Husk mig
▼ Indhold

Pesticider i grundvandet



Side 2 af 2<12
02-02-2012 19:18
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Jeg vil gerne svare dig med et citat, som jeg har lånt af Bo Carslund-Sørensen her på Klimadebat.dk

"Jeg kan godt lide, når du vrider usandheden så langt, at alle kan få øje på den".

I følge dine oplysninger, burde vi alle sammen for længst være døde af den ene eller anden slags forgiftning. Men vi lever altså fortsat, og den gennemsnitlige levealder her i landet, så vel som i vore nabolande, er fortsat stigende.

Jeg ved ikke om du selv tror på det du skriver? Vi andre gør i hvert tilfælde ikke.
03-02-2012 10:06
Jakob
★★★★★
(9213)
.




@Jørgen Petersen


Hvem er "Vi andre"..?

Jeg er ligeglad med, om du tror på mig.
Jeg har hverken tillid eller forventninger til dig.
Du har for længst gjort det klart for mig, at dit primære mål er at forplumre debatten til fordel for din hellige ko: det frie marked.


Men jeg har altså ikke skrevet noget om, at vi alle skulle være døde.
Og kan du ikke dokumentere, at jeg er kommet med oplysninger, som skulle have den konsekvens, at vi alle skulle være døde, så er det oplagt dig, der har et problem med sandheden.


Børn får måske bare lidt vanskeligere ved at følge med i skolen, hvis de er blevet kviksølvforgiftede eller er blevet ramt af ADHD, fordi de har spist føde fra forgiftet jord.
Børn dør heller ikke straks af at blive hormonforstyrrede, så de fysisk bliver kønsmodne voksne som 9 årige.
Man dør heller ikke straks af at være blevet gjort steril.
Man dør heller ikke straks af allergi.
Osv. osv...

Det gennemgående træk er altså nærmere en risiko for betydeligt lavere livskvalitet og mere behandling og et dummere og mere omkostningstungt samfund.
Men desværre også en ukendt stor risiko for endnu værre konsekvenser på sigt.


Derforuden er der en lang række andre ting, som påvirker den gennemsnitlige levealder, og som intet har med vandforurening at gøre. F.eks. kampagner imod rygning og mere sikker trafik.
Vi er også blevet bedre til at helbrede kræft, så forgiftninger, der giver kræft, behøver ikke mere være så dødelige.
Så miljø- og vandforgiftningens alvor kan altså ikke måles simpelt på levealderen.


Det er ikke fordi jeg tror, at den slags gør indtryk på dig, men blot for at gøre det klart for "Vi andre", at det er dig, der er utroværdig og ved for lidt.
Alle mine vigtigste oplysninger vedrørende risici i forbindelse med vandforurening kommer i øvrigt ikke kun fra mig, men er dokumenterede, og det ville du opdage, hvis du læste mine henvisninger, før du svarede arrogant og bedrevidende uden noget at have det i.




.
03-02-2012 16:15
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvem er "Vi andre"..?


@jakob

En gruppe af debattører på Klimadebat.dk med et lidt andet intellektuel ståsted end dig! Herunder en gruppe som har en lidt anden tilgang til hvad der er realistisk muligt omkring energiløsninger som erstatter fossilenergi, og det under hensyntagen til et lands produktionsevne (BNP)
Redigeret d. 03-02-2012 16:16
03-02-2012 16:25
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Når du skriver således:

"Det bedste man kan gøre er nok fortsat at fraråde folk at få børn i dette land, hvor industrien og det frie marked har taget magten fra mennesket og forgiftet både vand, jord, føde, klima, legetøj, sutteflasker og moral, og hvor intet ser ud til at kunne standse dette eklatante vanvid, som primært kun har gavnet meget kortsigtede økonomiske gevinster for små udvalgte grupper i samfundet"

Så må vi godt gøre grin med dig!!!!!
03-02-2012 18:43
Morten Riber
★★★★★
(2298)
delphi skrev:
Hvem er "Vi andre"..?


@jakob

En gruppe af debattører på Klimadebat.dk med et lidt andet intellektuel ståsted end dig! Herunder en gruppe som har en lidt anden tilgang til hvad der er realistisk muligt omkring energiløsninger som erstatter fossilenergi, og det under hensyntagen til et lands produktionsevne (BNP)


Jeg tilslutter mig fx gerne...



Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
04-02-2012 14:24
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg tilslutter mig fx gerne


JA! Der er jo de rigtige debatører og med de helt rigtige holdninger på Klimadebat.dk og så de andre..

Redigeret d. 04-02-2012 14:25
04-02-2012 20:50
Jakob
★★★★★
(9213)
.





Jeg ved ikke, hvorfor jeg kommer til at tænke på tre små grise med krølle på halen, der danser glædespolka over at kunne gøre grin med forurening, som gør andre syge.
Det appellerer ikke ligefrem til min form for humor, og det er egentlig ikke fordi, at jeg har noget imod grise.
Jeg kommer også til at tænke på en Labrador Retriever, som gik så meget sammen med svin, at den til sidst selv fik lært at grynte.




@Jørgen Petersen


Det kan godt være, du synes, at det er sjovt, at folk bliver syge af forurening, og at det er morsomt, at det kan demotiverer folk til at få børn.
Men efter min mening er drikkevandsforureningerne i Danmark legaliserede forbrydelser imod menneskeheden i den helt alvorlige ende. Intet mindre.
Der er ligesom med klimaforurening tale om skader, der først viser sig senere, og som vi ikke kan se en ende på igen.
Ser du på penge, så tror jeg nok også, at du ville finde det mindre sjovt, og dit smil ville stivne, hvis det var dig selv, der havde udsigt til en udgift på mere end 100.000 kr, fordi andre havde forgiftet din brønd, så du ikke mere måtte bruge den.
Men så længe du i den forbindelse åbenbart bedst finder glæden ved at fornægte andres ulykke, og du finder det sjovt uden dokumentation at beskylde ærlige mennesker for at tale usandt, så er der ikke noget håb for dig i mit verdensbillede. Du er blot endnu et ubehageligt hul i den i forvejen ufremkommelige vej til et mere bæredygtigt samfund.




.
05-02-2012 11:47
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Du er kortsagt umulig at tage seriøs. Du fører skræmmekampagne imod både det ene og det andet. Jeg glemmer eksempelvis ikke, da du på et tidspunkt skrev, at vi kan forvente havvandsstigninger på op til 70 meter på grund af CO2-udledningen.

Til svarende taler følgende af dine udsagn også for sig selv:

"Det bedste man kan gøre er nok fortsat at fraråde folk at få børn i dette land, hvor industrien og det frie marked har taget magten fra mennesket og forgiftet både vand, jord, føde, klima, legetøj, sutteflasker og moral, og hvor intet ser ud til at kunne standse dette eklatante vanvid, som primært kun har gavnet meget kortsigtede økonomiske gevinster for små udvalgte grupper i samfundet"

Jeg vil her gerne sige, at miljøet i Danmark, og for den sags skyld vore i nabolande, har det rigtigt godt. Miljøet er således langt bedre i dag end det var før i tiden.

Hvordan var miljøet ekesempelvis i byerne inden de blev kloakeret?

Hvordan var luften i storbyerne til bage i tiden, hvor alle fyrerde med kul og brunkul i hver deres små private kakelovne?

Selvfølgelig er der altid mulighed for forbedringer, men at sige, at miljøet her i landet er helt af h... til, hører ingen stæder hjemme.

En mand der råbe ulven kommer, ulven kommer, ulven kommer hele tiden, kan man ikke tage seriøst. Når ulven så endelig kommer, er der ingen der tror på ham.
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Pesticider i grundvandet:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Bærerdygtig Landbrugs syn på pesticider204-05-2017 09:43
Flere Pesticider ?012-01-2017 12:40
Brugen af pesticider i USA og Vest-Europa011-12-2016 13:04
Pesticider, sædkvalitet, kønsraten og misdannelser ved fødsler i Danmark002-11-2016 11:25
NyhederDato
Luftens CO2 gør grundvandet surt20-11-2008 09:11
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik