Husk mig
▼ Indhold

Riv jeres DONG-plomber af og send dem i protest til DONG over manglende intelligente el-målere


Riv jeres DONG-plomber af og send dem i protest til DONG over manglende intelligente el-målere19-01-2011 04:18
twocat_cph
☆☆☆☆☆
(11)
Dong Energy vil ikke give os fjernaflæste time eller 15 minutters målinger som de kan få hos alle de andre energiselskaber i Danmark, hvor man kan se sit eget forbrug af strøm næsten live eller samme dag. Gør som mig, riv plomben af og send plomben ind til Dong eller tag et pic og mail det til dem. Lad os gøre det til en protest landsindsamling af Dong plomber så vi i fællesskab gør dem opmærksom på at vi mangler værktøjer til at sætte vores co2 forbrug ned.

http://dongenergy.blogspot.com/


Redigeret d. 19-01-2011 04:24
19-01-2011 12:17
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Sæt dit camera til at tage et billide hvert 15 min. Udvikkel det nødvendige Vision software eller tilret det som er på markedet som kan konverterer billedet til tal fra målerhjulene eller talværdierne fra de flydende krystaller til digitale værdier.
19-01-2011 19:37
twocat_cph
☆☆☆☆☆
(11)
Spild af tid når den fjernaflæste måler er opfundet og det du snakker om har Modstrøm udviklet og det har fået dårlige anmeldelser, på nettet .
17-02-2011 22:03
twocat_cph
☆☆☆☆☆
(11)
har fået brev fra Dongs vice president , og svaret på det til energiklage nævnet
17-02-2011 22:44
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Lav dog dit eget el-selskab sammen med ligesindede!!!
18-02-2011 04:11
twocat_cph
☆☆☆☆☆
(11)
ha ha ha ha , den er go med dig Delphi , men selv om jeg lavede mit eget el-selskab sammen med legesinde , så ville måleren stadig være dongs så hva faen hjælper det .
18-02-2011 11:48
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det vil den da ikke hvis du som nu ejer af selskabet ønsker at skifte den.
18-02-2011 12:34
twocat_cph
☆☆☆☆☆
(11)
jamen kære Delphi , ifølge loven , har dong jo stadig monopol på måleren . selv om jeg er energi selskabs ejer

God weekend
18-02-2011 13:07
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Til læsernes orientering kan der findes mere om emnet i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/intelligente-el-maalere-d20-e349-s80.php#post_23907




.
19-02-2011 00:20
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@twocat_cph

Vil det sige hvis du skifter el-leverandør så skal det være dongs måler som afregner dit nye forbrug ved det nye selskab!
19-02-2011 00:56
twocat_cph
☆☆☆☆☆
(11)
ja desværre Delphi er det kun fri markeds el og man er bastet og bundet på hænder og fødder til monopol aben dong med måler som er Dongs selv om man vælger syd energi som levarandør af fri markeds el , og samme gælder afgiftningen af strøm hos skattefar , der er man tvang bundet til sit netselskab det kan man ikke komme fri af , kun den fri markeds el .

Der er dog mulighed i loven , for at skatter afgifter på strøm , kan opkræves af ens leverandør af fri markeds el , men så skal det selskab stille bank garanti til Dong eller ens net selskab og det er der ingen der benytter sig af men inde i min blog har jeg nævnt det og måleren er stadig en ding dong måler og jeg nævner osse i min Blog at nu når vi er skiftet fra bagud betaling af strøm til forud betaling så har alle dong kunder jo selv stillet ditto bank garanti , da vi fik extra el regning ii år og sidste da vi vil få 5 el regninger i stedet for det normal 4 , men i min blog er der er link til ekstra bladet der nævne at forbruger rådet har sagt dong skal give os noget i retur og det bruger jeg imod dem . i klagen . Hilsen Heinz og god weekend
19-02-2011 12:40
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
delphi skrev:
Vil det sige hvis du skifter el-leverandør så skal det være dongs måler som afregner dit nye forbrug ved det nye selskab!


Desværre stoppede liberaliseringen af elmarkedet med Energinet.dks overtagelse af det overordnede elnet. Og desværre er ingen i branchen interesseret i at få liberaliseringen ført helt ud til forbrugerne. En af de mange undskyldningerne, der bryges, er forsyningspligten - en pligt der skal sikre, at alle kan få leveret el. At forsyningspligten også kunne overføres til et statsligt hvile-i-sig-selv selskab er ikke med i overvejelserne. Jeg har flere gange foreslået, at hele elnettet til og med forbrugernes målere blev overført til Energinet.dk, det vil give forbrugerne mulighed for at skifte elleverandør, samtidig med at de undgår at få dobbelt så mange opkrævninger, og det vil også betyde, at transporten af el koste det samme uanset hvor i landet man bor.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
03-03-2011 14:04
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Sluk lyset med din mobiltelefon

http://www.presswire.dk/default.asp?o=1&pid=45887

Hvor langt er vi fra, at bla. DONGs modvilje til at installere fjernaflæst / intelligente elmåler - mon ikke de bliver overhalet indenom af mobiltelefon udviklingen.




Deltag aktivt i debatten Riv jeres DONG-plomber af og send dem i protest til DONG over manglende intelligente el-målere:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Ding Dong -Ja så kører vi igen....3612-12-2017 17:00
Salget af DONG bør stoppes!10907-02-2014 12:01
Vil du købe aktier i DONG..?1002-02-2014 13:45
Dong blokerer for geotermisk energi3628-06-2010 08:43
Hvem bestemmer over DONG ?3018-08-2009 21:29
NyhederDato
DONG vil bygge ny vindmøllepark ud for Frederikshavn19-09-2008 07:45
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik