Husk mig
▼ Indhold

Phytophthora - Millioner af træer angribes og dør af denne svampelignende alge


Phytophthora - Millioner af træer angribes og dør af denne svampelignende alge07-01-2015 23:30
TheWonderer09
☆☆☆☆☆
(2)
Millioner af træer og planter i Californien(USA)-Australien-Europa m.fl. er hårdt ramt af Phytophthora, der angriber rødder, bark, grene og blade.

I Storbritannien er der fældet ca. 6 millioner store træer de seneste 4 år p.g.a Phytophthora. Vi har fået et ubehageligt besøg i DK og Phytophthora spreder sig agressivt.

Phytophthora er specielt aktiv og spredes i lunt vejr med nedbør. Der kan være 1 million svampesporer pr. kvadrat meter.

Kun få danskere har igennem de seneste år prøvet at sætte focus på denne alvorlige trussel, heriblandt Plantepatolog Kirsten Thinggaard med speciale i Phytophthora (Phd.), desværre uden ret meget omtale i medier og hos de ansvarlige institutioner.

Undertegnede har (i min fritid) undersøgt div. lande og eksperters erfaringer med Phytophthora og lavet den første danske hjemmeside om Phytophthora, samt indspillet og udgivet musik om samme emne. Hjemmeside og musik kan opleves ganske gratis, værsågod. Oplev de mange fotos fra DK og andre lande - find de mest interessante links til eksperterne, incl. videoer.

www.thewonderer09.com

I værste fald risikerer vi at miste næsten alle træer i løbet af få årtier.

Mvh. ufaglært gartner, John Justesen


JLJ
08-01-2015 09:42
kfl
★★★★★
(2167)
Ganske interssant - håber at jeg får tid til at studere emnet på et tidspunkt.
27-01-2015 21:25
TheWonderer09
☆☆☆☆☆
(2)
Phytophthora (www.thewonderer09.com) Website er nu opdateret for perfekt visning på alle platforme: PC, smartphones og tablets.
Website er opdateret med Fotos fra UK og link til deres foto bibliotek, samt et link til rapporter om tilstanden i diverse lande.

Mvh. John




Deltag aktivt i debatten Phytophthora - Millioner af træer angribes og dør af denne svampelignende alge:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Danmark planter træer1820-09-2019 07:48
NyhederDato
Træer giver energi uden at brænde10-10-2008 09:02
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik