Husk mig
▼ Indhold

Pensionsbranche og politikere - se her!

Side 2 af 2<12
26-06-2025 16:17
Jørgen Petersen
★★★★★
(6805)
Det løser man med de almindelige reguleringsmekanismer, som man har. Man skal bare være klar over, at indskrænkninger i landbrugsproduktionen af den ene eller anden årsag, koster penge.
30-06-2025 14:01
Euro
★★★★☆
(1545)
De almindelige mekanismer virker ikke, derfor foreslår jeg en ny måde at få det til at fungere på.

Men jeg kan ikke udelukke at der kunne være andre mekanismer du synes bedre om, men så synes jeg du skulle være lidt konstruktiv og fortælle hvad du vil se som en bedre løsning for alle.

Men med mit forslag om 3% til pensionsbranchen hvoraf PB betaler 15% i skat, så koster det staten 2,5%. Men de kunne da vælge at betale landmanden 45000kr./Ha som de låner i dagens obligationer til en ÅOP omkring 4% som betyder udgifter til renter og afdrag omkring 4000 i 20år (hvilket havde været 3750 til PB, hvoraf de 1750kr. forventes at blive betalt i skat ved udbetaling, så ved PB som ejer forventes det at koste 2000 hvert år.).

Men så vil landmandens omsætning falde med 30% og renter og afdrag falder ganske vidst med 30%, men alle andre udgifter er uændrede, så landmanden overskuds evne vil falde med det forslag.

Så derfor er mit første forslag bedre.

PS. med de reguleringsmekanismer som denne uduelige regering benytter alle steder, så er antallet af økologiske Ha i Danmark faldet fra 11% i (tror det var) 2015 til 6% i 2024, og landbrugets udledning af PFAS til vores drikkevand stiger hvert eneste år, og vores hav områder er ved at dø bl.a. pga kvælstof og fosfor forurening fra landbruget.
30-06-2025 16:52
Jørgen Petersen
★★★★★
(6805)
Med hensyn til brugen af gødning og plantebeskyttelsesmidler, så er det en politisk afvejning. På den ene side er det miljøhensynet og på den anden side er det hensynet til såvel landmændenes økonomi som landets økonomi.

Det er ikke korrekt hvad du skriver om at vores have er ved at dø bl.a. p. g. a. kvælstof og fosfor forurening fra landbruget.

Som tidligere nævnt, så der masser af skarv, sæler og marsvin i vore farvande. De lever af fisk, så de ville ikke være her hvis alle fiskene var væk.
Side 2 af 2<12

Deltag aktivt i debatten Pensionsbranche og politikere - se her!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Vore Politikere22424-07-2023 11:35
Danske politikere er parat til at aflive sæler326-03-2019 19:24
Forskere som politikere?2002-11-2010 13:13
Artikler
Samtale med politikere
NyhederDato
Amerikanske politikere spiller sikkerhedsargumentet15-09-2009 06:04
Svenske politikere vil stoppe flytrafik med skat25-08-2008 07:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik