Ny 400meter landmølle på vej26-06-2025 12:41 | |
Euro★★★★☆ (1545) |
Den tyske enginiør Horst Bendix (RIP) har opfundet en ny måde at bygge vindmøller på, som potentielt øger effektiviteten markant. De er ved at bygge protypen som forventes klar om et par måneder. Den er 400meter høj og ligner mere et boretårn af statur, men generatoren der vejer mange ton og gør normale møller ustabile, den er placeret på jorden ig drives af en lang tandhjulsrem/kæde. Ved 400m vurderer man at vinden er så stærk og konstant, at vindenergi bliver bedre til at stabilisere elnettet end i dag. https://www.youtube.com/watch?v=_oE8k1Rt0Hg |
26-06-2025 15:18 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (6805) |
I morgen kommer der ny teknologi, som vil løse alle vore problemer. HURRA for jubeloptimismen. |
26-06-2025 15:23 | |
Euro★★★★☆ (1545) |
Der kommer jo ny teknologi hvert år...ligesom der er teknologi der droppes. Men er jo decideret ubegavet hvis man tror jorden er et sted der står i stampe mht teknologi.. |
26-06-2025 15:29 | |
Når man hører dig er det tydeligt at du fuldstændigt overvurderer betydningen af ny teknologi og teknologisk fremskridt. Og det specielt på kort sigt. Som erfaren aktieinvestor kan jeg sige, at rigtig mange overvurderer betydningen af ny teknologi på kortsigt. På lang sigt er der derimod mange som undervurderer betydningen af ny teknologi. |
26-06-2025 16:25 | |
Euro★★★★☆ (1545) |
Hvad forstod du ikke? Der kommer jo ny teknologi hvert år...ligesom der er teknologi der droppes. Jeg tager ikke stilling til hvor stort et skridt der tages, jeg tager stilling til om der er nytænkning. Jeg gætter på at jeg er mindst ligeså erfaren på aktiemarkedet som dig. Jeg har været daytrader 12 timer i døgnet i 14år på Nasdaq og jeg var leder for flere store grupper. Og har været med til at udvikle de første automatiske scanningsprogrammer. TDAmeritrade lod mig styre deres udviklingsfolk til at lave deres realtime screener som kunne scanne alle virksomheder på børsen og categorisere dem i orden ud fra nøgletal, eller performance i et givent tidsrum, f.eks. seneste 5minutter. |
26-06-2025 16:28 | |
Jeg er langsigtet aktieinvestor. Jeg beskæftiger mig ikke med overfladisk analyser, som kan laves på få minutter. Det er noget helt andet. |
30-06-2025 13:38 | |
Euro★★★★☆ (1545) |
Min realtime screener behøvede ikke at benytte kursudviklingen, kunne vælge mellem 1 og måske 100 parametre og liste resultaterne efter min vægtning. F.eks firmaer der de seneste 5år der har minimum 20% i årlig omsætningsfremgang, OG minimum 20% vækst i profit i dollar. Og så få dem listen efter hvilke firmaer der har størst omsætningsfremgang. Kunne evt supplere med at kurs skulle være over MA50. Jeg fandt meget brugbart, husk mit program behandlede 10000 firmaers nøgletal, teknisk og fundamental analyse på ca. 2 sekunder i en screener man selvfølgelig gemte skabelonen på fra gang til gang. |
30-06-2025 16:39 | |
Det handler om at tjene penge på investeringerne. Det er ikke værkstøjerne, som er det afgørende. |