Husk mig
▼ Indhold

Ny politisk ordfører for Enhedslisten


Ny politisk ordfører for Enhedslisten11-02-2021 22:05
Jakob
★★★★★
(9287)
­



10. februar 2021
https://www.dr.dk/nyheder/politik/enhedslisten-skifter-fronfigur-pernille-skipper-takker-af

10. februar 2021
https://www.dr.dk/nyheder/politik/enhedslistens-nye-frontfigur-hedder-mai-villadsen-hun-er-29-aar-og-har-ingen
Enhedslistens nye frontfigur hedder Mai Villadsen: Hun er 29 år og har ingen uddannelse. Men hun vil gøre verden til et bedre sted
Hun er blevet valgt som afløser for Pernille Skipper i dag.
--
Kursen bliver der ikke lavet om på, men nu er det Mai Villadsen, der fører ordet for Enhedslisten. Hun er ny politisk ordfører. Den post, der defacto ligner en leder af partiet. Om ikke andet ansigtet på partiet.
Selvom hun kun har været medlem af Folketinget for Enhedslisten i godt halvandet år, var det med et overskud, der næsten skjulte det nervøse smil, at Mai Villadsen proklamerede:
- Folketingsgruppen i Enhedslisten har i dag besluttet, at jeg tiltræder som ny politisk ordfører for Enhedslisten.
--
Hun kan tale enhedslistensk



Jeg så noget af pressemødet, og jeg synes, at det var en skændsel, så respektløst pressen opførte sig.
Hun blev f.eks. spurgt, om hun var villig til at trække sig, hvis en mere erfaren politiker meldte sig til posten.
Hvem spurgte Jakob Elleman om det samme, da han var blevet valgt som formand for Venstre..??
Det er dumt og respektløst overfor et parti, som uden tvivl har benyttet et demokratisk valg.

Og nu skriver DR, at hun ikke har nogen uddannelse. Det er ikke så slemt, men alligevel temmelig dumt, når hun faktisk har stået flere år i lære i partiet.
Gad vide, om hun ikke også kan stave til "enhedslistesnak" bedre end DR, selvom hun ikke er højt uddannet.
Hvor højt uddannet er Elon Musk, og hvor vigtigt er det for ham, at hans ansatte har en universitetsgrad.??
Det er ikke uddannelsessnobberi, det kommer an på, når man skal opnå resultater.

Jeg mener faktisk, at EHL's rotationsprincip er ganske klogt.
Jeg ser det ikke som en detronisering, hvor dygtige folk bliver kasseret, men nærmere som en klog opbygning af partiets kapaciteter, hvor de med tiden får flere og flere erfarne folk tilknyttet partiet.

Det blev jo sagt tydeligt, at Mai Villadsen som ny politisk ordfører for Enhedslisten vil fastholde partiets politiske linje.
Men, hvis de ikke løber for meget om hjørner med hende, så har jeg alligevel et lille håb om, at der vil blive en nuanceforskel.
Hvor jeg den sidste tid har oplevet Pernille Skipper og EHL som værende mest optaget af udlændingepolitik på klimapolitikkens bekostning, så er det min forhåbning, at Mai Villadsen vil flytte tyngdepunktet en anelse mere over på klima og Danmarks omstilling til VE. Så vidt, jeg ved, burde det være ligeså vigtigt for EHL, og det kan være et felt, hvor de bedre kan opnå resultater, uden at svække hele venstrefløjen.
Man kan også håbe, at hun med jydeblod i årene har en sund økonomisk sans.
Men tiden må vise, hvad der sker.
Herfra blot tillykke til Mai og EHL.




­
Deltag aktivt i debatten Ny politisk ordfører for Enhedslisten:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Landbrug og EROEI (til Per Clausen, Enhedslisten)114-03-2011 10:35
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik