Husk mig
▼ Indhold

RUTI: Rural Unadjusted Temperature Index


RUTI: Rural Unadjusted Temperature Index18-07-2011 11:53
HikerJens
★☆☆☆☆
(73)
"RUTI": Rural Unadjusted Temperature Index

Projekt der kigger historisk på målestaioner mm.

"RUTI is not all rural nor all unadjusted. However, RUTI is a temperature index aiming to use still more rural data (less use of city and airport data), still more unadjusted data when reasonable.

The general highest priority of RUTI is to
1) compare temperatures for the recent warmer years 1995-2010 with the previous warm peak around 1925-45 and
2) evaluate to what degree rural data is actually used by GHCN, Hadcrut and others and
3) evaluate the corrections done by GHCN, Hadrut or other data sources "

http://hidethedecline.eu/pages/posts/ruti---an-introduction-230.php
01-08-2011 13:07
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
1000 tak for at bringe dette, hikerJens!

Jeg vil meget gerne bringe nogle higlights fra RUTI lidt drypvist her idet det er en så stor bunke resultater at forholde sig til.

Jeg kan jo starte med de seneste skriv: RUTI Australien (næsten færdigt). http://hidethedecline.eu/pages/ruti/australia.php

Jeg inddelte Australien i zoner således at alle zoner indeholder nogenlunde ensartede temperatur trends. Denne metode gør, at når man tager gennemsnit af grafer, så er der mindre risiko for fejl. Endvidere kan man hurtigt se om en eller anden graf stikker helt udenfor trenden.

Helt som observeret for Øst Kina, NW AFrika, Holland mv, så er der massive forskelle for de øst og vest vendte kyststrækninger i orhold til temperatur trends blot et kort stykke inde på land.

I gennemsnit har de kyst nære områder 0,6-0,7 K mere varme trend 1900-2010 end blot et mindre stykke inde på land. Zoner blev som følger:




Og her resultater for overall Australien vægtet gennesnit sammenlignet med BOM´s version:



Bemærk, at årene 1940-1980 er meget ens BOM vs. RUTI, hvilket styrker pålideligheden af både RUTI og BOm i disse år. Men udenfor 1940-80 er forskellene store.

Jeg (RUTI) har brugt Unadjusted GHCN, og disse data viser netop stor homogenitet zone for zone hvilket IKKE indbyder til at signifikant ændre enkelt grafer som GISS, NOAA og Hadcrut gerne gør. Helt undtagelsesvist har jeg plukket en graf ud der så hetl forkert ud, f.eks Albany. Denne havde LANGT mere kulde trend end sine naboer.

Der har været en del snak om at stationen DARWIN skulle gives en meget varmere trend end den oprindelige fra GHCN unadjusted.

Men ser man på zonen "North Australia" så ser den oprindelige Darwin kurve slet ikke forkert ud:



Og så ligger jeg lidt flere serier ovenpå:



Og lidt flere:






Så vis man vil argumentere at vi radikalt skal ændre Darwin data p .gr.a HOMOGENITET, ja, så skal man vide at en ændring af Darwin data netop vil skabe INhomogenitet i data for nord Australien.

Tilmed viste det sig, at de få forhutlede data I området NordAustralien-Indonesiske område på ingen måde får de Originale Darwin data til at forekomme forkerte:



Disse stationer er lokeret her:



Og meget mere kom der ud af Australien-analysen baseret på GHCN unadjusted.

Håber i kan bruge det :-)
Redigeret d. 01-08-2011 13:13
01-08-2011 13:21
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
- Tilføjelse:

Her er det berømte temperatur drop 1930-50 hvor Darwin altså skulle have været helt forkert i sammenligning med andre dataserier fra nord Australien:



- ja, den er da helt gal med Darwin, ikke?
Svindel og bedrag bag RUTI25-10-2011 22:43
kfl
★★★★★
(2167)
[lagt sammen med ovenstående tråd]

Der er tale om systematisk svindel bag det om talte projekt: RUTI.

Intet er dokumenteret.

Data er ikke beskrevet.

Data er ikke stillet til rådighed for offentligheden

Hypoteser er ikke opstillet


Der er mig en gåde at skeptikerne på den ene side kritiserer klimaforskerne for ikke at stille data til rådighed, medens de selv nærmest svindler og bedrager med data.

Det kunne selvfølgelig være, at det er landsbytosser der er på spil.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret af branner d. 22-03-2013 21:27
RE: Svindel og bedrag bag RUTI26-10-2011 01:10
Kosmos
★★★★★
(5371)
Der er tale om systematisk svindel bag det om talte projekt: RUTI

- sædvanen tro skyder du med spredehagl; hvorfor ikke være (lidt) mere konkret i din kritik?
Såvidt jeg kan se, er 'projektet' ret detaljeret beskrevet her, så hvorfor ikke tage udgangspunkt i dét??




Deltag aktivt i debatten RUTI: Rural Unadjusted Temperature Index:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Ole Humlum, Global Temperature, Quality Classes og hykleri8120-01-2021 00:59
Jens Morten Hansen og Lunar Nodal Oscillation Index021-01-2020 17:38
Randall Munroe a timeline of earth´s average temperature, kritisk gennemgang.1604-10-2016 14:34
Remote Sensing System global temperature624-01-2016 12:16
Homogenization of Temperature Data: An Assessment002-11-2015 23:24
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik