget af en påstand.

Og nej, jeg kommer ikke til at se videoen...
Jeg kan uden at se den, sige at det er vrøvl.

Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun uvidende og uforstående nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
16-05-2024 16:15
Euro
★★★★☆
(1787)
Mon ikke det mere er et spørgsmål om at firmaet og du definerer neutrino energy forskelligt.

Det er ikke en diskussion jeg vil tage...men hvis du ikke vil se hvad der postuleres med deres ord, så er der ingen der kan tage dig alvorligt. Det er ikke mig du skal have snakken med jeg informerer blot om nyheden/nyhederne uden at antage noget på forhånd om et produkt der ikke eksisterer.

Men det påståes at de har en model i dag, der producerer brugbar energi, men ikke nok til deres formål, derfor vil det efter deres mening tage yderligere et par år.

Men det er næsten pinligt igen og igen høre på at du afviser at der kan ske fremskridt, blot fordi en enkelt person tidligere har sagt at der ikke kan skabes fremskridt. Men den ene person vælger du til enhver tid at tro mere på end moderne engineering.
13-12-2025 13:30
Euro
★★★★☆
(1787)
Denne youtube video fra 3. part angiver, at den såkaldte Neutrino powercube prototype er testet med succes.

Videoen angiver også, at man så småt har startet et vis udbud af disse Powercubes uden at de handles via officielle kanaler.

Som jeg forstår det fylder den ca. 60x60x80cm og har et output på 5-6kw, og ifølge mit AI program skal jeg forvente en pris i nærheden af 11000Euro. Det lyder måske dyrt, men et elbaseret hus med en elbil eller to, vil spare måske 11000Euro på 4-5år. Det lyder på videoen som om der kan gå en del tid, før den bliver commercielt tilgængelig...men indtil videre er det stadig et spørgsmål om man tror på det, og jeg har forstået at det gør Robert ikke.

https://www.youtube.com/watch?v=v3TQo3RwFdw
15-12-2025 19:07
Robert Wagner
★★★★★
(5186)
Neutrinoer er, som navnet hentyder til, elektrisk neutrale, de er bittesmå og næsten masseløse.
De er så bittesmå, at de næsten allesammen passerer gennem mennesker og enda hele jorden uden problemer.

Der skal bygges kæmpestore anlæg, for at observere, når de en sjælden gang interagerer med materie.

"IceCube-Gen2 will enlarge the detector's volume to a gigantic eight cubic kilometers."

En detector med 8 km³, ja, kubik kilometer, svarende til en terning på 2 km gange 2 km gange 2 km.

https://www.icecube-gen2.de/project/index_eng.html

LHC'en, Large Hadron Collider ved Cern, bruger en næsten et tons blok af tungsten, for at kunne måle neutrinoer.

Om man så vil tro på, at der er nogen der kan trække energi ud af neutrinoer, tja...

Billedet er fra den japanske neutrino detektor Super-Kamiokande

Live long and prosper.

Kun uvidende og uforstående nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Tilknyttet billede:

15-12-2025 20:36
Euro
★★★★☆
(1787)
Kære Robert, du bliver nødt til at forstå, at du kan ikke tilbagevise argumenter om energi, ved at sige du har hørt om andre der afviser det... kom nu ind i kampen eller træk dig, hvis du mangler argumenter...

Og jeg taler ikke om free energy der opstår af ingenting, men om energi der opstår i situationer du og dine inkompetente venner ikke har forstået endnu, men som i nok lærer om hen ad vejen..
16-12-2025 00:00
Robert Wagner
★★★★★
(5186)
Euro skrev:
Kære Robert, du bliver nødt til at forstå, at du kan ikke tilbagevise argumenter om energi, ved at sige du har hørt om andre der afviser det... kom nu ind i kampen eller træk dig, hvis du mangler argumenter...

Og jeg taler ikke om free energy der opstår af ingenting, men om energi der opstår i situationer du og dine inkompetente venner ikke har forstået endnu, men som i nok lærer om hen ad vejen..

Neutrinoer interagerer så sjældent med atomer, at der bare ikke kan overføres nævneværdig af energi.

Selv hvis man kunne trække al energien ud af neutrinoer, så ville det ikke virke.

Ca. 65 milliarder neutriner pr. cm² pr. sekund rammer Jorden fra Solen.

Den gennemsnitlige energi for solneutriner er cirka 0,3 MeV (million elektronvolt), dvs. 4.8×10−14 joule per neutrino.

Det betyder:
65 mia neutriner × 4.8×10−14 J ≈ 3 millijoule pr. cm² pr. sekund

Sollys leverer ca. 100.000 gange mere energi

Så selv hvis man kunne indfange neutrino energi med samme effekt som solceller, so skulle de være 100.000 gange større end solceller.

Live long and prosper.

16-12-2025 10:58
Euro
★★★★☆
(1787)
Jeg kan jo kun forholde mig til de offentlig gjorte videoer...

https://www.youtube.com/watch?v=B5k5eEtwB4I

Denne video viser et simpelt forsøg, der skal vise os at der er energi i neutrinoer.

Videoen her viser hvordan ca. 2cm2 materiale (der er anderledes end det graphene sheet Neutrino energy bruger) kan skabe op til 0,5volt output fra thin air.
16-12-2025 11:23
Robert Wagner
★★★★★
(5186)
Euro skrev:
Jeg kan jo kun forholde mig til de offentlig gjorte videoer...

https://www.youtube.com/watch?v=B5k5eEtwB4I

Denne video viser et simpelt forsøg, der skal vise os at der er energi i neutrinoer.

Videoen her viser hvordan ca. 2cm2 materiale (der er anderledes end det graphene sheet Neutrino energy bruger) kan skabe op til 0,5volt output fra thin air.

Ja, der er energi i neutrinoer, men det er fuldstændig ligemeget, hvad de bruger af material, neutrinoer er fuldstændig ligeglad, de fiser bare igennem.

Sollys: ~1380 W/m²
Neutrinoer: ~30 W/m²

Så selv hvis man kunne indfange det samme procentdel af neutrinoer som photovoltaic celler kan med sollys, (og det kan man ikke, grundet neutrinoers natur), så ville det stadig tage 40 gange større større areal end solceller.

Påstanden om at en lille dims med overflade på under 1m² kan indfange energi til at forsyne en husstand, er simpelthen løgn.

Live long and prosper.

16-12-2025 18:03
Euro
★★★★☆
(1787)
Det er sjovt du ikke vil se hvad deres påstand er ved at se videoen, jeg kan jo hverken sige for eller imod, du skal ikke prøve at gøre deres udsagn til mit udsagn...

Men som de forklarer det så er det ikke 1m2, men en lang række graphene blade a knap 1m2, som når de sættes sammen fylder i nærheden af 0,5m3.

Når neutrinoen rammer ind i disse blade, så vibrerer disse blade mens neutrinoen bouncer frem og tilbage mellem bladene og energien opsamles.

Og dine 30watt per m2 som du siger er vel ikke nødvendigvis ubrugeligt! Har du et tag på 100m2 der kan opsamle 30w per m2, vil det lave 3kwt i døgnets 24 timer.

Nu kender jeg i watt output på den 1minuts video jeg viste, men den viste hvad der svarer til 2500volt/m2 så hvis du har ret i watt/m2 så yder den ca. 0,01ampere
16-12-2025 19:42
Robert Wagner
★★★★★
(5186)
Euro skrev:
Det er sjovt du ikke vil se hvad deres påstand er ved at se videoen, jeg kan jo hverken sige for eller imod, du skal ikke prøve at gøre deres udsagn til mit udsagn...

Men som de forklarer det så er det ikke 1m2, men en lang række graphene blade a knap 1m2, som når de sættes sammen fylder i nærheden af 0,5m3.

Når neutrinoen rammer ind i disse blade, så vibrerer disse blade mens neutrinoen bouncer frem og tilbage mellem bladene og energien opsamles.

Og dine 30watt per m2 som du siger er vel ikke nødvendigvis ubrugeligt! Har du et tag på 100m2 der kan opsamle 30w per m2, vil det lave 3kwt i døgnets 24 timer.

Nu kender jeg i watt output på den 1minuts video jeg viste, men den viste hvad der svarer til 2500volt/m2 så hvis du har ret i watt/m2 så yder den ca. 0,01ampere

Det er fuldstændig ligegyldig hvad deres påstande er.

Selv hvis de har et material, der kunne reagere med neutrinoer, så er der bare for lidt energi i dem.

Live long and prosper.

Deltag aktivt i debatten Neutrino energi:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Kan planter kan vokse ekstremt med Neutrino energy?3614-01-2026 14:34
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik