Husk mig
▼ Indhold

Papirkurv


Papirkurv28-02-2008 00:57
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Efterhånden som der er kommet mere og mere gang i debatten herinde (omkring 30 indlæg om dagen den sidste uge), bliver det nødvendigt med lidt mere løbende oprydning, da trådene ellers risikerer at miste fokus fuldstændig...

Derfor har jeg oprettet en ny debatkategori, "Papirkurv", hvortil jeg hårdhændet men retfærdigt;) vil flytte indlæg, der ikke hører hjemme, der hvor de er blevet sendt, og som jeg ikke finder grund til at give en helt ny tråd. Hvis afsenderen finder emnet tilstrækkeligt vigtigt, kan han/hun blot starte en ny tråd det passende sted.

Indlæg fra papirkurven vil ikke være synlige fra listen på forsiden, netop for at bevare overblikket. Men de vil altid være at finde fra debatoversigten...
Redigeret d. 28-02-2008 00:59
28-02-2008 19:10
Kosmos
★★★★★
(5371)
Fint nok!


Men lige en lille, aktuel observation:
Når man på forsiden klikker på et link i kolonnen 'Emne', føres man normalt direkte hen til første linie af pgl. indlæg; men der går tilsyneladende skuddermudder i det, hvis indlæggene bliver meget lange (delphis fx.): I så fald ser det ud til, at der kortvarigt 'bladres frem' til pgl. indlæg - og derefter flux et pænt stykke tilbage, hvorefter man 'manuelt' må scrolle frem til indlægget igen!

Har mon andre end jeg observeret dettet??
29-02-2008 00:55
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Fænomenet opstår, hvis der er indsat billeder i indlæg. Når siden indlæses (gælder i hvert fald Internet Explorer), scrolles der ned til "ankeret" før billederne er indlæst. Derfor forskubber det hele sig, hvis billederne er store (som de ofte er i delphis indlæg).
Der er ikke så meget at gøre ved det, men det er vel heller intet stort problem. Tryk evt. en gang i adresselinjen og derefter enter, når siden er færdig med at loade, så bliver du dirigeret til det rette sted!
29-02-2008 10:06
Kosmos
★★★★★
(5371)
Der er ikke så meget at gøre ved det, men det er vel heller intet stort problem...

- tak for forklaringen, så må vi blot benytte dit foreslåede 'work around'!
01-03-2008 13:22
Jakob
★★★★★
(9281)
 

@branner, er vi velkomne til at skive videre i papirkurven og bruge den som "brokkeforum", eller foretrækkes det, at vi ikke roder i papirkurven..?

Angående links på forsiden, så kunne man for min skyld såmænd evt. også overveje helt at fjerne dem. Det er jo ikke nødvendigvis sikkert, at det mest aktive emne eller nyeste indlæg også er det mest interessante for gæster.


 
01-03-2008 14:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
Angående links på forsiden, så kunne man for min skyld såmænd evt. også overveje helt at fjerne dem

- oops! I perioder, hvor man (= jeg!) følger debatten 'nogenlunde tæt', giver forsidens links et (for mig) meget fint overblik, som jeg nødigt ville være foruden!
01-03-2008 14:48
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
er vi velkomne til at skive videre i papirkurven og bruge den som "brokkeforum", eller foretrækkes det, at vi ikke roder i papirkurven..?

Jeg ser helst, at den netop ikke er andet end en - papirkurv.
Så medmindre du selv er klar over, at det du skriver er meget lidt relevant, så lad være med at skrive nye indlæg dér.

Angående links på forsiden, så kunne man for min skyld såmænd evt. også overveje helt at fjerne dem. Det er jo ikke nødvendigvis sikkert, at det mest aktive emne eller nyeste indlæg også er det mest interessante for gæster.

Jeg synes nu, at det er meget rart til at følge med i, hvad der foregår på siden netop nu.
Har overvejet at lave flere seperate indgangssider, f.eks. http://politik.klimadebat.dk, hvor der på forsidelisten kun medtages nyheder fra de politiske fora...
01-03-2008 14:52
Jakob
★★★★★
(9281)
 

Kosmos skrev: forsidens links et (for mig) meget fint overblik, som jeg nødigt ville være foruden!


Ja, sådan er vi jo så forskellige.
Jeg savner nok nærmere et link på forumsiden (http://www.klimadebat.dk/forum/).
Et link, som giver mig de sidste ca. 100 nyeste indlæg.  



 
06-03-2008 23:35
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Jeg savner nok nærmere et link på forumsiden (http://www.klimadebat.dk/forum/).
Et link, som giver mig de sidste ca. 100 nyeste indlæg.  

Det kan jeg godt lave til dig. Men det bliver først en gang i næste uge, når jeg har bedre tid.
Ellers er der jo også "Nye indlæg", som du kan åbne fra forsiden. Men den kender du vel...
06-03-2008 23:50
Jakob
★★★★★
(9281)
 


Det lyder godt, og det haster ikke.  


Linket på forsiden viser ikke særlig mange indlæg, det er mest derfor.


 
12-03-2008 13:38
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så er dit ønske opfyldt, Jakob:
Nederst på debatoversigtssiden kan du nu trykke på "Vis alle indlæg i debatten". På side 1 vil du her se de sidste 100 indlæg.
Ang. dine kommentarer i den anden tråd omkring ustabil server og Falck-redning af webmaster, så tror jeg altså, at det er et problem, som kun du har oplevet... Webhotellet melder i hvert fald ikke om nogen problemer i den pågældende tidsperiode.
RE: Ny nøgle 'alle indlæg'12-03-2008 16:58
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
@ Branner
Den ny nøgle er en virkelig forbedring, den vil kunne spare os for en del gentagelser og løben i ring.

Den bringer dog et spørgsmål frem :
Hvordan laver man et link fra et (nyt) indlæg til et tidligere ?
Jeg har set at de findes, men er ikke klar over, hvordan man gør ?
12-03-2008 17:28
Jakob
★★★★★
(9281)
 


branner skrev:
Nederst på debatoversigtssiden kan du nu trykke på "Vis alle indlæg i debatten". På side 1 vil du her se de sidste 100 indlæg.


Mange tak, det er perfekt..!!  



Angående ustabil side, så er det måske muligt, at det var noget lokalt "teleselskabshalløj", som kun gik ud over mig. Men jeg tror nu ikke, at du skal gøre dig forhåbninger om, at webhotellet skriver det til dig, hvis der bliver problemer.
De alvorligste problemer, jeg har oplevet, er altid kommet som et lyn fra en klar himmel.
Jeg har f.eks. to gange oplevet, at en server er blevet hacket, hvor hackeren ødelagde flere 100 hjemmesider og tilmed også webhotellets backup.

Noget andet er, du kan gøre mig en stor tjeneste, hvis du vil lave en "backuptråd", hvor du skriver et nyt indlæg, hvergang du har taget en backup.
Eller hvis du ikke vil have den tråd øverst hele tiden, så kan du evt. nøjes med at rette i det sidste indlæg i den.
Formålet er bare, at vi som brugere kan se, hvor langt tilbage data er sikret, så vi ikke behøver gå totalt amok og kopiere alle tråde en hel uge tilbage, hvergang serveren slår en forkert prut.  




Filosoffen skrev:
Hvordan laver man et link fra et (nyt) indlæg til et tidligere ?


Hvis jeg forstår dig rigtigt, så kan du åbne det det gamle indlæg og kopiere linket fra browserens adressefelt ned i dit nye indlæg.
Og vil du være brugervenlig, så putter du dit kopierede link ind mellem de koder, der fremkommer, når du trykker "url"-knappen. Så kan læserne nemlig bare klikke på linket, og så åbner det automatisk i et nyt vindue.  


Hjælper det noget, eller var det noget andet, du spurgte om..?  



 
12-03-2008 18:24
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Jeg har f.eks. to gange oplevet, at en server er blevet hacket, hvor hackeren ødelagde flere 100 hjemmesider og tilmed også webhotellets backup.

Jeg kan i denne forbindele berolige dig med, at backuppen bliver sendt pr. mail til mig, dvs. selvom det skulle ske, at en ondsindet hacker fik adgang, så ville jeg stadig have en backup liggende på min egen computer!

Noget andet er, du kan gøre mig en stor tjeneste, hvis du vil lave en "backuptråd", hvor du skriver et nyt indlæg, hvergang du har taget en backup.
Eller hvis du ikke vil have den tråd øverst hele tiden, så kan du evt. nøjes med at rette i det sidste indlæg i den.

Jeg har fået det op og køre nu, så der automatisk tages en backup af databasen hver dag. Så du behøver slet ikke være så bekymret
.
12-03-2008 20:43
Jakob
★★★★★
(9281)
 



branner, ok, jeg troede, at du selv tog backup via phpMyAdmin.

Jeg har efterhånden set så mange ting gå galt i forskellige fora, at min bekymring umuligt kan udryddes, den kan højst reduceres lidt.

For mig er det ikke et spørgsmål, om det går galt, spørgsmålet er bare hvornår og hvor meget.

Jeg har også oplevet den automatiske backup svigte, så der forsvandt data for flere uger, fordi der skulle bruges en gammel backup i stedet for.
Det var webmaster, der havde ændret password på sin FTP, tænker jeg, men han havde så glemt også at ændre det på den automatiske backup.

En anden fejlmulighed med automatisk backup kan være, at man overskriver den ældre backup, og sker det, mens der er fejl på forum, så har man bagefter kun en backup med fejl, og den kan ikke bruges.
Der kan i grelle tilfælde gå lang tid, før fejl bliver opdaget, så det er godt, at du gemmer ældre backupfiler på din lokale harddisk.  



Jeg er vist lidt småtræls med det her emne, men du forstår nok godt hvorfor, når jeg forklarer lidt om, hvad jeg før har set.
Det er selvsagt ingen anklage mod denne side, for indtil videre kører det hele jo uden problemer og bedre, end jeg har set det mange andre steder.  



Og det nye link er stadig SUPER..!  




 
Redigeret d. 12-03-2008 20:44




Deltag aktivt i debatten Papirkurv:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik