Husk mig
▼ Indhold

PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 56 af 86<<<5455565758>>>
09-01-2021 22:18
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Peter Villadsen

Nej det gør det ikke, det var 4 år siden, i mellemtiden vokser og vokser træerne og absolut ingenting sker fra Kommunens side. De små buske kommunen lod stå er i mellemtiden blevet 3 - 4 meter høje. Nu kan man ikke gå på stien uden at skulle burde sig helt ned.

Så nu skal jeg igen starten kampen, det orker jeg simpelthen ikke, det er sgu for bureaukratisk.

Nabogrundejerforeningen har ladet et egetræ plante i en græsrabat lige uden for vor grund, jeg talte med de folk der beskærer det årligt. Træet er blevet 5 meter højt og de kunne fortælle at det er et egetræ og det bliver ca 30 meter højt og 30 meter bredt.
Idioti, brud på vedtægter, og naturligvis vil de ikke fælde træet.

Jeg bliver så træt.
09-01-2021 22:51
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jørgen Petersen

Når man løfter låget til den kommunale Pandoras æske, vælter skelleterne ud.

Her hvor jeg bor er gadebelysningen kviksølvspærer.

I 2005 blevet det forbudt ved lov at markedsføre, købe eller sælge kviksølvspærer.

Det var ovenikøbet et EU direktiv.
Vi har stadig kviksølvpærer, men der går gerne et år eller mere efter de er gået ud, inden de bliver skiftet for som elektrikeren sagde " de er fanme svære at skaffe"

Kommune installerede en masse gadelamper i et nyt villakvarter op til hvor vi bor.
Vi har 14 gadelamper der ikke er afskærmet og blænder os i hjemmet, hvilket er ulovligt. Alle klager over det, jeg har taget fotos af min stue badet i lys fra lamperne. Jeg har sendt lov paragrafen til Kommunens tekniske forvaltning. Loven påbyder at lamper er afskærmet og ikke lyser ud til siderne.
Vi har måttet købe mørklægningsgardin for at kunne se fjernsyn.

Jeg fik et beskidt svar at jeg kunne betale 3.000,00kr pr. lampe, ialt 42.000,00kr så ville de sætte afskærmning på de lamper der generer os.

Mit råd til dig, lad være med at snuse for meget til hvad din kommune gør eller ikke gør, du vil blive svært skuffet.
09-01-2021 23:01
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Frank123

Jeg er godt klar over, at den offentlige administration mange stæder er meget dårlig. Og det er ekstremt utilfredstillende i et land med så højt et skattetryk som vores. Med al den skat, som vi betaler, så burde man som minimum kunne forlange en effektiv og velfungerende offentlig service. Men sådan er det bare ikke.

Jeg må også sige, at jeg er imponeret over dit gå på mod og din kampgejst. Den er beundringsværdig.
09-01-2021 23:12
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Kommune installerede en masse gadelamper i et nyt villakvarter op til hvor vi bor.
Vi har 14 gadelamper der ikke er afskærmet og blænder os i hjemmet, hvilket er ulovligt. Alle klager over det, jeg har taget fotos af min stue badet i lys fra lamperne. Jeg har sendt lov paragrafen til Kommunens tekniske forvaltning. Loven påbyder at lamper er afskærmet og ikke lyser ud til siderne.
Vi har måttet købe mørklægningsgardin for at kunne se fjernsyn.

Jeg fik et beskidt svar at jeg kunne betale 3.000,00kr pr. lampe, ialt 42.000,00kr så ville de sætte afskærmning på de lamper der generer os.


Velfærdssamfundet arbejder!!
11-01-2021 18:13
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
https://ing.dk/artikel/middelhavet-udsat-oedelaeggende-tab-havliv-242374

Trist med de klimaændringer.
Redigeret d. 11-01-2021 18:15
11-01-2021 18:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Under den romerske varmeperiode var det ved middelhavet ca. 2 grader varmere end nu. Dengang var der masser af fisk i middelhavet, og romerne levede således i stor stil af fisk. Det er derfor næppe varmen, som er årsagen til problemerne. Det er nærmer forurening, som skaber problemer, for det har de masser af i Middelhavet.
11-01-2021 19:49
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Vi har 14 gadelamper der ikke er afskærmet og blænder os i hjemmet,

Min bedstefar , der købte sommerhuset , valgte af uvisse årsager hjørnegrunden.
Hvilket, udover den lange hæk , betyder at jeg har 3 af kommunens gadelamper til at oplyse grunden.
Det har dog den fordel at man ikke behøver at tænde lyset når man skal op og tisse
11-01-2021 19:57
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jørgen Petersen skrev:
Under den romerske varmeperiode var det ved middelhavet ca. 2 grader varmere end nu. Dengang var der masser af fisk i middelhavet, og romerne levede således i stor stil af fisk. Det er derfor næppe varmen, som er årsagen til problemerne. Det er nærmer forurening, som skaber problemer, for det har de masser af i Middelhavet.


Kan debattøren måske kaste lidt lys over klimaforskningens meritter under Julius Cæsar eller under andre af de romerske Kejsere. Denne vigtige opgave må have haft høj prioritet.
11-01-2021 20:01
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
pifpafpuf skrev:
Vi har 14 gadelamper der ikke er afskærmet og blænder os i hjemmet,

Min bedstefar , der købte sommerhuset , valgte af uvisse årsager hjørnegrunden.
Hvilket, udover den lange hæk , betyder at jeg har 3 af kommunens gadelamper til at oplyse grunden.
Det har dog den fordel at man ikke behøver at tænde lyset når man skal op og tisse


Ret beset så var det vel på sin plads at du betalte kommunen et mindre beløb for det gratis lys.
11-01-2021 20:30
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
:-)
11-01-2021 20:44
Kosmos
★★★★★
(5371)
var det vel på sin plads at du betalte kommunen et mindre beløb for det gratis lys

- ja, lidt oplysningsafgift ville nok være på sin plads!
11-01-2021 20:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Kosmos skrev:
var det vel på sin plads at du betalte kommunen et mindre beløb for det gratis lys

- ja, lidt oplysningsafgift ville nok være på sin plads!


Debattøren er skarp i dag!!!
11-01-2021 23:15
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Ah ja, det er da soleklart at jeg er priviligeret. Jeg behøver slet ikke at tænde lys i huset, jeg kan jo hejse mine mørklægningsgardiner op.

Det havde jeg ikke lige tænkt på:-)
11-01-2021 23:17
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
https://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo
12-01-2021 10:49
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@delphi

Tak skal du ha' for dit link.

Jeg har danset, sunget og fløjtet hele formiddagen. :-)

Jeg er en heldig mand!
12-01-2021 11:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Frank123 skrev:
@delphi

Tak skal du ha' for dit link.

Jeg har danset, sunget og fløjtet hele formiddagen. :-)

Jeg er en heldig mand!


Et hårdt prøvet medlem af velfærdssamfundet som har været i klammeri med dette samfund, skal ha' lidt sukkermad

Redigeret d. 12-01-2021 11:42
RE: Kulde i Grønland14-01-2021 13:06
John Niclasen
★★★★★
(6429)
Temperaturen på toppen af indlandsisen i Grønland nåede den seneste uge ned tæt på -60°C. Vinden var i nord. Vinden er siden drejet til syd, og temperaturen på toppen af indlandsisen er nu så høj som omkring -30°C. Is af ferskvand smelter omkring 0°C.

Kilde: Summit Station

Nogle siger, indlandsisen smelter.
Det er løgn!
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 14-01-2021 13:41
RE: Solpletter 14-Jan-202114-01-2021 13:34
John Niclasen
★★★★★
(6429)
I forlængelse af Solpletter 9-Jan-2021 09-01-2021 11:59

Solen er fortsat uden pletter.

Tidligere i historien er der et koldt klima i forb. m. (i forlængelse af) lav solaktivitet. F.eks. i perioder som Maunder Minimum og Dalton Minimum.

Vi er bedre rustet til et koldt klima i dag grundet nem adgang til billig energi i rigelige mængder (kul, olie, og gas, og nogle steder atomkraft og vandkraft). Men selvom vi har denne fordel, vil et koldt klima medføre udfordringer.

Hvis man fjerner nem adgang til billig energi i rigelige mængder, vil det medføre katastrofer. Meget tyder på, klimaaktivister arbejder for at skabe en sådan katastrofal situation.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 14-01-2021 14:02
14-01-2021 13:57
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvis man fjerner nem adgang til billig energi i rigelige mængder, vil det medføre katastrofer. Meget tyder på, klimaaktivister arbejder for at skabe en sådan katastrofal situation

- ja!:

Rather, many elites have embraced the concept of "degrowth," which foresees less economic expansion, a declining population, and a radical end to upward mobility. One set of proposals from the IPCC endorses this notion and openly rejects "a capital-oriented culture" seeing a more centralized approach as critical to saving the planet." The World Economic Forum's founder Klaus Schwab, the lord of Davos, for example, envisions the rise of a new business class motivated by "virtuous instincts" that include such things as eliminating fossil fuels. This woke corporate mindset is sold as a form of "stakeholder capitalism," while following the progressive cultural agenda on gender and race as well...
14-01-2021 14:13
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
stakeholder capitalism
...
Basalt set handler det jo om at virksomhedsejerne ved at købe sig ind i den grønne omstilling kan 'sælge' den normale risiko ved drift til politikerne.
Afkastet sikres så igennem statsgaranterede forbrugerafgifter.
Med andre ord så betaler pøblen nu selv for afkastet i deres pensionsinvesteringer igennem forbrugerafgifter - mens virksomhedsejerne skummer fløden og den politiske elite reelt har overtaget kontrollen over produktionsapperatet.
En snedig ny form for kommunisme - eller nok nærmere - undskyld forfladigelsen - nazisme.
Problemet er dog , som med den gamledags kommunisme, at produktionsapperatet langsomt men sikkert bliver ineffektivt og dyrt.
Hvilket naturligvis ikke gør noget for eliten - hvis regimet vitterligt er globalt - og alle borgere på jorden kun har adgang til de samme ringe varer og servicesydelser.
Men problemet er , som det også skete for Sovjetunionen - i det øjeblik nogen bryder med regimet og starter en reel konkurrence - så falder det hele sammen med et brag.
14-01-2021 14:35
Kosmos
★★★★★
(5371)
...Men problemet er , som det også skete for Sovjetunionen - i det øjeblik nogen bryder med regimet og starter en reel konkurrence - så falder det hele sammen med et brag

- god analyse! Jeg tror iøvrigt personligt, at det kun er et spørgsmål om ('kortere') tid, før EU (= Sovjetunionen) braser sammen!
14-01-2021 15:46
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Jeg tror iøvrigt personligt, at det kun er et spørgsmål om ('kortere') tid, før EU (= Sovjetunionen) braser sammen!

Ja enig - tyskerne virker mere end utilfredse med vaccinehåndteringen end som så. Hvilket har været overraskende ( for mig ihvertfald). Jeg tror det næste slag bliver el-bilerne. Hvis det kikser med afsætningen - så må den tyske ledelse reagere - og agere nationalt.
14-01-2021 20:05
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Kosmos skrev:
...Men problemet er , som det også skete for Sovjetunionen - i det øjeblik nogen bryder med regimet og starter en reel konkurrence - så falder det hele sammen med et brag

- god analyse! Jeg tror iøvrigt personligt, at det kun er et spørgsmål om ('kortere') tid, før EU (= Sovjetunionen) braser sammen!



Så USA= Kina og Australien=England.
Danmark = ?
16-01-2021 11:22
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Peter Villadsen = CO2-fobi
16-01-2021 12:46
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Jørgen Petersen skrev:
Peter Villadsen = CO2-fobi


Jørgen Petersen == landsbytosse
16-01-2021 12:56
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg har fremlagt masser af dokumentation for, at varme historisk set har været en fordel og kulde altid har været en ulempe.
16-01-2021 13:01
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Peter Villadsen skrev:
Jørgen Petersen skrev:
Peter Villadsen = CO2-fobi


Jørgen Petersen == landsbytosse


Når man lider at svære vrangforestillinger og trang til at se illusioner så kan psykofarmakaen med fordel varieres ved f.eks. starte dagen med de gule piller. Måske det kan ta' toppen af vrangforestillingerne.
16-01-2021 13:04
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Og hvis de gule piller ikke er nok så kan man gå over til de røde.
16-01-2021 13:09
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jørgen Petersen skrev:
Og hvis de gule piller ikke er nok så kan man gå over til de røde.


Man kan med fordel prøve sig frem - det kan kun gå fremad..
16-01-2021 14:22
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
delphi skrev:
Peter Villadsen skrev:
Jørgen Petersen skrev:
Peter Villadsen = CO2-fobi


Jørgen Petersen == landsbytosse


Når man lider at svære vrangforestillinger og trang til at se illusioner så kan psykofarmakaen med fordel varieres ved f.eks. starte dagen med de gule piller. Måske det kan ta' toppen af vrangforestillingerne.


Godt råd: hold dig fra psykiatere, tvangsindlæggelse er nært forestående.
16-01-2021 14:25
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Jørgen Petersen skrev:
Jeg har fremlagt masser af dokumentation for, at varme historisk set har været en fordel og kulde altid har været en ulempe.


Men aldrig forstået at for meget og for lidt begge er en skadeligt.
Har fremlagt masser af seriøs dokumentatation, der viser for meget varme er ødelæggende, men landsbytosser sidder med fingrene i ørene.
16-01-2021 15:01
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
der viser for meget varme er ødelæggende,
Som at hvedeproduktionen i Danmark må stoppe pga. varmere vejr fremadrettet - og ergo må den danske befolkning, som spiser meget hvede direkte eller via øvrige landbrugsprodukter, sulte.
16-01-2021 15:06
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Peter Villadsen skrev:
delphi skrev:
Peter Villadsen skrev:
Jørgen Petersen skrev:
Peter Villadsen = CO2-fobi


Jørgen Petersen == landsbytosse


Når man lider at svære vrangforestillinger og trang til at se illusioner så kan psykofarmakaen med fordel varieres ved f.eks. starte dagen med de gule piller. Måske det kan ta' toppen af vrangforestillingerne.


Godt råd: hold dig fra psykiatere, tvangsindlæggelse er nært forestående.


Ja - Debattøren har det ikke godt, og udviklingen kan meget vel ta' denne dramatiske retning.
Redigeret d. 16-01-2021 15:17
RE: Havtemperaturer 16-Jan-202116-01-2021 17:08
John Niclasen
★★★★★
(6429)
I store dele af verden, især på den sydlige halvkugle, er overflade havtemperaturer lavere end 'normalt'. Det er al det blå på vedhæftede kort.

Kilde: Sea Surface Temperature Anomalies, Ice and Snow Cover @ Government of Canada.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 16-01-2021 17:09
16-01-2021 17:39
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Tænk hvad en el nino kan gøre: helt normalt.
16-01-2021 18:45
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Husk at varme har alle dage været en fordel og kulde alle dage en ulempe.
18-01-2021 00:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
Angående tilbagetrækningen af gletsjere, så er det meget bemærkelsesværdigt, at der mange steder dukker gamle træstubbe frem, når isen trækker sig tilbage. Det fortæller, at det har været betydeligt varmere tidligere end nu. Ellers ville disse træer ikke kunne være vokset op det pågældende sted. Dette giver også et meget godt om de naturlige klimaudsving

- nyt fund:

In 2018 renowned Swiss geologist Christian Schlüchter received a tip from the local forester of the exciting find that had been revealed by the retreating Morteratsch glacier. But this specimen was unusual in the sense it was some 2 meters long and included the rootstock. Moreover, it also was astonishingly intact, and even included some bark.
The unusual good condition of the larch tree trunk meant that it must not have been transported downward by the glacier, and thus not ground up in the process. This means its resting location had to be very close to where it had originally grown...

Tilknyttet billede:

18-01-2021 18:01
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
2020 temperature anomaly.
Som det ses: hele kloden opvarmes, selv det utilgængelige ishav og Antarktis på den sydlige halvkugle.
Den globale opvarmning er en realitet.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 18-01-2021 18:03
18-01-2021 18:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Den viste træstub viser meget godt, at det var markant varmere dengang dette træ voksende end det er nu.
19-01-2021 11:56
Robert Wagner
★★★★★
(3553)

Hvis man fjerner nem adgang til billig energi i rigelige mængder, vil det medføre katastrofer. Meget tyder på, klimaaktivister arbejder for at skabe en sådan katastrofal situation.


Jo jo, med en pris ned på 0,0135$ /kWh er det da helt tosset, at gå ind for vedvarende energi....
Side 56 af 86<<<5455565758>>>





Deltag aktivt i debatten PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
2024 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data10323-04-2024 13:02
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data75006-04-2024 09:52
PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data119529-04-2023 01:12
PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data146114-07-2019 14:17
PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data77315-01-2017 22:49
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik