Husk mig
▼ Indhold

Projektuge om klima


Projektuge om klima08-12-2020 10:36
Sofie_B
☆☆☆☆☆
(2)
Hej derude

Ser i mig og min ven har projektuge og vi har stadig to arbejd spørgsmål som vi ikke kan svare på og jeg håber virkelig nogen kan hjælpe jeg skriver dem nedenfor.

Hvad kan man gøre for at reducere global opvarmning?

Hvad kan man gøre for at få lande til at enes og komme med en løsning?


Hilsen Sofie
08-12-2020 12:56
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis man pumper vanddråber op i atmosfæren vil det danne skyer som virker kølende på jorden
Lomborgs forslag til skibe som pumper vand op i atmosfæren fra https://ing.dk/artikel/lomborg-kunstige-skyer-fra-ubemandede-skibe-kan-redde-klimaet-101359

08-12-2020 18:37
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvad kan man gøre for at få lande til at enes og komme med en løsning?


Hvis man mener at CO2 er årsagen til at det bliver varmere, så kan man jo bare enes om at reducere udledningen. I EU er der forskellige redskaber. Kulindustrien modtager store tilskud feks. i Tyskland som reelt sker for at holde beskæftigelsen høj. Men man kunne reducere tilskuddet, og mange miner ville lukke, og kraftværkerne vil omlægge til Naturgas som udleder det halve af kul. Man kan tilskyde til at reducere forbruget af fossilenergi ved tilskud til at omlægge til anden energiforsyning. Men nok det kraftigste redskab til at reducere co2-udledningen er CO2-afgiften inden for den såkaldte kvotesektor inden for hele EU-markedet. Kvotesektoren indeholde de store kraftværker, sværindustrien, men ikke landbrug og transport. Hvis man øger prisen på kvoterne så har det en umiddelbar effekt på udledningen.
Redigeret d. 08-12-2020 18:38
08-12-2020 18:47
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det som virkelig har en virkning på CO2-udledningen er industriens evne til at genbruge. Folkevogn og Mercedes har et koncept hvor de modtager den gamle bil og genbruger helt op til 90 % af den gamle bil. Det sker dog overvejende ved at smelter glas, jern og plast om, som stadig er energiforbrugende. Men der er også en tendens til at man simpelthen, genbruger dele af bilens komponenter og renoverer dem og så sælger dem på ny som reservedele. Det er noget som giver en markant miljøreduktion.

Hvis man pålagde industrien at vise hele værdikæden i deres produkters tilblivelse og senere afskaffelse efter brug og man lagde en skat på den miljøpåvirkning produktionen havde så ville det resultere i ingen eller meget lidt co2-udledning.
Redigeret d. 08-12-2020 18:59




Deltag aktivt i debatten Projektuge om klima:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Projektuge om klima1503-12-2020 18:27
Projektuge om global opvarmning2221-04-2017 19:31
Projektuge, min problemstilling, spørgsmål1508-03-2008 22:31
Projektuge111-01-2008 11:29
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik