Husk mig
▼ Indhold

Nye utrolige fremskridt inden for solceller


Nye utrolige fremskridt inden for solceller02-05-2023 19:13
Euro
★★★☆☆
(443)
Nedenstående video viser eksempler på hvor vilde fremtidens solceller kommer til at performe. Drop alle tanker om centralt styret vindmølle energi, de kommende solceller sammen med batterier gør formodentlig vindenergi alt for dyrt.
Vi taler om celler der ved at udnytte varmen kan nå op på 100kwh/m2, tror det er en forbedret udgave af samme typer som Racell.dk laver.
Nu er der jo snak om mange typer, og en vil komme til at arbejde sammen med Tesla solcelle paneler, hvor de sættes udenpå solpanelerne hvor de øger lysintensiteten med 300% og solcellernes output med 500% ved at fange lys fra alle vinkler.
Se selv videoen hvis det har jeres interesse, jeg giver jer jo alligevel kun stikord.

https://www.youtube.com/watch?v=nEt3M7kkDBk&ab_channel=TESLACARWORLD
02-05-2023 19:33
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Euro skrev:
Nedenstående video viser eksempler på hvor vilde fremtidens solceller kommer til at performe. Drop alle tanker om centralt styret vindmølle energi, de kommende solceller sammen med batterier gør formodentlig vindenergi alt for dyrt.
Vi taler om celler der ved at udnytte varmen kan nå op på 100kwh/m2, tror det er en forbedret udgave af samme typer som Racell.dk laver.
Nu er der jo snak om mange typer, og en vil komme til at arbejde sammen med Tesla solcelle paneler, hvor de sættes udenpå solpanelerne hvor de øger lysintensiteten med 300% og solcellernes output med 500% ved at fange lys fra alle vinkler.
Se selv videoen hvis det har jeres interesse, jeg giver jer jo alligevel kun stikord.

Påstår du, at disse solceller producerer mere energi, end de opsamler fra solen? Bruger disse solceller solenergi eller bruger de varme?

Are you claiming that these solar cells produce more energy than they collect from the sun? Do these solar cells use solar energy or do they use heat?
02-05-2023 20:10
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
IBDaMann skrev:

Påstår du, at disse solceller producerer mere energi, end de opsamler fra solen? Bruger disse solceller solenergi eller bruger de varme?


Det er PVT celler og ikke noget nyt, troll. De bruger både og.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
02-05-2023 20:33
Euro
★★★☆☆
(443)
Jeg tror Robert svarede dig, men jeg var faktisk en smule ukoncentreret under forklaringen, det var mig lidt uklart om det var fortælleren der kom frem til 100kwh/m2 ved at tage en celle der yder 18kwh og så sætte nævnte lysintensitets filter på der får den til at yde 500% eller 90kwh - som han i så fald runder op til 100kwh. Se selv filmen og se om ikke det øger dit udbytte.
08-05-2023 05:32
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Euro skrev:Jeg tror Robert svarede dig, men jeg var faktisk en smule ukoncentreret under forklaringen, det var mig lidt uklart om det var fortælleren der kom frem til 100kwh/m2 ved at tage en celle der yder 18kwh og så sætte nævnte lysintensitets filter på der får den til at yde 500% eller 90kwh - som han i så fald runder op til 100kwh. Se selv filmen og se om ikke det øger dit udbytte.

To ting:

1. Antag aldrig, at Trolden Wagner nogensinde har givet et ærligt og præcist svar. Det er altid bedst at ignorere hans indlæg eller læse dem for at grine og antage, at han ikke har bidraget. Han er en trold, der bare forsøger at afspore diskussioner.

2. Der er ikke sådan noget som et filter, der multiplicerer energi. Dette er en krænkelse af termodynamikken. Det mest, du nogensinde kan få ud af en 18kwh-celle, er 18kwh. Jeg undskylder, at jeg overhælder dig med koldt vand.


Two things:

1. Never assume that Troll Wagner has ever given an honest and accurate answer. It's always best to ignore his posts or read them to laugh and assume he hasn't contributed. He's a troll who just tries to derail discussions.

2. There is no such thing as a filter that multiplies energy. This is a violation of thermodynamics. The most you can ever get out of an 18kwh cell is 18kwh. I apologize for dousing you with cold water.
09-05-2023 19:42
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
IBDaMann skrev:
2. Der er ikke sådan noget som et filter, der multiplicerer energi. Dette er en krænkelse af termodynamikken. Det mest, du nogensinde kan få ud af en 18kwh-celle, er 18kwh. Jeg undskylder, at jeg overhælder dig med koldt vand.


Den tumpede, sørgelige, lille trold har stadig ikke fattet, hvad en PVT celle er.

PVT cell explained for trolls...


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
09-05-2023 20:10
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Robert Wagner skrev:
IBDaMann skrev:
2. Der er ikke sådan noget som et filter, der multiplicerer energi. Dette er en krænkelse af termodynamikken. Det mest, du nogensinde kan få ud af en 18kwh-celle, er 18kwh. Jeg undskylder, at jeg overhælder dig med koldt vand.

Den tumpede, sørgelige, lille trold har stadig ikke fattet, hvad en PVT celle er.

*Regel #34: Antag aldrig, at Trold Wagner forstår, at termodynamikken ikke kan overtrædes.
- **Regel #34A: Forvent at Trold Wagner prædiker krænkelser af termodynamikken


*Rule #34: Never assume that Troll Wagner understands that thermodynamics cannot be violated.
- **Rule #34A: Expect Troll Wagner to preach violations of thermodynamics
09-05-2023 21:21
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
Den tumpede, sørgelige, lille trold har stadig ikke fattet, hvad en PVT celle er.

Ligeså lidt som han har fattet, at verdensrummet er et termodynamsik reservoir.

Just as little as he has understood that space is a thermodynamic reservoir.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Redigeret d. 09-05-2023 21:28
03-07-2023 18:35
Euro
★★★☆☆
(443)
Jeg har lige set, at Cambridge Univercity siger, at de nu forstår fotosyntesen, og at det kan lede hen mod nye solceller, der æder CO2 mens de producerer elektricitet. De er ikke klar med metoden til for alvor at udvinde elektricitet commercielt, så jeg vil for en gangs skyld undlade, at bringe videoen, ligesom jeg ikke synes det fortjener egen tråd endnu.

Men de har altså fundet ud af, at når bladet spiser carbon, og samtidig får tilført både vand og lys, så danner den både glucose (det vidste man vidst godt ikk?), men den danner også en elektron som den leder udenpå planten. De siger den selv vil forbruge noget af energien, men at der er et overskud, så de periodevis kan lade en laptop.

Men den større ide er, at skabe en form for solcelle der er ekstrem effektiv vha en beholder med vand, en pumpe der leder luft med CO2 igennem vandet mens lys skaber en strøm af elektricitet. Prismæssigt er det ikke sikkert det bliver en fordel, men med større effektivitet vil det potentielt optage mindre plads.

Men lad os da se, hvor langt de kommer.
11-07-2023 20:37
Euro
★★★☆☆
(443)
Ja det lyder lidt sært, men nu har jeg faktisk set et video indslag, hvor CBS TV station viser, hvordan firmaet GURU har sendt et solpanel i omløb som sender elektricitet til en given modtager på jorden, så de kan sende elektricitet derhen hvor de vil uden kabler.

Det betyder, at solcellerne vil producere ca. 800% mere energi bl.a. fordi de virker optimalt 24/7, men jeg forestiller mig nu at det bliver pænt dyrt at flytte solceller ud i rummet.

Nu kan det altså lade sig gøre, selv om de først ser det som en commerciel mulighed om ca. 10 til 20år.

https://www.youtube.com/watch?v=I-w_11uQm7A&ab_channel=CBSNews
27-07-2023 14:53
Euro
★★★☆☆
(443)
Prøv at forstå thermodynakkins love, de gælder IKKE sådan at du i dag kan sige hvad der ikke kan lade sig gøre, for kan du forklare hvor energien kommer fra, så er det IKKE et brud på thermodynamikkens love. Derfor bliver det næppe nødvendigt at fjerne den som lov, men vi skal ikke lade være med at forske i teknologier der i dag ser usandsynlige ud.
Ved i hvordan man opfandt mobiltelefonen? Næppe! En crazy filmmand der lavede fremtidsvisioner for Star Trek viste en der talte med planeter i en mobil telefon. Mens hele verden talte om hvor urealistisk det var, så var der en opfinder der jagtede ideen og fandt en løsning.
Mange ville sikkert sige at der ikke er energi omkring os, men det er der, og vi har systemer til at opfange og udnytte det. Nogle ville afvise min påstand med henvisning til termodynamikkens love ikke sandt?
27-07-2023 17:39
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
Euro skrev:
Prøv at forstå thermodynakkins love, de gælder IKKE sådan at du i dag kan sige hvad der ikke kan lade sig gøre, for kan du forklare hvor energien kommer fra, så er det IKKE et brud på thermodynamikkens love. Derfor bliver det næppe nødvendigt at fjerne den som lov, men vi skal ikke lade være med at forske i teknologier der i dag ser usandsynlige ud.
Ved i hvordan man opfandt mobiltelefonen? Næppe! En crazy filmmand der lavede fremtidsvisioner for Star Trek viste en der talte med planeter i en mobil telefon. Mens hele verden talte om hvor urealistisk det var, så var der en opfinder der jagtede ideen og fandt en løsning.
Mange ville sikkert sige at der ikke er energi omkring os, men det er der, og vi har systemer til at opfange og udnytte det. Nogle ville afvise min påstand med henvisning til termodynamikkens love ikke sandt?


Prøv at forstå termodynamikkens love?

Og det skulle komme fra dig, der poster om dimser med magneter, der påstås at give mere energi output end der er input.


Endnu en kandidat...


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 27-07-2023 17:39
27-07-2023 18:23
Euro
★★★☆☆
(443)
Du har en intelligens som en amøbe...

Har du overvejet hvorfor man begyndte at bygge el motorer med magneter, i modsætning til tidligere hvor alle var uden. Skal jeg hjælpe dig igen? Man fandt ud af, at når man isatte magneter så sparede man mere energi på driften af motoren end det kostede at producere magneterne. Underforstået, magneter kan levere mere energi ud end man kommer i dem, ulempen er at energien kommer langsomt ud.
27-07-2023 19:28
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
Euro skrev:
Du har en intelligens som en amøbe...

Har du overvejet hvorfor man begyndte at bygge el motorer med magneter, i modsætning til tidligere hvor alle var uden. Skal jeg hjælpe dig igen? Man fandt ud af, at når man isatte magneter så sparede man mere energi på driften af motoren end det kostede at producere magneterne. Underforstået, magneter kan levere mere energi ud end man kommer i dem, ulempen er at energien kommer langsomt ud.


Sikke noget vrøvl og sludder. Lær forskel mellem kraft og energi, din fysikalske analfabet.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 27-07-2023 19:49
07-08-2023 19:49
Euro
★★★☆☆
(443)
Du er bare så ubegavet! Indeholder en kraft ikke energi?

Vi snakker i øvrigt klima, ikke fysik, det er dig der har en handicappet hjerne.
08-08-2023 08:41
Robert Wagner
★★★★★
(3555)
Euro skrev:
Du er bare så ubegavet! Indeholder en kraft ikke energi?

Vi snakker i øvrigt klima, ikke fysik, det er dig der har en handicappet hjerne.


Lær om forskel på kraft og energi, så kan vi snakke om, hvem der er fysisk ubegavet eller handicappet.

Klima følger nu engang fysikkens love og nu poster du jo ikke meget om klima, men om forskellige dimser.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://borgeleo.dk/onewebmedia/Fysik/Kraft%2520arbejde%2520og%2520energi%2520-%2520pixi.pdf&ved=2ahUKEwjLttK9t8yAAxWwRvEDHfmJDVMQFnoECDAQAQ&usg=AOvVaw0H4bsMBaXo0EszDfumMCVU


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
08-08-2023 14:12
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Trold Robert Wagner skrev: Klima følger nu engang fysikkens love ...





Du insisterer på, at det er sandt, men du kan ikke engang vise, at der er noget globalt klima. Du har ingen data. Du har ingen videnskab. Du kan ikke engang formulere nogen sammenhængende definition af dit globale klima.

You insist it is true, but you can't even show that there is any global climate. You have no data. You have no science. You can't even formulate any coherent definition of your global climate.
08-08-2023 14:30
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Euro skrev: Indeholder en kraft ikke energi?

Du har det baglæns. I fysik er "kraft" en bestanddel af "energi".

"Kraft" = "Masse" * "Acceleration."

"Energi" (eller "Arbejde") = "Kraft" * "Afstand".

"Power" = "Energi" (eller "Arbejde") / "Tid"

Magneter giver en magnetisk kraft, som inducerer en elektrisk strøm over en leder.


You have it backwards. In physics, "force" is a component of "energy".

"Force" = "Mass" * "Acceleration."

"Energy" (or "Work") = "Force" * "Distance".

"Power" = "Energy" (or "Work") / "Time"

Magnets provide a magnetic force which induces an electric current across a conductor.




Deltag aktivt i debatten Nye utrolige fremskridt inden for solceller:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Nye solceller der udnytter 100% af alt lys1324-02-2024 10:25
Når tilbageskridt er fremskridt220-11-2023 11:20
Fremskridt indenfor husstandsvindmøller112-07-2023 10:03
Lidt om generelle fremskridt016-05-2023 14:43
Solceller på private ejendomme007-08-2014 16:02
Artikler
Solceller
NyhederDato
Prisen på solceller styrtdykker14-05-2011 22:01
Solceller frem med 110 procent19-03-2009 06:04
Stort prisfald på solceller i vente12-12-2008 07:29
Los Angeles vil dække byens tage med solceller04-12-2008 05:44
Gennembrud for solceller?01-12-2007 14:41
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik