Husk mig
▼ Indhold

Rusland kritiserer DK menneskerettigheder


Rusland kritiserer DK menneskerettigheder07-02-2014 12:29
Jakob
★★★★★
(9287)
.





http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/01/28/110318.htm
Citat:
--------------------------------
Danmark får også en ordentlig røffel med på vejen.

Russerne mener, at her er store problemer med forholdene for flygtninge og intolerance over for indvandrere.

I rapporten lyder det, at "danske og internationale menneskerettighedsforkæmpere gentagne gange har erklæret, at der er store problemer med overholdelse af menneskerettigheder, frihedsrettigheder og demokratiske normer i "perfekte" Danmark".
--------------------------------


Har Putin en pointe..?

Ja, det har han nok. Men selvom det sikkert er vanskeligt, så føler jeg mig alligevel kaldet til at forsvare mit fædreland.

Altså. Hvis vi alle var så blødsødne overfor religionsfrihed, at vi satte unge piger i isolation og truede dem med flere års fængsel, fordi de havde brudt en fanatisk kirkes indre reglement ved at støje for meget under en gudstjeneste, så ville vi jo risikere, at kirken ville opfatte det sådan, at det er den, der bestemmer over landet, og hvordan det skal styres.
Det ville sende et uheldigt signal til alle andre kirker, og det ville kunne føre til terror og anden uorden, som ville være til stor skade for almindelige borgere.
Derfor er der grænser for, hvor svag og blødsøden Danmark kan tillade sig at være overfor religionsfrihed til de religiøse fanatikere, som kommer med indvandringen.

Tilsvarende må vi også sige, at der er grænser for, hvor blødsødne vi kan være overfor olieselskaber, der borer ved polerne. Hvis vi slår meget hårdt ned på aktivister og beskylder dem for pirateri eller terror, så kan vi risikere, at olieselskaberne tror, at det er ok, at de forurener de sårbare naturområder.
Vi er dog mestre i at sætte klimaaktivister i massevis til at køre "futtog" på kold asfalt, hvorefter vi burer dem inde natten over, så de kan lære det. Så på den måde har vi da bekendt kulør og vist, at vi sympatiserer med svineri i stor skala. Mere hårde er vi alligevel ikke.

Men der er også grænser for, hvor blødsødne vi kan tillade os at være med hensyn til sportsfolk.
Hvis vi f.eks. tvangsflyttede folk i et stort område for at skabe plads til et stadion til 300 milliarder, så ville det skabe bitterhed og utryghed i hele befolkningen, fordi alle ville være bange for, at det samme kunne ske for dem, og vi ville derfor kunne risikere, at det ville vælte magthaverne af pinden ved næste valg eller endnu værre: terror.

Og endelig må det også være relevant at nævne nynazisterne. Selvom vi måske ikke har mere imod dem end russerne, så går det altså ikke i Danmark, at vi undlader at slå hårdt ned på dem, når de begår hatecrimes imod homoseksuelle.
Det er hårdt, ja. Men hvis vi i den forbindelse var russerblødsødne, så ville det svække landet betydeligt, fordi vi i Danmark er totalt infiltreret af bøsser og lebber på alverdens topposter, og det bør enhver kunne se og forstå er umuligt at ændre.


Så vi må nok bare strække våben og bede om forladelse, fordi vi er så hårde i filten i Danmark. Men jeg håber, at dette forsvar alligevel begrunder, hvorfor vi ikke alle kan tillade os at være tøsedrenge uden hår på brystet.



Ok, der var ikke helt så meget potentiale for selvsving , som jeg forestillede mig, at det ville være, før jeg skrev teksten.
Skal jeg være ærlig, så har jeg vist også selv lidt svært ved at snuppe de homofile, når de nærmer sig blufærdighedskrænkere i deres iver efter at reklamere for egen seksuel afart.

Men homofob eller ej, så må man være gjort af sten, hvis man ikke kan flække af grin over denne video, som også blev vist i Deadline i går:
http://www.youtube.com/watch?v=effb2JYiKXM




.
08-02-2014 14:11
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Men hvis en frustreret statsledelse mangler nogle minoriteter at slagte og køre had på uden anden tydelig nytteværdi, end at de selv kan føle sig bedre og hævet over andre, så må man nok sige, at vesten og ikke mindst USA for længst vist vejen frem.


http://www.dr.dk/tv/se/usa-s-laengste-krig
USA's længste krig

Genre: Dokumentar
Vist: DR2, 06. feb. 2014
Vises på dr.dk indtil: 08. mar. 2014
Kan kun ses i Danmark

Siden præsident Nixon proklamerede 'krigen mod narko' i 1971 har den kostet den svimlende sum af mere end tusind miiliarder dollars. Det amerikanske narkopoliti rykker ud mere end 50.000 gange om året og resultatet er, at flere hundredetusinder ikke-voldelige stofmisbrugere spilder deres liv i fængler. Kampen om det lukrative narkomarked og krigen mod narkobanderne, har alene i de sidste seks år kostet mere end 60.000 mennesker livet i Mexico. Samtidigt er forbruget på samme niveau, som det altid har været. Eneste forskel er, at illegale stoffer er blevet mere tilgængelige - og billigere - end nogen sinde. Originaltitel: America's Longest War



Heldigvis er det også kun ubetydelige minoriteter, som tager de tossede franskmænds dokumentarudsendelser alvorligt.

Så Putin kan bare gå til makronerne og pløkke og torturere alle, som lugter af andet end vodka, uden vesten vil så meget som fortrække en mine.





.
Deltag aktivt i debatten Rusland kritiserer DK menneskerettigheder:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Jeg kritiserer POLITIKENS dækning af R. J. Millar et al002-10-2017 22:33
Ukraine - Rusland issues..5015-09-2014 22:11
Fotos af vintervejret i Rusland022-12-2010 09:38
Artikler
Lærke Petersen: Menneskerettigheder er en central del af klimaløsningen
Klimaet i Rusland
NyhederDato
Kommuner kritiserer regeringens tilpasningsstrategi22-03-2010 07:51
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik