Husk mig
▼ Indhold

Oplæg: Ryd bulen..!



Side 2 af 2<12
30-05-2016 12:35
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Peter Mogensen skrev:
Jeg har ikke argumenteret for at "få nogen ud" ... du må have byttet rundt på nogen indlæg.

Det eneste jeg sagde var at det var meget naturligt af den her slags steder ender i et ekko-kammer for dem, der insisterer på at leve i en boble.



Tror du misforstår, for var ikke pointen hvad du debattere for, men noget skal du vel ud med siden du er her og skriver som du gør, inks mig selv og mine synspunker, ligesom alle andre der er her.

Men min mening var sådanset blot at vil man ikke have andre holdninger end sine egne bliver hørt, så en offentlig debat ikke stedet, og er man interesseret i at debattere løsninger frem for klimatologi, konsekvenser osv, så der rig mulighed for det, men selv der kan meningerne også være forskellige, sådan er det bare og det må man acceptere, og tage stilling til om man vil bruge tid på at debattere det eller ej, frem for at bestemme hvilke holdninger der må fremføres herinde og det lige meget om det skeptiske eller alarmistiske, sådan er det.

Mvh.
Redigeret d. 30-05-2016 12:38
30-05-2016 13:54
Peter Mogensen
★★★★☆
(1397)
Jeg misforstår vist ikke .. du gentager jo noget som ikke har noget med noget jeg har sagt at gøre.

I kan diskutere jeres holdninger ligeså tosset I vil. I skal bare ikke tage det for givet at de bliver respekteret.
Jeg kan ikke sige det tydeligt nok. Jeg ser ikke nogen forskel på det I laver og andet videnskabsbenægtelse som f.eks. kreationisme.
Det har ikke noget at gøre med ikke at "have andre holdninger". Det har noget at gøre med at når det kommer til videnskabelige emner, så er alle holdninger bare ikke per automatik lige gode. Nogen er bare forkerte

Og det er bl.a. derfor at jeg er helt enig med Center For Inquiry.
http://www.csicop.org/news/press_releases/show/deniers_not_skeptics

Og når jeg stadig engang imellem læser med herinde, så er det for at være lidt på forkant med hvilke nye tosserier der bobler op i ekko-kammeret.
Redigeret d. 30-05-2016 13:55
30-05-2016 14:10
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Christian-roskilde, jeg forsøger at gøre dig en tjeneste ved at huske dig på dit tidligere indlæg i tråden "Vore Politikere"

Men det bliver så også et farvel og tak herfra.

I må have en god dag.

Mvh.

Er du igang med at gentage samme historie?
30-05-2016 15:09
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Peter Mogensen skrev:
Jeg misforstår vist ikke .. du gentager jo noget som ikke har noget med noget jeg har sagt at gøre.

I kan diskutere jeres holdninger ligeså tosset I vil. I skal bare ikke tage det for givet at de bliver respekteret.
Jeg kan ikke sige det tydeligt nok. Jeg ser ikke nogen forskel på det I laver og andet videnskabsbenægtelse som f.eks. kreationisme.
Det har ikke noget at gøre med ikke at "have andre holdninger". Det har noget at gøre med at når det kommer til videnskabelige emner, så er alle holdninger bare ikke per automatik lige gode. Nogen er bare forkerte

Og det er bl.a. derfor at jeg er helt enig med Center For Inquiry.
http://www.csicop.org/news/press_releases/show/deniers_not_skeptics

Og når jeg stadig engang imellem læser med herinde, så er det for at være lidt på forkant med hvilke nye tosserier der bobler op i ekko-kammeret.



Kære peter Mogensen, tror altså stadig du har misforstået hvad jeg mener og fornemmer det er denne her du hentyder til:

Hvis crank og Jacob vil debattere løsning på klima og miljø problematikken, så der rig mulighed for at være aktiv der, frem for at prøve at få dem ud der ikke har samme holdninger og argumenter som en selv.



Det jeg kommentere på er trådens grundlæggende pointe og det er jo som jeg forstå det at visse holdninger gerne må luftes imens andre skal holdes væk, sådan lidt smagsdommer debat, dertil er jeg blot enig med det frank skrev, for det kan man ikke med en side som denne, man må vælge at tage de emner man føler for eller lade hver hvis ikke, er man til løsningsforslag er der en tråd til det.
Hvor du ligger har jeg ikke nævnt og er mig ligegyldigt - også hvad du mener om mig og os andre skeptikere som jeg korrekt kalder det, og forventer heller ikke alles respekt det umuligt her i livet for det første, men vil gerne ud med hvad jeg mener og hvorfor, det har man en debat til, for mig er historie mht klima og geologi spændene, men det har jeg ikke lyst til at debattere for vi bliver ikke enige om det.



John - det syntes jeg sådanset ikke, bruger tid på at modagrumentere hvorfor en debatside kun skal rumme vise bestemte holdninger og ikke være bred og have alt med også selvom man ikke er enige med alle, trådens grundlæggende emne.

Peace out.


Mvh.
Redigeret d. 30-05-2016 15:13
30-05-2016 15:14
John Niclasen
★★★★★
(6210)
christian, du skal blot være opmærksom på, at det er en trold, du bruger tid på at argumentere med.



Blot et heads up. Jeg forsøger kun at hjælpe, både dig og debatten generelt.
05-06-2016 08:45
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Måske viser det også lidt om, hvor meget de, der arbejder som Liberal Alliances græsrødder, er begyndt at føle ejerskab over domænet, når de taler om, at man må flytte til et andet land, hvis man ikke bryder sig om deres totale dominans og perfide afsporinger i næsten enhver politisk tråd, som er oprettet med ønske om at gøre noget godt for klimaet.

Men selvfølgelig, hvis webmaster i ytringsfrihedens navn har overladt hele domænet til deres liberale anarki, så kan vi da også bare købe et nyt domæne til den seriøse del af debatten, og så kan vi bandlyse alle sabotører så det fløjter allerede ved forums indgang.
Og vi behøver bestemt ikke at bede nogensomhelst om at flytte til et andet land af den grund.





­
24-12-2017 17:52
Jakob
★★★★★
(9213)
­



http://www.klimadebat.dk/forum/den-store-loegn-d12-e2997-s1360.php#post_64309
Niels K Sørensen skrev:Ja, jeg må give CBH fuldstændigt ret.
Klimadebat.dk ikke et almindeligt forum for sund og konstruktiv argumentation.
Det kører rundt og rundt i det samme sludder om, at øget opvarmning er godt fordi jorden grønnes og derudover så skubbes enhver risiko om skadevirkninger ind under bordet som alarmisme.

Branner: find dog et nyt koncept for saglig diskussion så mere interessante skribenter kan finde vej herind


Jeg er imponeret over, at du tålte svar på næsten 200 indlæg, før du eksploderede. Men velkommen i klubben.

Det er dog måske ikke top artigt at pege fingre af problemer, som man ikke selv har forslag til at løse. Så har du evt. nogle forslag til, hvordan et nyt koncept kunne være..?


Ryd bulen i julen..!?




God jul ønskes til alle herfra.




­
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Oplæg: Ryd bulen..!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Oplæg til en kvalificeret diskussion af olieforsyningsproblemet219-03-2011 17:16
Oplæg til Energibyen Frederikshavn624-12-2010 18:25
Artikler
Oplæg til klimastrategi for Danmark (Finansministeriet), 2003
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik