Husk mig
▼ Indhold

Putins mange ansigter


Putins mange ansigter01-05-2015 01:29
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Er der andre som fulgte med i denne Amerikanske dokumentar fra i år ?

Jeg følte mig virkelig dårlig tilpas, ikke mindst over slutningen. Forleden så jeg også "Krim konflikten ifølge Putin", hvor Putin nævnte at han på et tidspunkt overvejede at anvende atomvåben. Putins vej til magten var forfærdelig og bevidstheden om at vi i mange år, reelt gik rundt og troede at han i grove træk var demokrat, er ikke rar. Tænk alle de år han tog røven på os, og stadig gør.

Jeg har også tidligere set en dokumentar som langt mere i dybden med Mikhail Borisovich Khodorkovsky som var en af de rige oliegager, indtil han forsøgte at gribe chancen for at fortsætte den demokratiske åbning, Jeltsin havde skabt, om end det her fremgår at Jeltsins sti langtfra var ren.

IPCC's tyranni blegner i sammenligning mod det en Russisk borger bydes, men det fjerner selvfølgelig ikke vores problem med den uredelig videnskab. Det illustrerer nærmere, hvor skrøbelig og truet, retfærdigheden er i virkeligheden.

Vi omtaler middelalderen som mørk, men hvor lyst er der lige omkring os selv?


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
Redigeret d. 01-05-2015 01:41
19-05-2015 22:34
Jeha
☆☆☆☆☆
(8)
Kan man se den nogen steder online?
20-05-2015 09:57
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeha skrev:
Kan man se den nogen steder online?


Det ved jeg faktisk ikke. Jeg er ikke engang sikker på hvilken kanal der sendte den længere, men det var vist Dr eller Tv2. Jeg har lige set efter at den ikke står på Dr's program liste, og jeg abonnerer ikke på TV2's.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
26-09-2015 16:45
Jakob
★★★★★
(9186)
­


@Morten Riber

Ja, der er nogle grimme ting at forholde sig til.
Men meget vil nok kunne tilgives, hvis det lykkes Putin at genoprette sikkerheden i Syrien, så landet kan fungere igen..?

http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-opruster-militaert-i-syrien
18. sep. 2015
Rusland har indsat fire kampfly på en luftbase i Syrien, hvor russerne gennem de seneste uger har opbygget en militær tilstedeværelse.




­
02-10-2015 02:19
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jakob skrev:
­@Morten Riber

Ja, der er nogle grimme ting at forholde sig til.
Men meget vil nok kunne tilgives, hvis det lykkes Putin at genoprette sikkerheden i Syrien, så landet kan fungere igen..?

http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-opruster-militaert-i-syrien
18. sep. 2015
Rusland har indsat fire kampfly på en luftbase i Syrien, hvor russerne gennem de seneste uger har opbygget en militær tilstedeværelse.


At tro at Putin pludselig vil andre det godt, er dybt naivt. Med mindre det er folk, for hvem andres menneskers liv er lige så underordnet som en irriterende flue, der forstyrrer middagsluren. Sadat slagter jo gerne sin egen civilbefolkning, så ham, ser Putin gerne i sin fold. Og for lige at slå en ting fast. Putin søger ikke at få nogens tilgivelse, hvilket tydeligvis ragaer ham en fjer. Putin søger magt, uanset tab af uskyldige menneskers liv, og uanset om Ruslands befolkning går totalt ned på udvikling og sundhed. Så koste hvad det vil. Det stod mig helt klart da jeg havde set udsendelsen om Putins mange ansigter.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
03-10-2015 19:15
Jakob
★★★★★
(9186)
­


@Morten Riber

Det må vist have været noget hjernevaskende TV, når det kan gøre det til en ondskabsfuld handling at genoprette sikkerhed og orden i Syrien..?




­
03-10-2015 19:23
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jakob skrev:
­@Morten Riber
Det må vist have været noget hjernevaskende TV, når det kan gøre det til en ondskabsfuld handling at genoprette sikkerhed og orden i Syrien..?
­


Ja, ligesom vi blev hjernevasket af nyhederne til at tro at Sadat har beordret drab på sin egen civilbefolkning



Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
03-10-2015 19:33
Jakob
★★★★★
(9186)
­



@Morten Riber

Jeg synes, at du tager meget let på de problemer, der er i Syrien nu sammenlignet med tidligere.



­
03-10-2015 19:46
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jakob skrev:
­@Morten Riber
Jeg synes, at du tager meget let på de problemer, der er i Syrien nu sammenlignet med tidligere.­


Nej, det er skam en alvorligt sag når Sadat ikke forstår at styre sit land med en fast og retfærdig hånd, sådan som Putin selv kan, hjemme i Rusland, hvor oppositionen ligger sikkert begravet under mulden.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
18-10-2015 22:49
Jakob
★★★★★
(9186)
­




@Morten Riber


Du må nok have set eller drømt en film om Stalin eller Hitler og troet, at det også var Putins ansigter.­





­
28-08-2017 00:05
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Putin er en af de rigeste i verden.
Han har derfor ret til private bodyguards.
400.000 special-trænede mænd, med license to kill.

Det afgjorde afstemningen fornylig. Juli 2017.
https://www.sofmag.com/putins-new-private-army/

De står direkte under hans personlige kommando, og skal bla. eliminere evt. trusler mod hans embede/person.
Hans forrige job som chef for SFB (føderale sikkerhedstjeneste i Rusland, tidl. kendt som KGB.), har lært ham man skal passe på sig selv.

Det er forståeligt at han er så "populær" i Rusland... Og så få demonstrerer mod ham...

Herunder, "The Special Rapid Response Unit or SOBR" -Putin's boys.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 28-08-2017 00:15
28-08-2017 10:38
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Angående Nord-Koreas Kim, og Ruslands Putin.
@Morten.
Jeg har kun skrevet ganske kort om NK, og Kim.
Jeg siger ikke Kim ikke kan tænke. Han har lært meget af sin fader, og har stadig mange ældre rådgivere der hjælper med.
Hvorfor han agerer som han gør, har jeg heller ikke budt ind på. Det er dine egne tanker:
"At han blot ser konflikten med vesten som et middel til at holde sig selv ved magten og personlig rig osv."
-Det vil jeg ikke udtale mig om.
Jeg holder dog på at styret er det mest kommunistisk inspirerede land i verden. At det har forladt den kommunistiske grundtanke for længe siden, er en konsekvens af deres lange isolation, og de familiære hersker/gude lyster..

Putin:
Du skriver:"Og hvordan kan du i ramme alvor mene at Putin er så overordentlig forudsigelig at en smule sanktioner alene vil holde ham tilbage?"
Det mener jeg netop ikke.
Jeg beskrev endda at han er ligeglad med sanktioner:
"De sanktioner "han" pålægges i straf for sine territoriale gerninger, rammer ikke hans dagligdag overhovedet. Det er bare små grønne tal på en skærm."
Med andre ord, han gør hvad der passer ham! -(Krim, Ukraine osv.)
Han stopper dog inden helvede bryder løs fra vesten. (Indtil videre..)

Lande, nye som gamle, skal respekteres for deres suverænitet.
Putin anser bare ikke de gamle sovjet-regioner som suveræne lande. Han ser dem som oprørske områder, der skal tilbage i folden hvor de "hører til".
Han vil gen-udvide sit krympede land, og er ked af at se mange dele af det, nu hellere vil være venner med EU. Eller eksemplet Tjetjenien, der kunne tabes til muslimske kræfter..
Han vil udvide, -ligesom EU der har planer om flere medlemmer.
Putin benytter dog magt for at opnå sine ønsker. Hvor EU lokker med venskab og penge.

EU skal være glad for NATO. Hvis vi skulle forsvare os selv alene, ville situationen omkring Rusland se meget anderledes ud i dag.
Putin har stadig en vis respekt for NATOs styrke.

Krig for Kim og Putin er ikke ønskværdigt. De ved det vil skabe kaos/tab. -Men det er altid "godt" at vise man ikke er bange..(selvom det er bluf).

Putin og venner, har muligvis en indre drøm om at samle Sovjet Unionen igen..? Han prøver at gøre det i "små bidder", og afprøver samtidigt omverdenens reaktioner.

VH.
Søren.
Redigeret d. 28-08-2017 11:33
28-08-2017 14:52
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Søren, du skriver en helt masse som alle der følger en smule med, godt ved. Samtidig kan jeg konstaterer at du nu stort set er enig med mig nu. Det er ikke fred, Putin tænker på. Jeg ser måske mere eller oven i alt det andet, også på personligheden bagved. Hos Putin og også hos de styrende personer vi ser i verden i dag. Det sejler rundt for de fleste af dem, og de ævler mere end de gavner for noget som helst. Det er som sagt okay med mig at du går og føler dig tryg, men du formår ikke af ændre på mit noget mere dystre syn på den globale udvikling.
28-08-2017 17:08
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Morten, jeg prøver ikke at ændre folks syn på situationerne.
Jeg angiver blot min, måske lettere positive, opfattelse af spændingerne.
Mine tanker skal ikke tages for mere end de er.
Der er mange der ved betydeligt mere om stoffet, og de har højst sandsynligt en mere nuanceret tolkning af risiko-faktorerne.
Jeg håber så sandelig at de militære kræfter er mere forberedte end jeg, skulle der ske noget stort.

Men jeg er personligt ikke bange for fremtiden. (-og jeg håber jeg får ret..)

Hilsen Søren.
Redigeret d. 28-08-2017 17:09
28-08-2017 17:35
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Nej, og jeg spurgte jo også selv
Som du stiller det op nu er jeg helt med. Jeg går heller ikke og er bange for fremtiden, men det er jo ikke det samme som det hele ser mere og mere lyst ud. Sådan læste jeg dig bare i begyndelsen. Og når du så skriver at du håber de militære kræfter er mere forberedte end du selv osv, kan jeg ikke være mere enig


Det ville være en bedre verden hvis det ikke var nødvendigt at kunne forsvare sit territorium, men når det ikke er der vi er, forekommer det mig uansvarligt overfor hinanden, hvis vi ikke tager bestik af situationen. Samtidig må vi lade omverdenen vide at vi ikke selv ønsker at sætte os på andre områder end dem der allerede tilhører os. Tænk om vi gik og pønsede på at få Danmarks storhedstid tilbage


Jeg spurgte oprindeligt til Kina i Afrika og der vil jeg måske læne mig lidt op at din analyse, at der ikke er noget særligt alarmerende i det.
28-08-2017 18:10
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Morten, jeg føler vi er meget enige i det store hele.
Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at Skåne kunne blive dansk igen.[ironisk]

Fra 2008 Politiken:
" Synes du, at vi skal give Skåne væk til danskerne?
Det spørgsmål har over 90.000 svenske læsere af netavisen aftonbladet.se indtil videre taget stilling til, og det foreløbige resultat lover godt for Danmarks stormagtsdrømme.
Søndag eftermiddag har 51,1 procent af netavisens læsere nemlig svaret »ja«, mens 48,9 procent helst vil beholde den sydsvenske landsdel."

Hilsen Søren.
Tilknyttet billede:

28-08-2017 22:35
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Oppe i Findland nær grænsen til Sverige ligger et par byer hvor indbyggerne taler dansk. Altså ikke forsvensket dansk. De tale dansk som før svenskerne fordrejede det danske til det vi nu kalder svensk, med prikker over o'erne. Nordmændene fordrejede aldrig det danske sprog selvom de ikke er danske deroppe. Den dialektiske forskel er stor nok til at vi ikke kalder norsk for dansk. Men en slags dansk er det jo, ligesom vi vel også kan blive enige om at svensk er det.

Skåne ville være fantastisk, for Danmark, men det er det jo også allerede nu, selv om det er Svensk. På grund af vores gode forhold til Svenskerne. Fred er nu en dejlig ting
29-08-2017 00:16
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Jeg har mange gode venner i Skåne. (En af dem tager friskfangede ørreder med til mig, når det er sæson. Det er luksus!)
Malmö er en superhyggelig by med mange historiske (danske) bygninger. For 20 år siden tog jeg tit et smut derover med min cykel. Lynhurtigt, og billigt med de gamle flyvebåde.
Skåninge kan godt lide danskere!
Jeg har opholdt mig langt mere i Malmö end i f.eks. Brøndby eller Valby.

Lande-grænser er noget mærkeligt noget..

Godnat,
Søren.
29-08-2017 00:39
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Har også været i Malmö. Smuttede lige derover fra Odense og hjem igen samme dag i bil. (før de øgede kontrollen) Skulle ikke noget, men kørte turen bare fordi vi kan

Lande-grænser er noget mærkeligt noget..
Ja, men "problemet" var nu mere broafgifterne, som sætter en grænse for legen. Oplevede også at folk var rigtig flinke og nød byen, bygningerne mv
29-08-2017 01:48
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Broafgifter...
Har broerne ikke snart betalt for sig selv?

-Hvis jeg skal til Skåne via broen(i tog) tager hele processen(total rejsetid) desværre meget længere tid end i gamle dage med flyvebådene. Det er omstændigt med togbilletter, ventetider, kontrol, transport til og fra stationerne...
Hvis jeg vandt Euro-lotto, så ville jeg starte flyvebådene igen! Selv den korte(20min) bådfart var hyggelig og afslappende. -Det savner jeg faktisk rigtigt meget.

"Lande-grænser er noget mærkeligt noget.."
Hvis man tænker over hvad grænser egentlig er, så er det en blandet affære.

Det er linier på jord og på vand, der som regel er afgjort ved sidste officielle krig.
Der er dog også venskabelige eller demokratiske afgivelser, eller indlemmelser.
Og et specielt eksempel, er når et storrige kollapser(Sovjet-Unionen).

I nogle dele af verdenen er løsrivning og selvstændighed på mode, andre steder er unioner det store hit.
Begge systemer virker, kan vi se. Der er ikke en facitliste her.
Min egen mening er at unioner kan blive så store, at de overordnede fælles regler kommer til at gælde for meget forskellige kulturer, og klimaer.
Se f. eks USA, eller EU, der har alt fra is/sne til bagende sol. Det kan give nogle svære situationer hvis alt skulle styres central.
Derfor er en høj grad af selvstændighed(lokalt styre) vigtigt at bevare. "De lokale kender bedst til deres egne problemer, og løser dem bedst selv".

Jeg er ikke modstander af store venskabs-klubber mellem lande. Enighed giver styrke. -Så længe man kan bevare sin kultur, historie, suverænitet og "sære" traditioner(kongehus, regeringsform, grundlove etc.)
Jeg blive bange når nogen prøver at styre vores land uden folket er blevet spurgt direkte. -Noget som EU desværre er ved at udvikle flere regler for.(Og som FN har praktiseret længe).
-Den afmægtige følelse er ikke min kop te.

-Søren.
Redigeret d. 29-08-2017 02:00
29-08-2017 11:08
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Det så sådan set rigtig nok. I mine øjne er du ret kvik og forstår at lægge vægt på de rigtige ting når du vejer for og imod. Venskab, handel og foranstaltninger som gør alle handlinger over grænser lettere, nærmest som var grænsen væk, er gavnlig.

Desværre også for dem som ikke vil os det så godt. Eller dem som vil udnytte systemet eller systemerne. Vi burde gøre meget mere for at arbejde sammen mellem lande, så vi bedre kan forsvare og og dæmme op for kriminalitet. Jeg mener det er en konsekvens af alt det gode som etableres, men som glemmes eller overses i forbifarten.




Deltag aktivt i debatten Putins mange ansigter:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik