12-12-2024 23:19 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Peter Villadsen skrev: Det er helt okay! Meget naturligt, når argumenterne begynder at vakle. Populismen tilhører i øjeblikket de venstreorienterede klima religiøse - i 30'erne var det typer som Mussolini og gamle Adolf. |
12-12-2024 23:32 | |
Peter Villadsen★★★★★ (2830) |
Oildriller1 skrev:Peter Villadsen skrev: Tak, OilFritter, nu forstår jeg hvordan du blev populistisk, nationalistisk og lidt ekstrem. Godnat. Redigeret d. 12-12-2024 23:34 |
13-12-2024 10:02 | |
Robert Wagner★★★★★ (4778) |
Oildriller1 skrev:Robert Wagner skrev:Oildriller1 skrev: Hvor true jeg alt og alle med bål og brand? Har du andet end latterlige løgne? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
13-12-2024 10:38 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (5960) |
Du kommer med et hav af nedgørende og nedsættende bemærkninger om alle som ikke synes det samme som dig. Men det er åbenbrat noget, som man kan tillade sig, hvis man har de politisk korrekte holdninger i ryggen. |
13-12-2024 11:41 | |
Jørgen Petersen skrev: Der kommer svar fra skoven, som man råber ind i den, fjols. Jeg truer ikke nogen med nogetsomhelst. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
13-12-2024 11:50 | |
Du kommer med et hav af nedgørende og nedsættende bemærkninger om alle som ikke synes det samme som dig. Du går efter manden og ikke efter bolden. Men det er åbenbrat noget, som man kan tillade sig, hvis man har de politisk korrekte holdninger i ryggen. |
13-12-2024 12:05 | |
Jørgen Petersen skrev: Beklager, I får tilbage som fortjent. Eller har du allerede glemt de lister med nedsættende sprogbrug fra din og andres side? Din konstante spammen i alle tråde er da bevis på , at det er dig, der ikke kan tåle andres holdninger... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Tilknyttet billede: Redigeret d. 13-12-2024 12:06 |
13-12-2024 13:06 | |
Du kommer med et hav af nedgørende og nedsættende bemærkninger om alle som ikke synes det samme som dig. Du går efter manden og ikke efter bolden. Det er selvfølgelig et problem, hvis man ikke kan nå bolden, og hvad gør man så? At komme med nedgørende og nedsættende bemærkninger er åbenbrat noget man kan tillade sig, hvis man har de politisk korrekte holdninger i ryggen. |
13-12-2024 14:33 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jørgen Petersen skrev: Du må nok bare indstille dig på, der er grænser for, hvor meget vi gider at finde os i, at du spammer dine enslydende idiotiske politiske budskaber i utallige emner uanset, hvad emnerne handler om, og du undergraver Danmarks interesser båd økonomisk, energipolitisk, sikkerhedspolitisk og udenrigspolitisk. Vi har fattet, at du er en krigsliderlig satan i fåreklæder, som ønsker at ødelægge den grønne omstilling og bruge penge på kulkraft, atomkraft og våben. Og før du endnu engang spiller martyr og forsøger at tonetrolle med spam imod reglerne, hvem skrev så: Luk røven hvis du ikke har noget fornuftigt at sige. |
13-12-2024 14:46 | |
I går efter manden og ikke efter bolden. Det er selvfølgelig et problem, hvis man ikke kan nå bolden, og hvad gør man så? At komme med nedgørende og nedsættende bemærkninger er åbenbrat noget man kan tillade sig, hvis man har de politisk korrekte holdninger i ryggen. |
13-12-2024 15:16 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jørgen Petersen skrev: Når bolden typisk bliver sparket hårdt udenfor banen og hvergang i synet på nogle bestemte tilskuere, som du ikke bryder dig om, så går du også efter mennesker, og man kan blive død træt af hente bolden tilbage på banen for dig. Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen. Start dit eget emne og hold dig til det. Eller gå hjem og læs på reglerne, mens du skammer dig til evig tid over alle de emner, som du har vandaliseret med dit politiske spam. |
13-12-2024 16:00 | |
Jeg skammen mig absolut ikke. Jeg er derimod stolt af at bringe nye og tiltrængte synspunkter på banen. |
13-12-2024 17:06 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Nej, som en psykopat har du ingen skam i livet. Selvom du kontinuerligt forbryder dig imod reglerne og bliver henstillet utallige gange, så fortsætter du bare i den samme skure. Derfor må det være en opgave for administrationen at få dig fjernet. |
13-12-2024 17:11 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Angående Hongkong og Tibet: https://da.wikipedia.org/wiki/Hongkong Hongkong, som fra 26. januar 1841 var britisk kronkoloni, blev overdraget til Kina i 1997, og har i dag begrænset selvstyre under den kinesiske regering. https://da.wikipedia.org/wiki/Autonom_Region_Tibet Den Autonome Region Tibet, er en autonom region i Kina. Jeg ved ikke, hvad der i dag præcist er tilbage af knaster der, som skal glattes ud, før et fredeligt Kina kan blive optaget i NATO. Det burde nok være til at overkomme og i alles interesse, hvis det kan skabe en langt mere sikker og stabil verdensfred. |
13-12-2024 17:25 | |
Et diktatur hører ikke hjemme i NATO |
13-12-2024 19:16 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jørgen Petersen skrev: Det er hverken noget du eller jeg skal bestemme. Det er op til NATO at beslutte, hvad NATO kan acceptere. Måske en debatforbryder som du, der pludseligt vil ride på den historiske højeste moralske hest på bekostning af verdensfreden heller skulle kere sig lidt om Grønland: https://www.dr.dk/nyheder/politik/groenlands-regeringschef-beskylder-danmark-folkedrab-min-taalmodighed-er-sluppet-op Grønlands regeringschef beskylder Danmark for folkedrab: 'Min tålmodighed er sluppet op' https://www.dr.dk/nyheder/indland/groenlands-regeringschef-har-faaet-nok-af-rigsfaellesskabet-og-kigger-nu-mod-naboen Grønlands regeringschef har fået nok af rigsfællesskabet og kigger nu mod naboen mod vest Kinas styreform har bevæget sig langt i demokratisk retning. https://da.wikipedia.org/wiki/Kina Kina er langt mindre restriktivt end i 1970'erne, men langt fra så demokratisk som Europa og Nordamerika. Den væsentligste hindring for at få Kina med i NATO kan blive, at Kina slet ikke føler noget behov, fordi de har deres egen sikkerhedsalliance: https://da.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Cooperation_Organisation Shanghai Cooperation Organisation (SCO) er et samarbejde med fokus på regionalt samarbejde om økonomi, sikkerhed og anti-terrorisme der blev grundlagt i 1996 af Kina, Rusland, Kasakhstan, Kirgisistan, Tadsjikistan og Usbekistan. Organisationen er en fortsættelse af Shanghai Five hvorefter Usbekistan i 2001 er kommet med, samt Indien og Pakistan i 2015. Så fra deres synsvinkel er det måske nærmere natolande, som skal stå høfligt med hatten i hånden for at komme med der. Og så kan spørgsmålet nok hurtigt blive, hvilke natolande, der sådan historisk set kan regnes for fredelige og uskyldige nok til at være med. |
13-12-2024 20:49 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Jørgen: "Et diktatur hører ikke hjemme i NATO" Det er sjovt du nævner det, men er Kina et meget større diktatur end Tyrkiet? Just asking, haha |
13-12-2024 21:00 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Euro skrev: Du har fuldstændig ret - Tyrkiet har ikke noget at gøre i NATO. Men aftalen blev desværre indgået under Ataturk og hans efterkommere. Erdogan var ikke dengang en del af regnestykket - akkurat ligesom Trump heller ikke er en del af kalkulen. Verden ændrer sig og nu står vi blot med abekatten, og et krystalklart valg - frihed -, og dermed en en voldsom oprustning. Eller overgive os til de mørke kræfter der vil omstyrte alt hvad vi har kært. |
13-12-2024 21:10 | |
Helt enig. Vi må endelig ikke overgive os til de mærke kræfter. 2. verdenskrig er et godt eksempel på hvad der vil ske, hvis vi overgiver os til de mørkekræfter. |
13-12-2024 21:22 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Hvem er de mørke kræfter, er det illuminati, der siger normalprisen for laks er 140kr./kg eller er det Rusland der vil sælge Laks til danskerne for 1,40kr/kg? Hvem tager røven på jer? I betaler ALTID over 1000% i overpris i butikkerne, hvem er bedragerne...og hvem er de ubegavede der blot betaler overpriserne...jeg tror det er os andre... |
13-12-2024 21:27 | |
Med mørkekræfter tænker jeg på folk som Hitler, Stalin, Xi Jinping, Pol Pot og Kim Jong-Un. |
13-12-2024 21:30 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Euro skrev: Sig mig, er du fuld! Vi gik fra storpolitik til laks..... Iøvrigt troede jeg folk som dig og ligesindede gik op i bæredygtighed og dyrevelfærd - den slags går russere og kinesere ikke så meget op i. |
13-12-2024 22:08 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Oildriller, tror du virkeligt det ser så forskelligt ud, du indser du bliver bedraget på 90% af din livsstil, og måske mere, og så klamrer du dig til håbet om at du er maksimalt 10% idiot. Stop en snak du aldrig vil vinde... |
13-12-2024 22:14 | |
Det store CO2- og klimabedrag bliver langsomt men sikkert afsløret. |
14-12-2024 14:37 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Imperialismen, som vi ser den fra Rusland, er bestialsk og grænseløst ødelæggende for både tillid og verdensfred. Men jeg vil hævde, at der findes flere former for imperialisme. Det kan også foregå ved indvandring, kulturel- og religiøs påvirkning, som flere lande har oplevet det f.eks. fra Rusland og muslimske lande. Jeg er meget glad for USA, men jeg vil nok alligevel mene, at amerikanisering også er et fænomen, som vi har været for lidt opmærksomme på i Danmark. Kapitalisering, kokainøkonomi, privatisering, kommunistskræk, religiøsitet, forråelse, politibrutalitet, krigsmentalitet, fejlagtigt sundhedsvanvid, medicinmisbrug, psykologbistand i begge ender, junkfood, disrespekt for råstofbevarelse, klima, miljø, natur og drikkevand osv.. Og ikke mindst de senere år også en reaktionær fordummende, forløjet og anarkistisk udemokratisk debat på dårligt regulerede sociale medier. Er det så godt eller skidt.? Jeg kan ikke fordrage det, og de amerikanske turister, som jeg kender, bliver triste, når de ser den danske idyl og fornuft gå tabt. Dårligt kopieret sprogbrug fra USA ser vi også i stigende grad i politik. F.eks. under Corona, da Inger Støjberg talte om, at "vi skal dræne sumpen". Men faktisk langt værre og meget farligere ser det ud i mine øjne, når Mette Frederiksen nu taler om "en ondskabens akse". Det stinker af religiøsitet og stigmatisering, og det er arsenik for tillid og diplomatiske løsninger. Det så vi, da Bush netop med den formulering smadrede tilliden og alle de gode takter, som Clintons diplomati arbejdede på at opbygge med Nordkorea. I mine øjne er det helt galt, og som vælger løber jeg skrigende væk med ild i enden, når hun tilmed også inkluderer Kina. Det er eksperterne så heldigvis heller ikke enige med hende i: https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-tegner-dystert-verdensbillede-tre-eksperter-vurderer-om-hun-har I dagens udgave af Berlingske ser Mette Frederiksen en akse for sig af fire lande som modstanderen: Rusland, Nordkorea, Iran og Kina. Kineserne er dygtige til at producere varer, som vi gerne vil købe. Endda i en grad, så EU skamfuldt ser sig nødsaget til at lægge told på klimavenlige produkter fra Kina. Kinas dominans i samfundet er ellers nærmest ikke til at få øje på. Respekt til et fredeligt og dygtigt Kina.! https://www.dr.dk/nyheder/udland/han-offentliggjorde-information-om-coronavirus-paa-trods-af-det-kinesiske-styre-nu Professor Zhang Yongzhen var den første virolog, der offentliggjorde en sekvens af covid-19. Sidste uge blev han udelukket fra sit laboratorium. Jeg troede, at Professor Zhang Yongzhen ville blive kastet i fængsel, da han spærrede døren i protest. Men det blev han ikke. Laboratoriet blev genåbnet. Det går fremad i Kina. Respekt til et fredeligt og pragmatisk Kina.! |
14-12-2024 14:47 | |
Mette Frederiksen har da helt ret, når hun taler om "ondskabens akse". Der er f.eks. ingen nation i hele verden, som dræber så mange politiske fanger som Kina. |
16-12-2024 13:13 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jeg er ikke bekendt med, at Kina henretter mange politiske fanger i forhold til indbyggertallet. Jeg kan ikke finde tallet. Man bliver i mine øjne ikke en politisk fange, hvis man har begået terror eller mord eller andre dybt kriminelle handlinger. Hvor mange menneskeliv blev ofret for at indføre demokrati i Irak, og hvordan går det med det.? Er det blot blevet endnu et skindemokrati, der hurtigt kan omstilles til diktatur, som vi så det med Hitler og ser det i Rusland.? Den legitimerede magt, som demokrati giver, er ekstremt farlig, når den misbruges til at bane vejen for et diktatur. Jeg gætter på, at meget af den danske politiske modvilje i forhold til Kina bunder i, at Uffe Elbæk er bange for at rejse frit med fly, efter han på meget provokerende vis blandede sig i Kinas indre anliggender. Det er for ham meget vigtigere at kunne rejse frit med fly end at opnå verdensfred og grøn omstilling. Men dette er nok indtil videre det værste skridt i retning af det, som jeg frygter: https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-er-klar-til-sanktionere-kinesiske-virksomheder-i-forbindelse-med-ukraine-krigen For første gang vil EU mandag sanktionere kinesiske virksomheder i forbindelse med Ruslands krig mod Ukraine. Det lyder som om, der mangler håndfaste beviser. Kina har udtrykt, at de ønsker fred. Hvis EU vil have Kina til at stoppe krigen ved at sanktionere Rusland, fordi Vesten ikke kan gøre nok selv, så ville det være klædeligt at sige det ligeud. Men kan vi med rimelighed bede om det, så længe EU selv fortsat handler med Rusland.? Så længe Danmark hellere vil tillade, at EU køber energi fra Rusland, end at Danmark opstiller landvindmøller og sender brint til Tyskland.?? |
16-12-2024 13:47 | |
Du er håbløst naiv. Kina er et af de absolut værste lande til at henrette politiske fanger og systemkritikere. |
18-12-2024 11:17 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvarets-efterretningstjeneste-det-samlede-trusselsbillede-er-alvorligere-end-det Selvom Rusland indtager en hovedrolle i trusselsvurderingen, skal man ikke undervurdere, hvor mange tråde, kineserne trækker i fra kulissen. "- Kina har en hånd i ryggen på Rusland"........ Betaler vi virkelig FE for at servere sådan en tynd kop te.? Det lyder som om det ene gæt kan være ligeså godt som det andet... At Kina ikke modsatte sig Ruslands invasion er en gammel nyhed. Men de har siden ændret position og talt for fred. Jeg tror ikke, at Xi på baggrund af samtaler med Putin i sin vildeste fantasi havde forestillet sig, at det ville blive så blodigt og langvarigt. Det skulle bare være en afgrænset og hurtig lille militær operation som i Krim. Det vil ikke forbavse mig, om Xi slet ikke kendte til Budapest-memorandummet, og jeg tror heller ikke, at han ville sige god for anvendelse af kemiske våben. Har jeg ret, så ønsker Xi oprigtigt, at Ruslands krig imod Ukraine snart slutter, og han er temmelig ligeglad med, hvor grænsen kommer til at gå. Forsvarets Efterretningstjeneste vurderer, at hverken USA, Kina eller Rusland har brugt så mange ressourcer på at forberede sig på krig, som de gør nu, siden den kolde krig. For mig ser det ud til, at der mangler noget seriøst diplomati til at bore i, hvad Kina frygter og agter. Hvis Kina var med i NATO, så behøvede Kina intet angreb at frygte. Men jeg erkender også, at vinden pt desværre ikke blæser i retning af medlemskab. Jeg mener dog ikke, at Kina skal sanktioneres for at støtte Ruslands krig. Dertil er beviserne for små. Hvis man endelig vil, så bør begrundelsen være, at vi ikke ser andre muligheder for at presse Kina til for alvor at hjælpe med at få Rusland og Nordkorea til at stoppe krigen imod Ukraine. Dette kan give Xi en legitim begrundelse for tydeligere at ændre position overfor Rusland. Det kan måske være et forsøg værd. Men der kan også være en risiko for, at det giver bagslag, og så er det ikke verdensfreden, men handelskrig, fattigdom og 3.WW der rykker et skridt nærmere. |
18-12-2024 12:10 | |
Du er håbløst naiv. Man kan ikke forsvare et totalitært system, som det de har i Kina. Eksempelvis er Kina et af de absolut værste lande til at henrette politiske fanger og systemkritikere. |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
"Galla-aktivisterne fortjener respekt, ikke fængsel", siger Greenpeace | 6 | 22-01-2010 21:44 |
Artikler |
Klimaet i Kina |