Husk mig
▼ Indhold

Persontransport efter Coronakatastrofen


Persontransport efter Coronakatastrofen21-07-2020 14:19
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Hvilke tekniske og konstruktive ændringer af transportmidler er der behov for at indføre for at kunne undgå smittespredning af den vej under en pandemi, og hvordan kan det gøres, så det samtidigt styrker både klima- og miljøpolitikken..?



­
02-08-2020 16:11
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Når stat og kommuner snart skal indkøbe nye EL-biler, så bør det nok være et absolut krav, at der medfølger adskilte kabiner, hver med eget varme- og ventilationssystem.



Det må blive en betydeligt vanskeligere omgang at indrette tog, busser og fly.




Ser vi på togdriften, så tales der meget om højhastighedstog, som fordrer nye kørebaner, og som vil koste mange milliarder, uden umiddelbart at give større sikkerhed imod smitte.
Jeg tror måske, at der fokuseres alt for meget på høj hastighed og for lidt på komfort. Der er måske behov for at tænke helt nyt og anderledes.




Kunne man evt. montere en skinne mere midt på de gamle togbaner, så der bliver to kørebaner til "minitog", som er så små, at de kan krydse hinanden uden at støde sammen..?


Jeg ved ikke, om man kan læse tegningen, men den skal forestille togbanen i tværsnit, og de to røde pletter er EL-kabler, som er anbragt på hver side af den nye skinne i midten.


­
Tilknyttet billede:

13-08-2020 14:08
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Mine hjælpeløse skitser skal kun vise princippet.
I virkeligheden er der nok ikke plads til to personer i bredden i hvert køretøj, og det vil næppe heller være en fordel for at undgå smitte.

Før Transportministeren tager stilling, må han nok heller spørge Elon Musk, om han har lyst til at bidrage med konstruktiv inspiration.



­
Tilknyttet billede:





Deltag aktivt i debatten Persontransport efter Coronakatastrofen:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik