Husk mig
▼ Indhold

Nytår!


Nytår!31-12-2010 20:49
Kosmos
★★★★★
(5371)
Et godt - og debatrigt - 2011 tilønskes hermed alle klimadebattører!
01-01-2011 12:52
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja! Et godt Nytår til alle.
01-01-2011 13:56
Jakob
★★★★★
(9287)
.



Ja, godt nytår.
Det ønske kan der nok være brug for.


Man siger, at godt begyndt er halvt fuldendt.
Danskerne begynder året med at være godt fulde og gøre skade på hinanden og miljøet.
Hvad kan det dog ikke ende med...

Glæden var stor i medierne op til nytårsaften, fordi antallet af fyrværkeriskader er gået ned de senere år.

Juhuuu.... Vi har set nogle flotte raketter, og der var kun få, der blev blinde...


Ja, sikke en fest...




.
Tilknyttet billede:

03-01-2011 13:32
Jakob
★★★★★
(9287)
.





Endnu et skår i glæden er, at Bamse døde nytårsnat.

http://lokalavisen.dk/bamse-doed-nytaarsnat/20110101/artikler/110109997/1877?ref=eblistermest
Citat:
----------------------
Musikeren Flemming Bamse Duun Jørgensen fra Aarhus er død af hjertestop nytårsnat. Ifølge JP Århus sov han stille ind i sin seng nytårsnat.
----------------------


Ja, døden skal jo have en årsag, og hjertet svigtede.
Det skete selvfølgelig, fordi han var for tyk, eller hvad tænker du..?

Når det netop skete nytårsaften, så var der måske også lidt for meget øl og god vin i spil kombineret med for lidt søvn.

Eller var det ikke tilstrækkeligt..?

Kan det tænkes, at det var et kanonslag eller et bomberør udenfor hans soveværelse, som gav dødsstødet, og hvis fyrværkeri havde været forbudt, så havde vi måske haft Bamse nogle år endnu..?

Nej, det må være noget sludder.
Der findes vel ingen statistik, som kan bekræfte, at der dør flere nytårsaften på grund af støj end alle andre dage..?



Der er da også alligevel rigeligt mange andre grunde til at forbyde det meste fyrværkeri.







Hvor kan man egentlig aflevere fyrværkeri, fusere og hjemmelavede bomber, som ikke blev brændt nytårsaften..?
Er der frit lejde en vis tid hos politiet, eller hvad gør man..?





.
04-01-2011 06:29
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Jakob skrev:
Hvor kan man egentlig aflevere fyrværkeri, fusere og hjemmelavede bomber, som ikke blev brændt nytårsaften..?
Er der frit lejde en vis tid hos politiet, eller hvad gør man..?



Jeg har nu fundet dette udmærkede initiativ fra 2007:


http://avisen.dk/frit-lejde-for-fyrvaerkeri_85601.aspx
Citat:
----------------------
Lørdag den 6. januar 2007, 16:48

Flere ulykker med ulovligt fyrværkeri og fund af farlige krysantemumbomber - bl.a. i en børnehave i Hillerslev nord for Thisted - får nu politikerne til at tilbyde et frit lejde for aflevering af ulovligt fyrværkeri.

Myndighederne frygter, at der rundt omkring kan ligge flere lagre af ulovligt og lovligt fyrværkeri.

Men nu tegner der sig et bredt flertal til forslaget om en frit lejde- kampagne, der kommer fra Dansk Folkeparti. Det skriver Ritzau. Forslaget får opbakning fra De Radikale og Socialdemokraterne, og dermed tegner der sig et flertal udenom regeringen.
----------------------



Spørgsmålet er så bare, om det blev til andet end snak.
Jeg har ikke kunnet finde tegn på en frit lejde kampagne i årene efter, og nu skriver vi 2011

Ud over at være en konstant og uafmærket særlig fare for brandfolk og andre i skabe, skunke og kældre, så mener jeg også, at gemt fyrværkeri kan være meget mere farligt at bruge året efter, hvis det ikke er blevet opbevaret korrekt. Så der er altså flere gode argumenter for at få skidtet væk i en fart.




.




Deltag aktivt i debatten Nytår!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Godt nytår til Branner601-01-2024 17:32
God jul og godt nytår!1230-12-2017 21:03
God jul og godt nytår1002-01-2012 04:51
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik