Husk mig
▼ Indhold

Prognoserne trækker vintervejret gevaldigt i land


Prognoserne trækker vintervejret gevaldigt i land11-12-2009 14:53
jacobfrederiksen_ikast
☆☆☆☆☆
(25)
Samtlige prognoser er nu enige om, at det kuldefrembrud, der for blot få dage siden så så sikkert og fantastisk ud, nu trækkes mere og mere i land.

Det omtalte lavtryk de sidste par dage, der kommer ned over Danmark nordfra, lader vinden gå i vest på dets sydside, når det nærmer sig landet, samtidig med temperaturerne stiger til udbredt mellem 2 og 6 graders varme tirsdag. Den kortvarige mildning har et mindre nedbørsområde til at passere landet fra nordvest, men nedbøren vil falde som slud eller regn.

Når lavtrykket er passeret lige øst om Danmark, som lavtryksbanen tyder på, så får vi et kort omslag til temperaturfald til under frysepunktet onsdag, men nedbøren vil allerede være trukket væk fra landet, så vi får en både skyet og mest tør onsdag. I hele perioden fra lørdag til onsdag kan der dog især ved Østersøen og Kattegat forekomme enkelte slud- eller snebyger - i resten af landet skal man kigge langt efter sne og nu også frost.

Allerede torsdag og fredag nærmer fronter med stigende temperaturer sig atter landet fra vest - og vintervejret, der længe så fantastisk ud i næste uge, ender med at blive til det rene ingenting.

Hvor er jeg skuffet
Nu havde jeg lige glædet mig til en uges vintervejr med både sol, snebyger, et snevejr og en nat med ned til -10. Og hvad ender med? Vi får hverken en dag med blå himmel og sol, en dag med snebyger, en dag med snevejr eller en nat med ned til -10. For fanden, hvor er det her skandaløst. Kan ikke holde det ud
Kan for pokker da aldrig blive 'rigtig' vinter i Danmark mere?


11-12-2009 15:00
christian-agedrup
☆☆☆☆☆
(9)
Nej, det ellers "meget sikre" kuldefrembrud er godt nok tøet noget i kanten. Og her på øen(Fyn) er der jo mange kystnære områder, så eksempelvis her hos mig vil frost nok ikke være noget vi ser, for med en frisk nordøstlig vind, så skal luften være temmelig kold, for at haveffekten elimineres...
En fuser uanset hvordan man vender og drejer det!!
Deltag aktivt i debatten Prognoserne trækker vintervejret gevaldigt i land:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Fotos af vintervejret i Rusland022-12-2010 09:38
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik