Husk mig
▼ Indhold

Problemer med serveren


Problemer med serveren30-12-2016 16:05
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Der har midt på dagen i dag været problemer med cachen på webserveren. Det betyder, at serveren i en times tid gemte midlertidige sider for at spare ressourcer - og præsenterede disse sider for andre besøgende.
Selvom det i sjældne tilfælde har lignet, at man var logget ind som en anden bruger, har dette ikke været tilfældet. Siden har IKKE været hacket.

Problemet burde være løst nu, og alt skulle virke som det plejer. Hvis I fortsat støder på mærkværdigheder, og I ikke kan logge ind, så send gerne en e-mail til klimadebat@klimadebat.dk.

Godt nytår!
13-01-2017 18:43
Jakob
★★★★★
(9185)
­­
­



Det er nok banalt for alle, der kender lidt til internettet. Men man kan måske alligevel ikke for ofte minde om, at det kan være en dårlig idé at have blind tillid til datahemmeligheden i et debatforum.

Man må være forberedt på, at der kan ske tekniske fejl, så privat stof pludselig bliver offentligt, som der allerede er gjort rede for.
Samtidigt må man nok også være opmærksom på, at når sådan en fejl opstår, så kan man ikke være sikker på, at det, man ser, er sandt.
Når der først er kludder i teknikken, så ved man som udenforstående ikke noget sikkert mere.
Derfor, hvis man som almindelig bruger møder noget mystik i det offentlige rum, så er det måske bedre at søge det be- eller afkræftet frem for at gå rundt og tro noget helt forkert.
Hvordan andre forholder sig, ved jeg ikke, det er blot min foretrukne tilgang.





­
­
13-01-2017 18:58
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­­


Det er nok banalt for alle, der kender lidt til internettet. Men man kan måske alligevel ikke for ofte minde om, at det kan være en dårlig idé at have blind tillid til datahemmeligheden i et debatforum.

Man må være forberedt på, at der kan ske tekniske fejl, så privat stof pludselig bliver offentligt, som der allerede er gjort rede for.
Samtidigt må man nok også være opmærksom på, at når sådan en fejl opstår, så kan man ikke være sikker på, at det, man ser, er sandt.
Når der først er kludder i teknikken, så ved man som udenforstående ikke noget sikkert mere.
Derfor, hvis man som almindelig bruger møder noget mystik i det offentlige rum, så er det måske bedre at søge det be- eller afkræftet frem for at gå rundt og tro noget helt forkert.
Hvordan andre forholder sig, ved jeg ikke, det er blot min foretrukne tilgang.

­


Det ene udelukker jo ikke det andet.

Ingen tror internettet er et sikkert sted, men det retfærdiggøre stadig ikke at nogle altså har gjort det og du deler disse oplysninger, gør man det gør man sig altså til en medløber der spreder det frem for at begrænse det.


Så som jeg har spurt om hvor har du fået disse oplysninger fra, du kom aldrig med en henvisning og forklaring, som vil hjælpe din troværdighed.


Hvis du mener du intet har at skjule eller har gjort må dette være nemt at forklare hvordan du har fået fat i disse oplysninger - hvor har du kopiret billedet fra? hvem har delt det du kopiret det fra osv?.
Er det et sted herinde på klimadebat.dk, for hvis det ikke er, så har du altså gjort dig til medskyldig i hackning og så nytter det ikke noget at retfærdiggøre det med at internettet ikke er et sikkert sted, det kan aldrig blive grund for selv at være en idiot.
Det heller ikke sikkert at have en 100 krone seddel i baglommen, men det giver mig jo ikke ret til at stjæle den - kan du se logikken.

Så hver vendelig at forklare hvordan du har skaffet dig oplysninger om Jørgen Petersens indbakke og private beskeder, nogle må have hacket sig ind og de skal stoppes uanset hvad så kan man fordømme dem der spreder og misbruger det sammentidlig, frem for at bekæmpe det.
for mig at se har du gjort dig medskyldig i denne gerning allerede ved at sprede indhold fra ulovlig hackning af en debattørs profil, var du ærlig efter at hindre havde du sat en stopper for det hvor du stødte på det, ved fks at skrive herinde, gør brugeren opmærksom på det, eller kontakte Jeppe Branner, men du vælger at sprede det, hvilket så viser du ikke er bedre end hackeren vi stadig ikke ved hvem det er - personligt har jeg svært ved at stole på dig så længe du ikke kan vise hvor du har fået billedet fra, der er kun to muligheder, enten har du selv været den der er brudt ind og snuset rundt på Jørgen Petersens profil eller har fået det af en anden på en eller anden måde, enten af en person der måske kan være hackeren.

Der meget få muligheder så længe du tavs om kilden og ikke afsløre hvor du har det fra, så stiger min mistanke omkring dig, uden at kunne bevise det.
Mvh.
Redigeret d. 13-01-2017 19:05
13-01-2017 19:11
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Men har sendt en besked af sted til Branner i håb om at komme til bunds i det her og få det stoppet, det krænkende at der sider nogle herinde der føler det nødvendigt at bryde ind i andres log ind profiler.
For hvad kan disse personer ikke ellers finde på? jeg mener når man er grov nok til at bryde ind på en andens profil, så kan man da næsten finde på hvad som helst, og der står trods alt profiler som er personlige og private.

Derfor ser jeg det som en betydelig krænkelse af mig, brugeren og denne debatside, håber der sider en person et sted med en dårlig samvittighed.

Mvh.
Redigeret d. 13-01-2017 19:18
13-01-2017 19:18
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
christian >

branner har jo, herover, forklaret det tekniske problem den 30. december. Nu gentager Jakob det endda for dig. Du behøver såmænd bare lige at læse det.

Jeg kunne heller ikke dy mig og tog da nogle billeder af dine beskeder, må jeg indrømme.




.
13-01-2017 19:20
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

På den måde, som du opfører dig på, kan man kun sige, at du må være syg i hovedet. Mindre kan ikke gøre det. Lige så snart der der er en sikkerhedsbrist, så udnytter du den til at gå ind på min profil, og herfra videregive information om min private korespondance med christian-roskilde. Dette har du således gjort i nat. Kun en person som er mentalt afstumpet eller syg i hovet, kan finde på sådan noget.

Ud fra din både vanvittige, tåbelige og komplet uacceptable opførsel må man således konkludere, at du er kommet i meget alvorlige problemer. Problemer som du åbentlyst ikke er i stand til at håndtere.

Det bliver således mere og mere åbenlyst for enhver, at du er kommet så langt ud i dine fanatisk-religiøse-alarmistiske holdninger, at du ikke kan klare at blive konfronteret med de faktiske forhold. Eksempelvis kan du ikke klare, at blive konfronteret med den åbenlyse kendsgerning, at vores CO2-udledning har gjort denne klode væsentligt grønnere og væsentligt mere fordig, og at denne udvikling har været en stor fordel for såvel mennesker som dyr.

Kan man ikke klare at blive konfronteret med rene fakta, så har man et meget alvorligt problem. Et problem så stort, at du burde tage alle dine holdninger op til revurdering. Din både vanvittige, tåbelige og komplet uacceptable opførsel taler således for sig selv.
13-01-2017 19:24
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg kan ikke andet end gentage igen og igen: Afbrænding af fossil energi skaber grøn vækst. Det vil sige masser af grøn plantevækst. Plantevækst er da om noget grøn vækst.
13-01-2017 19:30
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
crank skrev:
christian >

branner har jo, herover, forklaret det tekniske problem den 30. december. Nu gentager Jakob det endda for dig. Du behøver såmænd bare lige at læse det.


.



Jeg har ikke set nogle uddybende forklaring om denne hændelse, jeg har set min og en andens sammentale på en privat profil blevet lægget, manden kunne ikke vise hvem og hvordan han har fået fat i det, jeg ser således ingen troværdig forklaring og regner ikke med at få den af jacob.
Havde han gjort det til at begynde med og fremlagt alt var der måske ikke en så stor konflikt.

Jeg kunne heller ikke dy mig og tog da nogle billeder af dine beskeder, må jeg indrømme.



Jo er godt klar over du en af den slags mennesker der snuser rundt i folks private sager og tager billeder af ens beskeder og det nok heller ikke helt efter bogen at gøre den slags, men det siger utroligt meget om dig som person, du måske også den slags mennesker hvis de kan få koden til folks dankort gør det? fordi du ikke kan dy dig.

Men så derefter at lægge dem ud offentligt så har man uden tvivl brudt alle regler, det gør man nemlig ikke skal jeg sige dig, og det netop hvad jacob har gjort, det kan jeg godt gå videre med og det samme med dig hvis du spreder private ting herinde.
For jer er det måske en kamp om moral og hygge med at tro i udstiller folk, for mig er det retten til have private oplysninger i fred og bekæmpe folk der misbruger den slags til egen fordel, det kriminelt kære ven og tro mig jeg gør alt for at stoppe jer hvis det er på lovlig vis vel og mærke, ved ikke om det kan lade sig gøre, men vil klart forsøge, det utilgiveligt at folk har oplysninger de efter smag og behag kan bruge herinde i debatter så de liiige kan tryne modstanderen mere ved at lave falske anklager.
Det er præcis den taktik jacob benyttede, så der er åbenbart en tro på fra jacob og cranks side at den slags er i orden, og dermed har vi to skribenter der ingen respekt har for sidens retningslinjer, lovgivningen, respekt for andre mennesker og skyer ingen midler for at nå deres mål om de så skal bryde ind på andres profiler og gemme oplysninger når chancen byder sig så de kan misbruge dem på den mest afskyelige måde.

Du ligesom jacob gak i låget og burde smides ud af dette fora sammen med jacob, retningslinjerne burde muliggøre dette allerede

Mvh.
Redigeret d. 13-01-2017 20:15
13-01-2017 19:30
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Jørgen Petersen skrev:
Jeg kan ikke andet end gentage igen og igen: Afbrænding af fossil energi skaber grøn vækst. Det vil sige masser af grøn plantevækst. Plantevækst er da om noget grøn vækst.


Nemlig Jørgen. Har du ikke sagt det før? Grønkål er et godt eksempel.





.
13-01-2017 19:35
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ crank

Spis du bare noget mere grønkål. Det er sundt.
13-01-2017 19:37
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jørgen Petersen skrev:
@ Jakob

På den måde, som du opfører dig på, kan man kun sige, at du må være syg i hovedet. Mindre kan ikke gøre det. Lige så snart der der er en sikkerhedsbrist, så udnytter du den til at gå ind på min profil, og herfra videregive information om min private korespondance med christian-roskilde. Dette har du således gjort i nat. Kun en person som er mentalt afstumpet eller syg i hovet, kan finde på sådan noget.

Ud fra din både vanvittige, tåbelige og komplet uacceptable opførsel må man således konkludere, at du er kommet i meget alvorlige problemer. Problemer som du åbentlyst ikke er i stand til at håndtere.

Det bliver således mere og mere åbenlyst for enhver, at du er kommet så langt ud i dine fanatisk-religiøse-alarmistiske holdninger, at du ikke kan klare at blive konfronteret med de faktiske forhold. Eksempelvis kan du ikke klare, at blive konfronteret med den åbenlyse kendsgerning, at vores CO2-udledning har gjort denne klode væsentligt grønnere og væsentligt mere fordig, og at denne udvikling har været en stor fordel for såvel mennesker som dyr.

Kan man ikke klare at blive konfronteret med rene fakta, så har man et meget alvorligt problem. Et problem så stort, at du burde tage alle dine holdninger op til revurdering. Din både vanvittige, tåbelige og komplet uacceptable opførsel taler således for sig selv.


Jørgen du kan ikke få en dialog med dem, du kan se med Crank du bare fodre ham endnu mere og gejler ham op til at trolde dig endnu mere.

Kernen er jacob og crank har snuset rundt på min og din profil og åbenbart gemt oplysninger der fra og yderligere som jacob deler det offentligt.

At ingen ønsker at gøre noget ved dette er ubegribeligt.


Mvh.
Redigeret d. 13-01-2017 19:43
13-01-2017 19:40
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg kan kun sige, at der er nogen som ikke kan tåle at blive konfronteret med fakta. Jeg behøver ikke at nævne navne.
13-01-2017 19:50
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jørgen Petersen skrev:
Jeg kan kun sige, at der er nogen som ikke kan tåle at blive konfronteret med fakta. Jeg behøver ikke at nævne navne.


Jeg syntes bare deres troværdighed og mit syn på dem som person er dalet gevaldigt.
man har et stort problem hvis man som crank tager billeder af ens private beskeder, og som jacob deler dem, jacob er ude og rode i lovbrud, Crank ved jeg ikke.

Men som sagt, har kun forsøgt at få administrator på banen, virker det ikke så har jeg undersøgt om det muligt at foretage en anmeldelse, og gør det uden tvivl med både jacob og crank hvis muligheden er der, fordi sådanne her ting her er utilgiveligt.

God aften til dig.

Mvh.
13-01-2017 19:54
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
christian-roskilde skrev:
.. om det muligt at foretage en anmeldelse, og gør det uden tvivl med både jacob og crank hvis muligheden er der, fordi sådanne her ting her er utilgiveligt.



Hvis du kan give mig en email adresse, kan jeg godt sende billederne til dig. Så kan du jo bruge dem som bevis?



.
13-01-2017 20:02
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
crank skrev:
christian-roskilde skrev:
.. om det muligt at foretage en anmeldelse, og gør det uden tvivl med både jacob og crank hvis muligheden er der, fordi sådanne her ting her er utilgiveligt.



Hvis du kan give mig en email adresse, kan jeg godt sende billederne til dig. Så kan du jo bruge dem som bevis?

.


Ellers tak, og har du ikke set min mail imens du snusede rundt på min profil? har du ikke allerede gemt min mail adresse? eller søgt på den?, du lader ikke til at have noget problem med at gøre den slags.

At du finder det morsomt at udnytte et problem med debatsiden at side og grave i folks profilser og gemme det, viser tydeligt for mig du har en brist på øverste etage og hvad for et slags menneske du i virkeligheden er - så tak for at bekende kulør, som fortæller mig du et menneske der ingen respekt har for andre personer, der skal noget af en brist til før det kan lade sig gøre.

Selv kunne jeg ikke drømme om at gøre den slags hverken mod dig eller jacob eller nogle som helst, har da respekt i livet, jeg ville føle mig beskidt hvis jeg var dig og jacob, men det er jeg heldigvis ikke.

Men hvor er det altså bare fryd, i har afsløret jer selv og jeres sande jeg, det kan du takke din gode ven jacob for, han dummede sig gevaldigt med at dele de oplysninger han havde fundet ved at snuse rundt på Jørgen Petersens profil og at han har gemt dem, det virkelig en bommert af de store, havde han ikke gjort det havde vi ikke fået at se hvad du Crank og Jacob er for nogle typer og bekræfter hvad jeg og andre tidligere har sagt i nogle bøller og trolde der ingen midler skyer for at nå jeres mål her i klimadebatten og det er at feje alle i ikke kan lide væk, da han ævler om lovbrud og greenwash men selv har være på kanten af loven her.
i er nogle nyttige idioter for jer selv.

Noget har jeg fået ud af det, nemlig at se hvem dig og jacob i virkeligheden er og føj hvor jeg græmmes.

Mvh.
Redigeret d. 13-01-2017 21:01
13-01-2017 20:33
crankProfilbillede★★★★★
(2452)
Nu er det igen nok, christian! Jeg svarer dig herefter kun i broktråden:
http://www.klimadebat.dk/forum/broktraad-off-topic-d9-e3145.php#post_57790



.
13-01-2017 20:43
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
christian-roskilde har fuldstændig ret. Jakob og crank er fuldstændigt afsløret. Jakob og crank kan ikke klare sig med saglige argumenter, derfor forfalder de til denne både vanvittige og tåbelige adfærd. Det er lige så sørgeligt som det er sandt.
13-01-2017 20:50
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Tror jeg ramte et ømt punkt der og ramte rigtigt også
men har ikke tænke mig at lade dig bedrive censur og lade dig sætte dagsordnen hvor debatterne skal føres når de ikke længere passer i dit eget kram, du må tage det som et voksent menneske hvor debatten er og når du selv indrømmet at have krænket min private profil lader jeg dig ikke stikke halen mellem bene eller gøre som du vil, glem det.

Du skriver:

Crank skrev: Jeg trækker hermed mit tilbud til dig tilbage, christian-roskilde.
Og må igen forlange, at yderligere brok med dig foregår her i denne tråd.


Det sjovt du kalder det brok - jeg vil kalde det relevant brok over du udnytter en chance hvor der problemer på debatsiden bryder ind på min profil og tage billeder og gemme dem til hvilket formål har du da ved at gemme billeder hvis du ikke skulle bruge dem?, det jo kun tydeligt du søger efter noget du kan misbruge som jacob mod min person her i debatten, når den som her går mod dig, så hvis du mener det brok at jeg syntes det forkert og du sammen med jacob har afsløret jer selv, så har vel ikke ramt ved siden af når jeg siger i har afsløret jer selv som person og hvad i er for nogle typer og hvad i gør når chancen for at snuse rundt i andres private profiler der ikke er jeres byder sig og at i gemmer dem, personligt gemmer jeg kun ting jeg skal bruge, så det jo mærkeligt du gemmer nogle af mine beskeder i min private indbakke men vi har set jacob er villig til at dele dem offentligt, så har jeg set det jeg skal for at se hvad i er for nogle typer og hvor langt i vil gå for at sprede tvivl og stråmænd mod andre herinde, du kalder det brok - jeg kalder det krænkelse af min og Jørgen Petersens private profiler, som i intet har at gøre i og når du og jacob tager billeder og gemmer dem af beskeder i andre profiler, så har i sku bevæget jer ud på niveau hvor man kan kalde jer bedrager og tyveknægte, men sammentidlig at jeg ikke behøver at tage noget af det i siger og gør alvorligt, når jeg ser jeres beskidte arbejdsmetoder, som når jacob hiver et billed frem til at skabe et billede af Jørgen Petersen og jeg føre en dialog om at sabotere debatten og udføre greenwash altså det skulle være aftalt spil jeg deltager herinde! at man med så beskidte metoder fremsætter så forkerte anklager, siger for mig noget om personen bag og hvad i jeres fremgangsmåde og holdning til andre mennesker er i klimadebatten og hvor meget i ligger i at respektere andre mennesker, og derfor glad for ikke at omgås hverken dig Crank, eller Jacob til dagligt, i nogle skidte kale.
En ting er at være nysgerrig, men når man tager billeder af beskederne i min profil som er privat, så har det ikke noget med nysgerrighed at gøre længere, men andet og mere personlige motivationer der ligger til grund og dette afsløret jacob ved at dele dem - nemlig til at lave stråmænd om mig og Jørgen Petersen, og misbruge de beskeder i debatten herinde som jacob har gjort.

Dig og jacob er klædt af til skinnet så man kan råbe ligesom i kejserens nye klæder: Se!!! han har ikke noget tøj på!! og dig og jacob står her i dag splitterravende nøgen som i historien om Kejserens nye klæder
tak i har redet min dag.

Nu er det igen nok, christian!


Ja nu det er også nok for mig, nu ved jeg efter din egen indrømmelse at du en respektløs bedrager, det takker jeg for at fortælle mig og mon ik der flere der vil rykkes ned i brok tråden, så ender du til sidst med at side i din egen osteklokke og snakke med dig selv om alt det du ikke kan lide og vi andre for en saglig debat, det sku fair deal! glæder mig til at du kun svare mig i brok tråden, så kan jeg ignorere den og dig.

God aften,


Mvh.
Redigeret d. 13-01-2017 21:48
13-01-2017 23:58
Jakob
★★★★★
(9185)
­




Jeg må da ellers nok sige, at I giver den gas.

Men hvis det er så forfærdeligt for jer, at en privat besked bliver vist offentligt, hvorfor reagerede I så ikke i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/retningslinjer-m-m--d8-e2926.php#post_53498

Jeg har ikke engang offentliggjort en privat besked, jeg har kun vist en oversigt, som kom frem, da jeg som så ofte før klikkede på "Beskeder".






@Jørgen Petersen

Hører du også til dem, der har et problem, hvis du ser sandheden..?






christian-roskilde skrev:
Det heller ikke sikkert at have en 100 krone seddel i baglommen, men det giver mig jo ikke ret til at stjæle den - kan du se logikken.



­Nej.
Hvis du taber en 100kr seddel inde i dette offentlige forum, og jeg tilfældigt støder på den, når jeg vil se mine beskeder, og jeg tror, at det er din, så vil jeg da nok begynde med at spørge dig, om du mangler noget.
Og siger du nej, så vil jeg måske vifte lidt med den for at hjælpe din hukommelse.
Kan du se logikken..?

Hvis nogen ønsker billedet slettet, så er det ok med mig.



­­
Redigeret d. 14-01-2017 00:40
14-01-2017 00:21
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)

Jeg må da ellers nok sige, at I giver den gas.

Men hvis det er så forfærdeligt for jer, at en privat besked bliver vist offentligt, hvorfor reagerede I så ikke i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/retningslinjer-m-m--d8-e2926.php#post_53498

Jeg har ikke engang offentliggjort en privat besked, jeg har kun vist en oversigt, som kom frem, da jeg som så ofte før klikkede på "Beskeder".


Du opgiver ikke med at forsvare dig selv hva?. ok du offentlig gjorde ikke en besked, men hele indbakken med mit navn på, så beklager min formulering, men man bliver sku gal i skralden af dine løgne og krænkelse af Jørgen Petersens profil herinde.
Men du været inde og du har vel gemt noget for at kunne vise det nu, så du er allerede rigeligt på den forkerte side, for du har intet at gøre derinde, du har ikke ret til at kopier og gemme noget fra ens profil, du har intet at gøre derinde, du en simpel bedrager og krænker over for private ting der ikke rager dig og du intet har at gøre i, ok man kan kigge og at du har været derinde kan jeg se igennem med, men når man kopiere og gemmer oplysninger så grænsen nået og især når man lægger det offentligt.

Du har stadig offentlig gjort mere end du har ret til at gøre, så spar mig for mere vrøvl, du har ingen ret til at gå ind på en andens profil lige meget hvad og kopier fra ens indbakke og lægge det ud på nettet bagefter, så hvis en kan komme ind på din mail og lægge noget eller tage lidt og offentliggøre, så det måske heller ikke en Big deal for dig? eller forfærdeligt at der bliver delt lidt fra ens profil? og det ville være i orden med dig og ville være ligeglad med det? det altså for langt ude, selvfølgelig er det forkert, det er en privat ting uanset hvad så det direkte forkert at gøre så forstå det dog.

­Nej.
Hvis du taber en 100kr seddel inde i dette offentlige forum, og jeg tilfældigt støder på den, når jeg vil se mine beskeder, og jeg tror, at det er din, så vil jeg da nok begynde med at spørge dig, om du mangler noget.
Og siger du nej, så vil jeg måske vifte lidt med den for at hjælpe din hukommelse.
Kan du se logikken..?


Fair at du sådan, godt for dig, men tro på dig har jeg svært ved, men det nu heller ikke mit eksembel.

Du skrev man ikke kan føle sig sikker på nettet som forsvar for din og cranks roden i andres profiler, var jamen nattet er ikke et sted man kan forvente er et sikkert sted og dermed skal jeg og Jørgen Petersen finde os i at nogle udnytter et problem med klimadebat.dk severen til at gå ind og snuse rundt på andres profiler.

Så mit eksempel, at bare fordi jeg går med en 100 krone seddel i baglommen og det er dumt og jeg ikke kan føle mig sikker på ingen vil tage den, er der ingen der giver dig ret til at tage den fra mig.

Det sådanne basale ting du ikke evner at forstå i mit eksempel.

nå jeg kan blive ved med og slås med dig uden det rykker noget, jo mere man besvare jo mere vrøvl for man tilbage og er som sådan ligeglad med dine svar på det fremover, jeg står blot ved det jeg har sagt her og du har afsløret dig selv, kun idioter som dig og crank går ind på andres profiler og tager billeder og gemmer oplysninger derfra og endda lægger dem, det er så har man sku et problem på øverste etage og mangel på respekt for andres private sager, og det har du vist du mangler og er villig til at misbruge om nødvendigt.

Mvh.
Redigeret d. 14-01-2017 00:37
14-01-2017 10:41
Jakob
★★★★★
(9185)
­



@christian-roskilde


Du bad selv om en beskrivelse af, hvad der er sket. Men når du får den, så skal jeg latterliggøres og svines til og trues yderligere.

Jeg forstår stadig ikke, at jeg skal føle dårlig samvittighed over at have set noget, der var offentligt tilgængeligt for alle.
Og at ville forbyde mig at tage billeder af det, der kommer op på min skærm, har jeg svært ved at tage seriøst.
Måske især, fordi jeg fik en fornemmelse af, at det også havde noget med mig at gøre.
Og hvis du tror, at jeg vil dække over noget offentligt fremvist, som tyder på sammensværgelse i debatten, så tager du fejl.

Jeg kunne selvfølgelig godt have holdt informationen skjult for dig og blot have konkluderet privat.
Og med al den ballade, du laver over det, så burde jeg måske have gjort sådan. Det havde været det nemmeste.
Men havde det også været fair overfor dig, hvis billedet havde været et falsum, som det jo måtte være, hvis du talte sandt..?
Jeg mener, at det rigtige må være at få sådan noget afklaret.
Jeg må dog af hensyn til forum nok hellere undlade det med resten, og crank er velkommen til at sende mig sin mailadresse, så vi kan udveksle.

Men nu har du sovet på det, og lad mig så vide, hvor du står i dag.
Jeg forstår godt, at du er sur. Det må være frustrerende. Men det skal have ende igen, og jeg finder det ikke holdbart, at du fortsat sviner mig til, og dine trusler må du enten gøre til alvor, eller du må trække dem tilbage. Det er ikke holdbart for ytringsfriheden eller forumstemningen, at jeg skal have dem hængende over hovedet. Kan du forstå det standpunkt..?




­
14-01-2017 11:26
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jeg holder mig fast i at sige du har sammen med Crank, vist mig en side af jer der uden grund til tilgivelse

Du bad selv om en beskrivelse af, hvad der er sket. Men når du får den, så skal jeg latterliggøres og svines til og trues yderligere.


Jamen du klædt af til skinnet, du har selv lagt standarden.

Jeg forstår stadig ikke, at jeg skal føle dårlig samvittighed over at have set noget, der var offentligt tilgængeligt for alle.
Og at ville forbyde mig at tage billeder af det, der kommer op på min skærm, har jeg svært ved at tage seriøst.
Måske især, fordi jeg fik en fornemmelse af, at det også havde noget med mig at gøre.


Nej, har også lånt min PC til nogle af de yngre familiemedlemmer somme tider, hvor de ikke har fået logget af deres facebook og andre sociale medier, det kommer jo også bare på min skærm, så det vel heller ikke fair at forbyde mig at tage billeder af deres private indhold gemme det og evt. lægge det ud offentligt - kan du ikke selv se idiotien? men den ret mener du er i orden og står ved, fair nok, så min holdning til dig ovenover helt uændret og forbliver vel sådan.

Det kan godt være jeg så skal lægge øre til, jamen christian du har noget at skjule og det har jet såmænd ikke, problemet opstår når jeg kan se folk har lavet andet end blot at snue rundt og gemt indhold fra ens private profil og du har vist mig du villig til at bruge dem.
Ville du evt. have vist noget kunne du privat havde henvendt dig til mig eller Jørgen, og spurt pænt og høfligt, det havde jeg gjort hvis jeg var dig, men tror jeg ville være ligeglad.

Det kan godt være du aldrig kommer til at indse det, det kan godt være du aldrig kommer til at forstå hvor dumt det er og det drøn hamrene forkert, men det er det og det står jeg ved.
derudover er det et problem på debatten hvis folk gør som dig, at dele ting fra ens private indbakke offentligt i debatten, syntes du misbruger det du har fundet og det finder jeg mig ligeledes ikke i, for så kan jeg se du og andre der har været måske har formål med det i har gemt.
Jeg gemmer altså kun ting på min computer jeg skal bruge, så kan man spørge hvorfor det var vigtigt for Crank og så dig at gøre det, hvis ikke havde en bagtanke med det.


Men nu har du sovet på det, og lad mig så vide, hvor du står i dag.
Jeg forstår godt, at du er sur. Det må være frustrerende. Men det skal have ende igen, og jeg finder det ikke holdbart, at du fortsat sviner mig til, og dine trusler må du enten gøre til alvor, eller du må trække dem tilbage. Det er ikke holdbart for ytringsfriheden eller forumstemningen, at jeg skal have dem hængende over hovedet. Kan du forstå det standpunkt..?


Jeg sage jeg var ved at undersøge det, men først afventer svar fra administrator, så tager jeg den derfra, her ligger landet lige nu, for det ikke okey at have folk der tror det i orden som du gør og stadig vil gøre.
ked af at sige det, men du er gået så ekstremt langt over grænsen at jeg føler det direkte krænkende og modbydeligt, først fylder mig med grove beskyldninger (gider ikke slås om dem men hvad du vil) så sammentidlig har været inde og snuse og gemme indhold fra en brugers indbakke, det virkelig sygeligt hvis du spørg mig og møghamrene krænkende mod ens person, men det skriver jeg ikke for at overbevise, men for sige hvordan det er, jeg kan eller vil ikke prøve, fordi kan ikke nå dig, kan blot prøve at bide fra mig når jeg møder dette.
Har vejr i vejr debatter i 10 år snart, dette havde jeg aldrig troet om en lille debat om klima og effekt, ting jeg går op i (amatørmeteorlog og geologi nørd)


Og hvis du tror, at jeg vil dække over noget offentligt fremvist, som tyder på sammensværgelse i debatten, så tager du fejl.


Nej, jeg mener det uhøfligt og direkte krænkende at gøre brug af det - her skiller jeg mig fra dig igen, du forstår ikke problematikken, som gør forståelsen aldrig vil komme.

Jeg kunne selvfølgelig godt have holdt informationen skjult for dig og blot have konkluderet privat.
Og med al den ballade, du laver over det, så burde jeg måske have gjort sådan. Det havde været det nemmeste.
Men havde det også været fair overfor dig, hvis billedet havde været et falsum, som det jo måtte være, hvis du talte sandt..?
Jeg mener, at det rigtige må være at få sådan noget afklaret.
Jeg må dog af hensyn til forum nok hellere undlade det med resten, og crank er velkommen til at sende mig sin mailadresse, så vi kan udveksle.


Jamen igen jacob, det hele handler bare om du har været inde og gemme indhold fra privat indbakke det samme har crank, kernen er det gør man ikke og det andet til dig er man ikke deler det offentligt som sagt at du og andre har været inde kan jeg godt leve med, men derefter sætter jeg en streg i sandet og den er her.

Hvad mener du jeg skulle bruge en mail udveksling med dig til? passende vil det være hvis du tog den med Branner end mig, så kan han jo afgøre hvor langt du gået, det mit bud, har som sagt rettet henvendelse og afventer stille og roligt,men jeg villig til at lade den ligge der hvis du ikke gør dette igen og som jeg sage er jeg kun ved at undersøge det da jeg mener hvis mulighed var der vil jeg gøre opmærksom på at jeg har meget lyst til det, men hvis administrator gør noget og for dette her stoppet og gjort klart hvor langt over du og crank er gået, den afgørelse vil jeg så respektere og er villig til måske ikke lig med jeg vil være enig, men respektere.
hvis det kan løses med administrator er jeg villig til at droppe at gøre med ud af det og vil ikke gøre mere før der, fordi det tydeligt nogle her har udnyttet chancen for at komme ind på andres profiler, og lige meget hvilket undskyldninger er man ikke uskyldig når man gemmer indhold fra andres private profiler, det mig utroligt chokerende du ikke kan se det selv virkelig!! selv sådan noget ville jeg aldrig gør mod dig eller nogle som helst andre, ville ikke engang snuse rundt hvis muligheden bød sig, har altså respekt for andres private ting der ikke rager mig eller nogle andre, men vil gerne forsvare retten til at holde folks oplysninger private.
Det du og Crank har gjort ligger utrolig langt fra min moral og nogle andre jeg har mødt.

Men det ændre ikke på den følelse af du har krænket min private ret, ikke ved at have kigget, men ved at have gemt og endda delt noget offentligt, derfor.

Jeg sider ikke og planlægger skumle ting bag kulissen herinde, men har dialog med forskellige om blandt andet vores holdninger og derudover har jeg med nogle stykker haft en privat sammentale om hvordan debatformen og tonen er herinde og der har jeg udtrykt min utilfredshed med din og cranks debatform.
derudover har jeg haft få debatter derinde når det herinde gik over gevind, for at få en bedre forståelse med den person jeg syntes havde nogle relevante ting, og måske forstå den person jeg skriver med hvor vedkommende er skeptisk, det jeg faktisk nysgerrig over og har stilt spørgsmål - så har du fået ærlige svar uden at citere hvad andre mener, det stadig privat og bør blive sådan hvis man spørg mig, men nogle planlægning om sabotage og finde på løgne og bedrage eller geenwashe har der altså bare ikke været, det er sådanne beskyldninger der pisser mig af, kan fornemme andre har samme opgivenhed over debatformen herinde som mig og derfor vores private chat.

Mvh.
Redigeret d. 14-01-2017 12:12
14-01-2017 12:20
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jeg skal i øvrigt være ærlig og erkende at jeg ikke havde set tråden havde været udsat for noget af den her kaliber, eller selv bemærket det, men regnede med det bare var en lille periode hvor siden ikke virkede og så var det slut

Hvis jeg skal være mere ærlig så troede jeg faktisk da du lage billedet ud i den anden debat uden forklaring og uden at give den at du selv havde hacket dig ind på Jørgen Petersens og måske min profil det var dråben der fik hele læsset til at vælte og kunne komme frem til den samme harme og forvirring var hos Jørgen Petersen nemlig, for han havde ikke lagt det ud eller delt noget med nogle herinde eller noget med dig, så begynde min mistanke altså for der var noget mere alvorligt i gære som skulle stoppes omgående.
så her burde du have tænkt dig om.

Mvh.
Redigeret d. 14-01-2017 12:25
14-01-2017 12:56
John Niclasen
★★★★★
(6157)
christian-roskilde skrev:
Hvis jeg skal være mere ærlig så troede jeg faktisk da du lagde billedet ud i den anden debat uden forklaring og uden at give den at du selv havde hacket dig ind på Jørgen Petersens og måske min profil det var dråben ...

Hvis man kommer i besiddelse af private oplysninger ved en fejl, så skal man stadig ikke offentliggøre det. Og du ved ikke, om du og/eller andre er blevet hacket.
14-01-2017 13:03
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
John Niclasen skrev:
christian-roskilde skrev:
Hvis jeg skal være mere ærlig så troede jeg faktisk da du lagde billedet ud i den anden debat uden forklaring og uden at give den at du selv havde hacket dig ind på Jørgen Petersens og måske min profil det var dråben ...

Hvis man kommer i besiddelse af private oplysninger ved en fejl, så skal man stadig ikke offentliggøre det. Og du ved ikke, om du og/eller andre er blevet hacket.


Det kan du have ret i, men tager min afsæt i forklaringen på at nogle har udnyttet da der var problemer med serveren som Branner beskriver, ikke at de i sig selv på nogle som helst måde kan blive bedre og heller ikke at dele indhold herfra.
Men ønsker inderligt at der kommer en fornuftig afklaring på det og både Jacob og Crank for af vide det de har lavet ikke er noget man gør herinde.

Føler mig i den grad krænket på den måde her vil jeg gerne sige, en ting er at jagte mig for greenwash og fordreje de ting jeg siger, værende benægter og modsiger, men dette her med at have været inde på min og Jørgen Petersens profil og offentliggøre noget derfra var for mig dråben der fik bærret til og flyde over, hvis man sammenholder det hele er det altså groft det der sket i mine øjne og høre ingen steder hjemme i en seriøs debat som er svært at få i dag syntes jeg og ville gerne gå så langt som at kalde det bagvaskelse af min person.

Men afventer administrators reaktion.

Mvh.
Redigeret d. 14-01-2017 13:05
14-01-2017 13:14
Jakob
★★★★★
(9185)
­




@christian-roskilde


Jeg ved heller ikke, hvorfor vi skulle maile sammen. Det vil nok kun gøre det hele endnu mere kompliceret.
Hvis jeg skulle skrive til branner, så måtte det blive for at få alle dine offentlige trusler og falske påstande bragt til ophør een gang for alle.
Men du er ung, og jeg forstår som sagt godt, at du er frustreret, så du får indtil videre lang snor. Måske for lang.
Jeg synes nok heller ikke, at det er fair at belaste branner med sådan noget pjat, og det synes jeg også, at du burde tænke på, med mindre du er ude på at ødelægge forum og vores fælles platform for ytringsfrihed.
Sidst jeg skrev til ham var for at bremse den fejl, som var kørende på serveren.
Jeg klikkede rundt for at se, hvor slem fejlen var, og jeg tog billeder som dokumentation. Det fandt jeg helt naturligt at gøre.
Havde jeg ikke meldt fejlen, så ville mange flere måske have haft samme oplevelse som mig, og private oplysninger var blevet delt i langt større omfang.
Og hvis du havde holdt dig til sandheden, så ville billedet fra mig aldrig være blevet vist.
At der ikke var tale om hacking blev du fortalt allerede i mit første svar efter hændelsen.
At det er surt, at det gik ud over din troværdighed ( a trust decline ), forstår jeg udmærket. Men hvis det er en trøst, så var kurven i forvejen så tæt på x-aksen, at det nærmest intet har ændret.
Der er heller ikke blevet offentliggjort indhold fra en privat kommunikation, det er kun oversigten, så man kan se, at der har været en kommunikation.
Vi er sgu ude i det helt tynde øl, hvis du spørger mig.
Hvis jeg var dig, så ville jeg æde den med hud og hår og se at komme videre. Hvis det da ellers er en saglig klimadebat og ikke kun metadebat og måske ligefrem juridisk hardball, du ønsker at bruge tid og kræfter på. Men med alle de trusler, du har fremlagt, finder jeg det uholdbart, at jeg ikke ved, hvad du vælger.


Hvis vi kan kommer overens og skal forsøge at fokusere på noget positivt, så kan det være, at sådan en uheldig og træls serverfejl måske til gavn for alle kan godtgøre en vis rabat på næste års abonnement.






­­
14-01-2017 13:33
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jeg ved heller ikke, hvorfor vi skulle maile sammen. Det vil nok kun gøre det hele endnu mere kompliceret.
Hvis jeg skulle skrive til branner, så måtte det blive for at få alle dine offentlige trusler og falske påstande bragt til ophør een gang for alle.
Men du er ung, og jeg forstår som sagt godt, at du er frustreret, så du får indtil videre lang snor. Måske for lang.
Jeg synes nok heller ikke, at det er fair at belaste branner med sådan noget pjat, og det synes jeg også, at du burde tænke på, med mindre du er ude på at ødelægge forum og vores fælles platform for ytringsfrihed.
Sidst jeg skrev til ham var for at bremse den fejl, som var kørende på serveren.
Jeg klikkede rundt for at se, hvor slem fejlen var, og jeg tog billeder som dokumentation. Det fandt jeg helt naturligt at gøre.


Var det ikke det du spurte mig om?

Ps min alder er andeles ligegyldig.

Mine påstande er dem man får nå du gør den slags, så har man altså selv lagt grundstenen til det, og en anden ting så det dumt at sige jeg har givet dig nogle trusler jeg har sagt jeg gerne vil angive det du har gjort og gå så langt som det muligt for mig og har forsøgt at undersøge dette, men i stedet for at gøre yderligere den vej, så lader jeg kun anmeldelsen gå til administrator, det kan godt være jeg for et los for min modreaktion, og jeg gik et trin op men jeg mener uanset hvad den er helt berettiget med det du gør her.

Jeg står ved dit svar i den omtalte tråd og tidligere i tråden derfor er der igen grund til at være skeptisk er en typisk retorik fra dig hvor du svare som om folk er dumme og taler dem ned til at være børn, kalder dem forskellige ting ved din første kommentar, ikke viser lyst til at lytte og forstå, men fremstår som en der er fastlåst i egne holdninger nok til at svine andre til

Det fks arrogant at skrive midt i det hele Til læserne og så svine en bruger til med ting du har fået forklaret - det kalder jeg at opføre sig overlegent i en debat, og lægger du selv overlegent og arrogant ud så agter jeg at give igen når du ikke forstår nogle respektfulde og høflige henstillinger.
Hvis du mener jeg er så ung og dum, hvordan kan du som en ældre voksen person side her og påstå det okay at gemme indhold fra andres private profiler og mener derudover det i orden at dele dem når det er forkert og du til og med forsvarer det med alle mulige dårlige undskyldninger der helt langt ude, jeg skal ærlig indrømme det chokere mig du har sådanne en indstilling, virkelig.

Havde jeg ikke meldt fejlen, så ville mange flere måske have haft samme oplevelse som mig, og private oplysninger var blevet delt i langt større omfang.


jeg gider ikke diskutere emnet her, men jeg førte altså dokumentation for det jeg fremførte om det emne tråden lage ud med, ting jeg selv i fritiden har brugt på at læse og forstå, ligeledes hvad min skepsis i miljødebatten går på, så kan det godt være du siger jeg ter mig overlegent, men det har længe været mit indtryk af dig, der virker til at side som en overdommer og slå alle andre i hovedet og slet ikke forstår hvad andre mener, gjorde du det og tog dig tiden ville jeg og nok flere gøre samme.

Og hvis du havde holdt dig til sandheden, så ville billedet fra mig aldrig være blevet vist


Skal jeg så sige du har givet en lille trussel her? fordi hvis jeg ikke siger alt du vil have, så vil du gå så langt som at offentliggøre indhold fra en privat profil - kære jacob det må du ikke, du har ikke ret til at kopier og gemme indhold eller noget eller opdigte påstande på basis af det, du kan slet ikke sige enten siger jeg alt ellers deler du noget privat, sådan er verden ikke skruet sammen, tænkt hvis nogle havde den holdning til din bankkonto? Facebook? Email indbakke? nu stopper du at forsvare det med at være en bagatel for det er det ikke


At det er surt, at det gik ud over din troværdighed ( a trust decline ), forstår jeg udmærket. Men hvis det er en trøst, så var kurven i forvejen så tæt på x-aksen, at det nærmest intet har ændret.


Nu siger du jeg ikke bør svine dig til, men her afsløre du jo præcis din motivation, nemlig at forfalske min person herinde, og som jeg sage sår har du afsløret dig selv

http://www.retorikmagasinet.dk/fordomsfiskeri-og-webmaskerade/

Hvis jeg var dig, så ville jeg æde den med hud og hår og se at komme videre. Hvis det da ellers er en saglig klimadebat og ikke kun metadebat og måske ligefrem juridisk hardball, du ønsker at bruge tid og kræfter på. Men med alle de trusler, du har fremlagt, finder jeg det uholdbart, at jeg ikke ved, hvad du vælger.


Hvis jeg var dig ville jeg lære basal ting som at respektere andres private ting, men det kan du ikke, selvom du ældre end mig - skræmmende ik?, og jeg har svaret dig på det med administrator og de trusler du stadig ikke har fået klarlagt, som alt andet her forstår du ikke det grundlæggende problem
Jeg har reageret på at der folk der bryder reglerne og deler indhold fra private profiler og bruger dem i debatter og det må du ikke, Jeg reagere fordi du på groveste vis har bagvasket mig herinde - tage en øl? skulle stein bagger også sige det til dem han havde snydt og bedraget fks? i guder en logik du voksne mand har, og ang. beskyldning om hackler misforstod du den igen som alt andet, i guder jeg oppe mod dumheden. Men jeg takker for du har vist mig hvilket slags menneske du er og hvor langt du vil gå i en debat for at fremsætte folk som du vil,

Hvis du ville noget kunne vi hvis du var villig til at droppe den arrogante facon som jeg selvom du vil kalde det at svine til og en påstand for det sådan jeg syntes du køre frem på, hvis du ville kunne man på PB havde skrevet sammen om hvis du følte der var noget der skulle ud.
Du siger det forkert ikke at sige det i debatten? skrev kort inden jeg hurtigt fortrød at jeg har skrevet med folk også Jørgen Petersen om debattonen, men sådan som du kørte frem følte jeg mig bestemt ikke tryg ved at give dig for mange informationer når du i forvejen havde opbygget de mest vilde anklager.
Det jeg også sage var jeg ikke kendte Jørgen Petersen personligt, det gør jeg heller ikke har ikke mødt ham eller andre, og der er heller ikke en ond sammensværgelse eller konspiration ved vi sider og planlægger alt muligt bag ved - ikke hvad jeg har deltaget i hvert fald.

Det et umådeligt dårligt forsøg på at forsvare dig selv - sorry, men både dig og crank er klædt af til skinnet og står nu helt nøgne, så mangler vi bare en spand rådden frugt og en knægt der råber De har jo ikke noget tøj på!!!!



Mvh.
Redigeret d. 14-01-2017 14:32
14-01-2017 14:28
Jakob
★★★★★
(9185)
­


@christian-roskilde


Jeg synes bestemt ikke, at det er morsomt at spilde tid på dig og dine gentagende fornærmelser.

Hvornår er du færdig..?




­
14-01-2017 14:31
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­


@christian-roskilde


Jeg synes bestemt ikke, at det er morsomt at spilde tid på dig og dine gentagende fornærmelser.

Hvornår er du færdig..?

­



Hvis du ikke syntes det morsomt og er fornærmende, så fik du hermed samme du havde givet mig.
Så hvis du fortsætter med at skyde med skarpt efter mig, forsvare jeg mig, men ja vil gerne slutte her, dig og crank står præcis som nævnt nu og hvor er det om du kan lide det eller ej rigtig underholdene
med det vil jeg gerne slutte.

Tak for kampen.
14-01-2017 14:33
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Som skrevet øverst i denne tråd drejede det sig om et midlertidigt problem med cachen på serveren, ved 13-14-tiden 30/12-16, som Jakob gjorde mig opmærksom på via en e-mail. Det vil sige, at hvis man i denne periode tastede en URL ind, som i perioden var blevet åbnet af en anden besøgende, blev man præsenteret for det samme indhold som den anden besøgende. Så snart det var muligt for mig, deaktiverede jeg hele siden, indtil webhotellet havde udbedret fejlen, men ja, der var brugere, som i sjældne tilfælde har kunnet SE andres oversigt over private beskeder, fordi URL'en, der bruges til oversigten, er den samme for alle brugere (messages.php).

@Jakob
Det siger sig selv, at man ikke bør dele den slags, som er fremkommet på baggrund af en sikkerhedsbrist. Jeg har slettet billedet i den anden tråd.

Jeg håber, debatten om dette emne kan lukke her - eller fortrække til private beskeder, så det ikke skal fylde yderligere for alle de andre besøgende.




Deltag aktivt i debatten Problemer med serveren:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Database-serveren3627-11-2008 14:02
Web serveren?329-09-2007 11:41
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik