Husk mig
▼ Indhold

Oprustning vil udlede mange millioner ton CO2

Oprustning vil udlede mange millioner ton CO202-08-2025 09:16
Jørgen Petersen
★★★★★
(7072)
Oprustning i Forsvaret vil udlede mange millioner ton CO2.

Danmark har forpligtet sig til at investere massivt i forsvaret. Det vil føre til store CO2-udledninger, siger forsker. Man regner således med, at det vil betyde en årlig udledning på mindst 3,3 millioner ton CO2.

Læs selv:
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-08-02-oprustning-i-forsvaret-vil-udlede-millioner-ton-co2-viser-udregning
02-08-2025 09:21
Jørgen Petersen
★★★★★
(7072)
Politikkernes prioriteringer på dette område viser, hvad de anser som alvorlige problemer, og hvad de ikke betragter som alvorlige problemer.
11-08-2025 17:13
Euro
★★★★☆
(1641)
Jeg undrer mig over du endnu ikke har præsenteret os for den klimarealismeartikel fra 5. august, dr har en overskrift i stil med "Klimakrisen er et hoax".

Det ville da være et godt debatemne, og jeg er ikke helt uenig. Jeg mener i den grad at vores regering udnytter narrativet om klimakrise, til at øge klasseskellet mellem rig og fattig.

De bruger CO2 som undskyldning for at holde høje afgifter på energi, på trods af at 80% af vores el er CO2 neutral. Regeringen kunne sagtens fjerne afgift på CO2 fri el, og gjorde de det, så ville vi alle efterspørge den CO2 fri strøm som er 70øre billigere, hvilket ville betyde, at ejere af batterier er sikret en forskel i prisen på grøn og sort strøm på minimum 70øre.

Derfor ville vi hurtigt komme op nær 100% CO2 neutral strøm, hvis vi fjerner afgift på grøn strøm strøm.

Og ja det har jo en selvforstærkende effekt. Er strøm først billigt, så vil flere finde det attraktivt at købe elbil og varmepumper, og så udleder vi mindre CO2, men vi vil selvfølgelig bruge mere strøm. Men det burde ikke være et problem at vi bruger grøn strøm til at give borgerne en luksus, de fattige ikke har råd til i dag - hvor nogle f.eks skal vælge mellem at holde varmen og at spise sig mæt. I Danmark burde alle have råd til begge dele!

Deltag aktivt i debatten Oprustning vil udlede mange millioner ton CO2:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimavenlig militær oprustning22014-11-2025 12:38
NyhederDato
Elbiler kan udlede mere CO2 end traditionelle biler31-08-2009 00:25
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik