Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning (2)



Side 5 af 5<<<345
11-11-2015 01:57
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

De velbjergede er, som sagt, kommet i flertal, men:

Arbejderklassen fik aldrig noget foræret.
Dagpengeordningen var ikke en gave fra en rig onkel i Amerika!
Dyrtidsreguleringen skyldtes ikke gavmildhed hos arbejdskøberne!
Retten til ferie var ikke en sponsorgave fra et københavnsk bryggeri!
Arbejderklassen fik aldrig noget foræret, og ingen vil foræres os noget fremover.
Alt det, der er nået, er betalt med arbejde, kampe, ofre, slid, skuffelser, udholdenhed, nederlag; og kun fordi nogen aldrig gav op, nåede vi videre!


Så enkelt er det.

Morten >
Du har meget imod Anker Jørgensen. Han var jo også en af de arbejdere, der var med til at skabe velfærdssamfundet ved hjælp af udlandslån, der blev tilbagebetalt af inflationen.

I dag har vi andre problemer - som overforbrug. Det er en ny situation. Men problemerne kan stadig ikke løses ved at gøre de fattige fattigere.

.
Redigeret d. 11-11-2015 02:03
11-11-2015 14:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Crank>
Der er mange postulater i det citat du bringer, og jeg kan nu slå fast med sikkerhed at du ikke går op i helheden sådan som jeg gør. Hvor jeg tænker på menneskehedens bedste, tænker du kun på arbejderklassen. Det bliver simpelthen for snæversynet for mig, hvis i ikke kan rumme mere end en afgrænset klasse, i en debat om menneskehedens fremtidsudsigter.

Din forstand og indsigt i statsfinanserne er desuden rystende dårlig, når du kan forsvare Anker Jørgensens økonomiske politik. Man skal i dag meget langt ud på venstre fløjen for at finde nogen som i bagklogskabens klare lys vil forsvare den kurs han fulgte.

Jeg er desuden nået frem til den erkendelse, på vores debats vegne, at de sammenhænge jeg skriver og forklarer ikke siver ind, på trods af jeg faktisk går meget langsomt frem og skærer tingene ud i pap undervejs. Når jeg så bare får smidt floskler tilbage i hoved, står jeg af.

Jeg havde håbet på lidt refleksion.
11-11-2015 14:36
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Morten >
.. jeg kan nu slå fast med sikkerhed at du ikke går op i helheden sådan som jeg gør.

Korrekt. Det er jo klassetænkning, så det klodser. Og din sympati ligger åbenlyst hos overklassen.

Jeg står også af her og prøver at komme tilbage til trådens emne.

.
11-11-2015 15:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Og din sympati ligger åbenlyst hos overklassen.


Det, som er åbenlyst er, (som jeg lige skrev) at du ikke har fulgt med i det, jeg har skrevet.

Når du ikke har forstået hvad jeg har skrevet, er du vel næppe den rette til at udtale dig om hvor min sympati ligger hvad?
11-11-2015 15:40
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Morten Riber skrev:
Når du ikke har forstået hvad jeg har skrevet, er du vel næppe den rette til at udtale dig om hvor min sympati ligger hvad?


Og du mener dig tilpas overlegen til at have forstået min tankegang og bedømme MIN dømmekraft? Det ligner den typiske retorik her - skruen uden ende. Hold dog lidt igen.

.
11-11-2015 17:47
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Overbefolkning jf. wikipedia.org:
Steve Jones, leder af biologi afdelingen på University College London, har sagt: "Menneskene er 10.000 gange mere udbredt, end vi burde være, ifølge reglerne i dyreriget, og vi har landbruget at takke for det. Uden landbrug ville verdens befolkning sandsynligvis have nået en halv million..

Så ville vi være oppe på 740.000 mennesker på jorden nu.


.
11-11-2015 18:15
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Og du mener dig tilpas overlegen til at have forstået min tankegang og bedømme MIN dømmekraft? Det ligner den typiske retorik her - skruen uden ende. Hold dog lidt igen.


Jeg skriver da hverken jeg forstår din tankegang eller bedømmer din dømmekraft. Modsat dig reflekterer jeg over det du (modparten)skriver. Når du så fører klassekampen på banen, så ja, hvorfor skulle jeg ikke kende den lige så godt som dig? Lenin, Max osv

Det jeg angriber dig for er at lave sådan en overspringsmanøvre for at undgå at forholde dig til det jeg har skrevet til dig. Jeg har fx undervejs endda stillet den del spørgsmål, men har ikke fået svar på et eneste. DET får mig til at råbe lidt op her, og det må da være fair, eftersom jeg har reflekteret over det du skrev.
Redigeret d. 11-11-2015 18:16
11-03-2018 08:33
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kosmos skrev:
Eh? Er det niveauet her?

- Overbefolkning/-forbrug er jo trods alt sidetemaer i en debat om klima - selvom de naturligvis ind imellem bliver omtalt.
Jeg har desuden mine tvivl det realistiske i dine to indledende forslag!


Baggrund:

Det er rigtigt. Formen har jeg, bevidst, lavet så firkantet som muligt.
Men, det er da kun urealistisk i den forstand, at DET ER SVÆRT AT SKAFFE STEMMER TIL.
Man skal også være forberedt på, at det vil koste en krig!

Bemærk lige, at alt nyt er startet som utopi. Jeg kan ane, at andre medier og grupper nærmer sig erkendelsen af problemet. Men desværre også, at der er sket en radikalisering og styrkelse af de politiske fløje i løbet af de 2½ år, der nu er gået, siden jeg skrev det her oplæg. Det, vil jeg ikke påstå, er positivt.

HER, fra jeg skrev mit oplæg i 2015, har jeg desværre oplevet en mere og mere intens chikane fra et par personer, da de ikke kunne 'omvende' mig. Med det resultat, at jeg efterhånden ændrede min (ellers venlige) stil.


Er der, i dag, stadig ikke rigtigt nogen, der kan give mig ret i, at overbefolkning er den egentlige, bagvedliggende årsag til Global Opvarmning?



.


RE: RE: SPECT14-03-2018 13:17
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.
Stephen Hawking er død.


>>Vi er bare en avanceret race af aber på en lille planet om en meget gennemsnitlig stjerne.<<
Stephen Hawking


>>Global opvarmning smadrer vores klode.<<
Stephen Hawking


>>Folk, der praler med deres IQ, er tabere.<<
Stephen Hawking

>>4. Overbefolkning kvæler os<<
Stephen Hawking

https://videnskab.dk/kultur-samfund/stephen-hawkings-4-vigtigste-advarsler-til-menneskeheden





.


28-03-2018 15:40
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Man korser sig over, hvordan nogle kan spamme forum til med banale vejrudsigter - når man tænker på de truende klimaforandringer, der skyldes overbefolkning og overforbrug.

Det skal tages som et solidt argument for at fokusere på problemet med fortrængning! I første omgang.



.


Side 5 af 5<<<345





Deltag aktivt i debatten Overbefolkning (2):

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning truer økosystemet208-12-2022 20:37
Overbefolkning og overforbrug16414-09-2021 15:08
Overbefolkning er det største problem73728-09-2019 16:02
Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.1730-05-2018 00:39
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Artikler
Befolkningstilvækst
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik