Husk mig
▼ Indhold

Nyt initiativ: Our Climate Is Not Your Business


Nyt initiativ: Our Climate Is Not Your Business20-04-2009 11:09
Erik
☆☆☆☆☆
(14)
D. 24. til 26. Maj mødes verdens førene business ledere til World Business Summit on Climate Change hvor de skal planlægge hvordan de kan skabe profit af klimakrisen, mens dyr, mennesker og økosystemer lider.

World Business Summit on Climate Change skal munde ud i en fælles erklæring til alle delegerede ved det historiske COP15 topmødet til December. De selv samme selskaber, der er blevet rige på at udlede millioner tons CO2 ud i atmosfæren i deres hensynsløse jagt på profit, mener de kan stille krav til hvordan vores klima skal reddes, og de gør det endda med velsignelse fra den danske statsminister og klimaminister.

Når virksomheder som DONG, Vattenfall og SAS skal sætte deres præg på en erklæring, kommer det ikke til at handle om at reducere CO2-udledningerne, så længe de tjener penge på præcis det modsatte. De selskaber ansvarlige for klimakrisen vil have ro til at planlægge udbytning af planetens folk og ressourcer. Deres løsning på Klimakrisen er at lade verdens fattigste, der bliver ramt hårdest af klimaforandringerne, betale den højeste pris. CO2 kvoter skal gøre retten til at ødelægge klimaet til en handelsvare der sælges til højestbydende. Klimaet der skal understøtte os selv og fremtidige generationer, er for dem en handelsvare man kan købe retten til at ødelægge.

Derfor vil vi igennem protester, aktioner og civil ulydighed give dem det klare signal, at vores klima IKKE er til salg. World Business Summit får ikke lov til at forhandle om overlevelsen af millioner menneskers liv og katastrofale konsekvenser for miljøet. Hverken til COP15 topmødet eller nogen andre steder.
Our Climate is Not Your Business!


Facebook Gruppe

climateaction09.org
20-04-2009 11:40
Bowman
☆☆☆☆☆
(3)
Endnu et vandmelon tiltag

vi har forstået.

forretninger er onde.
20-04-2009 11:51
Erik
☆☆☆☆☆
(14)
Det handler ikke om forrentinger for mig. Det er det faktum at det er forretningerne der skal bestemme hvordan vi løser klimaproblematiken jeg har et problem med.
20-04-2009 12:04
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@Erik

Løser hvilken klimaproblematik??

Venligst brinch
20-04-2009 12:09
Erik
☆☆☆☆☆
(14)
Jeg diskuterer ikke med folk der ikke tror på menneskeskabt global opvarmning. (eller som ikke tror det er et problem).I spilder min tid og bor ikke på samme planet. Jeg skal lige løse problemerne på MIN planet før jeg kommer på besøg hos jer.
20-04-2009 12:26
manse42
★★★☆☆
(633)
@Erik

Energiforsyningsproblement er langt større end klimaproblemet selv i den udformning og med de konsekvenser du og alle andre AGWere hentyder til. Hvad værre er, er at Energiproblement bliver større af at koncentrere sig om CO2 forsvindingsnumre som spilder uanede mængder af energi.
Min holdning er ikke at jeg ikke diskuterer med mennesker som ikke tror på at energiproblement er stort. Jeg vil hellere end gerne diskutere. Men for at kunne diskutere med dig, bliver du nødt til at våge op.

Der er slet ikke DIN planet alene.
20-04-2009 12:26
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@Erik

Aha.. så du kommer fra det ydre rum!

Hvis du ikke diskuterer med mennesker, der ikke tager det for givet, at AGW er en kendsgerning, så er det måske det forkerte forum, du har meldt dig i. - Her er det faktisk selve omdrejningspunktet for debatten! - Og virkeligheden er jo, at det gør du!! Altså diskuterer med mennesker der har en anden forståelse end du.

Noget tyder på, at du har siddet i hashtåger i mere end 20 år. I dag er der ikke så mange, der tror, at DONG og SAS m.fl. bestemmer dansk politik. Den slags gratis påstande hører en anden tid til.

Tiden for mytisk konspiration er forbi!

Venligst brinch
20-04-2009 12:27
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg diskuterer ikke med folk der ikke tror på menneskeskabt global opvarmning. (eller som ikke tror det er et problem).I spilder min tid og bor ikke på samme planet

- jammen så farvel (og tak) da: Dette er et debatforum, hvilket indebærer, at spørgsmålstegn kan sættes ved alt klimarelateret - vil man ikke acceptere dén præmis, hører man ikke til her!
20-04-2009 13:10
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Hele ideen med et debatforum er ..............................DEBAT!!

Debat betyder, at holdninger brydes - at man NETOP respekterer sin debatmodstanders ideer. En begavet engelsk politiker sagde engang: "Jeg vil kæmpe til min død for min modstanders ret til at udtrykke sin mening!" - Selve demokratiets sjæl.

Hvis man ikke vil debattere er det ligesom onani med boksehandsker på. Man er alene, det er et helvedes arbejde - og der kommer intet ud af det!!

Så - lykke til Erik.

Venligst brinch
20-04-2009 14:21
Birger Wedendahl
★★☆☆☆
(301)
Science is settled og civil ulydighed, har vi hørt det før.
Var det pæne mænd som Gore og Hansen, er det det her de vil!!!!

Venligst Birger Wedendahl
20-04-2009 15:48
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
@Birger W

Ja - "Eriks" mission er tydelig. Det handler om at intimidere mennesker. - Hvis I ikke gør, som jeg siger, så vil jeg (endda "vi") bruge alle midler til at få jer til at tænke og handle andeledes. En hengemt DKPer eller en førtidspensionist, der ikke har andet at give sig til.

Det er IKKE OK!! Måske er det et scum fra Nørrebro eller Christiania. Slet skjulte trusler imod et venligt samfund. Hvordan møder vi et sådant individ? - Som vi altid gør: med venlig nysgerrighed. Vi kan alle blive desparate, men hvis vi i desparationen møder et lyttende samfund, risikerer desparationen at ende i dialog.

Ingen af os er født med negative motiver. Vi er alle startet på ryggen - med fire lemmer sprællende opad. Ingen onde tanker - kun et ønske om at blive set og anerkendt. Accepteret!

Måske burde jeg anmelde "Erik" (der sikkert er en forrykt kvinde) til PET, men det gør jeg ikke. Kærligheden må have første prioritet!

Venligst brinch
20-04-2009 15:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Erik

Jeg diskuterer ikke med folk der ikke tror på menneskeskabt global opvarmning. (eller som ikke tror det er et problem).I spilder min tid og bor ikke på samme planet. Jeg skal lige løse problemerne på MIN planet før jeg kommer på besøg hos jer.


Det er altid holdninger som disse (fra hashtågens ulidelige ligegyldighed) som øger miljøbelastningen med mere og mere kul som afbrændes i vor kraftværker fordi tåbelige og ligegyldige tiltag skal iværksættes for at tilfredsstille kampgejsten for ligegyldige fordrejede miljøforkæmpere og som i øvrigt giver en høstblomst for klima og miljø i deres evige kamp i slipstrømmen efter vietnamskrigens klagesang af BOB D......

Vi står virkelig i en situation hvor vi kunne udfase kul og fossil energi inden for en overkommelig årrække men så længe tåbelige narrehoveder kæfter op, og platte og forvirrede signaler til stadighed forplumrer debatten og faktuelt virker til at sætte tiltag i gang som nulenergihuse, møller som ikke virker til noget som helst, isoleringstiltag, brintprojekter osv så trækkes denne positive omlægning til Vedvarende Energi og væk fra fossil energi i langdrag, til skade for miljø og Mennesker.


PS! Nu pakkes indlandsisen gud hjælpe mig ind i isoleringsfolie betalt og udført af Discovery Channel.
Redigeret d. 20-04-2009 21:44
20-04-2009 15:59
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Hej erik,
Igen en spændene kampagne fra KlimaX. Mere info for nysgerige: http://klimax2009.org/.
jeg syntes dog en ting er farlig ved jeres aktivisme. og det er at i mister alle der befinder sig højre for Enhedslisten!
ja venstre fløjen er; og har altid været de grønneste. Men klimaet er for vigtig til at der skal ende i højre venstre kamp. forstår du? jeres retorik er meget anti kapitalisme og det bekymre mig lidt....
er det mon det der menes med vandmelon? grøn uden på og rød inden i???
jeg håber stadigt at klima sagen bliver en sag for hele folket. også de stille og rolige folk i parselhuse.

held og lykke!!
20-04-2009 16:02
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Pøj Pøj miljøgris, du bliver jo bedre og bedre!!!
21-04-2009 18:42
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Blot for at slå en ting fast - klima og CO2-forskrækkelse er business endda big business. Der er mange penge i skidtet.
24-05-2009 17:42
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så kan man vist roligt sige, at initiativet "Our Climate is Not Your Business" er kommet igennem i medierne.
Hvorvidt det er på en positiv måde, vil jeg lade op til arrangørerne at vurdere. Men her kan man læse om den aktuelle situation ved Bella Centeret:

Politiken: Politi og aktivister støder sammen ved klimamøde
Berlingske: 38 anholdt ved aktion mod klimatopmøde
Og lidt info indefra, med løbende opdateringer: Modkraft: Klimademonstranter får knippelsuppe

Måske en kommentar fra Erik eller en anden aktivist?
25-05-2009 17:20
Jakob
★★★★★
(9287)
.



Jeg vil gerne se det papir, som de kæmper så hårdt for at komme ind og give til mødedeltagerne.

Det må jo nok være meget vigtigt..?




.
25-05-2009 19:15
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
>>Building a smart, interconnected, decentralised electricity network that incorporates thousands, even millions, of small and micro suppliers of renewable energy.Some may say: these ideas are too far off to be usefully tackled now. I disagree. Indeed, this conference demonstrates that many businesses are investing precious capital now in finding new solutions. They are already looking to the future.<<

Et enkelt (måske ikke tilfældigt) udpluk fra Barroso's tale i Bella Centret i formiddags.

Hvad vil en Super Solstorm betyde for EU (og resten af Verden, med dette system som EU foreslår ?

Er det en invitation til atomare terrorister ?
25-05-2009 19:22
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Erik (den Røde)

>>Jeg diskuterer ikke med folk der ikke tror på menneskeskabt global opvarmning. (eller som ikke tror det er et problem).I spilder min tid og bor ikke på samme planet. Jeg skal lige løse problemerne på MIN planet før jeg kommer på besøg hos jer.<<

På gammel Vikinge-maner vil jeg gerne invitere dig til din egen begravelse, du kan få en sprække ude på indlandsisen (den nordlige del) så er vi helt sikker på at du bevares for eftertiden, (sæl)vom det bliver lidt varmere.....Så meget hjernekapasitet må ikke gå tabt i det 21. århundrede.
25-05-2009 19:31
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
brinch skrev:
Hele ideen med et debatforum er ..............................DEBAT!!


Nej, debatten kan også være præken om at rede klimaet/jorden ved at fylde den rette mængde luft i sine dæk på Hummeren så den ikke bruger så meget benzin! Og mere af den slags.
25-05-2009 22:29
Erik
☆☆☆☆☆
(14)
http://jp.dk/indland/kbh/article1703592.ece

Jeg synes artiklen på JP er rigtig god til at beskrive hvad der skete og hvad der lå bag.

Ja det er totalt ærgerligt. Jeg ville ønske at vi levede i en verden hvor man godt kunne skabe opmærksomhed uden at demonstranter lader sig tæve af politiet. Vi kunne ikke kalde protesterne en succes uden de andre initiativer som f.eks. Greenwash Awards climacamp og det offentlige møde før aktionen.

For mig at se handler det mest om at få en konflikt frem i åbenheden. Lige nu sidder der en række rige forretningsmænd i det globale nord og tager nogle beslutninger der først og fremmest har indflydelse på livsvilkårene hos fattige folk i det globale syd.

Det er for mig at se en konflikt om global retfærdighed om indfødte og fattige der for deres eksistensgrundlag smadret af klimaforandringer foresaget af CO2 landende som rige selskaber i nord står for. Det er en realitet og en konflikt de prøver at udhviske eksistensen af, på World Business Summit. Ifølge dem er vi alle i samme båd når de sidder og forhandler. Men som en række indianer og oprindelige folks organisationer skrev på et banner ved COP14 så er deres overlevelse ikke til forhandling.

Derfor vælger vi at tage konflikten hen hvor den hører hjemme. Lige foran bella centret hvor de sidder og snakker udenom problemerne og kommer med falske ikke-løsninger.

Det er igen ærgerligt at der skal være den konflikt men vi lever i et samfund hvor de få bestemmer over de manges skæbne. Og de har vist gang og gang igen at de ikke giver deres magt fra sig uden kamp.

Vi vælger hvor kampen skal være og den skal være foran deres dør. Vi vælger hvilke midler vi kæmper med og det skal være de ikke-voldelige. Det er sådan man ændrer verden eller i vores tilfælde redder den.
25-05-2009 23:28
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er sådan man ændrer verden eller i vores tilfælde redder den

- jaså!(?)
25-05-2009 23:39
Erik
☆☆☆☆☆
(14)
Jaja.. Redde verden. Hippiesnak, ved det godt. Det er heller ikke helt det jeg mener.

Som klimaaktivist handler det ikke om at redde verden men at redde verdens biodiversitet og menneske-befolkning. Med andre ord. Verden som vi kender den.
Redigeret d. 26-05-2009 10:44




Deltag aktivt i debatten Nyt initiativ: Our Climate Is Not Your Business:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Business in a changing world - Conference at Christiansborg the 10th118-09-2022 23:15
Vær med i nyt initiativ - AnsvarligFremtid7819-01-2022 17:43
Artikler
Søren Hermansen: Forskellen mellem by og land - bæredygtig viden og ny business
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik