Husk mig
▼ Indhold

Recycling og genbrug. Vi har brug for jeres mening!


Recycling og genbrug. Vi har brug for jeres mening!28-06-2020 11:06
My World
☆☆☆☆☆
(4)
Kære allesammen,

Vi prøver at skabe en miljøvenlig genbrugsbølge på vores platform og vil høre jeres mening.

Der er mange flotte ting på genbrugsstationer, som vi godt kan lide, men hvem kan give dem en makeover? For eksempel, de flotte gamle skabe til 300-500 kr., som er lavet af solidt træ. For ny i samme trækvalitet koster de over 10.000 i butikker. Det eneste, vi mangler, det er lokale håndværkere, som kan give dem et nyt liv. De har udstyret, men hvor finder man dem?

Med vores platform vil vi lave en slags Airbnb for de dygtige mennesker og dem, som har brug for deres kunst. Den stigende produktion, som kræver alt for meget energi og ressourcer, på det lange sigt kommer til at kvæle vores planet. Og de restpartier, som ikke bliver solgt, bliver destrueret i kæmpe mængder.

Vi vil give os som forbruger en chance til at justere den overproduktion, som vi bliver oversvømmet af, og finde de løsninger på den smarte livsstil, som sparer vores miljø og penge. Og så støtter vi de små lokale talenter, som mangler indtægter. Prøv lige at se, hvad der kan ske med et kommode, hvis den få en ansigtsløst. Eller de gamle sko fra sidste år, som hitter nu som customized vans.

Hvad synes du om ideen? Kunne det være noget for dig?
28-06-2020 21:42
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Fantastisk ide.
28-06-2020 21:45
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Genbrug er en af vejene, der vil føre os videre, så god ide.
Held og lykke med det.
29-06-2020 11:49
My World
☆☆☆☆☆
(4)
Tak for jeres opbakning, det betyder rigtig meget for os!
29-06-2020 11:49
My World
☆☆☆☆☆
(4)
Vi vil gerne gøre en forskel sammen, så hvis i har nogle ideer mht privat genbrug, som kan gøre platformen mere brugtbar, må i gerne komme med et par forslag
29-06-2020 20:20
thorkil
★☆☆☆☆
(87)
My World skrev:
Kære alle sammen,
Vi prøver at skabe en miljøvenlig genbrugsbølge på vores platform og vil høre jeres mening.
Hvad synes du om ideen? Kunne det være noget for dig?

Ja kære alle sammen.
Desværre må jeg nøjes med nogle negative eksempler.

Når sæsonen var forbi og en ny mode skal introduceres vil "markedet" blive ødelagt af "det gamle", der sådan bare brændes.

Da jeg endnu havde lyst og kræfter var jeg på det der kaldtes Genbrugspladsen.
I en container lå en fin stol som jeg ikke måtte tage med hjem.
For den tilhørte kommunen og skulle brændes.
Det burde hedde Smide-væk-pladsen.

OK
Mit barnebarn har fundet en Genbrugsbutik.
29-06-2020 23:55
My World
☆☆☆☆☆
(4)
Hvor er det frustrerende, Thorkil, det har du ret i
. Og det bekræfter endnu en gang, at vi som forbrugere er nødt til at finde en løsning, som fungerer. Vi kan komme med en god it-platform, men mangler de praktiske ting.

OBS! Kender i nogen, som arbejder med møbler, træ, maling osv, må i meget gerne henvise dem til os. Vi mangler stadig både workshops og DIY eksperter, som kunne tænke sig at udvide sin kundekreds.




Deltag aktivt i debatten Recycling og genbrug. Vi har brug for jeres mening!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Genbrug via skrotning009-09-2022 10:10
Affaldssortering og genbrug809-09-2015 11:58
Genbrug i/af "Samvirke"430-01-2010 18:47
NyhederDato
Genbrug er altid bedst17-03-2010 13:17
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik