Husk mig
▼ Indhold

Nu må dagligvarebranchens bedrageri stoppe

Nu må dagligvarebranchens bedrageri stoppe02-05-2025 15:56
Euro
★★★★☆
(1422)
Nu er det prisen på oksekød der skal tales op til gavn for klimaet, men til skade for de danske familier.

Nu taler man om priser på et kg hakket oksekød på 170kr pga flere ting, men CO2 afgift (på 30øre per kg) er en vigtig ting for nu ved landmændi Danmark jo ikke om de tør investere...

Men vigtigst for deres argument synes at være, at verdensmarkedsefterspørgslen er stigende, hvilket afspejler priserne...er det prisen på 200dollar per ton (1,30kr/kg) oksekød uden ben der berettiger danske supermarkeder til at tage 170kr.

Vi skulle smide samtlige dagligvare butikker ud af landet og åbne nogle nye i nogle af lokalerne. Hvis det er at danske kødpriser eksploderer, så importer da noget kød fra Tyskland, Frankrig og Brasilien.

Det er jo logik at prisen går op på dansk kød når man reducerer produktionen, så må man jo tilfredsstille markedet med normale priser på importeret kød, så man har et valg.
02-05-2025 22:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(6683)
Uvidenheden kender som sædvanligt ingen grænser.

Når udbuddet aftager og efterspørgslen stiger, så går prisen op. Anderledes kan det ikke være.

Vil kan ikke bare importere oksekød fra Syd- eller Nordamerika eller hvor de nu har kød i overskud. Dels er der en masse told og importmoms som skal afregnes. Dels er der en masse politisk begrundede begrænsninger på importen. Eksempelvis ønsker vi ikke at importere oksekøb produceret i et område hvor der tidligere var regnskov. Tilsvarende ønsker vi heller ikke at importere oksekød fra Nordamerika, hvor kødet er lavet ved brug af genmodificeret foder, som genmodificeret majs eller sojabønner.
02-05-2025 22:44
Euro
★★★★☆
(1422)
Jeg ved det jo godt derfor nævnte jeg prisen internationalt fordi repræsentanter fra dagligvare branchen var i TV2 for at fortælle at efterspørgslen på verdensplan betyder stigende verdensmarkedspriser . så siger jeg blot at prisen starter ved 1,30kr./kg

Har et givent landspecielle præferencer, så kan man jo købe et andet sted. Men hvorfor tvinge forbrugerne til at betale 170kr. for et dansk produkt uden at sælge det i konkurrence med Tysk tilsvarende til 20kr

Man prøver at lyve for medierne og fortælle dem en historie om global mangel for IGEN som de før har gjort med 10 andre produkter, at tage en udsalgspris der ligger 10000% over deres indkøbspris.

Og det er at bedrage danskerne!

Hvorfor skal danskerne gå forrest i denne verden, for at vise vi er så klimakorrekte at vi hellere vil spise dårligere mad end alle andre på jorden, for hvordan skulle vi ellers kunne redde jorden.

Danskerne er sgu de største idioter på jorden! Måske i bare fortjener at blive bedraget!
03-05-2025 09:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(6683)
Danskerne er nemme at narre, så langt kan vi hurtigt blive enige.

Danskerne er heller ikke særligt prisbevidste. Var de det, så ville det lægge et stort pres på priserne.
06-05-2025 08:58
pifpafpuf
★★★☆☆
(788)
Vi betaler præcis den pris for vores dagligvarer, som vi ønsker at betale for varerne. De, supermarkederne, afkoder vores præferencer igennem konstante tilbudskampagner. Priserne har INTET med omkostninger at gøre længere - lige bortset fra at kampagnerne i sig selv koster (ved) kassen.

Der er kun et råd og det er at købe så lidt som overhovedet muligt til 'normal' pris og altid reagere skarpt på prisstigninger. Jeg ser hver gang jeg handler, speciel kvinder , fylde kurven (og tømme bankkontoen) med lort. Vi skal hanke op i os selv i husstandene og gøre modstand.

Lige nu har vi dog desværre nok stemt en 3 årig overenskomst igennem med få lønstigninger - hvem lokkede dog lønmodtagerne på den galej? - og nu kvitteres der så prompte med uforklarlige prisstigninger - ny inflation - fra arbejdsgiverside.

Det er stramt...Modstand
06-05-2025 09:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(6683)
Helt enig.

"Jeg ser hver gang jeg handler, speciel kvinder , fylde kurven (og tømme bankkontoen) med lort. Vi skal hanke op i os selv i husstandene og gøre modstand."

Vi skal med andre ord være bevidste om vores valg/køb og samtidigt kigge på prisen.
Redigeret d. 06-05-2025 09:29

Deltag aktivt i debatten Nu må dagligvarebranchens bedrageri stoppe:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
TV2 og Frellsens chocolade i stort bedrageri mod befolkningen?119-04-2025 17:16
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik