Husk mig
▼ Indhold

Plant flere GRØNNE BLADE og lad din have være VILD MED VILJE! ;o)


Plant flere GRØNNE BLADE og lad din have være VILD MED VILJE! ;o)10-12-2015 11:28
Anna
☆☆☆☆☆
(8)
Det er jo meget enkelt: alle blade omdanner CO2 til Ilt.
Det er både det mindste lille blad, rødkålsblade, alger, mosser, osv osv.

Så vi skal ud og plante en masse planter af alle slags og i mange etager. Dem der allerede står der, skal vi naturligvis lade stå i fred.

Kig i dit grønne område, i din egen have, kig på hver plet bar jord, og plant noget.
Spørg kommunen hvorfor de beskærer så meget? Hvorfor de bruger et monster af maskine, der kvaser alt grønt i vejgrøfter og helt ned i jordhøjde. Ikke mange chancer for overlevelse der for diverse smådyr.
Hver gang vi beskærer, frigører vi noget af den CO2, som er bundet i blade og grene. Ikke særlig smart! ;o)

På kirgegårdsdiget i min by, et smukt gammelt dige med masser af vilde urter, har man for nylig fjernet al det grønne og sået til med græs... Æv, endnu en smuk og CO2-nedbrydende 'fabrik' er væk og skal først gendannes og vokse til.

Hvorfor opfører offentlige gartnere og ligende folk sig direkte imod natur-fornuft og biologisk viden? Det må vi gerne, her og nu, hjælpe dem med at ændre.
Skriv gerne til din lokale kommune og spørg til deres vedtagelser omkring grønne områder.
Sprøjtes der? Er der kvashegn og kvasbunker til pindsvin og andre smådyr, herunder gærdesmutten (det mest nuttede dyr jeg ved ;o)
Eller kører man langt med gren-'affald' og fjerner værdifuld plantemateriale fra deres lokale biotop (biotop=levested)?
Er kommunens Park og Vej opmærksomme på vild naturvenlig beplantning så mange steder som muligt? Bruger man kort sagt den biologiske viden, der er tilstede i enhver kommune?

Alle grønne områder skal naturligvis være VILDE MED VILJE ;o)

Rigtig god bæredygtig grøn naturvenlig livskraftig dag med masser af livsglæde til alle ;o)

Fra den grønne livskunstner og pædagog, Anna
Deltag aktivt i debatten Plant flere GRØNNE BLADE og lad din have være VILD MED VILJE! ;o):

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
CO2 is plant food – Greening og Browning4818-08-2020 17:54
Plant pil701-04-2008 20:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik