Husk mig
▼ Indhold

Pensionkasserne 350 mill


Pensionkasserne 350 mill23-09-2019 19:16
btj
☆☆☆☆☆
(2)
Klima er nu blevet et varmt emne og alle prøver at følge toget, uden at tænke på der er en dag i morgen, som vi også gerne skulle havde råd til. Nu skal vores hårdt opsparet kr. Som vi er tvunget til at betale også foræres til Mette Frederiksen, så hendes politiske ambitioner kan blive opfyldt, uden man som den betalende har noget at skulle havde sagt. Det er ved at være plat at være Dansker.
Det er selvfølgeligt vigtigt vi tænker os om når vi bruger energi og forbruger plast, men det bør gøres ud fra et mere fornuftigt økonomisk synspunkt
23-09-2019 19:59
Jakob
★★★★★
(9287)
­


Vil du hellere, at din pension bliver investeret i en oliekilde, som snart løber tør, eller hvad er det, som du præcist gerne vil lokke dine medinvestorer til at gøre i stedet..?



­
23-09-2019 21:11
btj
☆☆☆☆☆
(2)
Helt enig, olie forsvinder, derfor alternativ energi, men det skal ikke være på en dag. Lad teknik og økonomi hænge sammen og ikke en modesag med politik
24-09-2019 01:10
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
btj skrev:
Nu skal vores hårdt opsparet kr. Som vi er tvunget til at betale også foræres til...


Nu er det jo ikke penge, staten mangler. Men de fleste har alt for mange penge.
Det er ikke godt for klimaet. Til helvede med økonomien.



.


24-09-2019 19:26
Jakob
★★★★★
(9287)
­



@btj

Jeg tror ikke, at du behøver at være bekymret. Det er heldigvis ikke crank, der er økonom i pensionskasserne.
Og hvis klima og økologisk bæredygtighed er en modesag, så er det nok den mest stabile og længst varende mode, som tænkes kan.
At det går hånd i hånd med politikken bør også være en betryggelse.

Min bekymring går nærmere den anden vej, at jeg ikke er helt rolig ved, at fløden fra den grønne energi skal skummes af pensionister.
Hellere danske pensioner end udenlandske hajer, men alligevel.
Jeg mener f.eks. nok, at de gener, som en nødvendig udbygning af landvindmøller vil påføre folket også skal skæppe i kassen til folket og kunne reguleres af folket.
Med andre ord bør landvindmøllerne i mine øjne ejes af staten og fortjenesten ikke blot foræres væk til private og udenlandske investorer, som står på nakken af hinanden for at komme til fadet.




­




Deltag aktivt i debatten Pensionkasserne 350 mill:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik