Husk mig
▼ Indhold

PART 2/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 6 af 13<<<45678>>>
24-05-2010 23:12
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Dertil kommer historien om El Nino der synes at blive angrebet af kodlt vand nedefra som tidligere antyddet:


Og se så idag, Der er godt nok ikke meget varmt vand tilbage ved ækvator, stillehavet.

VI har hørt i pressen at 2010 vist nok og muligvis bliver det varmeste år nogensinde. iflg NOAA/GISS kan alt varmt lade sig gøre, men bortset fra disse kilder til information så tror jeg ikke på det.

En del tyder på La Nina start inden længe, og således kan 2010 ende næsten lige så kold som den startede varm. Dette at La Nina står for døren har været spået i månedsvis af f.eks Met Office, så dette at man nu skynder sig ud og sige "2010 bliver måske det varmeste år" forekommer, aermm, ikke helt oprigtigt?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

24-05-2010 23:16
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
I trås hermed ser vi en bette stribe køligere vand begynde at pible frem ved ækvator i Stillehavet. Den kommende La Nina lurer?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

24-05-2010 23:43
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og så sad jeg lige og legede lidt.. her et par kølige områder selv i denne globalt set varme tid:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

24-05-2010 23:49
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ja, man kan konstaterer at hvor vi end kigger hen for at danne os et billede at de globale temperaturer så går det op og ned uden ligesom at følge den opadgående tendens for CO2. Det er meget beroligende, men det kan nu godt skræmme lidt at intet af det vi ser afliver solteorien og at det derfor kan ende med at vi går en meget kold tid i møde. Ikke nogen opmundrende tanke.
25-05-2010 00:02
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Så er der iøvrigt lige lovligt stor afstand mellem Norsex og NSIDC:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

26-05-2010 00:43
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Mens Arktis is skrumper i nord, så er Antarktis omgivet af et ret pænt voksende isareal.
Det er for mig ærligt talt lidt overraskende hvordan Antarktis kan ignorere den massive El Nino varme der har været over kloden. Men altså ikke så intenst over Antarktis.

Det eneste område hvor der ikke er ekstra is okring Antarktis er so vi har set i flere år nu, det lille område ved Wilkinson isflagen - givet vist grundet vulkans hotspotaktivitet der formpr at holde isen stangen.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 26-05-2010 00:45
12-06-2010 09:02
rick_uk
★★★★☆
(1140)
- ENSO-neutral conditions are present across the equatorial Pacific

- Sea surface temperatures continue to decrease across much of the Pacific Ocean

- Conditions are favourable for a transition to La Nina condtions during June- August 2010


El Niño/Southern Oscillation (ENSO) Diagnostic Discussion

http://www.cpc.noaa.gov/products/analysis_monitoring/lanina/enso_evolution-status-fcsts-web.pdf (7/6-10)


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
01-07-2010 10:34
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Arhj, jeg roder med et monstrum af en artikel pt. så i har dejligt fred og ro fra mig pt.

Isen: Helt som i 2007 ser vi i år en ganske markant tilbage gang i isen mod nord samtidigt med en markant fremgang i isen mod syd. Her dette interessante scenarie for iår:



i 2007 var det selvsagt kun den formindskede is mod nord der havde interesse for danske medier og global warming flokken. Men non the less is maximum rekorderne for Antarktis i 2007 var virkeligt værd at nævne.

Is anomali for Antarktis i 2007 nåede op over + 2 mio kvm2, sv.t ekstra havis på et areal som Grønland. Det ekstreme for is max Antarktis understreges af at det næsthøjeste nogensinde målt var + 1 mio kvm2. Dvs i 2007 så vi en Antarktis isanomali 100% større end noget tidligere registreret siden målinger startede i 1979.

Men det var ikke i tråd med global warming movement og altså ikke nævnt af Danske medier.

I år: Jeg tror ikke vi når under 2007 niveau mod nord, Artkis for isen idet
1) Hudson bay er som følge i lang tids varme i Canada smeltet og dette bidrager nævneværdigt til den lave is anomali i Nord pt. Men om nogle uger vil is anomalier for den store Hudson bay være i nul og gå ud af regnskabet.

2) Is tykkelse i år i selve det arktisk hav er større end i de senere år, og således burde isen mod Nord på papiret være lidt mere genstridig.

http://wattsupwiththat.com/2010/06/02/the-undeath-spiral/

3) Og slutteligt så er den ret fraftige El Nino overstået så det er et spørgsmål om tid før den igangværende varme løjer noget af:

Redigeret d. 01-07-2010 10:41
12-07-2010 13:14
Jakob
★★★★★
(9287)
.



Frank Lansner skrev:
en markant fremgang i isen mod syd.



Du må så mene "markant" på trods af, at vi er i en periode, hvor det er helt naturligt, at der er koldest på sydpolen..?
http://www.klimadebat.dk/forum/den-nyeste-forskning-viser--d12-e1540.php#post_21538

Men hvad er det så markant i forhold til..?

Mere nedbør er vel heller ikke nødvendigvis et udtryk for, at det er blevet koldere, men kan i sig selv godt betyde det modsatte..?



.
12-07-2010 21:43
Bokazoit
★☆☆☆☆
(73)
@Jakob

Ja vel markant ifht. de foregående år. Det er jo sådan set også den argumentation som alle global warming aktivister benytter sig af ved den mindste temperatur ændring op ad.

Pt. er vores reelle viden om temperaturer meget lille set historisk, så Franks argumentation er vel lige så god som alle andre alarmisters?
13-07-2010 11:08
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Bokazoit skrev:
Pt. er vores reelle viden om temperaturer meget lille set historisk, så Franks argumentation er vel lige så god som alle andre alarmisters?


Det er jeg ikke den rette til at afgøre.
Det er min fornemmelse, at der efterlades det indtryk, at mere is på sydpolen opvejer afsmeltningen mod nord og vi derfor ikke har global opvarmning.
Men det mener jeg er et fejlagtigt indtryk, og derfor håber jeg, at det er ok, at jeg stiller uddybende spørgsmål for at blive klogere.

Måske giver det også et lidt fortegnet indtryk ligefrem at betegne Frank som en "alarmist"..?
"Istidsalarmisme" må efter min mening være ganske vigtig i den overordnede klimapolitik, og derfor mange tak til Frank. Men i diskussioner om det nuværende klima kan det måske være svært at se det som andet end skeptikermodvægt til beviserne for faktuel faretruende global opvarmning.




.
14-07-2010 00:02
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Jakop!

Jo stil endeligt uddybende spørgsmål :-)
Markant mere havis omkring Antarktis: Bortset fra 2007-08 hvor vi havde største areal målt siden start af målinger 1979, så ligger vi pt på største niveau for havis omkring Antarktis.

Dagen tal fra Chryosphere siger + 1,337 mio kvm - man kan så diskutere hvor meget det er etc. men fact er, at i perioden 1979-2006 nåede vi ikke op på det niveau.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 14-07-2010 00:06
14-07-2010 00:15
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
og så lige Langt om længe en opdatering af globale temperaturer.

Varmen fra den mest effektfulde El Nino siden 1998 ser ud til at være ved at fortage sig. Således ligger temperatur graferne i eller nær det maksimale udsving. Det ses at GISS trend graf siden 2002 er gået i positiv. Hvor længe holder det? 5-6 mdr?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

14-07-2010 08:11
Jakob
★★★★★
(9287)
.



Frank Lansner skrev:
Markant mere havis omkring Antarktis: Bortset fra 2007-08 hvor vi havde største areal målt siden start af målinger 1979, så ligger vi pt på største niveau for havis omkring Antarktis.



Ok, men er det ikke problematisk at måle mængden ( niveauet ) af is som et areal..?
Når jeg f.eks. er halvt færdig med at spise en portion dessertis, så udfylder isen et større areal på tallerkenen, fordi den er begyndt at smelte, men mængden er jo alligevel blevet betydeligt mindre.



.
RE: uproblematisk14-07-2010 09:42
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
@Jakob

Nej det er uproblematisk at måle mængden ( niveauet ) af is som et areal. Havet er ikke nogen tallerkenen, og havisen er ikke nogen dessertis.

Men at tage havisens udbredelse som et udtryk for jordens klima er meget problematisk, da den styres af vindretningen.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt at bevise at det bliver varmere. Det er faktisk bedst hvis det gradvist bliver varmere og vi får en ny mellemistid frem for at det bliver koldere og vi får en ny istid, uden frilandslandbrug.


14-07-2010 12:47
Jakob
★★★★★
(9287)
.




kulden-varmen skrev:
Nej det er uproblematisk at måle mængden ( niveauet ) af is som et areal. Havet er ikke nogen tallerkenen, og havisen er ikke nogen dessertis.


Men vi er vel enige om, at havisen vil antage en større tykkelse, hvis det er koldere i længere tid, og denne tykkelse fremgår ikke af en arealmåling..?

Derfor fremgår mængden ikke, og derfor fremgår det heller ikke, hvor hurtigt den kan smelte igen.
Et stort areal tynd is må man kunne opnå med en mere ekstrem kulde i kort tid og evt. mere sne, men det kan ligeså hurtigt forsvinde ved en ligeså ekstrem varme.
Og da vi ved den nuværende globale opvarmning er blevet varslet mere ekstremt vejr, så tænker jeg, at det kan være en del af forklaringen.



Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt at bevise at det bliver varmere. Det er faktisk bedst hvis det gradvist bliver varmere og vi får en ny mellemistid frem for at det bliver koldere og vi får en ny istid, uden frilandslandbrug.


Jeg forstår ikke, at du mener, at vigtigheden af bevisers gyldighed for kulde eller varme har noget at gøre med, hvad der skulle være bedst. Det er vel vigtigt at finde sandheden uanset, om den er skøn eller uskøn.
At en global opvarmning skulle være af det gode, tror jeg ikke på. Jeg tror nærmere på "tipping points" og endnu mere alvorlige konsekvenser, end videnskaben endnu tør fastslå.




.
RE: James Hansen14-07-2010 14:58
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Jakob skrev:
Men vi er vel enige om, at havisen vil antage en større tykkelse, hvis det er koldere i længere tid, og denne tykkelse fremgår ikke af en arealmåling..?

Det åbne vand er ikke isfrit, men grødis, og selv den tykkelse is er kun en tynd skal på havet.
Derfor fremgår mængden ikke, og derfor fremgår det heller ikke, hvor hurtigt den kan smelte igen.

Det er ikke tykkelsen som bestemmer afsmeltningen men vinden.

Et stort areal tynd is må man kunne opnå med en mere ekstrem kulde i kort tid og evt. mere sne, men det kan ligeså hurtigt forsvinde ved en ligeså ekstrem varme.

Isen vokser i roligt vejr og klare nætter og revner og forsvinder i storm og bølgegang.

Og da vi ved den nuværende globale opvarmning er blevet varslet mere ekstremt vejr, så tænker jeg, at det kan være en del af forklaringen.

Jeg mener at huske at der var nogen som mente at global-opvarmning ville give flere jordskælv.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt at bevise at det bliver varmere. Det er faktisk bedst hvis det gradvist bliver varmere og vi får en ny mellemistid frem for at det bliver koldere og vi får en ny istid, uden frilandslandbrug.


Jeg forstår ikke, at du mener, at vigtigheden af bevisers gyldighed for kulde eller varme har noget at gøre med, hvad der skulle være bedst. Det er vel vigtigt at finde sandheden uanset, om den er skøn eller uskøn.
At en global opvarmning skulle være af det gode, tror jeg ikke på. Jeg tror nærmere på "tipping points" og endnu mere alvorlige konsekvenser, end videnskaben endnu tør fastslå.


I følge James hansen så vil verdenshavene koge tørre og jorden få et klima som Venus, med svovlsyre skyer og overflade temperature på omkring 400°C. Det er ham du skal tro på.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=James+hansen+Climate


14-07-2010 23:47
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jakob, jeg er enig i at havisudbredelse ikke er en optimal parameter at bedømme global opvarmning på.

Men non the less, i en tid med ret stagnerende globale temperaturer, så har man fokuseret på havisen - det er bestemt ikke skeptikerne der står bag dette.

Men det er da interessant hvis så alarmisterne i tilfælde af mindre havis så begynder at sige at vi ikke skal bruge havis til at bedømme global opvarmning med.

Men da dette havis nu engang er introduceret af alarmisterne, så synes jeg lige jeg vil følge op på udviklingen på Antarktis som vi kom fra: Dagens tal fra Chryosphere ligger nu tæt på all time record max udbredelse siden 1979.

Nederst på figuren herunder ses det samlede globale havisareal der lige nu er i positiv.

Det bliver meget spændende om Antarktis havis sætter rekord igen i år.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

16-07-2010 00:16
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Dagens IS :-)


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

19-07-2010 12:40
Kosmos
★★★★★
(5371)
July has been typified by record low ice loss in the north, and record high ice gain in the south
19-07-2010 13:25
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Frank, Kosmos, et al.. Som gode discipler bliver ved med at nævne at der er meget havis sydpå med de obligatoriske henvisninger til Guru'ens hjemmeside


Men hvad skulle vi lære af det?? I må forklarer betydningen af det for os!

vh rick
19-07-2010 14:27
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Måske betyder det dette:

"It would not surprise me if they decommissioned those satellites since they don't show what we are supposed to be responsible for... the rapid heating of the earth."



...Fra en af de kvikke kommentarer på det rick_uk kalder "guruen"s websted...

....
19-07-2010 15:42
ISIS
★★☆☆☆
(361)
I øvrigt....

Det er vel dette store arbejde med artikel Frank Lansner har fortalt om, der udover, at bringes på hans egen hjemmeside:

http://hidethedecline.eu/

også bringes hos WattsUpWithThat:

http://wattsupwiththat.com/2010/07/17/tipping-point-at-giss-land-and-sea-out-of-balance/

og hos Jo Nova som skriver:
" Frank Lansner has been a busy man, and he's asking some very thought provoking questions."

http://joannenova.com.au/2010/07/did-giss-discover-30-more-land-in-the-northern-hemisphere/

Til lykke med det færdige arbejde!


...
19-07-2010 15:58
Kosmos
★★★★★
(5371)
Men hvad skulle vi lære af det?? I må forklarer betydningen af det for os!

- du skal først og fremmest lære at læse grundigt {på dit eget modersmål!
}
Det er jo netop ikke kun 'sydpå', der er tale om, jf.:


Redigeret d. 19-07-2010 16:00
20-07-2010 00:31
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Rick, du skriver mht havisudbredelsen:
""I må forklarer betydningen af det for os!"

Altså, det virker helt sort!
Nu har i alarmister ekstremt flittigt snakket om isudbredelse i flere år, i stedet for at se på de stagnerende globale temperaturer!

Og så lige pludseligt skal i have forklaret hvorfor der fokuseres på havis areal??

De globale temperaturer (primært dem der ikke er mplt fra byer og lufthavne!) er selvsagt en bedre indikater for.... de globaler temperaturer end havis, enig.

Men det er da de global warming troende der via alle madier konstant har søgt at fremhæve denne havis ting??

Og så hvis måske det ikke lige går som GW-fløjen fejlagtigt havde forestillet sig så:

"Men hvad skulle vi lære af det?? I må forklarer betydningen af det for os!"

Altså jeg er forvirret på et højere plan af det du skriver Rick, vil du ikke gerne forklare hvordan du nu pludseligt ikke ved hvad vi skal med havisarea data?
26-07-2010 12:19
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg synes at de Arktiske temperaturer tager sig en lille lur:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

28-07-2010 19:37
Hvalrossen
★☆☆☆☆
(130)
Dette synes at være meget interessant - HadCrut Is Hotting Up – adjustments over a few months
28-07-2010 22:08
Kosmos
★★★★★
(5371)
Dette synes at være meget interessant - HadCrut Is Hotting Up...

- ja, og tilsyneladende ret godt i tråd med 'Aussie BOM approach'!
29-07-2010 09:26
Kosmos
★★★★★
(5371)
Se iøvrigt dette: 'Kudos til DMI'!
01-08-2010 14:17
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
SOI index der som regel kan bruges til at forudsige El Nino of La Nina havstrømme er i top nu, indikerer således en styrket la Nina indenfor et par måneder.

Dette niveau - hvis det holder et stykke tid - svarer til niveau før den ret kratige La Nina 2008 med deraf følgende dtk i globale temperaturer.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 01-08-2010 14:19
01-08-2010 14:23
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Nino34 index - viser opstartet La Nina, og som SOI index ovenfor antydder, så har vi ikke ligefrem set det sidste til denne La Nina.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

01-08-2010 14:27
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Isen mod nord ligger nogenlude som 2008, 2009:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 01-08-2010 14:27
12-08-2010 11:08
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Det er meget små marginaler der adskiller de forskellige års trends lige nu (bortset fra 2007), men status er, at Arktis is ligger mellem 2005 nivau og 2009 niveau. Hvis vi skulle ende over 2009 niveau, så ligger 2010 over 2009, 2009 over 2008, 2008 over 2007.
Spændende at se om vi skal op på 2005 niveau, men det ville være lidt overraskende (!) hvis dette er muligt i et El Nino varmt år.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

12-08-2010 16:30
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
DMI´s såkaldte smeltesæson for Arktis 80N-90N nærmer sig sin afslutning - 6 days to go.
SOm det ser ud nu, så kan det være at vi i 2010 får den koldeste 80N-90N Arktiske smeltesæson siden 1958. I hvert fald så er den faldende temperatur i området siden 1993 ikke blevet mindre iøjnefaldende:



http://hidethedecline.eu/pages/posts/colder-arctic-melt-season-temperatures---prognose-2010---6-days-to-go-189.php

http://hidethedecline.eu/pages/posts/colder-arctic-temperatures-in-the-melt-season-vs.-giss-temperatures-188.php
Redigeret d. 12-08-2010 16:39
12-08-2010 16:56
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Frank Lansner skrev:
SOm det ser ud nu, så kan det være at vi i 2010 får den koldeste 80N-90N Arktiske smeltesæson siden 1958.


Spændende, gud ved hvilke forklaringer, der vil komme fra consensusfolket, hvis det sker! - måske igen den menneskeskabte globale opvarmning med ekstreme vejrsituationer til følge, - her dog over en længere tidsperiode og derfor med indbygget mulighed for kommende "tipping point"..


....
12-08-2010 17:17
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Ja, det er en sær "Death spiral" i Arktis når 80N-90N området bliver stille og roligt koldere med den effekt det nu må have på isudbredelsen.

GISS har en anden version af dette, og den opstår fordi bruger landtemperaturer projekteret ud over det Artkiske ocean - det giver altså et markant andet billede end hvis man måler temperaturer direkte i det Arktiske Ocean.
13-08-2010 09:06
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
På TV2 news hører vi indslag om masser af regn, og så "faktum" fra "klimaforskere" gående på at disse natur fænomener er resultat af klimaforandringer (skriver: CO2 ?).

Men nu er situationen den, at vi reelt stadig er i Solart minimum, et minimum der har været usædvanligt kraftigt nu i adskillige år. Iflg Svensmark og solforskere verden over, så skal Solar minimum medføre mere skydannelse. I de senere år har vi så set mere sne, mere regn - ganske sammenfaldende med det ekstraordinære Solare minimum.

Altså umiddelbart forekommer den ekstra sne of regn verden over som atter en bekræftelse af solar forskning - dvs. bestemt ikke noget det støtter op om CO2 idéen på nogen måde. Dertil kommer at vi netop nu har El Nino varme der medfører mere vand i atmosfæren. Så El Nino + Solar minimum lyder som opskriften på ekstreme regnskyl og snefald.

Solart minimum stadigvæk? Ja, selvom vi har set bunden, så ligger den Solare flux f.ex idag på 84. Men det er stadig lavt:


Så hvis nogen hører om ekstreme regnskyl, så husk at ekstra skydannelse er en helt naturlig del af et solar minimum - altså er disse naturfænomener mest af alt endnu en støtte for Solar forskning.
Redigeret d. 13-08-2010 09:11
13-08-2010 09:41
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Jo, men nu skal du jo ikke glemme, at co2 folkene, siger at der kommer mere ekstremt vejr, med både regn, sne, kulde, storme, varme osv.....alt så at sige


Ja, det er ganske rigtigt med mere sky dannelse ifølge Svensmark og andre. Og det er rigtigt, at solen fortsat har været meget stille, selvom den efter sigende er inde i cyklus 24. Det er faktisk først de seneste par dage den begynder at kravle op over de ca. + - 30 den ellers har befundet sig på i lang tid. Og det bliver MEGET interessant, hvordan maksimum ser ud i denne cyklus. – Jeg er jo ikke detaljeret ekspert i dette her....
13-08-2010 11:49
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
"Minsandten" (staves??) om ikke det globale is niveau er gået i NUL igen, her midt i den dybeste smelteperiode for Arktis!

Det var netop nu i 2007-8 vi så de største dyk i globalt isareal. men som det ser ud lige nu, så er dette havisunderskud udraderet, her fra Chryosphere.

(Der kan selvsagt stadig nå at ske ændringer i den sidste måned af smeltesæsonen!
Cryospheres COMPARE util er desvæææææære ude af drift nu igennem flere uger... de har nok for få tilskud til klimaforskningen til lige at holde den util kørende?)


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-08-2010 11:59
13-08-2010 12:47
rick_uk
★★★★☆
(1140)
You've gotta just love BLOG SCIENCE


We are not afraid to be called climate "deniers". In fact we embrace it as medal of honor bestowed on us by our alarmist foes. Galileo was a Denier. It is not an insult. I call this blog "Denier Depot" for that reason.

Welcome to my climate science blog.

I believe that one day all science will be done on blogs because we bloggers are natural skeptics, disbelieving the mainstream and accepting the possibility of any alternative idea.

We stand unimpressed by "textbooks", "peer review journals" and so-called "facts". There are no facts, just dissenting opinion. We are infinitely small compared to nature and can't grasp anything as certain as a fact.

Nothing is settled and we should question everything. The debate is NOT over Gore! When so-called "experts" in their "peer reviewed journals" say one thing, we dare the impossible and find imaginative ways to believe something else entirely

KILDE: Denier Depot

Nå Frank, jeg har 5 min. ledig i min frokost pause...

Iflg Svensmark og solforskere verden over, så skal Solar minimum medføre mere skydannelse. I de senere år har vi så set mere sne, mere regn - ganske sammenfaldende med det ekstraordinære Solare minimum.


Hmmm...men uden flere skyer åbenbart. Se 'CLIMATE AND CLOUDS' 'Total Global Monthly Cloud Cover' HER

Lav skyer afkøler jorden overflade (se diagram 'Cloud Effects on Earths Radiation' samme sted). Det er Svendsmark et als. teori i en nødskal: lav sol aktivitet = flere kosmiske stråler = flere skyer = temp dyk på jorden.

Hvad er der sket med jordens temp. i "I de senere år"?


Vh rick

Vi har hørt varslerne. Klokken tikker....Informerede valg.
Side 6 af 13<<<45678>>>





Deltag aktivt i debatten PART 2/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
2024 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data10323-04-2024 13:02
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data75006-04-2024 09:52
PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data343910-07-2023 12:16
PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data119529-04-2023 01:12
PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data146114-07-2019 14:17
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik