Husk mig
▼ Indhold

Prisen på CO2-kvoter


Prisen på CO2-kvoter02-01-2010 15:40
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Er der nogen, evt. med erfaring inden for børshandel, der kan hjælpe mig med, hvor den aktuelle pris for CO2-kvoter (foreløbig EUA: European Union Allowances) kan findes? Hvis det på nogen måde var muligt, havde jeg nemlig tænkt mig at indsætte en graf på http://www.klimadebat.dk/grafer_diverse.php i stil med den for aktuel oliepris.

Det lader dog ikke til at være noget, der figurerer på almindelige sider med aktiekurser, selvom det jo efterhånden er blevet et stort mål for diverse investeringsspekulanter.
Den aktuelle udvikling i CO2-prisen er dog også interessant for os, der ikke har penge involveret i foretagendet. Den giver f.eks. et spændende indblik i markedets reaktion på klimaforhandlinger og fiaskoer som den, vi så i København. Læs f.eks. her.
02-01-2010 15:54
Kosmos
★★★★★
(5370)
Er der nogen, evt. med erfaring inden for børshandel, der kan hjælpe mig med, hvor den aktuelle pris for CO2-kvoter

- min ikke mernild kan hjælpe her?: Måske 'chefen' holder et rask lille nytårsudsalg, så hvis du har nogle ledige investeringsmidler...?!
02-01-2010 16:18
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Branner

Du kan prøve her:

http://www.climex.com/trade-statistics.aspx
02-01-2010 18:12
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Branner

England og Europa, samt Skandinavien er på vej mod en usædvanlig kold januar og februar.... måske skulle du istedet lave en graf over prisen på VEJSALT.

Godt Nytår
03-01-2010 02:28
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@Kosmos
Mig bekendt gør Al Gore sig ikke i direkte salg af kvoter. Der fulgte ikke engang nogen med i det signerede eksemplar af hans nye bog, jeg har stående i reolen. Men måske til særligt udvalgte trosfæller?


@Boe
Tak, jeg vil se på det...

@GLAR
Godt nytår!
Jeg håber da også på en rask isvinter, hvilket sagtens burde kunne lade sig gøre, også med den halve eller hele grads gennemsnitlige temperaturstigning, Danmark ser ud til at have oplevet i forhold til 40'erne, hvor krigsvintrene raserede.
Men den snak hører vist til under kategorien Vejret...
Lidt mere off topic i forbindelse med isvinter kan læses her! Hvis dén vinter gentager sig, skal jeg nok love at indføre opdaterede grafer over prisen på vejsalt.
Indtil da vil jeg hellere bruge kræfter på at opstøve CO2-kvoteprisen.
Redigeret d. 03-01-2010 02:29




Deltag aktivt i debatten Prisen på CO2-kvoter:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Nyt vindenergi firma presser prisen718-11-2023 23:11
Prisen for bekæmpelsen af CO2-udledningen112-12-2017 21:03
Bedst til prisen?117-10-2015 12:04
NyhederDato
Prisen på solceller styrtdykker14-05-2011 22:01
Japans atomkrise sender CO2-prisen op15-03-2011 10:27
Elbiler skal sælges på prisen – ikke klimaet28-10-2009 09:24
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik