Husk mig
▼ Indhold

Nu bedrager BT igen borgerne ved prisløgne!!!

Nu bedrager BT igen borgerne ved prisløgne!!!30-05-2024 16:46
Euro
★★★☆☆
(784)
Sad lige og læste BT og kan se journalisten MARIA CHRISTINE MADSEN sammen med BT, forsøger at sælge en historie til læserne om, at prisen på appelsinjuice bør være langt højere fordi futures på appelsin koncentrat skulle ligge på 1$ per 100gram, svarende til ca. 70kr./literen.

Argumentet er, at to appelsinmarker i Californien er ødelagt af tornadoer, samtidig med at høsten i Brasilien slår fejl. Men regn med at det er en forvanskning af sandheden, præcis ligesom da BT for 2-3måneder siden fremlagde deres løgne om at chokolade priserne per.1. juli ville ligge på 10000dollar per ton.

Ren fantasi igen.

Jeg tror godt på at de kan påvirke kursen, ved at udsende deres løgne gennem medierne, så prisen er muligvis steget en smule, men faktum er, at prisen på appensin koncentrat ligger på et niveau så man engros kan købe appensinkoncentrat til under 3dollar per liter, eller 1/3 af den pris BT angiver at det burde handles til.

Men det er ren kursmanipulation begået af proffessionelle tradere i USA som udnytter nyttige medier til at sprede fake news. Og BT er blandt de værste i Danmark, i øvrigt tvivler jeg på at det er en rigtig uddannet journalist der skriver deres løgne for dem.

Stiger prisen med 50% på markedet, så vælger 50% af verdens borgere at drikke andre former for juice, og så er der overproduktion i forhold til prisen, så derfor stiger prisen ikke med 300% over de næste 2-3måneder.

Det vil ikke påvirke priserne på den underliggende vare, jeg opfatter det som rent bedrageri med finansielle instrumenter, og BT er medskyldige, ved at bringe kursmanipulerende historier der omhandler disse emner.
30-05-2024 17:01
Euro
★★★☆☆
(784)
I må hellere lige få et link til historien.

https://www.bt.dk/dagligvarer/er-steget-til-rekordhoejder-dette-er-en-krise
Deltag aktivt i debatten Nu bedrager BT igen borgerne ved prisløgne!!!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Prof Ole Humlum – en superforsker eller en bedrager...7528-08-2021 09:37
Prof Ole Humlum sea level – en superforsker eller en bedrager...727-07-2020 16:35
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik